Ändrades precis till 1 aug - 12 aug.
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Tesla Model Y Performance vit/svart
Beställd 2023-06-21 -> Huddinge
21 jun: EDD 17 jul - 8 aug
18 jul: EDD 1 - 12 aug
2 aug: EDD 6 - 17 aug
3 aug: VIN, EDD 31 aug - 14 sep
15 aug: REGNR, Hämtning 23 aug
Beställd 2023-06-21 -> Huddinge
15 aug: REGNR, Hämtning 23 aug
- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
Polestar är läcker på sitt sätt... men väljer Y vilken dag som helst.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Från ingenstans ringde Tesla och meddelar att min beställda bil finns för leverans. Bokade tid på måndag 24/7 för hämtning i Huddinge. Sitter ju i Dalarna och ömsom sol, ömsom regn gör att jag längtar efter att hämta ut min första Tesla. Men får hålla mig till på måndag.
Måste sammanfatta beställningen med att det varit mycket datum hit och dit och Tesla borde kunna synka beställning mot leverans på ett mer ”filtrerat” sätt.
Nu hoppas jag bara SJ hjälper mig hem till Sollentuna söndag kväll, dom har ju inte alltid levererat de senaste åren.
Måste sammanfatta beställningen med att det varit mycket datum hit och dit och Tesla borde kunna synka beställning mot leverans på ett mer ”filtrerat” sätt.
Nu hoppas jag bara SJ hjälper mig hem till Sollentuna söndag kväll, dom har ju inte alltid levererat de senaste åren.
MY LR -23
Grattis! Äntligen lite nyheter kring leverans av de blå…JoRoFlo skrev: ↑19 jul 2023 18:50Från ingenstans ringde Tesla och meddelar att min beställda bil finns för leverans. Bokade tid på måndag 24/7 för hämtning i Huddinge. Sitter ju i Dalarna och ömsom sol, ömsom regn gör att jag längtar efter att hämta ut min första Tesla. Men får hålla mig till på måndag.
Passade på att mejla min TA igår kväll och frågade om det fanns något EDD för min beställning.
Svaret kom idag… Bilen levererades till Norrköping igår och man väntar på registreringsskyltar innan leverans…
MY LR blå/svart 19" - beställd 24/3 (företagsleasing) - Norrköping
24/3 april-juni
31/5 april-juni (mejl)
1/7 augusti-september (svar av TA på mejlfråga)
20/7 Bilen väntar på registreringsskyltar (svar av TA på mejlfråga)
24/3 april-juni
31/5 april-juni (mejl)
1/7 augusti-september (svar av TA på mejlfråga)
20/7 Bilen väntar på registreringsskyltar (svar av TA på mejlfråga)
Hur fungerar det med nuvarande räntekampanj och leveranstider?
Kampanjen gäller privatavbetalning och enligt uppgift "för beställningar som levereras senast i augusti 2023". Om beställning görs omgående med beräknat leveransdatum juli-aug och leveransdatumet sedan skjuts upp -vad kommer detta innebära för priset?
Kampanjen gäller privatavbetalning och enligt uppgift "för beställningar som levereras senast i augusti 2023". Om beställning görs omgående med beräknat leveransdatum juli-aug och leveransdatumet sedan skjuts upp -vad kommer detta innebära för priset?
-
- Referralkod: ts.la/robin19055
Beställde en Model Y, Vit med bakhjulsdrift 19 Juni, estimerad leverans Juli enligt hemsidan.
Fick idag en fråga om "Tesla Vision", efter det skapades en slutfaktura med VIN-nummer (Made In China) och estimerat leveransdatum hoppade upp till 3 September i Malmö.
Men betyder inte det att bilen är tillverkad om man får VIN-nummer ?
Men pratade med min kontakt på Axess Logistics som sköter Teslas leveranser och registreringar så hon ska kolla om dem kan göra något med leveransen
Kan ju alltid hoppas den kommer med på en båt tidigare till Europa.
Fick idag en fråga om "Tesla Vision", efter det skapades en slutfaktura med VIN-nummer (Made In China) och estimerat leveransdatum hoppade upp till 3 September i Malmö.
Men betyder inte det att bilen är tillverkad om man får VIN-nummer ?
