I Tyskland får du dock en kupong på 50 cent som du sen kan handla för i butiken när toalett besöket kostar 80 cent så kostnaden för besöket blir inte särskilt stor. En annan fördel där är också att nästan alla restauranger längst med autobahn har samma system så du är inte tvungen att handla på samma ställe som du besöker toan.
Jag såg aldrig röken av någon kupong på de ställen jag var på toa när jag åkte genom Tyskland.
Dock så valde jag att göra "nummer ett" bakom lämplig buske på ett antal ställen, av snålhet
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Restaurangen där laddarna står vill ha betalt för toa (10kr per person sa dom till mig iaf), men betalande gäster får en kod på kvittot istället...
Lite konstigt kan jag oxo tycka då många som laddar där även kommer att köpa något att äta/dricka och det borde räcka för dom (dom som inte handlar något borde
nog kunna få nyttja toan utan kostnad)
Jag är absolut van vid "gratis" toalett också. Och reagerar varje gång man behöver använda toalett och det kostar.
Men att "drifta" en toalett för folk som i övrigt inte handlar eller liknande, kostar i längden.
Längs E4an kan jag tänka mig att det dessutom kan bli en hel del tradarchaffisar och bara genomresande som utnyttjar faciliteterna = kostnaden sticker nog ganska lätt.
Många ställen i stan tillåter ju inte ens "icke-gäster" att använda toaletterna ("Toaletter endast för betalande gäster" förekommer ofta).
Jag vill också ha gratis toalett, men ser egentligen inget fel att de tar betalt för det helt enkelt.
Visar det sig att det ger "dålig buisiness" så kommer dom nog låta bli att ta betalt.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Vid dagens tur Stockholm - Uppsala tur o retur tog vi omvägen över Fullerö för att ladda på energi i bil o förare. Ensamma vid laddarna och prisvärd mat av vägkrogstyp. Nu finns oxå Teslaerbjudande tex kaffe o macka, stekt falukorv eller bookmaker toast till reducerade priser. Klart värt omvägen för att slippa stanna i Väsby!
Har bara skummat igenom tråden. Uppfattade det som att ägarna till restaurangen står för elen till laddarna, har erbjudande på mat till Teslaägare men vill ha betalt för toaletten?!
Har bara skummat igenom tråden. Uppfattade det som att ägarna till restaurangen står för elen till laddarna, har erbjudande på mat till Teslaägare men vill ha betalt för toaletten?!
Betalt om man inte handlar.
Koden är 4555.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Koden är 4555.
Får åka 50 mil enkel resa för att testa koden då
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Koden är 4555.
Samma avstånd för mig... Tyckte bara det var ett feltänkt av ägaren.
Koden är 4555.
Då lär du vara riktigt nödig när du kommer dit iaf.
Koden är 4555.
Får bli i sommar då så jag kan lätta på trycket i en skogsdunge om nöden skulle bli för stor. Sorry att jag förstör er söndagskväll
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Teslaägare behöver inte betala något för toabesök. Visa upp foben.
Det var tidigare gratistoa där men när Ingo öppnade bredvid blev det ohållbart med alla som efter tankning av sina fossilbilar gick dit för att göra sina behov.
Koden är 4555.
Får bli i sommar då så jag kan lätta på trycket i en skogsdunge om nöden skulle bli för stor. Sorry att jag förstör er söndagskväll
Va? Trodde att skämtet var så tydligt att det inte behövde en .
Ja, det är konstigt vanliga mackar säger sig inte göra vinst på soppan utan behöver ha in kunderna. Ställen brevid automatmackarna vill inte ha in kunderna för de blir för dyrt... en hund är begraven någonstans.