Sida 5 av 14

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 10 sep 2023 18:30
av Swallat
Legato skrev: 10 sep 2023 17:11
Swallat skrev: 10 sep 2023 15:33
Legato skrev: 10 sep 2023 15:19
Swallat skrev: 10 sep 2023 15:17
Har varit sugen på att slå till på en I4

MEN, min nuvarande audi a4 med bensin och 275 hästar kostar mig 680 kr i månaden försäkring

Har kollat runt mellan typ 8 olika bolag och det billigaste på en I4 e40 är 1587 PER MÅNAD, det är ju fan horribelt
19.000:- per år för halvförsäkring? Det låter extremt konstigt om du inte är typ 18 år och bor i Stockholm city.
31 och bor i Täby, utan skadehistorik tidigare
Och du är 100% säker att det är halvförsäkring du kollat på?

I så fall är det verkligen extremt.
Kollade lite nogrannare och många hade extra påslag men fortfarande Trygg Hansa billigast på halv för 1300 per månad

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 10 sep 2023 18:31
av Swallat
OfarligTesla skrev: 10 sep 2023 17:56
Swallat skrev: 10 sep 2023 15:33

31 och bor i Täby, utan skadehistorik tidigare
Hur länge har du haft körkort? Hur länge man har haft kortet brukar kunna påverka också. Min i4 M50 kostade mig drygt 900 kr i månaden för halvförsäkring och då har jag haft körkort i 17 år men bor mitt i Stockholm vilket lägger på en del.
mitt 5e år nu, men likförbannat har min Audi aldrig varit särskilt dyr, var typ 750 tills jag fyllde 30 och sedan sänkt till 600 och en årsmodell 2014 på den

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 10 sep 2023 18:58
av Legato
Swallat skrev: 10 sep 2023 18:31
OfarligTesla skrev: 10 sep 2023 17:56
Swallat skrev: 10 sep 2023 15:33

31 och bor i Täby, utan skadehistorik tidigare
Hur länge har du haft körkort? Hur länge man har haft kortet brukar kunna påverka också. Min i4 M50 kostade mig drygt 900 kr i månaden för halvförsäkring och då har jag haft körkort i 17 år men bor mitt i Stockholm vilket lägger på en del.
mitt 5e år nu, men likförbannat har min Audi aldrig varit särskilt dyr, var typ 750 tills jag fyllde 30 och sedan sänkt till 600 och en årsmodell 2014 på den
Är ju iofs inte så konstigt på en nära 10 år gammal bil. Långt mindre kostnad för försäkringsbolaget om den blir stulen.

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 10 sep 2023 19:17
av Leo
Swallat skrev: 10 sep 2023 15:17
Har kollat runt mellan typ 8 olika bolag och det billigaste på en I4 e40 är 1587 PER MÅNAD, det är ju fan horribelt
Var onormalt stoooor skillnad mellan försäkringsbolagen på i4! Överlägset billigast var Watercircle trots att Trygg Hansa är ”BMW märkesförsäkring”. För mitt bolag låg 1/2-försäkring på Trygg Hansa på ca 13000kr/år, ungefär som LF, IF, Folksam osv.

På Watercircles var det 6300kr/år…inklusive ”superbilstillägg” och 2500mil/år.

Så värt att kolla upp och jämföra.

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 10 sep 2023 19:30
av Swallat
Legato skrev: 10 sep 2023 18:58
Swallat skrev: 10 sep 2023 18:31
OfarligTesla skrev: 10 sep 2023 17:56
Swallat skrev: 10 sep 2023 15:33

31 och bor i Täby, utan skadehistorik tidigare
Hur länge har du haft körkort? Hur länge man har haft kortet brukar kunna påverka också. Min i4 M50 kostade mig drygt 900 kr i månaden för halvförsäkring och då har jag haft körkort i 17 år men bor mitt i Stockholm vilket lägger på en del.
mitt 5e år nu, men likförbannat har min Audi aldrig varit särskilt dyr, var typ 750 tills jag fyllde 30 och sedan sänkt till 600 och en årsmodell 2014 på den
Är ju iofs inte så konstigt på en nära 10 år gammal bil. Långt mindre kostnad för försäkringsbolaget om den blir stulen.
Jo men jag köpte den 2018 när jag tog körkortet för typ 350k, i stort sett samma pris då som nu, fine att priset är det dubbla på en I4 men känns som att just försäkringspriset är många glömmer bort i sina kalkyler över hur billigt det är med elbil, det är en dealbreaker för mig om inget händer

