Du tog min bilT-PWR skrev:Beställde 23/8 och får leverans 9/9 i Göteborg.
M3LR Vit med svart inredning. Går från en M3P-21 till den här.

Måste vara ett skämt eller jag beställde det 9 April och inte hört ett skit
Moderator: Redaktion
Du tog min bilT-PWR skrev:Beställde 23/8 och får leverans 9/9 i Göteborg.
Och jag beställde 4 januari…Johan-noob skrev:Du tog min bilT-PWR skrev:Beställde 23/8 och får leverans 9/9 i Göteborg.
Då vart det fel av mig trodde du beställde 23/8Flyingandy75 skrev:Och jag beställde 4 januari…Johan-noob skrev:Du tog min bilT-PWR skrev:Beställde 23/8 och får leverans 9/9 i Göteborg.
Japp 23/8 beställde jag, flyingandy75 var det som beställde i Januari.Johan-noob skrev:Då vart det fel av mig trodde du beställde 23/8Flyingandy75 skrev:Och jag beställde 4 januari…Johan-noob skrev:Du tog min bilT-PWR skrev:Beställde 23/8 och får leverans 9/9 i Göteborg.
Kunden71 skrev:Jag trodde nästan jag var ensam som beställt i mars utan att ha fått leverans. Jag tror det är november nu som gäller. (Ser inte, personalbil) Då kanske du har liknande spec? M3LR, grå/vit, 18 aero, drag.electrobob skrev:Jag har ringt till dem ganska oftaJohan-noob skrev:Själv har jag inte vågat ringa Norrköping, de säger bara att jag kommer att få ett sms eller så ringer dom när det är dax sa de när jag frågade för ett par veckor sedan.electrobob skrev:Var i kontakt med Tesla Norrköping idag angående M3, Bilen står tydligen på en lastbil i europa, förväntad ankomst till Norrköping 5/9.
Men när kommer nästa leverans? Jag väntar på en M3LR vit/svart standard fälg det är en förmånsbil så jag kan inte se något tyvärrJag beställde i början av mars.
Har för mig att leveranserna kommer kvartalsvis...frågade även om de har öppet på lördagar. De kommer ev. hålla öppet nån lördag om det blir högt tryck på leveranser.
Kunden71 skrev:Jag trodde nästan jag var ensam som beställt i mars utan att ha fått leverans. Jag tror det är november nu som gäller. (Ser inte, personalbil) Då kanske du har liknande spec? M3LR, grå/vit, 18 aero, drag.electrobob skrev:Johan-noob skrev:Själv har jag inte vågat ringa Norrköping, de säger bara att jag kommer att få ett sms eller så ringer dom när det är dax sa de när jag frågade för ett par veckor sedan.electrobob skrev:Var i kontakt med Tesla Norrköping idag angående M3, Bilen står tydligen på en lastbil i europa, förväntad ankomst till Norrköping 5/9.
Men när kommer nästa leverans? Jag väntar på en M3LR vit/svart standard fälg det är en förmånsbil så jag kan inte se något tyvärr
Jag har ringt till dem ganska oftaJag beställde i början av mars.
Har för mig att leveranserna kommer kvartalsvis...frågade även om de har öppet på lördagar. De kommer ev. hålla öppet nån lördag om det blir högt tryck på leveranser.
Det är samma AFAIK.falconfly skrev:Hej,
Hämtade min m3p igår. Någon som vet om stänkskydden fram på bild är standard? Eller är det samma som tesla säljer i sin butik som tillbehör? Ser också ut som och känns som det är ppf på trösklarna, är det också nytt?
Ville bara kolla om det är något expert som vet.
Enligt bilden ser det ut att kunna vara PPF på tröskeln, intressant att den kom med stänkskydd fram också även om utformningen inte är optimal.falconfly skrev:Hej,
Hämtade min m3p igår. Någon som vet om stänkskydden fram på bild är standard? Eller är det samma som tesla säljer i sin butik som tillbehör? Ser också ut som och känns som det är ppf på trösklarna, är det också nytt?
Ville bara kolla om det är något expert som vet.
Svårt att säga! Jag fick det sms du nämner ovan den 19 augusti, jag väntar fortfarande på att få nästa sms innehållande bokningslänk.Flyingandy75 skrev:Fick precis SMS om förberedelse inför upphämtning, info om Trygg-Hansa och vinterdäck etc, inget datum med. När kan jag förvänta mig en bokningslänk efter det meddelandet?
Jag ska ocskå hämta i Norrköping med datum mellan 1-12 Sept.Johan-noob skrev:Hej är det någon som vet hur det ser ut med framtida leveranser?
För jag har pratat med Tesla i Norrköping och det enda de vet är att jag inte blivit matchad med något Vin nummer och att datumet jag har nu, inte är hugget i sten
Mvh Johan
Då har du och jag exakt samma datum i appen (hur väl nu det kan stämma). Jag har också upphämtning i Norrköping. Har du testat att söka på ditt VIN på car.info för att på så sätt se regnummer? Jag fick träff för ett tag sedan och fick sedan bekräftat av Tesla Norrköping att det var rätt.MrStarhouse skrev:Jag ska ocskå hämta i Norrköping med datum mellan 1-12 Sept.Johan-noob skrev:Hej är det någon som vet hur det ser ut med framtida leveranser?
