danni skrev:
Det finns inget sätt för dig att få ut videofeed ur de här kamerorna som jag känner till.
Jag tycker man borde kunna hi-jacka videosignalen och splitta den till en ytterligare inspelningsenhet, fast smidigast vore så klart att Tesla skötte om detta utan trassel.
Tror jag drar ett mail till Mr Musk med lite förslag, han verkar ju vara kreativ inom flera plan...
danni skrev:
Att låta dem spela in när bilen står parkerad hade varit olagligt i Sverige.
Att bilen spelar in när den står parkerad bör också kunna gå att automatisera. Allt sparas krypterat, men sker det en touch eller någon av sensorerna reagerar inom satt tröskelvärde så låser man upp en viss del av inspelningen.
Eller varför inte skicka ett SMS eller notis till appen och säga att "Detta har hänt..., här är 5 bilder från våra kameror"...

Spelar in de senaste 24 timmarna, och kan lagra undan händelser i 30 dagar - med exportmöjlighet för extern bearbetning.
danni skrev:
Däremot finns det vissa indikationer på att bilen håller lite videoinspelning som sparas undan ifall det sker en olycka, lite som en "blackbox"-funktion.
Det verkar som om inspelning sker löpande, och att Tesla får fram / kan återskapa situationen vid en olycka genom denna data.
Det man kan önska är att polis eller annan behörig person ska kunna begära information från kameran.
Detta skulle kunna ske per automatik eftersom bilen vet sin position och tidpunkt, och man kan centralt begära data från de fordon som befann sig inom detta område under vissa tidsangivelser. Kan säkert hjälpa till i vissa utredningar.
- Körde någon mot rött i korsningen och som då var orsaken till olyckan...
- Den misstänkte gick troligtvis gatan upp och bilen bör ha mött personen...
- Flyktbilen åkte E4 norr och svängde av vid...
Sjuka bevakningsmöjligheter för myndigheter, som kanske blir sanning om 1000 år