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 10 sep 2023 20:36
av SwedishAdvocate
Swallat skrev: 10 sep 2023 19:30
Legato skrev: 10 sep 2023 18:58
Swallat skrev: 10 sep 2023 18:31
OfarligTesla skrev: 10 sep 2023 17:56
Swallat skrev: 10 sep 2023 15:33

31 och bor i Täby, utan skadehistorik tidigare
Hur länge har du haft körkort? Hur länge man har haft kortet brukar kunna påverka också. Min i4 M50 kostade mig drygt 900 kr i månaden för halvförsäkring och då har jag haft körkort i 17 år men bor mitt i Stockholm vilket lägger på en del.
mitt 5e år nu, men likförbannat har min Audi aldrig varit särskilt dyr, var typ 750 tills jag fyllde 30 och sedan sänkt till 600 och en årsmodell 2014 på den
Är ju iofs inte så konstigt på en nära 10 år gammal bil. Långt mindre kostnad för försäkringsbolaget om den blir stulen.
Jo men jag köpte den 2018 när jag tog körkortet för typ 350k, i stort sett samma pris då som nu, fine att priset är det dubbla på en I4 men känns som att just försäkringspriset är många glömmer bort i sina kalkyler över hur billigt det är med elbil, det är en dealbreaker för mig om inget händer
Leo tar ju upp WaterCircles ovan. Är det ett av de åtta bolagen du kollat?

En del har Motormännen eller Gjensidige. Kollat med dem?

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 13 okt 2023 19:26
av iAkita
Idag fick jag äntligen bilen, efter "bara" 2,5 månaders väntan. Tyvärr är vädret kass, så jag har inte hunnit med att testa prestandan ännu. Men komfortmässigt är den fantastik och den ligger riktigt fint på vägen! Vilken enorm skillnad mot den iX 3:a jag kört runt i ett par månader. Nu hoppas jag på bättre väder i helgen så jag får testa vad den går för lite mer.
20231013_164209~2.jpg

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 13 okt 2023 21:18
av Maw
iAkita skrev: 13 okt 2023 19:26
Idag eftermiddags fick jag äntligen bilen, efter "bara" 2,5 månaders väntan. Tyvärr är vädret kass, så jag har inte hunnit med att testa prestandan ännu. Men komfortmässigt är den fantastik och den ligger riktigt fint på vägen! Vilken enorm skillnad mot den iX 3:a jag kört runt i ett par månader. Nu hoppas jag på bättre väder i helgen så jag får testa vad den går för lite mer.
20231013_164209~2.jpg
Grattis till nya bilen 😊

Snygg färg!

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 13 okt 2023 21:40
av iAkita
Tack! Jag gillar den också, delvis för att den skiftar så beroende på ljusinfall. Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 14 okt 2023 21:09
av iAkita
iAkita skrev: 13 okt 2023 21:40
Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) :? Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 21 okt 2023 19:04
av iAkita
HelectriC skrev: 22 jul 2023 23:39
Jag har ju haft en hel del olika elbilar och jag kan helt ärligt säga att M50 är den absolut bästa av samtliga. Tyst, snabb, väl ihopskruvad, låg förbrukning om man vill. Jag är lite orolig för att byta bil faktiskt för jag har svårt att tro det kan bli bättre :) Taycan hade självklart varit kul, men med behov för dragkrok till cykelhållare, så går den bort.
Tack för det här omdömet och dina andra inlägg i tråden @HelectriC! Jag vet att du har ägt många elbilar (vilket är skillnad mot att ha provkört många elbilar), och jag tycker att du alltid ger uppriktiga bra insikter i fördelar och nackdelar med dem. Så det var en starkt bidragande orsak till att det blev en i4 M50.

Nu när jag haft den en dryg vecka kan jag bara hålla med och säga: Jäklar vilken bra bil det är! Jag har haft några elbilar jag också, om än inte lika många som du. BMW:n kombinerar det jag gillat bäst med var och en av dem i ett och samma paket. Inte bara det, den gör det mesta av dessa saker bättre än någon annan bil jag haft. Allting känns så jäkla genomarbetat och genomtänkt, och fungerar klockrent.

