EV Repair - ingen garanti på havererad motor - Även avvisad reklamation

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dr Mabuse
Teslaägare
Kontakt:

Re: EV Repair - ingen garanti på havererad motor - Även avvisad reklamation

Inlägg av Dr Mabuse »

Dinsdale skrev: 03 aug 2025 20:33

Om det hade varit ett traditionellt bilmärke förstår jag att det väcker uppmärksamhet om man måste beställa en extra del helt plötsligt. Men iom att Tesla konstant gör ändringar på allt möjligt, är det nog mer regel än undantag att man som fristående reparatör inte har en aning om exakt hur bilen är ihopsatt förrän man faktiskt har bilen framför sig. När jag skulle byta vindruta på min förra Model 3 fick de chansa på vilken de skulle beställa eftersom det fanns två olika varianter, och det är ändå en väldigt stor komponent.

Jag kan hålla med om att när det i efterhand verkar vara så att en komplett renovering inte alls utförts komplett ser det skumt ut med packningen, men det är inte helt omöjligt att det skulle kunna vara normalt vid arbete på just Tesla att man får efterbeställa komponenter under arbetets gång.
Jag tycker att det framgår av verkstadens skrivelser att det inte är första gången de renoverat en motor. "vi brukar inte behöva öppna statorn...(egen tolkning av citat)". Då borde man ju redan ha skapat en lista på vilka material som behövs? Det låter som om det är flera motorer som fått samma behandling.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.

Kör: Tesla Model 3 LR -22

Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Användarvisningsbild
Olsson
Teslaägare

Inlägg av Olsson »

jonasl skrev: 04 aug 2025 23:22
Får vi ingen mer respons i tråden från dem så har det ju diskvalificerat sig rejält för framtiden. Det vettiga vore att göra en pudel, säga att kommunikationen varit dålig/felaktig och ta på sig skulden. Annars har jag bara hört gott om dem men i nuläget är jag skeptisk.
Jag hade också bara hört gott om dem innan, så jag kände mig trygg med att lämna in min bil där. Så här i efterhand så inser jag att jag endast hade hört om när det gått bra med servicen/reparationen. Jag hade inte hört om hur det hade gått för kund när konflikt eller garantiärende uppstått.

Med det sagt så vet jag heller inte hur många eventuella konflikter gällande garantiärenden EV Repair har haft. Jag försöker inte få det att framstå som att det finns ett stort mörkertal på den punkten.
Model S P85 -13
Användarvisningsbild
Olsson
Teslaägare

Inlägg av Olsson »

Lurkern skrev: 05 aug 2025 06:24
De vill förmodligen inte hamna i läget att de föreslås kontakta alla andra kunder och förklara att deras renoverade enheter i själva verket bara reparerats.
Ahhh - du slog nog huvudet på spiken. Jag var så pass fokuserad på just mitt fall att jag inte reflekterade över det bredare perspektivet, men nu när du nämner det så låter det tyvärr alltför uppenbart.
Model S P85 -13
Användarvisningsbild
Olsson
Teslaägare

Inlägg av Olsson »

Dr Mabuse skrev: 05 aug 2025 10:37
Jag tycker att det framgår av verkstadens skrivelser att det inte är första gången de renoverat en motor. "vi brukar inte behöva öppna statorn...(egen tolkning av citat)". Då borde man ju redan ha skapat en lista på vilka material som behövs? Det låter som om det är flera motorer som fått samma behandling.
Ja, om man får tro EV Repairs egna ord i den här tråden så är tydligen deras Modus Operandi att genomföra en "behovsstyrd reparation", men saluföra den som "komplett renovering". Så det torde finnas ett flertal kunder som lever i förvissningen om att deras motor har genomgått en komplett renovering.

Om jag hade sålt min bil (innan haveriet) så hade jag självklart haft med i annonsen att motorn var komplett renoverad av EV Repair. Jag hade räknat med att det hade dragit upp bilens värde en smula, samt att nästa ägare skulle känna sig tryggare i sitt köp. Det hade varit en sales pitch, helt enkelt.
Model S P85 -13
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Olsson skrev: 05 aug 2025 15:59
Ja, om man får tro EV Repairs egna ord i den här tråden så är tydligen deras Modus Operandi att genomföra en "behovsstyrd reparation", men saluföra den som "komplett renovering". Så det torde finnas ett flertal kunder som lever i förvissningen om att deras motor har genomgått en komplett renovering.
Verkar onekligen så.
Olsson skrev: 05 aug 2025 15:59
Om jag hade sålt min bil (innan haveriet) så hade jag självklart haft med i annonsen att motorn var komplett renoverad av EV Repair. Jag hade räknat med att det hade dragit upp bilens värde en smula, samt att nästa ägare skulle känna sig tryggare i sitt köp. Det hade varit en sales pitch, helt enkelt.
Rimligt antagande.
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
Skriv svar