Re: Jag har blivit icead!
Postat: 26 okt 2017 09:59
TiborBlomhall skrev:Tja, vad ska man säga. Stilpoäng?![]()
Det lurar nog de flesta parkeringsvakterna i alla fall

TiborBlomhall skrev:Tja, vad ska man säga. Stilpoäng?![]()
Det lurar nog de flesta parkeringsvakterna i alla fall
Är bommen fortfarande "låst" öppen? Det funkade mycket bättre när man var tvungen att bli insläppt, senaste gångerna jag varit där har det varit mega-iceJensa skrev:Skaplig ICE:ning på Arlanda Beta just nu. Mörkt så blev ingen bra bild men herrejä...r....
Jag kan skriva under ett sådant mail. Har man själv en elbil borde det vara dubbla böter om blockerar en laddplats.Tars skrev:Man kanske ska dra iväg ett mail.
Låter rimligtPontus skrev:Jag kan skriva under ett sådant mail. Har man själv en elbil borde det vara dubbla böter om blockerar en laddplats.Tars skrev:Man kanske ska dra iväg ett mail.
Också råkat ut för den där! Surt när man dessutom ansträngt sig och kollat vilken av de två stolparna som är ledig...joel80 skrev:Fick precis ett samtal från kollegan som jobbar i Västerås över dagen/kvällen.. Har var fly förbannad på "jävla översittarfasoner hos teslaägare"![]()
då de två enda laddplatserna i centrala delen av Västerås var upptagna när han kom vid lunchtid av två Tesla, som inte laddade... När han går ut nu några timmar efteråt för att se om han kan få tag på en laddplats (han har en i3:a och klarar inte t.o.r Stockholm - Västerås på en laddning) står den ena Teslan kvar utan att ladda på ena stolpen och vid den andra har det kommit en ny "idiot" till teslaägare som ställt sig där utan att koppla in sig.
Eftersom det var sista anhalten blev det nu den som hängs ut för alla tre... kollegan svor lite över att han inte fotade bilen som stått nu i runt 4h utan att ladda... Shame!
Hm.. Jag fick också ringa för att starta laddningen sist jag var i Västerås.. Det var över 2 veckor sen. Riktigt uruselt att dom inte lyckas fixa problemet! Eller att do skiter i det....?Jocke73 skrev:Också råkat ut för den där! Surt när man dessutom ansträngt sig och kollat vilken av de två stolparna som är ledig...
Lite försvar: av nån jävla anledning får inte laddregion mälardalen ordning på stolparna så de startar när du stoppar i kontakten. Senaste tre veckorna har de inte heller startat med appen eller med brickan. Jag har fått ringa och de har tvingat igång stolparna. Ibland har de fått göra flera försök innan de lyckats!
/Jocke
Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Dom boxarna kan ju vara kopplade så att även andra än Tesla kan ladda där (vilket är fallet här tydligen) så inget konstigt med det i sig.Tezzla skrev:Vad kallar man detta? Hybridad?
Extra intressant att Passat hybriden var inkopplade och laddade med Tesla-laddaren.
Grottmänniskor? Värre än så: Dinosaurier!mati skrev:Jag tog ingen bild, men idag stod det två ice-bilar på Götenes två laddplatser utanför ICA. Det fanns som vanligt massor med lediga parkeringsplatser överallt runt omkring. Jag har sett dessa två bilar tidigare och de brukar inte stå på laddplatserna utan en bit lite längre bort. Jag brukar parkera där under min lunchrast för att ladda lite, eftersom det ändå aldrig står nån där och laddar annars. Jag ger mig fan på att de har ställt sig där med flit. Jag har ganska många gånger fått onda ögat av ica-anställda som vill parkera så nära personalingången som möjligt, dvs 2 meter ifrån, istället för 4 meter. Grottmänniskor. Lägre än så går det nog inte.
Jag hade tryckt på ”hjälp”-knappen vid bommen och pratat med kundtjänst och förklarat att jag vägrar betala när laddplatserna missbrukas på det viset. Dessutom ska du ju in i ett annat garage och betala där?joel80 skrev:Förbannat.. Av 10 platser i P51-huset på arlanda var 5 upptagan med icke laddande bilar.
De andra 5 av elbilar och hybrider som laddade.. Åker man ut igen för att ta ett annat garage debiteras man 90kr för att bara ha passerat bommarna.
Bra brevjoel80 skrev:Hade tyvärr bokat plats och förbetalt den här gången så vet inte om det hade gått så bra.. :/
Författade i allafall ett mail och skickade till parkering@swedavia.se.
Hejsan
Jag parkerade i P51 idag och hade hoppats på att kunna ladda under de två dagar jag är borta men blev väldigt besviken då det var fullt på alla platser och hälften av bilarna inte var el eller hybrider som laddade.
Nästa gång blir det troligen att försöka stå på en annan parkering då ni inte verkar se till att elbilsplatserna används av elbilar. Ordentlig skyltning och böter till de som ställer sig fel vore rimligt. Jag såg fler elbilar på samma plan som fått ställa sig på andra platser och såg sen på uppladdning.nu att andra haft samma problem.
http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... ae0ec7b826
Hoppas ni kan fundera lite över hur man kan få bukt med det här så att parkeringsgaraget kan vara ett alternativ för de elbilister som faktiskt behöver ladda
Japp, bra brev.Pontus skrev:Bra brevjoel80 skrev:Hade tyvärr bokat plats och förbetalt den här gången så vet inte om det hade gått så bra.. :/
Författade i allafall ett mail och skickade till parkering@swedavia.se.
Hejsan
...
Hoppas ni kan fundera lite över hur man kan få bukt med det här så att parkeringsgaraget kan vara ett alternativ för de elbilister som faktiskt behöver ladda
Fick följande svar av dom...Hej,
Har inte stått på P51 tidigare.
En snabb fråga bara, kan man boka någon av elbilsplatserna i huset eller är det liksom först till kvarn eller avgasbilar ivägen man
får vara beredd på?
Mvh
Hej!
Tack för ditt mejl.
Det finns för tillfället ingen möjlighet att boka just elbilsplatserna då vi inte har någon hållbar lösning för att kunna garantera plats vid bokning. För elbilsplatserna gäller alltså parkering i mån av plats, vill ni ha bästa möjliga chans att få tag i just en laddplats kan vi rekommendera vår långtidsparkering Beta, där finns störst tillgång till laddplatser.
Har du fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss igen.
Trådlösladdning kanske blir lite lösning eller rättare sagt el kommer i varje fall in i bilen oavsett om bilägaren behöver det eller inte.Heiko skrev:Parkering på Emporia
Såg tyvärr också en Tesla som bara parkerat där och dessutom på Tesla destination charger men inte kopplat in för laddning.
Frågan är varför man gör så?
Man visar ingen som helst respekt för de övriga som vill eller behöver laddar sin bil
Fejk-laddade? Så man fejkladdar så snart bilen har fullt? På destinationsladdare måste man ju tillåta att man faktiskt kan få fullt under tiden man står där.. Speciellt när man har hybrid och inte så stort batteri.Nyren skrev:Jag var där i igår kväll och då stod det en Volvo XC90 och iceade den platsen. På den andra platsen med destinationsladdare stod en Passat och fejk-laddade, dvs utan att nån ström kom in i bilen. Jag kunde dock plugga in från platsen bredvid
En peaugut och en tesla som inte laddarthomas76 skrev:Var på Nova i Lund i dag och provade nya Tesla WC. Finn två fel, En på vardera bild