Elon snälla sluta prata

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7416
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av TiborBlomhall »

boingboing.net skrev:
Tesla is on the way to becoming the MyPillow of cars

Several surveys show the once darling Tesla has slipped into the realm of negative brand perception. It would appear that Elon Musk's antics since his purchase of Twitter have also caused people to sour on his other brands. No longer are you battling the evil forces of Big Oil by buying one of the few available but shoddily made EVs from Tesla. Automakers with experience have entered the market, and Musk is proving to be a wannabe GOP hack spreading fantastic conspiracy theories that he disproves with his data dumps.

MyPillow, here we come.
https://boingboing.net/2022/12/12/tesla ... -cars.html

Det gör nästan ont i hjärtat att erkänna att de har en poäng där. MyPillows Mike Lindell har tydligt visat vad en politiskt aktiv VD kan göra med ett varumärke.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 346
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av larjon »

TiborBlomhall skrev:
boingboing.net skrev:
Tesla is on the way to becoming the MyPillow of cars

Several surveys show the once darling Tesla has slipped into the realm of negative brand perception. It would appear that Elon Musk's antics since his purchase of Twitter have also caused people to sour on his other brands. No longer are you battling the evil forces of Big Oil by buying one of the few available but shoddily made EVs from Tesla. Automakers with experience have entered the market, and Musk is proving to be a wannabe GOP hack spreading fantastic conspiracy theories that he disproves with his data dumps.

MyPillow, here we come.
https://boingboing.net/2022/12/12/tesla ... -cars.html

Det gör nästan ont i hjärtat att erkänna att de har en poäng där. MyPillows Mike Lindell har tydligt visat vad en politiskt aktiv VD kan göra med ett varumärke.
Det är verkligen jättesorgligt. Jag saknar Elon för några år sedan när hans entusiasm primärt handlade om Tesla och SpaceX.
Visst, han slängde ur sig en del politiskt inkorrekta saker då också, men då kändes de oftast genomtänkta och träffande, och med glimten i ögat..
Kan inte låta bli att undra hur han inte ser att hans nuvarande beteende skadar varumärket och därigenom försäljningen. Personligen går han ju dessutom raskt från hyllad till hånad...
Svart Model Y Performance
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av SwedishAdvocate »

larjon skrev:
TiborBlomhall skrev:
boingboing.net skrev:
Tesla is on the way to becoming the MyPillow of cars

Several surveys show the once darling Tesla has slipped into the realm of negative brand perception. It would appear that Elon Musk's antics since his purchase of Twitter have also caused people to sour on his other brands. No longer are you battling the evil forces of Big Oil by buying one of the few available but shoddily made EVs from Tesla. Automakers with experience have entered the market, and Musk is proving to be a wannabe GOP hack spreading fantastic conspiracy theories that he disproves with his data dumps.

MyPillow, here we come.
https://boingboing.net/2022/12/12/tesla ... -cars.html

Det gör nästan ont i hjärtat att erkänna att de har en poäng där. MyPillows Mike Lindell har tydligt visat vad en politiskt aktiv VD kan göra med ett varumärke.
Det är verkligen jättesorgligt. Jag saknar Elon för några år sedan när hans entusiasm primärt handlade om Tesla och SpaceX.
Visst, han slängde ur sig en del politiskt inkorrekta saker då också, men då kändes de oftast genomtänkta och träffande, och med glimten i ögat..
Kan inte låta bli att undra hur han inte ser att hans nuvarande beteende skadar varumärket och därigenom försäljningen. Personligen går han ju dessutom raskt från hyllad till hånad...
Jag kan bara hålla med. Tyvärr.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av wannabee »

Jag tycker det är bra att en företagsledare inte säger vilka dumheter som helst bara för att det är pk.
Heja Elon!
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6531
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av spacecoin »

wannabee skrev:
Jag tycker det är bra att en företagsledare inte säger vilka dumheter som helst bara för att det är pk.
Heja Elon!
Jag tycker det är bra med företagsledare som håller käften om sina privata åsikter och är en god representant för bolaget och ägarna. I Musks fall blir det extra viktigt eftersom han förklarat för alla att Tesla inte klarar sig utan hans geni och att han behöver 40 miljarder dollar för besväret.
backe
Inlägg: 1881
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av backe »

