Sida 5 av 16
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 01 aug 2024 15:41
av teslaponken
taliz skrev: ↑01 aug 2024 14:37
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 22:16
Oscar11 skrev: ↑31 jul 2024 20:17
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 13:02
Wow.
75 mil.
Ruskigt bra
De svenska priserna börjar på 839 900 kronor för A6 e-tron performance och för Avant startar priserna på 859 900 kronor. För den kraftfullare S6 Sportback e-tron börjar priserna på 1 157 200 kronor samt 1 177 200 kronor för S6 Avant e-tron. Priserna avser Proline-versionen där Audi har inkluderat ”Sverigespecifik utrustning”.
75 mil är väl knappast imponerande då det är ett 100kWh batteri i bilen…
94,9 netto.
Tycker det är grymt bra.
10 mil mer än Tesla Model S. Förvisso är det den bakhjulsdrivna audin.
EQS som har 120 brutto har inte heller så hög WLTP.
De har lustigt nog väldigt snabbt blivit mkt bättre på att optimera för WLTP, när de nu måste sälja sina elbilar....
Är dags att WLTP specas enligt kontinental motorvägsfart, säg 130kmh, IMO.
Då kommer du kanske hälften, såvida det inte ösregnar, snöar eller blåser massa motvind förstås...
Ja. Borde anges nån form av standard tex 120km/h i neutralt väder tex 16C.
Inte många bilar som ligger över 400km då.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 01 aug 2024 17:18
av lawe
Nect skrev: ↑01 aug 2024 14:50
taliz skrev: ↑01 aug 2024 14:37
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 22:16
Oscar11 skrev: ↑31 jul 2024 20:17
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 13:02
Wow.
75 mil.
Ruskigt bra
De svenska priserna börjar på 839 900 kronor för A6 e-tron performance och för Avant startar priserna på 859 900 kronor. För den kraftfullare S6 Sportback e-tron börjar priserna på 1 157 200 kronor samt 1 177 200 kronor för S6 Avant e-tron. Priserna avser Proline-versionen där Audi har inkluderat ”Sverigespecifik utrustning”.
75 mil är väl knappast imponerande då det är ett 100kWh batteri i bilen…
94,9 netto.
Tycker det är grymt bra.
10 mil mer än Tesla Model S. Förvisso är det den bakhjulsdrivna audin.
EQS som har 120 brutto har inte heller så hög WLTP.
De har lustigt nog väldigt snabbt blivit mkt bättre på att optimera för WLTP, när de nu måste sälja sina elbilar....
Är dags att WLTP specas enligt kontinental motorvägsfart, säg 130kmh, IMO.
Då kommer du kanske hälften, såvida det inte ösregnar, snöar eller blåser massa motvind förstås...
Brukar säga WLTP - 10 mil så har du den verkliga räckvidden sommartid. Brukar stämma ganska bra och visar samtidigt hur dålig WLTP är som standard…
WLTP - 40% brukar stämma bra för mig på landsväg med dubbdäck och -15 grader.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 01 aug 2024 17:34
av SwedishAdvocate
taliz skrev: ↑01 aug 2024 14:33
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 22:21
SwedishAdvocate skrev: ↑31 jul 2024 15:00
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 13:30
Fan. Baksätet ser inte bra ut.
Kollar videon på Autogefühl nu.
Är väl lite förvånande att de inte kunde få till lite mer benutrymme i en så pass relativt lång bil... Autogefühl-snubben är väl som jag minns det 1,89 m lång och ser ut att ha relativt långa ben i förhållande till överkroppen. Personligen så tycker jag väl att fler tillverkare borde göra som t.ex. Porsche (och Audi själva) gjort med Taycan/e-tron GT, och istället stoppa in så kallade topografiska batteripack som har 'utgröpningar' för baksätespassagerarnas fötter. Då hade ju inte videopresentatörens knän hamnat sådär relativt högt. Med ett sådant topografiskt batteripack hade han ju istället i baksätet haft benen i samma vinkel som i baksätet i en bil med förbränningsmotor.
Jag håller med dig.
Förstår inte vad som pysslar med. Nya Macan har bra höjd på sätet men där är det trängre för knäna.
Sitter bättre i min Taycan, dock bara provat snabbt i Macanen, men det var min känsla iaf.
Då får du ju ett mindre batteri. Har du så ofta vuxna i baksätet att det är värt permanent 5-10 mil kortare räckvidd och långsammare laddning?
