Jag har fått för mig att Joe Mode ändrar så att det bara plingar i förarens högtalare med?
Min fru håller inte med. Dessutom dämpas det vanliga ljudet.
Nä verkar plinga överallt och att sänka det man lyssnar på för att spela upp ett störande pling är hemskt
Att inte kunna stänga av sånt är extremt b, det vore en fantastisk förbättring
Tesla går ju åt motsatt håll. Tidigare kunde man stänga av pling vid aktivering och avaktivering av farthållare.
Snart kommer nog pling vid överskriden hastighetsgräns retroaktivt också.
Jag har fått för mig att Joe Mode ändrar så att det bara plingar i förarens högtalare med?
Min fru håller inte med. Dessutom dämpas det vanliga ljudet.
Nä verkar plinga överallt och att sänka det man lyssnar på för att spela upp ett störande pling är hemskt
Att inte kunna stänga av sånt är extremt b, det vore en fantastisk förbättring
Tesla går ju åt motsatt håll. Tidigare kunde man stänga av pling vid aktivering och avaktivering av farthållare.
Snart kommer nog pling vid överskriden hastighetsgräns retroaktivt också.
Det är väl EU(?)-krav som gör att nya modeller behöver ha de här funktionerna. Jag är tacksam om inte Tesla lägger på det "bara för att" på gamla bilar, i alla fall inte tvingande.
Jag har fått för mig att Joe Mode ändrar så att det bara plingar i förarens högtalare med?
Min fru håller inte med. Dessutom dämpas det vanliga ljudet.
Nä verkar plinga överallt och att sänka det man lyssnar på för att spela upp ett störande pling är hemskt
Att inte kunna stänga av sånt är extremt b, det vore en fantastisk förbättring
Tesla går ju åt motsatt håll. Tidigare kunde man stänga av pling vid aktivering och avaktivering av farthållare.
Snart kommer nog pling vid överskriden hastighetsgräns retroaktivt också.
Det är väl EU(?)-krav som gör att nya modeller behöver ha de här funktionerna. Jag är tacksam om inte Tesla lägger på det "bara för att" på gamla bilar, i alla fall inte tvingande.
Nej, det är inget EU-krav att det skall plinga när man använder farthållare och definitivt inget krav att det skall införas retroaktivt som Tesla gjort.
Min fru håller inte med. Dessutom dämpas det vanliga ljudet.
Nä verkar plinga överallt och att sänka det man lyssnar på för att spela upp ett störande pling är hemskt
Att inte kunna stänga av sånt är extremt b, det vore en fantastisk förbättring
Tesla går ju åt motsatt håll. Tidigare kunde man stänga av pling vid aktivering och avaktivering av farthållare.
Snart kommer nog pling vid överskriden hastighetsgräns retroaktivt också.
Det är väl EU(?)-krav som gör att nya modeller behöver ha de här funktionerna. Jag är tacksam om inte Tesla lägger på det "bara för att" på gamla bilar, i alla fall inte tvingande.
Nej, det är inget EU-krav att det skall plinga när man använder farthållare och definitivt inget krav att det skall införas retroaktivt som Tesla gjort.
Är du säker på det? Förordningen kräver "dedikerad och lämplig feedback" för att inte låsa in sig. Ljud är en ganska bra feedback för att minska olyckor.
Bara för att du köpte en bil innan 2022/6 så betyder det inte att du har någon frikort mot säkerhetsuppdateringar som göra vägarna säkrare för alla trafikanter. Därför är det självklart att det ska implementeras retroaktivt.
Nä verkar plinga överallt och att sänka det man lyssnar på för att spela upp ett störande pling är hemskt
Att inte kunna stänga av sånt är extremt b, det vore en fantastisk förbättring
Tesla går ju åt motsatt håll. Tidigare kunde man stänga av pling vid aktivering och avaktivering av farthållare.
Snart kommer nog pling vid överskriden hastighetsgräns retroaktivt också.
Det är väl EU(?)-krav som gör att nya modeller behöver ha de här funktionerna. Jag är tacksam om inte Tesla lägger på det "bara för att" på gamla bilar, i alla fall inte tvingande.
Nej, det är inget EU-krav att det skall plinga när man använder farthållare och definitivt inget krav att det skall införas retroaktivt som Tesla gjort.
Är du säker på det? Förordningen kräver "dedikerad och lämplig feedback" för att låsa in sig. Ljud är en ganska bra feedback för att minska olyckor.
Bara för att du köpte en bil innan 2022/6 så betyder det inte att du har någon frikort mot säkerhetsuppdateringar som göra vägarna säkrare för alla trafikanter. Därför är det självklart att det ska implementeras retroaktivt.
Tydligen inte "självklart" för andra tillverkare.*
Menar du på fullt allvar vägarna blir säkrare för att det låter pling varje gång man slår på eller av farthållaren?
Har avsaknaden av pling varit en betydande olycksorsak de senaste decennierna?
*Jag genomförde en undersökning/omröstning för ett tag sedan för att utröna hur många bilar som har farthållarpling förutom uppdaterade Teslor.
Resultatet var noll (0).
Ni som vill ha bort plingandet kan omöjligt använda era bilar i närheten av andra människor. Jag vill ha mer ljud från bilen, både när jag åker framåt och bakåt eftersom folk i allmänhet är idioter och inte har någon som helst uppfattning om världen runt dem.
Tesla går ju åt motsatt håll. Tidigare kunde man stänga av pling vid aktivering och avaktivering av farthållare.
Snart kommer nog pling vid överskriden hastighetsgräns retroaktivt också.
Det är väl EU(?)-krav som gör att nya modeller behöver ha de här funktionerna. Jag är tacksam om inte Tesla lägger på det "bara för att" på gamla bilar, i alla fall inte tvingande.
Nej, det är inget EU-krav att det skall plinga när man använder farthållare och definitivt inget krav att det skall införas retroaktivt som Tesla gjort.
Är du säker på det? Förordningen kräver "dedikerad och lämplig feedback" för att låsa in sig. Ljud är en ganska bra feedback för att minska olyckor.
Bara för att du köpte en bil innan 2022/6 så betyder det inte att du har någon frikort mot säkerhetsuppdateringar som göra vägarna säkrare för alla trafikanter. Därför är det självklart att det ska implementeras retroaktivt.
Tydligen inte "självklart" för andra tillverkare.*
Menar du på fullt allvar vägarna blir säkrare för att det låter pling varje gång man slår på eller av farthållaren?
Har avsaknaden av pling varit en betydande olycksorsak de senaste decennierna?
*Jag genomförde en undersökning/omröstning för ett tag sedan för att utröna hur många bilar som har farthållarpling förutom uppdaterade Teslor.
Resultatet var noll (0).
Andra tillverkare vet ju inte hur man stavar till mjukvara så vet inte hur mycket din undersökningar ger i värde
Jag tar för givet att alla direktiv eller ev. EU-lag tar fasta i någon slags evidens.
Jag tyckte rent spontant att bilen reagerade snabbare på 20.3 när man öppnade dörren, förut har det tagit 0.5-2 sekunder innan den låste upp
(Android telefon)
Jag tyckte rent spontant att bilen reagerade snabbare på 20.3 när man öppnade dörren, förut har det tagit 0.5-2 sekunder innan den låste upp
(Android telefon)
Intressant då jag tycker att den ör lite, lite långsam på just det där (iPhone). Har 20.3 redo för hämtning, men av någon orsak har mitt WiFi slutat att räcka ut till bilen.