SwedishAdvocate skrev:
larjon skrev:
TiborBlomhall skrev:
boingboing.net skrev:
Tesla is on the way to becoming the MyPillow of cars

Several surveys show the once darling Tesla has slipped into the realm of negative brand perception. It would appear that Elon Musk's antics since his purchase of Twitter have also caused people to sour on his other brands. No longer are you battling the evil forces of Big Oil by buying one of the few available but shoddily made EVs from Tesla. Automakers with experience have entered the market, and Musk is proving to be a wannabe GOP hack spreading fantastic conspiracy theories that he disproves with his data dumps.

MyPillow, here we come.
https://boingboing.net/2022/12/12/tesla ... -cars.html

Det gör nästan ont i hjärtat att erkänna att de har en poäng där. MyPillows Mike Lindell har tydligt visat vad en politiskt aktiv VD kan göra med ett varumärke.
Det är verkligen jättesorgligt. Jag saknar Elon för några år sedan när hans entusiasm primärt handlade om Tesla och SpaceX.
Visst, han slängde ur sig en del politiskt inkorrekta saker då också, men då kändes de oftast genomtänkta och träffande, och med glimten i ögat..
Kan inte låta bli att undra hur han inte ser att hans nuvarande beteende skadar varumärket och därigenom försäljningen. Personligen går han ju dessutom raskt från hyllad till hånad...
Jag kan bara hålla med. Tyvärr.
Du vet att Elon ville att Saudiarabiens PIF skulle köpa in sig riktigt tungt i Tesla(Taking it private)? Du verkar inte gilla SA så jag tänkte att det borde göra det svårare att gilla Elon/Tesla då?

Jag är ingen vän av SA och deras människosyn, men jag är ingen vän av Elons människosyn heller.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Mickep »

Twitter är ett privat företag, och enda instans de skall hålla sig god med är deras annonsörer som gör dem inkomster.
Det är uppenbart att elon inte gillar vissa journliaster som ställer kritiska frågor och att ta bort dessa är det privata företagets fulla rätt.
Finns inget yttrandefrihet eller rätt till det på plattformen.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av wannabee »

Mickep skrev:
Twitter är ett privat företag, och enda instans de skall hålla sig god med är deras annonsörer som gör dem inkomster.
Det är uppenbart att elon inte gillar vissa journliaster som ställer kritiska frågor och att ta bort dessa är det privata företagets fulla rätt.
Finns inget yttrandefrihet eller rätt till det på plattformen.
När Trump och Jordan Peterson blev avstängda på Twitter så skrev ju alla att det är ju ett privat företag, de gör som de vill, nu är ju Twitter ändå mer privat än det var då, men nu gäller tydligen inte den saken längre.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av danni »

wannabee skrev:
Mickep skrev:
Twitter är ett privat företag, och enda instans de skall hålla sig god med är deras annonsörer som gör dem inkomster.
Det är uppenbart att elon inte gillar vissa journliaster som ställer kritiska frågor och att ta bort dessa är det privata företagets fulla rätt.
Finns inget yttrandefrihet eller rätt till det på plattformen.
När Trump och Jordan Peterson blev avstängda på Twitter så skrev ju alla att det är ju ett privat företag, de gör som de vill, nu är ju Twitter ändå mer privat än det var då, men nu gäller tydligen inte den saken längre.
Hur menar du att den saken inte gäller? Det är det väl ingen som sagt? Elon får sköta Twitter precis som han vill. Och ta konsekvenserna ifall kunder och annonsörer överger plattformen på grund av det. Men poängen Micke gjorde var ju att yttrandefrihet inte har ett skit med saken att göra. Om någon inte får vara på Twitter så har dennes yttrandefrihet inte kränkts för fem öre och det är idioti att påstå det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av SwedishAdvocate »

backe skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Jag kan bara hålla med. Tyvärr.
Du vet att Elon ville att Saudiarabiens PIF skulle köpa in sig riktigt tungt i Tesla(Taking it private)? Du verkar inte gilla SA så jag tänkte att det borde göra det svårare att gilla Elon/Tesla då?