Dessutom älskar jag interiören. Jag blir glad precis varenda morgon när jag sätter mig i bilen för att köra mina knappt 7 mil till jobbet i Köpenhamn, och då har jag ändå ett uruselt morgonhumör. Den enda nackdelen är att iDrive kontrollen sitter på exakt samma ställe som växelvredet satt på mina EV6:or. Det har varit några gånger jag försökt lägga i Drive med iDrive vredet och undrat vad f-n ingen händer för kan jag säga... Märkligt nog hände det mig knappt alls när jag körde iX3 i väntan på min i4. Jag antar att den var för annorlund/tråkig för att ens påminna om dem.

Hur gick förresten det där med att Taycan går bort? Gick det bra tycker du? :lol:
Interiör.jpg

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 21 okt 2023 21:42
av HelectriC
iAkita skrev: 21 okt 2023 19:04
HelectriC skrev: 22 jul 2023 23:39
Jag har ju haft en hel del olika elbilar och jag kan helt ärligt säga att M50 är den absolut bästa av samtliga. Tyst, snabb, väl ihopskruvad, låg förbrukning om man vill. Jag är lite orolig för att byta bil faktiskt för jag har svårt att tro det kan bli bättre :) Taycan hade självklart varit kul, men med behov för dragkrok till cykelhållare, så går den bort.
Tack för det här omdömet och dina andra inlägg i tråden @HelectriC! Jag vet att du har ägt många elbilar (vilket är skillnad mot att ha provkört många elbilar), och jag tycker att du alltid ger uppriktiga bra insikter i fördelar och nackdelar med dem. Så det var en starkt bidragande orsak till att det blev en i4 M50.

Nu när jag haft den en dryg vecka kan jag bara hålla med och säga: Jäklar vilken bra bil det är! Jag har haft några elbilar jag också, om än inte lika många som du. BMW:n kombinerar det jag gillat bäst med var och en av dem i ett och samma paket. Inte bara det, den gör det mesta av dessa saker bättre än någon annan bil jag haft. Allting känns så jäkla genomarbetat och genomtänkt, och fungerar klockrent.

Dessutom älskar jag interiören. Jag blir glad precis varenda morgon när jag sätter mig i bilen för att köra mina knappt 7 mil till jobbet i Köpenhamn, och då har jag ändå ett uruselt morgonhumör. Den enda nackdelen är att iDrive kontrollen sitter på exakt samma ställe som växelvredet satt på mina EV6:or. Det har varit några gånger jag försökt lägga i Drive med iDrive vredet och undrat vad f-n ingen händer för kan jag säga... Märkligt nog hände det mig knappt alls när jag körde iX3 i väntan på min i4. Jag antar att den var för annorlund/tråkig för att ens påminna om dem.

Hur gick förresten det där med att Taycan går bort? Gick det bra tycker du? :lol:

Interiör.jpg
Haha, ja nej, det gick ju inte så bra efter att jag hittat en lösning för cyklarna :D
Taycan och i4 liknar varandra i upplevelse, men Taycan är ändå bättre på körkänsla och stolar samt snäppet upp i upplevd kvalitet i interiören. Men i4 är en bättre allroundbil skulle jag säga.

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 21 okt 2023 22:35
av iAkita
HelectriC skrev: 21 okt 2023 21:42
iAkita skrev: 21 okt 2023 19:04
HelectriC skrev: 22 jul 2023 23:39
Jag har ju haft en hel del olika elbilar och jag kan helt ärligt säga att M50 är den absolut bästa av samtliga. Tyst, snabb, väl ihopskruvad, låg förbrukning om man vill. Jag är lite orolig för att byta bil faktiskt för jag har svårt att tro det kan bli bättre :) Taycan hade självklart varit kul, men med behov för dragkrok till cykelhållare, så går den bort.
Tack för det här omdömet och dina andra inlägg i tråden @HelectriC! Jag vet att du har ägt många elbilar (vilket är skillnad mot att ha provkört många elbilar), och jag tycker att du alltid ger uppriktiga bra insikter i fördelar och nackdelar med dem. Så det var en starkt bidragande orsak till att det blev en i4 M50.

Nu när jag haft den en dryg vecka kan jag bara hålla med och säga: Jäklar vilken bra bil det är! Jag har haft några elbilar jag också, om än inte lika många som du. BMW:n kombinerar det jag gillat bäst med var och en av dem i ett och samma paket. Inte bara det, den gör det mesta av dessa saker bättre än någon annan bil jag haft. Allting känns så jäkla genomarbetat och genomtänkt, och fungerar klockrent.

