Hur hantera överfulla SuC?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

chaffis75
elbilist

Re: Hur hantera överfulla SuC?

Inlägg av chaffis75 »

fth skrev: 04 aug 2025 11:13
chaffis75 skrev: 04 aug 2025 11:06
NiV3Rt skrev: 04 aug 2025 06:11
RareEarth skrev: 27 jul 2025 22:02
Vidrig upplevelse på Suc Herzsprung idag. 50 min kö och sedan en timmes laddning med 45 kW. Ja, resten av stolparna var också reducerade (de vi kollade i alla fall). Hade önskat att appen varnade för kö och reducerad effekt, Tesla måste ju ha den informationen.
Var samma för mig i förrgår. Kön hade jag dock tur med behövde inte alls vänta länge. Men 45kW fick jag nöja mig med. Reflekterade inte över det utan trodde det bara var min laddstolpe det var fel på. Hade nog sällan varit köer där ifall folk fick högre effekt att ladda med.
Undrar om de bara är Tesla som har för lite effekt eller om tex shell laddarna som också finns där.hat samma problem.

Men ja om de bara hade fått upp effekten lite så lär ju köerna försvinna också.. nu måste man ju stå där typ 3-4 gånger längre tid jämfört.med om de gav full effekt.
Herzsprung borde ju vara en perfekt kandidat för batterilager om det nu är så att matningen är otillräcklig.

Tesla borde också öppna någon/några ytterligare Superchargers i Berlins närområde, det är ju tämligen glest där, inte minst jämfört med västra Tyskland där stationerna ligger nästan vägg-i-vägg.

/fth
Japp de tänkte jag inte på men ja om de inte snart får en fetare anslutning så borde de helt klart ställa upp ett gång batterier där..

Men som sagt kan ju vara att de är lovade en bättre anslutning snart.. var de inte så i tex Jönköping, där var de väl liknande problem förr men antar de är löst (de har fått mer effekt) eftersom man inte hör någon nämna de längre.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Skriv svar