VW ID.7

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5547
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: VW ID.7

Inlägg av OfarligTesla »

mikebike skrev: 18 apr 2023 20:53

Hade panelen varit rak så hade det inte varit något problem, ett typiskt fall av form före funktion.
Vet faktiskt inte vilken panel du menar, känner inte igen att det är någon konstig panel att slå i knäna i iaf. Är som alla bilar att man slår i handskfacket om man sitter väldigt nära.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7698
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: VW ID.7

Inlägg av mikebike »

OfarligTesla skrev: 18 apr 2023 21:16
mikebike skrev: 18 apr 2023 20:53

Hade panelen varit rak så hade det inte varit något problem, ett typiskt fall av form före funktion.
Vet faktiskt inte vilken panel du menar, känner inte igen att det är någon konstig panel att slå i knäna i iaf. Är som alla bilar att man slår i handskfacket om man sitter väldigt nära.
Ja, det är den panelen jag menar. Den är svängd så att det blir trångt vid vänster knä, vid höger knä är det gott om plats. Tesla och de flesta andra bilar har rak panel/handskfack och då är det inget problem.
bmw-3-series-sedan-dashboard-view-719287.jpg
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5547
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: VW ID.7

Inlägg av OfarligTesla »

mikebike skrev: 19 apr 2023 07:41
Ja, det är den panelen jag menar. Den är svängd så att det blir trångt vid vänster knä, vid höger knä är det gott om plats. Tesla och de flesta andra bilar har rak panel/handskfack och då är det inget problem.

bmw-3-series-sedan-dashboard-view-719287.jpg
Ska jag kunna slå i den sitter jag på tok för nära ändå (samma gällde min far), går inte att sitta bekvämt så nära oavsett. Smalbenen slår i handskfackets undersida innan knäna hamnar där uppe och viftar. Kan säga att jag slog knät i kanten på skärmen i Model 3 före jag slår i den där kanten.

Antar att man kan få problemet om man är lång och inte kör stolen längst ner också då det skulle höja knänas position, men det blir mer en begränsning av biltypen.
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 952
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: VW ID.7

Inlägg av R_Edvinsson »

Bjelke skrev: 18 apr 2023 09:37
HelectriC skrev: 17 apr 2023 16:52
Very boring zzzzzzz……
En Passat framstår som exotisk i jämförelse.
Ja det var väldigt mesig/neutral design/trött , speciellt utvändigt :(
Tror det är ganska exakt vad volkswagen eftersträvar med denna bilen för massorna.

Ännu har jag inte sett en enda volkswagen som det inte står R på som sticker ut de minsta i designen.

Och med tanke på framgångarna för MY som kanske är en av bilvärldens tråkigaste designer så är det nog vad folk vill ha i allmänhet.
En ganska tråkig bil som inte sticker ut i mängden.
Gärna vit 2023 dessutom.

Själv gillar jag designen på ID7, betydligt bättre än övriga ID blir.

Och framifrån såhär är den helt ok fet.
C8F40B23-95BF-4A01-AE4A-C1338EE4CA01.png
Användarvisningsbild
Wolf78
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 mar 2021 08:50
Ort: Täby

Re: VW ID.7

Inlägg av Wolf78 »

R_Edvinsson skrev: 19 apr 2023 09:24
Bjelke skrev: 18 apr 2023 09:37
HelectriC skrev: 17 apr 2023 16:52
Very boring zzzzzzz……
En Passat framstår som exotisk i jämförelse.
Ja det var väldigt mesig/neutral design/trött , speciellt utvändigt :(
Tror det är ganska exakt vad volkswagen eftersträvar med denna bilen för massorna.

Ännu har jag inte sett en enda volkswagen som det inte står R på som sticker ut de minsta i designen.

Och med tanke på framgångarna för MY som kanske är en av bilvärldens tråkigaste designer så är det nog vad folk vill ha i allmänhet.
En ganska tråkig bil som inte sticker ut i mängden.
Gärna vit 2023 dessutom.

Själv gillar jag designen på ID7, betydligt bättre än övriga ID blir.