Jag är ingen vän av SA och deras människosyn, men jag är ingen vän av Elons människosyn heller.
Undrar hur många här som gillar Saudiarabien... Jo – jag minns taking it private. Och ja – det gjorde det inte lättare att förstå sig på Elon. Undrar även om det fanns andra alternativ för att privatisera Tesla vid den tidpunkten. Ifall det inte fanns det så säger ju det också en del om både det ena och det andra... Men nej – oavsett vad så kunde jag inte se att Saudi skulle vara ett alternativ. Lika lite då som nu.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2351
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av AGCF »

Saudi investerade i Lucid istället. Hade stor respekt för Lucid och Rawlinson, men för två år sedan sade han "only Tesla has production hell, we are planning for production cosmos". Nu har de tillverkat bilar i över ett år och levererat färre bilar än Tesla bygger i Berlin på två veckor. Då har de ändå VP of Manufacturing Peter Hochholdinger som Tesla hade för att sätta upp produktionen av Model 3, och som har lång erfarenhet från Audi. Lucid har en fantastisk produkt men de har uppenbarligen problem med det som de skröt om att de skulle göra bättre än Tesla.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3356
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Maw »

AGCF skrev:
Saudi investerade i Lucid istället. Hade stor respekt för Lucid och Rawlinson, men för två år sedan sade han "only Tesla has production hell, we are planning for production cosmos". Nu har de tillverkat bilar i över ett år och levererat färre bilar än Tesla bygger i Berlin på två veckor. Då har de ändå VP of Manufacturing Peter Hochholdinger som Tesla hade för att sätta upp produktionen av Model 3, och som har lång erfarenhet från Audi. Lucid har en fantastisk produkt men de har uppenbarligen problem med det som de skröt om att de skulle göra bättre än Tesla.
Har du koll på hur många bilar Tesla producerade under sitt första år? Är inte det en mer relevant jämförelse än vad Tesla producerar idag?
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Scania
elbilist
Inlägg: 33
Blev medlem: 30 nov 2022 06:09

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Scania »

Jag börjar känna lite tvivel kring min beställning på senare tid. Twitter är ett privat företag och och det är uselt att ”vi” skapat tech-monstret som sätter tonen och agendan för världen. Eller styr över våra plånböcker (bank-id tex).

MEN, det är också obehagligt när en enskild person har den makten och använder den till att blocka journalister. Som barn till två journalister som fängslades i hemlandet för att de rapporterade objektiv och faktabaserat så skaver det.

Men problemet är att om jag skulle avbeställa min MY och köpa ett annat bilmärke, vilka tillverkare skulle vara ”ok” egentligen? VW som dödat människor genom dieselfusket? Kinaägda märken? Osv osv.

Har länge velat köpa en Tesla och när man äntligen har råd och det passar in i övriga livspusslet så går Musk fullständigt Bond-skurk på oss.
Model Y Performance Quicksilver 2023.
tommyd
Inlägg: 178
Blev medlem: 24 mar 2021 06:15

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av tommyd »

Scania skrev:
Jag börjar känna lite tvivel kring min beställning på senare tid. Twitter är ett privat företag och och det är uselt att ”vi” skapat tech-monstret som sätter tonen och agendan för världen. Eller styr över våra plånböcker (bank-id tex).

MEN, det är också obehagligt när en enskild person har den makten och använder den till att blocka journalister. Som barn till två journalister som fängslades i hemlandet för att de rapporterade objektiv och faktabaserat så skaver det.

Men problemet är att om jag skulle avbeställa min MY och köpa ett annat bilmärke, vilka tillverkare skulle vara ”ok” egentligen? VW som dödat människor genom dieselfusket? Kinaägda märken? Osv osv.