Nya Taycan har ju ett 'topografiskt' batteri med urgröpningar för baksätespassagerarnas fötter. Och i den bilen har man ju kunnat klämma in ett batteri på
105 kWh – så alltså 5 kWh mer än vad Audi nu har i A6 e-tron. Vill man ha ett mycket större och tyngre batteri än så i en sån här premiumlimpa?
En urgröpning för baksätespassagerarnas fötter möjliggör ju vidare optimala förutsättningar för att få ner baksätespassagerarnas huvuden så långt som möjligt. Det i sin tur möjliggör ju bästa möjliga taklinje ur aero-synpunkt på liftback-/sedanversionen av bilen. Så optimala förutsättningar för lågt luftmotstånd och längsta möjliga räckvidd i motorvägshastighet.

Re: Audi A6 e-tron
Postat: 01 aug 2024 19:19
av Force-Walker
taliz skrev: ↑01 aug 2024 14:37
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 22:16
Oscar11 skrev: ↑31 jul 2024 20:17
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 13:02
Wow.
75 mil.
Ruskigt bra
De svenska priserna börjar på 839 900 kronor för A6 e-tron performance och för Avant startar priserna på 859 900 kronor. För den kraftfullare S6 Sportback e-tron börjar priserna på 1 157 200 kronor samt 1 177 200 kronor för S6 Avant e-tron. Priserna avser Proline-versionen där Audi har inkluderat ”Sverigespecifik utrustning”.
75 mil är väl knappast imponerande då det är ett 100kWh batteri i bilen…
94,9 netto.
Tycker det är grymt bra.
10 mil mer än Tesla Model S. Förvisso är det den bakhjulsdrivna audin.
EQS som har 120 brutto har inte heller så hög WLTP.
De har lustigt nog väldigt snabbt blivit mkt bättre på att optimera för WLTP, när de nu måste sälja sina elbilar....
Är dags att WLTP specas enligt kontinental motorvägsfart, säg 130kmh, IMO.
Då kommer du kanske hälften, såvida det inte ösregnar, snöar eller blåser massa motvind förstås...
Kyle Conner testade ju Macan i motorvägsfart och kom upp i ca 50 mil. Tror denna kan göra uppåt 55 mil i 110kmh. I optimal temp förståss.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 01 aug 2024 19:26
av Force-Walker
taliz skrev: ↑01 aug 2024 14:33
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 22:21
SwedishAdvocate skrev: ↑31 jul 2024 15:00
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 13:30
Fan. Baksätet ser inte bra ut.
Kollar videon på Autogefühl nu.
Är väl lite förvånande att de inte kunde få till lite mer benutrymme i en så pass relativt lång bil... Autogefühl-snubben är väl som jag minns det 1,89 m lång och ser ut att ha relativt långa ben i förhållande till överkroppen. Personligen så tycker jag väl att fler tillverkare borde göra som t.ex. Porsche (och Audi själva) gjort med Taycan/e-tron GT, och istället stoppa in så kallade topografiska batteripack som har 'utgröpningar' för baksätespassagerarnas fötter. Då hade ju inte videopresentatörens knän hamnat sådär relativt högt. Med ett sådant topografiskt batteripack hade han ju istället i baksätet haft benen i samma vinkel som i baksätet i en bil med förbränningsmotor.
Jag håller med dig.
Förstår inte vad som pysslar med. Nya Macan har bra höjd på sätet men där är det trängre för knäna.
Sitter bättre i min Taycan, dock bara provat snabbt i Macanen, men det var min känsla iaf.
Då får du ju ett mindre batteri. Har du så ofta vuxna i baksätet att det är värt permanent 5-10 mil kortare räckvidd och långsammare laddning?
Nya taycan har samma storlek på batteriet, så det behöver inte vara sämre. Dock är ju de en annan plattform.
I A6 är ju benutrymmet kasst också. Jag har 2 barn, en med bakåtvänd stol och en med framåtvänd. Är 186cm så när jag har den med framåtvänd så kan jag inte sitta så långt bak för hans fötter slår i stolen framför.
Däremot om de sitter en vuxen bakom mig i taycanen så sticker inte knäna lika mkt ut, så då funkar det.
Jag är beredd att kompromissa såklart, men köper man en förstabil för 800-1mille så vill man ju att baksätet ska funka för barn och vuxna när jag kör.