Och framifrån såhär är den helt ok fet.

C8F40B23-95BF-4A01-AE4A-C1338EE4CA01.png
Tycker VW lyckats bra med designen, lite skarpare vinklar än de andra ID bilarna (typ Arteon).
Hade dock gärna sett lite längre/kraftigare bakparti på bilderna ser främre delen lite längre ut än bakre.
Men som vanligt stor skillnad IRL.

Gillar blå färgen och tycker den är riktigt snygg bakifrån speciellt i kontrast till "gråa" baklyktorna.
ID7.jpg
Tesla M3P 2022
Tesla Model S 75D 2018
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2021
Tesla Model 3 LR 2019
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: VW ID.7

Inlägg av SwedishAdvocate »

Wolf78 skrev: 19 apr 2023 10:26
Tycker VW lyckats bra med designen, lite skarpare vinklar än de andra ID bilarna (typ Arteon).
Hade dock gärna sett lite längre/kraftigare bakparti på bilderna ser främre delen lite längre ut än bakre.
Men som vanligt stor skillnad IRL.

Gillar blå färgen och tycker den är riktigt snygg bakifrån speciellt i kontrast till "gråa" baklyktorna.

[En bild]
Gillar inte de där fälgarna. Förvånad att bilarna på releasebilderna inte har snyggare fälgar. Tycker det funnits gott om snygga fälgar till ID.3/ID.4/ID.5... Och tycker Arteon har mycket bättre proportioner samt bättre linjer från alla vinklar. Men gissar att ID.7 har lägre Cd än Arteon...

Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11884
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW ID.7

Inlägg av HelectriC »

SwedishAdvocate skrev: 19 apr 2023 22:04
Wolf78 skrev: 19 apr 2023 10:26
Tycker VW lyckats bra med designen, lite skarpare vinklar än de andra ID bilarna (typ Arteon).
Hade dock gärna sett lite längre/kraftigare bakparti på bilderna ser främre delen lite längre ut än bakre.
Men som vanligt stor skillnad IRL.

Gillar blå färgen och tycker den är riktigt snygg bakifrån speciellt i kontrast till "gråa" baklyktorna.

[En bild]
Gillar inte de där fälgarna. Förvånad att bilarna på releasebilderna inte har snyggare fälgar. Tycker det funnits gott om snygga fälgar till ID.3/ID.4/ID.5... Och tycker Arteon har mycket bättre proportioner samt bättre linjer från alla vinklar. Men gissar att ID.7 har lägre Cd än Arteon...

Bild
Arteon ser tusen gånger bättre ut än ID.7. Det är en av få VW som jag faktiskt gillar designen och helheten på. Hade dom inte bara kunnat tejpa fast några batterier i den :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
iAkita
elbilist
Inlägg: 2539
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.7

Inlägg av iAkita »

Jag måste säga att jag gillar den. Visst, den exteriöra designen sticker inte ut på något sätt. Framförallt tycker jag midjelinjen är lite konstig, men förhoppningsvis ser det bättre ut i verkligheten. Samtidigt är väl ganska trist och anonym design det som kännetecknar VW. De fick ju en del kritik för att ID3 och ID4 var för "space-iga" (hur nu någon kan tycka det) och bestämde sig för att byta strategi. Interiört verkar det ju vara ett enormt lyft. Riktigt fin enligt min smak.

Sen är det glädjande att det verkar som om de lyssnar in vad det är kunderna vill ha och har saknat vad det gäller UI/infotainment. 4.0 mjukvaran verkar vara av högsta klass. Konfigurerbar, informationsrik, snygg, och användarvänlig. Börjar alla resurser de satsat på mjukvaran bära frukt äntligen?

Personligen är jag en sån som inte använder infotainmentsystemet till särskilt mycket mer än att navigera, men jag älskar att det finns funktioner som att man kan se faktisk och optimal laddeffekt vid den SoC batteriet befinner sig i just i stunden, och att man kan starta förvärmning manuellt och få information om hur länge man måste förvärma innan batteriet uppnått optimal temperatur.