Har länge velat köpa en Tesla och när man äntligen har råd och det passar in i övriga livspusslet så går Musk fullständigt Bond-skurk på oss.
Bra fråga. Vad tycker folk här om moralen att köpa en Toyota eller Lexus?

Det stör mig att Toyota är så korkat fientliga mot att börja tillverka ordentliga BEV-bilar, men det lockar mig att de sägs vara världens minst krånglande bil, att de håller längst och att reservdelarna och servicekostnaden är lägst av alla bilmärken, enligt kundnöjdhetsundersökningar. Ett problem är ju dock att Toyotas första BEV-bil hade det lilla krånglet att hjulen kunde trilla av om man gasade eller svängde tvärt, och det blev recall på alla dem för det. Så man kan tydligen inte applicera Toyotas goda rykte vad gäller bensinbilar på Toyotas BEV-bilar tyvärr. Men som sagt, vad är moralen att köpa en Toyota eller Lexus tycker ni? Jag vet inte ens vad Toyotas VD heter, än mindre hur moralisk hen är. Man vill ju inte gå ur askan i elden, speciellt efter att man blivit bränd av sitt Tesla-köp pga Elons bristande moral, personlighet och intelligens.
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av SwedishAdvocate »

Scania skrev:
...] Men problemet är att om jag skulle avbeställa min MY och köpa ett annat bilmärke, vilka tillverkare skulle vara ”ok” egentligen? VW som dödat människor genom dieselfusket? Kinaägda märken? Osv osv.

Har länge velat köpa en Tesla och när man äntligen har råd och det passar in i övriga livspusslet så går Musk fullständigt Bond-skurk på oss.
Om etik är viktigt, varför i så fall en SUV/Crossover som en Y? Globalt sett har den total mängden SUV/Crossovers på den här planeten lett till ett ansenligt meruttag av naturresurser. Och de här bilarna kommer förbruka mer energi och mer råvaror i form av däck under hela sin livscykel än vad de hade gjort ifall de inte var SUV/Crossovers...

Se t.ex (om än ett år gammal info):
https://www.iea.org/commentaries/global ... -emissions

Det finns några begagnade i4 till salu för omedelbar leverans på bytbil. De har också halvkombilucka precis som en Model Y och verkar i övrigt uppfylla de uppställda etiska kraven. Kanske finns ytterligare ex. på de andra bilhandlarhemsidorna...

Annars dröjer det väl till fram till sommaren (på ett ungefär). Som jag förstått det så kommer den en mellanklasskombi från Peugeot då.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av SwedishAdvocate »

tommyd skrev:
...] Vad tycker folk här om moralen att köpa en Toyota eller Lexus?

Det stör mig att Toyota är så korkat fientliga mot att börja tillverka ordentliga BEV-bilar, men det lockar mig att de sägs vara världens minst krånglande bil, att de håller längst och att reservdelarna och servicekostnaden är lägst av alla bilmärken, enligt kundnöjdhetsundersökningar. Ett problem är ju dock att Toyotas första BEV-bil hade det lilla krånglet att hjulen kunde trilla av om man gasade eller svängde tvärt, och det blev recall på alla dem för det. Så man kan tydligen inte applicera Toyotas goda rykte vad gäller bensinbilar på Toyotas BEV-bilar tyvärr. Men som sagt, vad är moralen att köpa en Toyota eller Lexus tycker ni? Jag vet inte ens vad Toyotas VD heter, än mindre hur moralisk hen är. Man vill ju inte gå ur askan i elden, speciellt efter att man blivit bränd av sitt Tesla-köp pga Elons bristande moral, personlighet och intelligens.
Problemet med hjulen lär de väl kunna fixa ifall de inte redan har gjort det. Men varför en SUV/Crossover ifall etik är viktigt – Se mitt svar till Scania ovanför det här inlägget.

