Grattis!TuffeT skrev: ↑22 dec 2024 07:28Haft bilen fyra dagar nu och kört 100 mil.
Helt underbar bil. Så otroligt tyst i kupén och komforten är fantastisk.
Körde långkörning på 65 mil o kändes som jag knappt använde mig av bromsen eller gaspedalen på hela resan.
Den bara glider fram och sköter allt åt mig.
Blev erbjuden att ta 21 tummare även för vinterdäcken men nekade och det är jag nöjd med. Visst ser det coolare ut men 19 tum känns stort nog.
Första ggn jag äger elbil och förvånad över hur smidigt det funkar med laddning. Hade inte heller förstått att man kan använda sig av teslas supercharger stationer.
IMG_5874.jpeg
Usel bild men det är vad det är![]()
Model Y vs EQE Suv (konstig fråga jag vet).
Moderator: Redaktion
- Sportbilsentusiasten
Re: Model Y vs EQE Suv (konstig fråga jag vet).
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
-
Har haft men EQE nu i några veckor. Fantastisk bil måste jag säga. Snäppet trevligare än vår Q8 på långturer. Laddkortet funkade riktigt bra också. Betalar 6100kr/mån för bilen. 400kr/mån för vinterdäck och runt 470kr/mån för försäkring. Enormt med bil för dom pengarna.
Grattis till era EQE SUV bilar!!!
Jag har kört en hel del med den modellen. Underbar bil som jag skulle vilja ha. Nu kör jag EQB som jag ändå är otroligt nöjd med. Om drygt ett år så ska den lämnas tillbaka om jag inte löser ut den.
Det hinner hända mycket på den tiden, så får se vad det blir då. Tanken är en något mindre bil än denna och att köpa, inte privat leasing.
Det känns inte bra för mig att inte äga bilen. Ja, jag vet, men så är det för MIG!
Kör så det ”ryker”, ni har en helt underbar bil!
Jag har kört en hel del med den modellen. Underbar bil som jag skulle vilja ha. Nu kör jag EQB som jag ändå är otroligt nöjd med. Om drygt ett år så ska den lämnas tillbaka om jag inte löser ut den.
Det hinner hända mycket på den tiden, så får se vad det blir då. Tanken är en något mindre bil än denna och att köpa, inte privat leasing.
Det känns inte bra för mig att inte äga bilen. Ja, jag vet, men så är det för MIG!
Kör så det ”ryker”, ni har en helt underbar bil!
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp, Batteri 15kWh, Raspberry automation via Spotpriset
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp, Batteri 15kWh, Raspberry automation via Spotpriset
Fortfarande lika nöjd? Jag ska provköra EQE SUV imorgon. Mycket dyrare än planerad budget men den se så snygg ut.TuffeT skrev: ↑22 dec 2024 07:28Haft bilen fyra dagar nu och kört 100 mil.
Helt underbar bil. Så otroligt tyst i kupén och komforten är fantastisk.
Körde långkörning på 65 mil o kändes som jag knappt använde mig av bromsen eller gaspedalen på hela resan.
Den bara glider fram och sköter allt åt mig.
Blev erbjuden att ta 21 tummare även för vinterdäcken men nekade och det är jag nöjd med. Visst ser det coolare ut men 19 tum känns stort nog.
Första ggn jag äger elbil och förvånad över hur smidigt det funkar med laddning. Hade inte heller förstått att man kan använda sig av teslas supercharger stationer.
IMG_5874.jpeg
Usel bild men det är vad det är![]()
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21