För övrigt hade vi en Id3 innan , den hade fantastiskt baksäte som funkade toppen med bakåtvänd stol och för vuxna, likaså den Id4 vi har idag. Så det jag antar dom prioriterat längre nos på A6an vilket blir sämre baksäte.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 05 sep 2024 12:26
av dfa
Säljstart idag tydligen men verkar bara finnas med stora batteriet (100kWh) inledningsvis.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 20 okt 2024 17:43
av manneson
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 20 okt 2024 18:05
av toppo
Säljstart imorgon kanske? Bra pris även om det är ”lilla” batteriet.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 20 okt 2024 18:43
av Lurkern
Problemet är utrustningslistan man bygger upp. Plötsligt är det en Model S man jämför med.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 21 okt 2024 15:59
av dfa
Lurkern skrev: ↑20 okt 2024 18:43
Problemet är utrustningslistan man bygger upp. Plötsligt är det en Model S man jämför med.
Lite synd att man inte kan speca ned en Model S så att en hamnar rimligt i pris.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 11:01
av Bjelke
dfa skrev: ↑21 okt 2024 15:59
Lurkern skrev: ↑20 okt 2024 18:43
Problemet är utrustningslistan man bygger upp. Plötsligt är det en Model S man jämför med.
Lite synd att man inte kan speca ned en Model S så att en hamnar rimligt i pris.
Vilket man lite irriterande nog också kunde för några år sedan

Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 14:36
av Sportbilsentusiasten
Skit.
Den de visade upp på bilmässan dec 2023 var dödens läcker. Varför inte göra den designen?
Hade sålt som tusan
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 15:03
av AAKEE
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 14:36
Skit.
Den de visade upp på bilmässan dec 2023 var dödens läcker. Varför inte göra den designen?
Hade sålt som tusan
Så gör ju Audi alltid.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 15:13
av AAKEE
Force-Walker skrev: ↑01 aug 2024 19:19
taliz skrev: ↑01 aug 2024 14:37
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 22:16
Oscar11 skrev: ↑31 jul 2024 20:17
Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 13:02
Wow.
75 mil.
Ruskigt bra
De svenska priserna börjar på 839 900 kronor för A6 e-tron performance och för Avant startar priserna på 859 900 kronor. För den kraftfullare S6 Sportback e-tron börjar priserna på 1 157 200 kronor samt 1 177 200 kronor för S6 Avant e-tron. Priserna avser Proline-versionen där Audi har inkluderat ”Sverigespecifik utrustning”.
75 mil är väl knappast imponerande då det är ett 100kWh batteri i bilen…
94,9 netto.
Tycker det är grymt bra.
10 mil mer än Tesla Model S. Förvisso är det den bakhjulsdrivna audin.
EQS som har 120 brutto har inte heller så hög WLTP.
De har lustigt nog väldigt snabbt blivit mkt bättre på att optimera för WLTP, när de nu måste sälja sina elbilar....
Är dags att WLTP specas enligt kontinental motorvägsfart, säg 130kmh, IMO.
Då kommer du kanske hälften, såvida det inte ösregnar, snöar eller blåser massa motvind förstås...
Kyle Conner testade ju Macan i motorvägsfart och kom upp i ca 50 mil. Tror denna kan göra uppåt 55 mil i 110kmh. I optimal temp förståss.
Menar du A6 etron?
A6 etron sportback ska ha ungefär samma cw som nya model S.
Tesla kör ju 4Wd vilket kostar lite samt aldrig smala lättrullande däck, så där ligger nog en vinst för Audi om de kör ”rätt” hjul på bilen.
En tesla har 100% av batteriet tillgängligt för räckviddstestet (4.5% buffer under 0% på displayen men det går att köra på och det görs i både WLTP och EPA-testerna).
S har alltså 99.4kWh att nyttja.
Har inte koll på Audis hantering av buffer etc.
Jag har monterat lättrullande däck på min S och har ungefär 66 mil räckvidd i 110km/h tills bilen stannar, om batteriet hade vart nytt.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 15:32
av juristen
AAKEE skrev: ↑22 okt 2024 15:13
Jag har monterat lättrullande däck på min S och har ungefär 66 mil räckvidd i 110km/h tills bilen stannar, om batteriet hade vart nytt.
Vilka däck?
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 15:43
av AAKEE
juristen skrev: ↑22 okt 2024 15:32
AAKEE skrev: ↑22 okt 2024 15:13
Jag har monterat lättrullande däck på min S och har ungefär 66 mil räckvidd i 110km/h tills bilen stannar, om batteriet hade vart nytt.
Vilka däck?
Michelin e-Primacy, 245/40-20 med hemgjord aerodynamik. Galet snål!