Dessutom älskar jag interiören. Jag blir glad precis varenda morgon när jag sätter mig i bilen för att köra mina knappt 7 mil till jobbet i Köpenhamn, och då har jag ändå ett uruselt morgonhumör. Den enda nackdelen är att iDrive kontrollen sitter på exakt samma ställe som växelvredet satt på mina EV6:or. Det har varit några gånger jag försökt lägga i Drive med iDrive vredet och undrat vad f-n ingen händer för kan jag säga... Märkligt nog hände det mig knappt alls när jag körde iX3 i väntan på min i4. Jag antar att den var för annorlund/tråkig för att ens påminna om dem.

Hur gick förresten det där med att Taycan går bort? Gick det bra tycker du? :lol:

Interiör.jpg
Haha, ja nej, det gick ju inte så bra efter att jag hittat en lösning för cyklarna :D
Taycan och i4 liknar varandra i upplevelse, men Taycan är ändå bättre på körkänsla och stolar samt snäppet upp i upplevd kvalitet i interiören. Men i4 är en bättre allroundbil skulle jag säga.
Jahapp, så då får det bli en Taycan nästa gång då :) Jag har varit sugen på den sen länge men den är dyrare än jag mäktar med utan att börja svettas, med tanke på att jag lever ensam med min dotter och en lön ska bära all kostnader. Kanske ska jag göra som du och köpa begagnat, nu när de kommit ner i pris. Men det får vänta. För första gången sen jag köpte min första elbil längtar jag inte efter något annat. Det, om något, är ett gott betyg till i4:an!

Edit: Nej, stolarna är inte superimponerande i i4:an, så jag är inte förvånad att de är bättre i Taycan. Jag tycker sportstolarna i min EV6 GT också var bättre, men det är så himla individuellt vad som passar bäst.

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 22 nov 2023 18:20
av iAkita
iAkita skrev: 14 okt 2023 21:09
iAkita skrev: 13 okt 2023 21:40
Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) :? Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?
Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 22 nov 2023 18:36
av Legato
iAkita skrev: 22 nov 2023 18:20
iAkita skrev: 14 okt 2023 21:09
iAkita skrev: 13 okt 2023 21:40
Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) :? Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?
Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg
Mycket snyggare. Men väldigt tramsigt att det ens är tillval...

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 22 nov 2023 18:46
av taliz
Legato skrev: 22 nov 2023 18:36
iAkita skrev: 22 nov 2023 18:20
iAkita skrev: 14 okt 2023 21:09
iAkita skrev: 13 okt 2023 21:40
Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) :? Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?
Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg
Mycket snyggare. Men väldigt tramsigt att det ens är tillval...
Så har ju tyskarna jobbat länge. Mercedes och Audi är ju likadana. Standardbilen ser förjävlig ut, by design, så folk känner sig tvungna att lägga till diverse paket.

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 22 nov 2023 19:38
av iAkita
taliz skrev: 22 nov 2023 18:46
Legato skrev: 22 nov 2023 18:36
iAkita skrev: 22 nov 2023 18:20
iAkita skrev: 14 okt 2023 21:09
iAkita skrev: 13 okt 2023 21:40
Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) :? Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?
Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg
Mycket snyggare. Men väldigt tramsigt att det ens är tillval...
Så har ju tyskarna jobbat länge. Mercedes och Audi är ju likadana. Standardbilen ser förjävlig ut, by design, så folk känner sig tvungna att lägga till diverse paket.
Det roliga är att det är ett tillval att få bilen att se ut som de billigare versionerna, där de detaljer jag folierat svarta är svarta redan från början. Man betalar alltså extra för ett paket som inkluderar en annan färg på de detaljer jag folierat, och sen måste man betala extra för att bli av med färg man betalat extra för. :D

Nåväl, det är en väldigt liten kostnad i sammanhanget, som jag säkert kunnat pruta bort om jag lagt till det redan från början.

Fast nu stör jag mig på att bilen i infotainmentsystemet, "live vehicle", inte ser exakt likadan ut som bilen gör på utsidan länge. Lite svårare att foliera den versionen av bilen, så det får jag försöka lära mig att leva med :D

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 23 nov 2023 06:04
av Daven
iAkita skrev: 22 nov 2023 18:20
Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg
Riktigt snygg uppgradering. Jag måste bara fråga om du heter Jan? JJAAAN, i så fall väll en av de bästa reg skyltarna :lol:

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 23 nov 2023 18:12
av taliz
Daven skrev: 23 nov 2023 06:04
iAkita skrev: 22 nov 2023 18:20
Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg
Riktigt snygg uppgradering. Jag måste bara fråga om du heter Jan? JJAAAN, i så fall väll en av de bästa reg skyltarna :lol:
Man kan ju alltid byta namn. ;)

