Ops
Jag blir lite skraj när jag ser luftintaget fram, med den förbannade snömodd som vi har i det här landet som fullständigt klibbar fast över allt.
Vad händer med fläktarna innanför
Model S (och antagligen X) har också spjäll (vid sidan av dimljusen) som öppnar och stänger beroende på situation. Har inte märkt något problem med skit som sätter sig fast etc.
Jag har två ganska stora stenar som bor där en på varje sida får inte ut dem
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Andra bilar som kan erbjuda drag brukar inte ha förberedelser för det som syns utanför platsen på underredet osv.
Men han hade tagit bort plasten och sett att det inte finns några infästningspunkter i chassit. Det brukar alla bilar ha som är tänkta att ha dragkrok. Illavarslande, även om jag inte litar helt på killen i videon.
Undersöker han bilen mer noggrant kommer han hitta att den inte har dubbla motorer eller AWD heller. Ingen performance-motor heller. Hur är det med luftfjädring? Att denna bil inte har drag betyder bara att denna bil saknar drag, inte att samtliga kommande Model 3 saknar drag.
Jag tror du missade poängen fullständigt.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Lite oroväckande att alla balkar längst bak är aluminium. Ska man fästa dragkroken i något som håller ska den fästas i höjd med bakaxeln. Och ska man dra balkar därifrån till dragkroken ligger den där stora bagagerumsbaljan i vägen. Det som dock skulle vara intressant att se är hur exakt samma problematik löstes i Model X?
Man lägger väl en balk på var sida om baljan och en tvärgående bakom den som själva kroken sitter i? Det är en vanlig lösning som jag sett på andra bilar, t.ex. Volvo.
Fast sätena på X måste väl gå att skjuta bak? Det där ser väldigt trångt ut.
Då skjuter du bara problemet bakom dig, de på sista raden som får trångt med benen.
(Apropå mittstolens motor på X är J-KLA stark. Kommer baksätespassagerarens knän i vägen när den körs bakåt gör det rejält ont.)