150Wh/km på 110-väg, med mix av normal svensk landsväg, 100/110/80 såhär snål:
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 16:02
av lawe
Nästan som min Q8

Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 17:54
av Sportbilsentusiasten
AAKEE skrev: ↑22 okt 2024 15:03
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 14:36
Skit.
Den de visade upp på bilmässan dec 2023 var dödens läcker. Varför inte göra den designen?
Hade sålt som tusan
Så gör ju Audi alltid.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 18:32
av SwedishAdvocate
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 17:54
AAKEE skrev: ↑22 okt 2024 15:03
Så gör ju Audi alltid.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 19:06
av SwedishAdvocate
Forts:
Om du gillar svartmetallic som färg på bilar så tror jag A6 e-tron kan bli rätt fet i just svart…
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 22 okt 2024 23:05
av Sportbilsentusiasten
SwedishAdvocate skrev: ↑22 okt 2024 18:32
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 17:54
AAKEE skrev: ↑22 okt 2024 15:03
Så gör ju Audi alltid.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet.
EQS är inte snygg oavsett, men Taycan (den vanlig sedanen) är snygg på både bild o i verkligheten - enl mig.
Svårt att hitta snygga elbilar!
Taycan är väl den minst fula.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 23 okt 2024 09:08
av HelectriC
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 23:05
SwedishAdvocate skrev: ↑22 okt 2024 18:32
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 17:54
AAKEE skrev: ↑22 okt 2024 15:03
Så gör ju Audi alltid.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet.
EQS är inte snygg oavsett, men Taycan (den vanlig sedanen) är snygg på både bild o i verkligheten - enl mig.
Svårt att hitta snygga elbilar!
Taycan är väl den minst fula.
Taycan är nog den enda (el-)bil, som kom ut för så många år sen, men som fortfarande väcker uppmärksamhet. Barn vänder sig om, ger tummen upp etc. Är det någon annan elbil det händer med 5år efter den kom ut?
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 23 okt 2024 09:19
av spacecoin
HelectriC skrev: ↑23 okt 2024 09:08
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 23:05
SwedishAdvocate skrev: ↑22 okt 2024 18:32
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 17:54
AAKEE skrev: ↑22 okt 2024 15:03
Så gör ju Audi alltid.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet.
EQS är inte snygg oavsett, men Taycan (den vanlig sedanen) är snygg på både bild o i verkligheten - enl mig.
Svårt att hitta snygga elbilar!
Taycan är väl den minst fula.
Taycan är nog den enda (el-)bil, som kom ut för så många år sen, men som fortfarande väcker uppmärksamhet. Barn vänder sig om, ger tummen upp etc. Är det någon annan elbil det händer med 5år efter den kom ut?
Jag gillar Audis e-tron GT ännu mer, men Porsche har ju ett starkt varumärke. Folk brukar fortfarande titta på Model X när man öppnar dörrarna. Jag tror att Model S fortfarande är "cool". Jag gillar MS personligen med tanke på storlek, praktikalitet (dragkrok), pris över Taycan. Taycan är mkt snyggare men en MS kan man ha i vardagen som familjebil på ett annat sätt.
MS verkar vara nära den perfekta kompromissen för medelålders män (förutom den inetsade MAGA-stickern).
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 23 okt 2024 10:53
av SwedishAdvocate
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 23:05
SwedishAdvocate skrev: ↑22 okt 2024 18:32
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 17:54
AAKEE skrev: ↑22 okt 2024 15:03
Så gör ju Audi alltid.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet. […
Har dom sagt ngt om när de får in visningsex./demoex?
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 23 okt 2024 11:51
av macky
HelectriC skrev: ↑23 okt 2024 09:08
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 23:05
SwedishAdvocate skrev: ↑22 okt 2024 18:32
Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 okt 2024 17:54
AAKEE skrev: ↑22 okt 2024 15:03
Så gör ju Audi alltid.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet.
EQS är inte snygg oavsett, men Taycan (den vanlig sedanen) är snygg på både bild o i verkligheten - enl mig.
Svårt att hitta snygga elbilar!
Taycan är väl den minst fula.
Taycan är nog den enda (el-)bil, som kom ut för så många år sen, men som fortfarande väcker uppmärksamhet. Barn vänder sig om, ger tummen upp etc. Är det någon annan elbil det händer med 5år efter den kom ut?
E-tron GT, jag upplever en hel del uppmärksamhet. Inte samma varumärkesappeal men ännu snyggare och mer iögonfallande bil. Dessutom väldigt ovanlig, lär väl gå typ 20 Taycans på 1 GT.