Till sist verkar det nya 86 kWh (netto) batteriet vara väldigt trevligt. 25 minuter till 80% är väl nästan snabbast av de 400V bilar som säljs idag? Visst, det är 40% längre tid än min EV6, men den laddar nästan onödigt snabbt.

Jag var lite sugen på en Ioniq 6 och tycker den är väldigt mycket snyggare exteriört. Men jag lägger nog hellre 100 000 kr till och får en ID7. Det känns verkligen som klasskillnad på interiör, praktikalitet och mjukvara. Dessutom talas det som om ID7 är den sista bilen som får "touch-capacative buttons" och "sliders" innan de återgår till fysiska knappar. Jag älskade dem i min ID4 när jag väl vant mig, så kanske ska jag passa på att slå till medan de fortfarande finns kvar?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
lloydfabege
Teslaägare
Inlägg: 196
Blev medlem: 05 maj 2021 17:56

Re: VW ID.7

Inlägg av lloydfabege »

iAkita skrev: 22 apr 2023 23:17
Jag måste säga att jag gillar den. Visst, den exteriöra designen sticker inte ut på något sätt. Framförallt tycker jag midjelinjen är lite konstig, men förhoppningsvis ser det bättre ut i verkligheten. Samtidigt är väl ganska trist och anonym design det som kännetecknar VW. De fick ju en del kritik för att ID3 och ID4 var för "space-iga" (hur nu någon kan tycka det) och bestämde sig för att byta strategi. Interiört verkar det ju vara ett enormt lyft. Riktigt fin enligt min smak.

Sen är det glädjande att det verkar som om de lyssnar in vad det är kunderna vill ha och har saknat vad det gäller UI/infotainment. 4.0 mjukvaran verkar vara av högsta klass. Konfigurerbar, informationsrik, snygg, och användarvänlig. Börjar alla resurser de satsat på mjukvaran bära frukt äntligen?

Personligen är jag en sån som inte använder infotainmentsystemet till särskilt mycket mer än att navigera, men jag älskar att det finns funktioner som att man kan se faktisk och optimal laddeffekt vid den SoC batteriet befinner sig i just i stunden, och att man kan starta förvärmning manuellt och få information om hur länge man måste förvärma innan batteriet uppnått optimal temperatur.

Till sist verkar det nya 86 kWh (netto) batteriet vara väldigt trevligt. 25 minuter till 80% är väl nästan snabbast av de 400V bilar som säljs idag? Visst, det är 40% längre tid än min EV6, men den laddar nästan onödigt snabbt.

Jag var lite sugen på en Ioniq 6 och tycker den är väldigt mycket snyggare exteriört. Men jag lägger nog hellre 100 000 kr till och får en ID7. Det känns verkligen som klasskillnad på interiör, praktikalitet och mjukvara. Dessutom talas det som om ID7 är den sista bilen som får "touch-capacative buttons" och "sliders" innan de återgår till fysiska knappar. Jag älskade dem i min ID4 när jag väl vant mig, så kanske ska jag passa på att slå till medan de fortfarande finns kvar?
Blev också väldigt sugen på denna. Är också van vid ”knapparna” i min ID4. Var nästan helt inställd på en Y som nästa bil men denna har seglat upp som en stark utmanare pga interiören, förbrukningen, infotainmentsystem, förvärmning och koll på nuvarande laddkapacitet. Enda som återstår är vad den kostar och sen vill jag se hur VW gör med uppdateringen av ID4 som går VÄLDIGT segt. Uppdaterar de inte den på ett bra sätt senast i år blir jag skeptisk till ID7, då VW måste visa att de bryr sig om existerande bilar som Tesla.
Model Y LR Quicksilver (2024)
VW ID4 RWD (2021)
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: VW ID.7

Inlägg av SwedishAdvocate »

iAkita skrev: 22 apr 2023 23:17
Jag måste säga att jag gillar den. Visst, den exteriöra designen sticker inte ut på något sätt. Framförallt tycker jag midjelinjen är lite konstig, men förhoppningsvis ser det bättre ut i verkligheten. Samtidigt är väl ganska trist och anonym design det som kännetecknar VW. [...
Jag gillar också ID.7. Tycker det är minst sagt hög tid att det till slut kommer ytterligare en elbil med halvkombilucka som inte är en SUV/Crossover. I prisklassen under 1,2 miljoner finns ju hittills bara BMW i4 och Polestar 2...

