Är det nån som får bakluckan att åka upp genom att närma sig?
Jag har valet aktivt i menyn, tillåter närhet i appen men inget händer...
Model 3 2024, Android telefon
Mobilen måste ha stöd för protokollet. Typ uwa eller något sådant heter det.
uwb - ultra wide band
Tack!
Inget stöd i min Xperia dock..
För mycket begärt att dom skrev ut detta i beskrivningen och instruktionen antar jag..
edit, ser att det faktiskt står i klartext, det var jag som inte fattade att det var nåt annat än bara normal "nearby" access..
Senast redigerad av evert11, redigerad totalt 1 gånger.
Så nu är inte km räknaren vid batteriet låst till procenten längre.
Så man kan ej kolla antal km vid olika laddningar för att avgöra batterikapaciteten.
Men kanske går att räkna ut vid energiskärmen.
.8 versionen har blivit mindre känslig på kameran i kupen. Sista tiden man har tittat åt sidorna så gnäller den direkt. Idag gällde den inte en enda gång på det.
Laddar ned .8.4 nu. Det märkliga är att det startade automatiskt. Var på ett möte, åkte hem för ett kort ärende och nu när jag ganska snabbt ska iväg står bilen och tuggar programvara..
Laddar ned .8.4 nu. Det märkliga är att det startade automatiskt. Var på ett möte, åkte hem för ett kort ärende och nu när jag ganska snabbt ska iväg står bilen och tuggar programvara..
Ska man inte starta uppdateringen manuellt?
Nja, laddar ned gör den automatiskt om du har wifi men uppdatering startar du själv.
Kommer inte ihåg om jag skrev om detta vid förra uppdateringen. Men uppdateringen klättrar upp till 86% och så halkar den ned till 83 eller 84%. Så håller den på i en rundgång och bilen är blockerad. Förra gången avbröts uppdateringen och programvaran försvann. Sedan var den tillbaka dagen efter och bilen gick då att uppdatera.
Men nu sitter jag alltså här i skiten och ska iväg på möte och för att byta till sommardäck och bilen är blockerad av en uppdatering som går i en loop.
Kommer inte ihåg om jag skrev om detta vid förra uppdateringen. Men uppdateringen klättrar upp till 86% och så halkar den ned till 83 eller 84%. Så håller den på i en rundgång och bilen är blockerad. Förra gången avbröts uppdateringen och programvaran försvann. Sedan var den tillbaka dagen efter och bilen gick då att uppdatera.
Men nu sitter jag alltså här i skiten och ska iväg på möte och för att byta till sommardäck och bilen är blockerad av en uppdatering som går i en loop.
Så länge uppdateringen laddar ner så ska inte bilen blockeras. Min har fastnat i samma läge men frun körde iväg med bilen utan problem nyss. Har man startat installation av uppdateringen är det ju en annan femma. Sedan har jag noterat att det verkar behövas bättre wifi-signal för då slutar uppdateringen att loopa. Förra uppdateringen var likadan men efter jag delade ut mobilt internet laddades den ner utan problem.
Som andra har skrivit så har senaste AP mjukvaran varit sämre än vanligt.
Struligt värre med avfarter, påfarter och 2+1 vägar.
Håller tummarna för att det blir bättre denna gång.......
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Som andra har skrivit så har senaste AP mjukvaran varit sämre än vanligt.
Struligt värre med avfarter, påfarter och 2+1 vägar.
Håller tummarna för att det blir bättre denna gång.......
Ja efter 2025.8 så räcker det med att spola rutan så uppmanar autopiloten att man ska ta över och så slår den på varningsblinkers.
Känns inte helt stabilt…
TMS LR UltraRed, FSD Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket. Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Som andra har skrivit så har senaste AP mjukvaran varit sämre än vanligt.
Struligt värre med avfarter, påfarter och 2+1 vägar.
Håller tummarna för att det blir bättre denna gång.......
Ja efter 2025.8 så räcker det med att spola rutan så uppmanar autopiloten att man ska ta över och så slår den på varningsblinkers.
Som andra har skrivit så har senaste AP mjukvaran varit sämre än vanligt.
Struligt värre med avfarter, påfarter och 2+1 vägar.
Håller tummarna för att det blir bättre denna gång.......
Ja efter 2025.8 så räcker det med att spola rutan så uppmanar autopiloten att man ska ta över och så slår den på varningsblinkers.
Känns inte helt stabilt…
Trist.
Var iväg på långresa i helgen, kunde inte använda AP då den försökte ta livet av oss flera gånger när bilen plötsligt drog rätt ut i avfartsfiler eller gav oss whiplash när den nitade för bilar som kom åkandes i påfartsfilen.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Som andra har skrivit så har senaste AP mjukvaran varit sämre än vanligt.
Struligt värre med avfarter, påfarter och 2+1 vägar.
Håller tummarna för att det blir bättre denna gång.......
Ja efter 2025.8 så räcker det med att spola rutan så uppmanar autopiloten att man ska ta över och så slår den på varningsblinkers.
Känns inte helt stabilt…
Robotaxi om 2 månader!
Kommer funka fint så länge vädret är bra och rutan inte blir skitig. Anar eventuellt lite brister här…
TMS LR UltraRed, FSD Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket. Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Som andra har skrivit så har senaste AP mjukvaran varit sämre än vanligt.