Men pratade med min kontakt på Axess Logistics som sköter Teslas leveranser och registreringar så hon ska kolla om dem kan göra något med leveransen

Kan ju alltid hoppas den kommer med på en båt tidigare till Europa.
28/8-23 Leverans bokad till 5/9 16:40
Har precis sagt upp min nuvarande leasingbil. Skall återlämnas 22 oktober.
Ni med lite erfarenhet, när bör jag beställa en MYP, färg silver eller svart(om har det betydelse).
Vill ogärna vara utan bil och enligt kontakt med Tesla ”håller”’ de endast bilen 1-2 veckor?
Ni med lite erfarenhet, när bör jag beställa en MYP, färg silver eller svart(om har det betydelse).
Vill ogärna vara utan bil och enligt kontakt med Tesla ”håller”’ de endast bilen 1-2 veckor?
- Pasjostrom
- Teslaägare
22 oktober är i en lite klurig period i början av Q4. Risken är att du antingen ”tvingas” hämta den innan 30 sept eller att du får vänta till senare i Q4.
Väldigt svår fråga att svara på men det bästa är nog att hålla utkik på Teslas hemsida och leveranstiderna där, eller prata direkt med en TA. Annars är mitt enda tips att beställa i början av september och neka leverans i september och hoppas du kan få den runt den 22 okt.
Tack för input.
Har diskuterat saken med en TA, men blir inte
klokare. Får som svar att de endast är estimerade levtider. Men får väl fråga igen.
Har diskuterat saken med en TA, men blir inte
klokare. Får som svar att de endast är estimerade levtider. Men får väl fråga igen.
Beställt MYRWD, ej lagerbil. Fick vin av TA 21/7 och förväntad leverans 1-15/8 i Gbg. Någon som vet mer om hur vi ligger till med transporten? Vin ej sökbar på car.info.
-
- Referralkod: ts.la/robin19055
Är den Made In China ? Kolla på 11:e tecknet i VIN.
28/8-23 Leverans bokad till 5/9 16:40
Hej. Hämtar min bil om några timmar och finns fortfarande ingen info på car.info.
Transportstyrelsen dock har uppgifter i appen.
Så jag vet inte om car.info är en dåligt uppdaterad sida eller om jag gör fel.
Transportstyrelsen dock har uppgifter i appen.
Så jag vet inte om car.info är en dåligt uppdaterad sida eller om jag gör fel.
MY LR -23
- Collin87
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenny368061
Kolla första 3 i vin istället
LRW=Kina
XP7=Berlin
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
XP7 så Berlin där med.
-
-
- Referralkod: ts.la/sami934995
Beställde en idag. Får samma 17-31 augusti. Även min XP7.
Tesla Model Y LR blå/svart
Beställd 2023-07-24 -> Huddinge
24 juli: EDD 17-31 aug
2 aug: EDD 10-24 aug
4 aug: Hämtning8 aug 11 aug
4 aug: Hämtning
Jag beställde en "lagerbil 22/7", fick EDD till 18/8-1/9 (en dags förskjutning pga Umeå?) Nån som vet hur leveransrutten från berlin till Sverige ser ut? Nån båt man kan spana efter?Vilken upphämtningsplats har ni med dessa datum valt?
Model Y LR -23
Model S 90D 2016
-
Huddinge får jag åka ner till för att hämta.
Verkar vara väntetid på vanlig vit/svart MYP.
Beställd 8:e juni, fått leveransfönster idag 18:e augusti till 1:a september
Beställd 8:e juni, fått leveransfönster idag 18:e augusti till 1:a september
Tesla MYP vit/svart
8/6-2023 beställd
18/8-1/9 Leveransfönster
15/8 Levererad
8/6-2023 beställd
18/8-1/9 Leveransfönster
15/8 Levererad
Fick VIN igår, XP7 så RWD tillverkad i Berlin. Est. Lev 15-29/8.
MY RWD, 19”, Vit/Svart -23, Beställd 15/5, RN-nummer 26/5, VIN 24/6, Est. Lev. 9-23/8 i GBG.
-
Min VIN fanns omedelbart på bl.a. slutfakturan. Vissa verkar behöva vänta, men min fanns direkt. Märkligt.