Tyvärr är det ju rätt ont om alternativ. Den enda vanliga elbilarna som har halvkombilucka (och inte är från Kina) är väl BMW i4, Porsche Taycan Sport Turismo och Mercedes EQS. Och till både Porschen och Mercan har det ju gått åt rätt mycket naturresurser också, så de är väl i nivå med Toyotas SUV om inte ännu tyngre...

Och gällande Toyota så skulle det minst sagt ta emot för mig med att köpa en bil från en tillverkare som väl i praktiken är lika stora som VW och som i princip inte lanserat en enda BEV förrän alldeles nyligen... Och som jag förstått det så är den där Toyotan vidare en av de allra långsammaste elbilarna vid snabbladdning...

EDIT: Tyvärr blev det två fel i den urprungliga texten. Har rättat.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare
Inlägg: 851
Blev medlem: 12 feb 2022 22:58

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Lerumsexpressen »

Scania skrev:
Jag börjar känna lite tvivel kring min beställning på senare tid. Twitter är ett privat företag och och det är uselt att ”vi” skapat tech-monstret som sätter tonen och agendan för världen. Eller styr över våra plånböcker (bank-id tex).

MEN, det är också obehagligt när en enskild person har den makten och använder den till att blocka journalister. Som barn till två journalister som fängslades i hemlandet för att de rapporterade objektiv och faktabaserat så skaver det.

Men problemet är att om jag skulle avbeställa min MY och köpa ett annat bilmärke, vilka tillverkare skulle vara ”ok” egentligen? VW som dödat människor genom dieselfusket? Kinaägda märken? Osv osv.

Har länge velat köpa en Tesla och när man äntligen har råd och det passar in i övriga livspusslet så går Musk fullständigt Bond-skurk på oss.
Vet inte om du missat vad alla tech-bolag och myndigheterna gjorde ihop under pandemin och under presidentvalet i USA?
Om du inte är eller blev orolig för dessa intrång och påverkan så vet jag inte vad som krävs för att folk ska fatta att Elon inte är den största boven….Ulven är redan bland oss!
Om man fokuserar på de verkliga problemen så ser man en annan verklighet men tror att Elon är lättare att greppa för gemene man.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av wannabee »

danni skrev:
wannabee skrev:
Mickep skrev:
Twitter är ett privat företag, och enda instans de skall hålla sig god med är deras annonsörer som gör dem inkomster.
Det är uppenbart att elon inte gillar vissa journliaster som ställer kritiska frågor och att ta bort dessa är det privata företagets fulla rätt.
Finns inget yttrandefrihet eller rätt till det på plattformen.
När Trump och Jordan Peterson blev avstängda på Twitter så skrev ju alla att det är ju ett privat företag, de gör som de vill, nu är ju Twitter ändå mer privat än det var då, men nu gäller tydligen inte den saken längre.
Hur menar du att den saken inte gäller? Det är det väl ingen som sagt? Elon får sköta Twitter precis som han vill. Och ta konsekvenserna ifall kunder och annonsörer överger plattformen på grund av det. Men poängen Micke gjorde var ju att yttrandefrihet inte har ett skit med saken att göra. Om någon inte får vara på Twitter så har dennes yttrandefrihet inte kränkts för fem öre och det är idioti att påstå det.
Det är idioti att tro att Trumps valkampanj inte påverkades av att han stängdes av från Twitter strax före valet.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av SwedishAdvocate »

wannabee skrev:
Det är idioti att tro att Trumps valkampanj inte påverkades av att han stängdes av från Twitter strax före valet.
Vilket val?

Han blev avstängd den 8 januari 2021. Dvs mer än två månader efter valet...

Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_me ... ctivations
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare
Inlägg: 851
Blev medlem: 12 feb 2022 22:58

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Lerumsexpressen »

wannabee skrev:
danni skrev:
wannabee skrev:
Mickep skrev:
Twitter är ett privat företag, och enda instans de skall hålla sig god med är deras annonsörer som gör dem inkomster.
Det är uppenbart att elon inte gillar vissa journliaster som ställer kritiska frågor och att ta bort dessa är det privata företagets fulla rätt.
Finns inget yttrandefrihet eller rätt till det på plattformen.
När Trump och Jordan Peterson blev avstängda på Twitter så skrev ju alla att det är ju ett privat företag, de gör som de vill, nu är ju Twitter ändå mer privat än det var då, men nu gäller tydligen inte den saken längre.
Hur menar du att den saken inte gäller? Det är det väl ingen som sagt? Elon får sköta Twitter precis som han vill. Och ta konsekvenserna ifall kunder och annonsörer överger plattformen på grund av det. Men poängen Micke gjorde var ju att yttrandefrihet inte har ett skit med saken att göra. Om någon inte får vara på Twitter så har dennes yttrandefrihet inte kränkts för fem öre och det är idioti att påstå det.
Det är idioti att tro att Trumps valkampanj inte påverkades av att han stängdes av från Twitter strax före valet.
Tror du missade de största, Hunter Biden, Ukraina och Kina affärerna som censurerades av alla tech bolag under valet.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av wannabee »

SwedishAdvocate skrev:
wannabee skrev:
Det är idioti att tro att Trumps valkampanj inte påverkades av att han stängdes av från Twitter strax före valet.
Vilket val?

Han blev avstängd den 8 januari 2021. Dvs mer än två månader efter valet...

Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_me ... ctivations
Okej, det var väl 'faktacheckerna' de började med strax före valet då..
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av SwedishAdvocate »

wannabee skrev:
SwedishAdvocate skrev:
wannabee skrev:
Det är idioti att tro att Trumps valkampanj inte påverkades av att han stängdes av från Twitter strax före valet.
Vilket val?

Han blev avstängd den 8 januari 2021. Dvs mer än två månader efter valet...

Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_me ... ctivations
Okej, det var väl 'faktacheckerna' de började med strax före valet då..
Tänker du på fakta-kollar som den här från Wikipedia?...
During his term as President of the United States, Donald Trump made tens of thousands of false or misleading claims. The Washington Post's fact-checker had tallied the number as 30,573 by January 2021, an average of about 21 per day by the end of his presidency.[1][5][6][7] [Min understrykn.] [...

https://en.wikipedia.org/wiki/Veracity_ ... nald_Trump
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Bengt-re »

Sjukt bra att diskutera politik och religon i forum. Varför tillåter man det när alla vet att det bara lockar fram trollen?
SwedishAdvocate
Inlägg: 5665
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av SwedishAdvocate »

Bengt-re skrev:
Sjukt bra att diskutera politik och religon i forum. Varför tillåter man det när alla vet att det bara lockar fram trollen?
Har du noterat att det finns ett delforum för miljö på det här forumet. Tycker du att det ska låsas permanent då?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av wannabee »

SwedishAdvocate skrev:
wannabee skrev:
SwedishAdvocate skrev:
wannabee skrev:
Det är idioti att tro att Trumps valkampanj inte påverkades av att han stängdes av från Twitter strax före valet.
Vilket val?

Han blev avstängd den 8 januari 2021. Dvs mer än två månader efter valet...

Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_me ... ctivations
Okej, det var väl 'faktacheckerna' de började med strax före valet då..
Tänker du på fakta-kollar som den här från Wikipedia?...
During his term as President of the United States, Donald Trump made tens of thousands of false or misleading claims. The Washington Post's fact-checker had tallied the number as 30,573 by January 2021, an average of about 21 per day by the end of his presidency.[1][5][6][7] [Min understrykn.] [...

https://en.wikipedia.org/wiki/Veracity_ ... nald_Trump

När Trump gjorde ett inlägg på Twitter så la Twitter till en faktaruta där det (min tolkning) stod 'enligt oss demokrater så är ovanstående inlägg felaktigt, i stället är sanningen denna'. Fast med annat ordval.

https://misinforeview.hks.harvard.edu/a ... -platform/

I ovanstående artikel finns det bilder på hur Trumps inlägg såg ut på Twitter.
Skriv svar