Arteon som jag och andra jämfört med är väl antagligen 'en storlek större' än ID.7. Då blir det ju lättare att få till bättre proportioner. Särskilt om den är bredare. Och för att kunna få ID.7 lägre hade väl VW varit tvungna att stoppa in ett sånt där 'topografiskt' batteripack med 'urgröpningar' för baksätespassagerarnas fötter. Ett sånt som finns i Audi e-tron GT och Taycan. Men antagligen så är väl den typen av batteripack 'reserverade' för just endast Porsche och Audi...

Och vad det lider kommer det kanske varianter av ID.7 från Cupra/Seat och Skoda. De brukar ju rätt ofta kunna formge bilar som ser bättre ut än VW's versioner. Fast tyvärr verkar ju Skoda på sistone ha fått order uppifrån om att 'förfula' till t.ex. Octavia och Superb...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Fredrik j
Inlägg: 11053
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW ID.7

Inlägg av Fredrik j »

SwedishAdvocate skrev: 23 apr 2023 09:26
Och vad det lider kommer det kanske varianter av ID.7 från Cupra/Seat och Skoda. De brukar ju rätt ofta kunna formge bilar som ser bättre ut än VW's versioner. Fast tyvärr verkar ju Skoda på sistone ha fått order uppifrån om att 'förfula' till t.ex. Octavia och Superb...
Personligen gillar jag det lite kantiga utseendet på Skoda Enyaq jämfört med t.ex. ID4.
Kanske kommer Skodas variant följa samma designteama?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14619
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.7

Inlägg av taliz »

Nu finns bilder på kombin. Not too bad.

Bild

https://www.motor1.com/news/665989/volk ... py-photos/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: VW ID.7

Inlägg av SwedishAdvocate »

taliz skrev: 08 maj 2023 16:34
Nu finns bilder på kombin. Not too bad. [...
Håller med. Ser bättre ut än halvkombin. Ser ut som en Audi från den vinkeln.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: VW ID.7

Inlägg av StefL »

taliz skrev: 08 maj 2023 16:34
Nu finns bilder på kombin. Not too bad.
Perfa!
Dit med ett Skodaemblem, ett paraply i dörren och en isskrapa i laddluckan så har jag äntligen bilen jag väntat på! :D
(Ja, och så hjul som inte består av gigantiska fälgar med ett lager eltejp på...)
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Fredrik j
Inlägg: 11053
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW ID.7

Inlägg av Fredrik j »

StefL skrev: 10 maj 2023 15:46
taliz skrev: 08 maj 2023 16:34
Nu finns bilder på kombin. Not too bad.
Perfa!
Dit med ett Skodaemblem, ett paraply i dörren och en isskrapa i laddluckan så har jag äntligen bilen jag väntat på! :D
(Ja, och så hjul som inte består av gigantiska fälgar med ett lager eltejp på...)
Skoda-varianten blir nog lite kantigare om man följer designspråket.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: VW ID.7

Inlägg av SwedishAdvocate »

Fredrik j skrev: 10 maj 2023 17:34
StefL skrev: 10 maj 2023 15:46
taliz skrev: 08 maj 2023 16:34
Nu finns bilder på kombin. Not too bad.
Perfa!
Dit med ett Skodaemblem, ett paraply i dörren och en isskrapa i laddluckan så har jag äntligen bilen jag väntat på! :D
(Ja, och så hjul som inte består av gigantiska fälgar med ett lager eltejp på...)
Skoda-varianten blir nog lite kantigare om man följer designspråket.
Generellt sett så tycker jag nog Skoda lyckas minst lika bra som VW med designen. Och den är ju mindre 'out there' än den design som SEAT/Cupra står för.

