F-n, tänkte inte på det.Surfaren skrev:Absolut, men vad menar han med "will get back to"? Att han ska återgå till att skriva ett inlägg? Isf vet vi fortfarande inte när det blir klart.Johnalm skrev:Svårt att ducka från "tomorrow"

Moderator: Redaktion
F-n, tänkte inte på det.Surfaren skrev:Absolut, men vad menar han med "will get back to"? Att han ska återgå till att skriva ett inlägg? Isf vet vi fortfarande inte när det blir klart.Johnalm skrev:Svårt att ducka från "tomorrow"
Jag tänkte att han borde vara så insatt i det hela så han borde inte ha så svårt att skriva ner och publicera det, kan det verkligen ta så lång tid att göra färdigt?Johnalm skrev:F-n, tänkte inte på det.Surfaren skrev:Absolut, men vad menar han med "will get back to"? Att han ska återgå till att skriva ett inlägg? Isf vet vi fortfarande inte när det blir klart.Johnalm skrev:Svårt att ducka från "tomorrow"
Med tanke på att de sluttestar releasen just nu så tvivlar jag på den teorin...Kilowatt skrev:Därför att hans gäng skriker "ta det lugnt med vad du lovar, Elon, vi är ju inte klara än!!"
Iofs, men man annonserar det inte och släpper inte mjukvaran förrän man känner sig trygg med att man kan leverera kvalitet...danni skrev:Med tanke på att de sluttestar releasen just nu så tvivlar jag på den teorin...Kilowatt skrev:Därför att hans gäng skriker "ta det lugnt med vad du lovar, Elon, vi är ju inte klara än!!"
Däremot handlar det nog dels om att lyckas förklara det hela på ett bra och pedagogiskt sätt, och kanske allra viktigast på ett sätt som inte kan misstolkas av all media som står redo att avsiktligt misstolka så mycket de bara kan.
Sure. Men funktionaliteten är spikad sen länge. De vet precis vad den här releasen kommer kunna göra och inte göra.Kilowatt skrev:Iofs, men man annonserar det inte och släpper inte mjukvaran förrän man känner sig trygg med att man kan leverera kvalitet...danni skrev:Med tanke på att de sluttestar releasen just nu så tvivlar jag på den teorin...Kilowatt skrev:Därför att hans gäng skriker "ta det lugnt med vad du lovar, Elon, vi är ju inte klara än!!"
Däremot handlar det nog dels om att lyckas förklara det hela på ett bra och pedagogiskt sätt, och kanske allra viktigast på ett sätt som inte kan misstolkas av all media som står redo att avsiktligt misstolka så mycket de bara kan.
Han skulle väl skriva på blogginlägget "tomorrow"? Det var inte sagt att V.8 skulle komma "tomorrow"..?Johnalm skrev:Nu är det "tomorrow" där borta sedan 29 min, varför kommer ingen update?
Rubriken på hemsidan är faktiskt "Updates": https://www.tesla.com/blogHerr X skrev:Han skulle väl skriva på blogginlägget "tomorrow"? Det var inte sagt att V.8 skulle komma "tomorrow"..?Johnalm skrev:Nu är det "tomorrow" där borta sedan 29 min, varför kommer ingen update?
...eller bara Teslas vanliga förseningar...dstr skrev:Något lät ha hänt kring en av huvudfunktionerna.
Allvarlig bugg, problem med myndigheter eller stämning från annan tillverkare pga patentintrång.
Varför behöver det ha hänt? Elon sa aldrig att V 8.0 skulle ha kommit nu, han sa att han skulle skriva en blog post om det som han skulle lagt upp förra veckan och att uppdateringen skulle komma några veckor senare. Nu har Elon Musk minst sagt haft mycket annat att göra och av någon anledning har han inte jätt uppgiften till någon annan men vem har sagt att de har problem med lagar eller annat?dstr skrev:Något lät ha hänt kring en av huvudfunktionerna.
Allvarlig bugg, problem med myndigheter eller stämning från annan tillverkare pga patentintrång.
Speklulation. Det har ju hänt förr, mer än en gång, att europa blivit sena pga det. Är det ngt på hemmaplan plötsligt så skulle det förklara. Annars är ett blogginlägg på några rader inte så svårt att skriva- klistra och klippa från roadmappen.vigge50 skrev:Varför behöver det ha hänt? Elon sa aldrig att V 8.0 skulle ha kommit nu, han sa att han skulle skriva en blog post om det som han skulle lagt upp förra veckan och att uppdateringen skulle komma några veckor senare. Nu har Elon Musk minst sagt haft mycket annat att göra och av någon anledning har han inte jätt uppgiften till någon annan men vem har sagt att de har problem med lagar eller annat?dstr skrev:Något lät ha hänt kring en av huvudfunktionerna.
Något säger mig att hon sa upp sig eftersom hon aldrig fick jobba. Elon var alltid steget före och rörde till det.JFAH skrev:Ge honom lite tid bara... Jag menar, han har en del på sitt bord just nu... Och så har ju hans kommunikations schef sagt upp sig. Antar att hon inte hade ett alltför lätt jobb...
Vi vet ju fortfarande inte vad som skjutits upp till 8.1 och av vilka anledningar. (Och lär aldrig få veta)danni skrev:Nej, inget tyder på att mjukvaran är försenad - bara bloggposten. Det blir i alla fall presskonferens vid 11.00 och bloggpost vid 12.00 imorgon, kalifornisk tid. Dvs kl 20.00 respektive 21.00 här i Sverige.
Kanske för att inget har skjutits upp... Det var tydligt tidigt att själva uppdateringen inte skulle komma närmsta veckorna. Nu verkar det som Tesla vill göra större grej av detta än bara en bloggpost plus att det antagligen inte har varit en rolig vecka med tanke på SpaceX.dstr skrev:Vi vet ju fortfarande inte vad som skjutits upp till 8.1 och av vilka anledningar. (Och lär aldrig få veta)danni skrev:Nej, inget tyder på att mjukvaran är försenad - bara bloggposten. Det blir i alla fall presskonferens vid 11.00 och bloggpost vid 12.00 imorgon, kalifornisk tid. Dvs kl 20.00 respektive 21.00 här i Sverige.
Nä, det var även ett press samtal när 7.0 släpptes men då var de ju släppningen av autopilot som var ganska stort. Men jag har även tänkt att de kan mycket väl vara mer än 8.0 som presenteras ikväll. Synd nog så är det väll som vanligt bara för utvald media så vi får spänt vänta på rapporterna efteråt om vad som sagts och hoppas någon lägger upp det så vi kan lyssna på det i efterhand.12man skrev:tankar igår kväll
första gången presskonf för en ota update?
Elon, ni måste också jobba söndag när jag gör det...
måste vara stort?
sista ap uppdatering innan ny hw för v2?
alla befintliga ap bilar erbjuds hw uppdatering? till en kostnad av 2000USD?
+ nåt om supercharging fr.o.m nu