För jag har pratat med Tesla i Norrköping och det enda de vet är att jag inte blivit matchad med något Vin nummer och att datumet jag har nu, inte är hugget i sten
Mvh Johan
Jag har fått en slutfaktura på mitt konto där jag kan se ett VIN.
Jag har dock inte fått nåt SMS om upphämtningstid.
Har du fått nån slutfaktura på kontot?
Vad har du för angivna datum?
Jodå, jag har också hittat reg nr via car.info: GEE _ _ _. Har dock inte pratat alls med Norrköping. Får vi se om vi ses där. Jag ska hämta en röd M3Pmarchr skrev:Då har du och jag exakt samma datum i appen (hur väl nu det kan stämma). Jag har också upphämtning i Norrköping. Har du testat att söka på ditt VIN på car.info för att på så sätt se regnummer? Jag fick träff för ett tag sedan och fick sedan bekräftat av Tesla Norrköping att det var rätt.MrStarhouse skrev:Jag ska ocskå hämta i Norrköping med datum mellan 1-12 Sept.Johan-noob skrev:Hej är det någon som vet hur det ser ut med framtida leveranser?
Mvh Johan
Ja då kanske vi ses därMrStarhouse skrev:Jodå, jag har också hittat reg nr via car.info: GEE _ _ _. Har dock inte pratat alls med Norrköping. Får vi se om vi ses där. Jag ska hämta en röd M3Pmarchr skrev:Då har du och jag exakt samma datum i appen (hur väl nu det kan stämma). Jag har också upphämtning i Norrköping. Har du testat att söka på ditt VIN på car.info för att på så sätt se regnummer? Jag fick träff för ett tag sedan och fick sedan bekräftat av Tesla Norrköping att det var rätt.MrStarhouse skrev:Jag ska ocskå hämta i Norrköping med datum mellan 1-12 Sept.Johan-noob skrev:Hej är det någon som vet hur det ser ut med framtida leveranser?
Mvh Johan
Fick länk två timmar efter och hämtar på tisdag på Trostamarchr skrev:Flyingandy75 skrev:Fick precis SMS om förberedelse inför upphämtning, info om Trygg-Hansa och vinterdäck etc, inget datum med. När kan jag förvänta mig en bokningslänk efter det meddelandet?
Svårt att säga! Jag fick det sms du nämner ovan den 19 augusti, jag väntar fortfarande på att få nästa sms innehållande bokningslänk.
HAHA GrattisFlyingandy75 skrev:Fick länk två timmar efter och hämtar på tisdag på Trostamarchr skrev:Flyingandy75 skrev:Fick precis SMS om förberedelse inför upphämtning, info om Trygg-Hansa och vinterdäck etc, inget datum med. När kan jag förvänta mig en bokningslänk efter det meddelandet?
Svårt att säga! Jag fick det sms du nämner ovan den 19 augusti, jag väntar fortfarande på att få nästa sms innehållande bokningslänk.
Tackar, och kan bara instämma eller så orkar dom inte söka svar och säger vad som helst…marchr skrev:HAHA GrattisFlyingandy75 skrev:Fick länk två timmar efter och hämtar på tisdag på Trostamarchr skrev:Flyingandy75 skrev:Fick precis SMS om förberedelse inför upphämtning, info om Trygg-Hansa och vinterdäck etc, inget datum med. När kan jag förvänta mig en bokningslänk efter det meddelandet?
Sjukt ändå vilken dålig koll de har. Känns som att dom på de lokala Teslacentren inte har någon aning om vart bilen är någonstans förrän den anländer.
Nice, kan bara instämma 100% med ovan. Hade samma fel, och har nu hittat några fler, men jag är osäker på om det bara är jag som är nojig eller om det faktiskt är fel. Kan återkomma om det. Har bokat service den 9 sep.PracTesla skrev:Jag hämtade ut min LR Grå Svart 18 Aero i måndags, Malmö. Väldigt bra bemötande, tjejerna där är verkligen bra. Duktiga, seriösa och kompetenta. Mycket bra betyg där.
Det här är min take, efter ca 1,5 timmars check av bilen:
- Såg en repa, tvättrepa. Den fixade de direkt utan problem (tillbaka till tävtten/fixa).
- Lite smuts på ett säte, de fixade de direkt.
- Lite lite panel gap vid ett baklyse, väldigt lite. Inom spec sa dem och det är något jag kan leva med. Syns knappt, förutom om man är nitisk som fan (som jag är).
- Tvättat och kanon,
- Inga konstigheter, allt satt ihop bra, verkligen. Invändigt som utvändigt.
- Matrix lampor,
Allt var kanon. Körde dock direkt till Vonne för en keramisk lack + lite PPF på trösklarna och fronten. Jag tänker behålla bilen länge då jag gjort min research samt verkligen gillar bilen (testat många ggr +vänner). Så PPF och lackbehandling tycker jag definitivt man ska göra i så fall. Köper också privat.
Jag skulle säga att det faktiskt, var 10/10 på min upplevelse av leveransen. Sen att jag bara kört 15km så långt (men får bilen imorgon) är en sak. Men verkligen nöjd. Återkommer med lite mer info senare när jag kört mer.
Men vad gäller byggkvalité och känslan, är den verkligen bra. Inget att anmärka på. Inget. Panel-gaps likt det lilla lilla, jag hittade, kan man hitta på alla bilar i princip om man anstränger sig.
Verkligen nöjd så långt.