Sett till konstruktionen kring hjulen på Skodas modeller som är jämnåriga med den gasdrivna VW Golf Mk7 Kombi, så skulle jag nog ranka Skodas bilar högre. Men 'total kvalité' är ju sannolikt bra mer komplext än så...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Fredrik j
Inlägg: 11053
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW ID.7

Inlägg av Fredrik j »

SwedishAdvocate skrev: 10 maj 2023 19:43
Fredrik j skrev: 10 maj 2023 17:34
StefL skrev: 10 maj 2023 15:46
taliz skrev: 08 maj 2023 16:34
Nu finns bilder på kombin. Not too bad.
Perfa!
Dit med ett Skodaemblem, ett paraply i dörren och en isskrapa i laddluckan så har jag äntligen bilen jag väntat på! :D
(Ja, och så hjul som inte består av gigantiska fälgar med ett lager eltejp på...)
Skoda-varianten blir nog lite kantigare om man följer designspråket.
Generellt sett så tycker jag nog Skoda lyckas minst lika bra som VW med designen. Och den är ju mindre 'out there' än den design som SEAT/Cupra står för.

Sett till konstruktionen kring hjulen på Skodas modeller som är jämnåriga med den gasdrivna VW Golf Mk7 Kombi så skulle jag nog ranka Skodas bilar högre. Men 'total kvalité' är ju sannolikt bra mer komplext än så...
Jag tycker Skoda har lyckats bättre än VW. Enyaq tycker jag är en snygg bil och vad jag menar är att jag hoppas och tror inte Skoda nöjer sig med emblem och paraply i dörren.
Skodavarianten skulle kunna bli min första elbil.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: VW ID.7

Inlägg av Dafro »

Kombin ser ok ut utvändigt men har svårt för inredningen, bla en onödigt stor skärm mitt i bilen och nästan inget rakt framför ratten, för mycket tagit efter tesla kanske. Men dom som ör vana med tesla kanske tycker det är toppen. Jag tycker den tar för stor plats, är för stor.
27,8 kWp solceller
Fredrik j
Inlägg: 11053
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW ID.7

Inlägg av Fredrik j »

Dafro skrev: 10 maj 2023 19:56
Kombin ser ok ut utvändigt men har svårt för inredningen, bla en onödigt stor skärm mitt i bilen och nästan inget rakt framför ratten, för mycket tagit efter tesla kanske. Men dom som ör vana med tesla kanske tycker det är toppen. Jag tycker den tar för stor plats, är för stor.
Håller med. Skulle hellre se en mer integrerad skärm och lite högre panel.
OvePaHornet
Inlägg: 224
Blev medlem: 20 okt 2021 07:16

Re: VW ID.7

Inlägg av OvePaHornet »

Fredrik j skrev: 10 maj 2023 20:14
Dafro skrev: 10 maj 2023 19:56
Kombin ser ok ut utvändigt men har svårt för inredningen, bla en onödigt stor skärm mitt i bilen och nästan inget rakt framför ratten, för mycket tagit efter tesla kanske. Men dom som ör vana med tesla kanske tycker det är toppen. Jag tycker den tar för stor plats, är för stor.
Håller med. Skulle hellre se en mer integrerad skärm och lite högre panel.
Det blir så när Musks No.1 fanboy (Herbert Diess) får bestämma :mrgreen:
iAkita
elbilist
Inlägg: 2539
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.7

Inlägg av iAkita »

Dafro skrev: 10 maj 2023 19:56
Kombin ser ok ut utvändigt men har svårt för inredningen, bla en onödigt stor skärm mitt i bilen och nästan inget rakt framför ratten, för mycket tagit efter tesla kanske. Men dom som ör vana med tesla kanske tycker det är toppen. Jag tycker den tar för stor plats, är för stor.
Det finns ju en stor HUD som kommer dom standard framför ratten. Jag tycker det skulle vara slöseri med plats att både ha det och en större skärm framför ratten. En HUD är överlägsen enligt mig.

