Andra batteribytet i Enköping är avklarat. Själva parkeringen och bytet i sig tog ca.
5 min 24 sekunder.
Tyvärr hade vi 51% SoC när vi kom fram, så vi fick bara 35 nya kWh i ökad räckvidd.
Ursäkta sladdrig text och suddig bild, det guppar lite i bilen
Andra batteribytet i Enköping är avklarat. Själva parkeringen och bytet i sig tog ca.
5 min 24 sekunder.
Tyvärr hade vi 51% SoC när vi kom fram, så vi fick bara 35 nya kWh i ökad räckvidd.
Ursäkta sladdrig text och suddig bild, det guppar lite i bilen
Det är ju ändå rätt imponerande, motsvarar att ladda med typ 390 kW
Hade ni rullat in med nästan tomt batteri så hade det ju varit ännu bättre.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Trodde jag också haha!
Men navigatorn säger att det är tidsmässigt typ samma, så vi satsar på låg kortare väg med lägre hastighet för längre räckvidd. Målet är SuC Örnsköldsvik, men vi kanske hamnar i Docksta istället.
Nästa år måste vi försöka få till en collab med ABRP, dom borde ju kunna göra en grym lösning med hastighet, SoC, laddkurvor etc i realtid för alla deltagare.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Nästa år måste vi försöka få till en collab med ABRP, dom borde ju kunna göra en grym lösning med hastighet, SoC, laddkurvor etc i realtid för alla deltagare.
/fth
Borde kunna lösas på de bilar man kan koppla upp sig mot OBD om inte annat
Nästa år måste vi försöka få till en collab med ABRP, dom borde ju kunna göra en grym lösning med hastighet, SoC, laddkurvor etc i realtid för alla deltagare.
/fth
Borde kunna lösas på de bilar man kan koppla upp sig mot OBD om inte annat
ABRP har stöd för realtidsdata för många märken nuförtiden, lite olika lösningar tror jag, OBD i vissa fall, API-access i andra.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Passagerarna måste förhoppningsvis inte sitta kvar
Men jag håller med om att det känns dödfött. När det börjar bli lite tryck på stationerna så lär det ju kunna bli rätt bra med kö också, och frågan är om stationen hinner med att ladda batterier i samma takt som den byter i en kösituation.
Nej, och logistiken blir förstås också helt ohållbar, hur många extra batteripaket kommer det att behövas, hur ofta behöver dessa transporteras mellan stationerna, etc etc?
/fth
Varför skulle man behöva transportera batterier mellan stationerna? Om alla som tar upp ett nytt batteri ändå lämnar ifrån sig ett så bör det inte finnas något behov av att flytta dessa så länge de kan laddas på plats. Visst, man kan ju fråga sig om de verkligen hinner ladda upp batterierna men i det fallet skulle vanliga laddare inte varit bättre med samma effekt för då skulle det bli kö på stationen.
Ingen fart på laddningen för mig idag, får nu bara typ 70kW på Fullerö. Den började bra med 130 i en minut kanske, sedan droppade den direkt ner till 63
Ingen fart på laddningen för mig idag, får nu bara typ 70kW på Fullerö. Den började bra med 130 i en minut kanske, sedan droppade den direkt ner till 63
Även du har rätt att just nu vara med i klubben för oss med nerfade batterier, även om det i ditt fall är högst tillfälligt.
Ingen fart på laddningen för mig idag, får nu bara typ 70kW på Fullerö. Den började bra med 130 i en minut kanske, sedan droppade den direkt ner till 63
Vi har inte sett dig på Glympse... har du inte fått igång delningen ordentligt?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Krigis laddar på Gävle bro nu ser det ut som. En hel hög med nya laddare där nu såg jag sist jag var där, skulle SuC vara fullt så finns det alternativ.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options