Struligt värre med avfarter, påfarter och 2+1 vägar.
Håller tummarna för att det blir bättre denna gång.......
Är det 2025.8 som blivit dålig eller vilken version? Fick den i torsdags så har inte ens kört på ap på den. Har kört med 2025.2 sedan den kom och den har varit väldigt bra för mig. Inte ett oförklarligt problem på 200+ mil med ap.
.8 versionen har blivit mindre känslig på kameran i kupen. Sista tiden man har tittat åt sidorna så gnäller den direkt. Idag gällde den inte en enda gång på det.
Min gnäller nu på att cabin monitoring unavailable sedan jag uppdaterade till 2025.8, felmeddelandet försvinner dock efter 10-15 sekunder och det verkar fungera.
På m3 Highland så tyckte jag snarare 2025.2 var sjukt okänslig jag kunde titta lite hur som och ha händerna 2 dm ovanför ratten utan att den klagade. Men jag kanske verkligen har fel på kameran.
Som andra har skrivit så har senaste AP mjukvaran varit sämre än vanligt.
Struligt värre med avfarter, påfarter och 2+1 vägar.
Håller tummarna för att det blir bättre denna gång.......
Är det 2025.8 som blivit dålig eller vilken version? Fick den i torsdags så har inte ens kört på ap på den. Har kört med 2025.2 sedan den kom och den har varit väldigt bra för mig. Inte ett oförklarligt problem på 200+ mil med ap.
2025.2.8 är gällande.
Tänker att kamerakalibrering kanske behövs om det är så bra hos andra men kass hos mig.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Kommer inte ihåg om jag skrev om detta vid förra uppdateringen. Men uppdateringen klättrar upp till 86% och så halkar den ned till 83 eller 84%. Så håller den på i en rundgång och bilen är blockerad. Förra gången avbröts uppdateringen och programvaran försvann. Sedan var den tillbaka dagen efter och bilen gick då att uppdatera.
Men nu sitter jag alltså här i skiten och ska iväg på möte och för att byta till sommardäck och bilen är blockerad av en uppdatering som går i en loop.
Så länge uppdateringen laddar ner så ska inte bilen blockeras. Min har fastnat i samma läge men frun körde iväg med bilen utan problem nyss. Har man startat installation av uppdateringen är det ju en annan femma. Sedan har jag noterat att det verkar behövas bättre wifi-signal för då slutar uppdateringen att loopa. Förra uppdateringen var likadan men efter jag delade ut mobilt internet laddades den ner utan problem.
//Björn
Jag misstänker att det är mittt WiFi som inte riktigt når till bilen med tillräckligt hög kvalitet. Får bara en "plupp" på wifi-symbolen.
2025.2.8 är gällande.
Tänker att kamerakalibrering kanske behövs om det är så bra hos andra men kass hos mig.
Ja, kan ju även vara så att det är MY som är annorlunda än M3. Jag såg ett tidigare inlägg i tråden där någon klagade på att bilen alltid panikbromsade på centralbron i stockholm där de från stadsgårdsleden (från Nacka) kör på. Jag kör den vägen fyra-fem dagar i veckan i rusningstrafik (och ligger alltid i högerfil) och det har aldrig hänt mig.
Men blir intressant att se om det är skillnad med 2025.2.8 nu i veckan.
2025.2.8 är gällande.
Tänker att kamerakalibrering kanske behövs om det är så bra hos andra men kass hos mig.
Ja, kan ju även vara så att det är MY som är annorlunda än M3. Jag såg ett tidigare inlägg i tråden där någon klagade på att bilen alltid panikbromsade på centralbron i stockholm där de från stadsgårdsleden (från Nacka) kör på. Jag kör den vägen fyra-fem dagar i veckan i rusningstrafik (och ligger alltid i högerfil) och det har aldrig hänt mig.
Men blir intressant att se om det är skillnad med 2025.2.8 nu i veckan.
Det var nog jag som skrev det och bilen(i alla fall min bil) har blivit bättre på att hantera andra bilar som kommer upp jämsides från påfarter. Bl.a på centralbron. Har dock bara ett enda exempel från motorväg och den klarade bilen.
2025.2.8 , AP är helt oanvändbar, nervös som aldrig förr.
2025.8.4 är ingen förbättring efter en helgkörning efter uppgradering. Nu bromsar bilen även för fordon som är tydligt *bakom* bilen på påfart …
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Är det flervåningshus jag som har problem med att ladda ner 2025.8.4 versionen? Nedladdningen går upp till 83% sedan går det långsamt uppåt till ibland 90%, ibland 95% ibland 88% eller så, efter det hoppar den tillbaka till 83%. Det känns som den sitter fast i en oändlig loop. Jag har försökt ladda ner i flera dagar och har bland annat gjort körningar på över en timme utan att den kommit vidare.
Jag har en M3 RWD 2023 och använder min iPhone 16 som accesspunlt för bilen. Jag har även stått still på en parkering utan att det gått bättre att ladda ner.
Jag tycker inte det borde vara något problem. Bifogar en körning av bredbandskollen där jag stog.
M3 LR AWD PearlWhite -21, Facelift MG4 Long Range Trophy med värmepump 2023
M3 Rear wheel drive Deep Blue Metallic 2023