Det är nog en bara en tidsfråga innan skärmen framför ratten försvinner helt även i VW, nu när de verkar gå all in på en bra HUD som kommer som standard.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: VW ID.7

Inlägg av Dafro »

iAkita skrev: 10 maj 2023 22:38
Dafro skrev: 10 maj 2023 19:56
Kombin ser ok ut utvändigt men har svårt för inredningen, bla en onödigt stor skärm mitt i bilen och nästan inget rakt framför ratten, för mycket tagit efter tesla kanske. Men dom som ör vana med tesla kanske tycker det är toppen. Jag tycker den tar för stor plats, är för stor.
Det finns ju en stor HUD som kommer dom standard framför ratten. Jag tycker det skulle vara slöseri med plats att både ha det och en större skärm framför ratten. En HUD är överlägsen enligt mig.

Det är nog en bara en tidsfråga innan skärmen framför ratten försvinner helt även i VW, nu när de verkar gå all in på en bra HUD som kommer som standard.
Ok, det visste jag inte. Har en bra HUD i min BMW men jag är känslig för solljus så jag kör oftast med polariserade solglasögon från rayban och dom släcker ut huden i princip helt så det blir inte så bra för mig iallafall. Tycker inte riktigt om det övriga i inredningen heller till 100%, får hoppas A6 blir bättre men den blir ju garanterat dyrare.

Vet vi priset på kombin i Sverige?
27,8 kWp solceller
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3356
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: VW ID.7

Inlägg av Maw »

Dafro skrev: 11 maj 2023 05:23
iAkita skrev: 10 maj 2023 22:38
Dafro skrev: 10 maj 2023 19:56
Kombin ser ok ut utvändigt men har svårt för inredningen, bla en onödigt stor skärm mitt i bilen och nästan inget rakt framför ratten, för mycket tagit efter tesla kanske. Men dom som ör vana med tesla kanske tycker det är toppen. Jag tycker den tar för stor plats, är för stor.
Det finns ju en stor HUD som kommer dom standard framför ratten. Jag tycker det skulle vara slöseri med plats att både ha det och en större skärm framför ratten. En HUD är överlägsen enligt mig.

Det är nog en bara en tidsfråga innan skärmen framför ratten försvinner helt även i VW, nu när de verkar gå all in på en bra HUD som kommer som standard.
Ok, det visste jag inte. Har en bra HUD i min BMW men jag är känslig för solljus så jag kör oftast med polariserade solglasögon från rayban och dom släcker ut huden i princip helt så det blir inte så bra för mig iallafall. Tycker inte riktigt om det övriga i inredningen heller till 100%, får hoppas A6 blir bättre men den blir ju garanterat dyrare.

Vet vi priset på kombin i Sverige?
Gissningsvis 10'-20' mer än halvkombin
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
iAkita
elbilist
Inlägg: 2539
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.7

Inlägg av iAkita »

Idag var jag och kikade på ID7 för första gången. Jag måste säga att jag tycker den var riktigt fin. Den exteriöra designen är verkligen inte spektakulär, men det är rena snygga linjer och en del snygga detaljer. Däremot är interiören ett rejält lyft från ID4 och den ID Buzz som också fanns på plats. Relativt stram och elegant, med många snygga detaljer och bra materialval där det spelar roll. Sköna stolar där fram också, men det brukar det vara i Volkswagen. Vad som överraskade mest var hur otroligt bekvämt baksätet var. De två ytterplatserna är som att sitta i ett riktigt bra framsäte, iallafall för mig. Bagaget var också större än vad jag trodde, men det är kanske inte så konstigt med tanke på hur stor bilen är. Kombiversionen kommer vara en riktig packåsna!

Så ja, en ID7 blir det ganska säkert framåt vintern/våren, om inte priset sticker iväg något enormt jämfört med ID4/ID5.
Profil.jpg
Exteriör bak.jpg
Interiör.jpg
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3356
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: VW ID.7

Inlägg av Maw »

Ser väldigt trevlig ut, den är helt klart ett alternativ när min ps2 ska bytas ut :)

Kan man köra Spotify i VW-bilarna utan att använda telefonen? Kan man köra film på skärmen på något vis?
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Skriv svar