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 23 nov 2023 21:22
av martinot
iAkita skrev: 22 nov 2023 18:20
iAkita skrev: 14 okt 2023 21:09
iAkita skrev: 13 okt 2023 21:40
Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) :? Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?
Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg
Klart mycket snyggare! Riktigt bra uppdatering du gjort (så den borde sett ut som standard). Otroligt att så små detaljer gör så stor skillnad. Snyggt fixat! :)

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 24 nov 2023 11:17
av iAkita
martinot skrev: 23 nov 2023 21:22
Klart mycket snyggare! Riktigt bra uppdatering du gjort (så den borde sett ut som standard). Otroligt att så små detaljer gör så stor skillnad. Snyggt fixat! :)
Tack!

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 24 nov 2023 12:48
av Umebayashi
Tittar på att beställa ny tjänstebil innan årsskiftet och det lutar mycket åt en M50. Har offert på en San-Remo grön som egentligen bara ska skrivas på.

Har lagt till följande;
Fully charged
Svankstöd
Harman-Kardon

Försöker hålla nere kostnaden något och det som jag funderar mest över är om det är värt att lägga till DAPP för 8500. Den ger, om jag förstår det rätt, en viss självkörningsförmåga. Ni som har det, fungerar det bra och anses det som ett måste?

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 24 nov 2023 12:57
av taliz
Umebayashi skrev: 24 nov 2023 12:48
Tittar på att beställa ny tjänstebil innan årsskiftet och det lutar mycket åt en M50. Har offert på en San-Remo grön som egentligen bara ska skrivas på.

Har lagt till följande;
Fully charged
Svankstöd
Harman-Kardon

Försöker hålla nere kostnaden något och det som jag funderar mest över är om det är värt att lägga till DAPP för 8500. Den ger, om jag förstår det rätt, en viss självkörningsförmåga. Ni som har det, fungerar det bra och anses det som ett måste?
Glöm inte "utökad shadow line"(se ovan). ;)

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 24 nov 2023 13:16
av Umebayashi
taliz skrev: 24 nov 2023 12:57
Umebayashi skrev: 24 nov 2023 12:48
Tittar på att beställa ny tjänstebil innan årsskiftet och det lutar mycket åt en M50. Har offert på en San-Remo grön som egentligen bara ska skrivas på.

Har lagt till följande;
Fully charged
Svankstöd
Harman-Kardon

Försöker hålla nere kostnaden något och det som jag funderar mest över är om det är värt att lägga till DAPP för 8500. Den ger, om jag förstår det rätt, en viss självkörningsförmåga. Ni som har det, fungerar det bra och anses det som ett måste?
Glöm inte "utökad shadow line"(se ovan). ;)
2000 för något som borde vara standard. Hutlöst! Håller tummarna för att iAkita fixar det för halva priset 8-)

Skämt åsido så får jag nog lägga till det också.

Re: BMW i4 eDrive40 vs M50

Postat: 24 nov 2023 15:46
av Fiskk
iAkita skrev: 22 nov 2023 18:20
iAkita skrev: 14 okt 2023 21:09
iAkita skrev: 13 okt 2023 21:40
Sen glömde jag tydligen lägga till det utökade shadowline paketet, vilket innebär att backspeglar, omfattningen av njurarna och luftintagen inte är lackerade i svart högblank. Men i och med att den färg de levererades med istället funkar utmärkt med bilens färg, så kommer det inte störa mig.
Jo förresten, det kommer störa mig (tror jag) :? Någon som kan rekommendera en firma i Skåne med omnejd som är duktiga på att foliera även mindre karossdetaljer som dessa?
Citerar mig själv. Jag störde mig mer och mer på att jag glömt lägga till det utökade shadow-line paketet, så blev till att foliera detaljerna i fronten istället. Och det är jag glad för, tycker fronten blir mycket mer enhetlig (efter överst och före nederst).
20231122_181532.jpg
Vi må ha olika åsikter om en del frågor på forumet, men snygg bil har du iaf! Har nyligen bytt bort en BMW 330e touring m-sport paket saffirsvart (inkl utökad shadowline ;)), mot en MYP.
Jag hade som plan att stanna hos BMW med en i4, men fick inte in den i leasen genom jobb. Kanske var det bra eftersom man har 2 hundar och 2 barn som ska åka med ibland, med tanke på baksätesutrymmet i i4an.

+1 på folieringen, hade också stört mig om jag missat dedär.