Igår sa de att min bil var på en lastbil påväg till Sverige och idag ringer de och säger att min bil inte ens är i europa och att leverans tidigast kan ske 15 januari så jag missar min bonus på 70 000….
Men jag kan få en blå med 18 tum istället
Det var väl i Belgien. Och kanske Nederländerna....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Var och hämtade i Mölndal igår. M3RWD Blå/svart med drag, dubbfria vinterdäck (Nokian Hakkapeliita R5 EV) och Aerofälgar, beställd sista maj via Autoplan. Teslas parkeringen i Mölndal såg ut att vara halvfull med nya Teslor. Nästan alla var vita.
[quote=Hagiwagi post_id=691490 time=<a href="tel:1672850173">1672850173</a> user_id=16754]
Är de någon som får leverans i Trosta för tillfället eller sitter alla och väntar på att strejken ska lösa sig?
Strejken?
[/quote]
Flera som hade inbokad leverans i Trosta under mellandagarna fick 23/12 sms om att leveransen är uppskjutens månad på grund av någon hamnstrejk.
Troligen är det i Amsterdam eller Belgien men jag hittar ingen information om någon pågående strejk.
Extremt tyst i denna tråd i år. Är det ingen som har beställt?
Och om ni har. Har ni fått Vin och Edd?
Jag avbokade nyss min M3LR som jag beställde 12 mars men inte hört ett ljud om leverans. De bad om ursäkt att det tagit så lång tid och sa att de knappt får några M3LR med drag levererade. Trist men hoppas det vänder snart så ni får era bilar iaf.
Hade missat samtal från Tesla idag och när jag kollade mailen så hade dom skrivit nån minut efter samtalet att dom hade allokerat en bil till min beställning. En vit RWD med svart inredning och dragkrok. Skulle komma i februari eller mars. Nån som har koll vilka båtar som är på gång från kina till Europa?
Extremt tyst i denna tråd i år. Är det ingen som har beställt?
Och om ni har. Har ni fått Vin och Edd?
Jag avbokade nyss min M3LR som jag beställde 12 mars men inte hört ett ljud om leverans. De bad om ursäkt att det tagit så lång tid och sa att de knappt får några M3LR med drag levererade. Trist men hoppas det vänder snart så ni får era bilar iaf.
12:e mars??? Och ingen bil än, herregud.
Ja hoppas att det kommer nån bil. Blev ju ”tvungen” att beställa en ny då den förra löstes in.
Var inte speciellt sugen på att beställa en ny faktiskt.
Jag antar att Tesla inte får så många beställningar på M3 sedan MY släppts. Alltså väntar de tills en båt blir fylld av M3, så de inte skeppas halvfulla båtar.
Kanske inte alls är så men skulle kunna vara?
Hade missat samtal från Tesla idag och när jag kollade mailen så hade dom skrivit nån minut efter samtalet att dom hade allokerat en bil till min beställning. En vit RWD med svart inredning och dragkrok. Skulle komma i februari eller mars. Nån som har koll vilka båtar som är på gång från kina till Europa?
Det är två på väg just nu.
HOEGH ASIA ETA Zeebrugge 20 Jan. Currently in the Med and heading to Le Havre (18 Jan) initially then Zeebrugge.
GRANDE CALIFORNIA ETA Zeebrugge 30 Jan. Currently SE of Sri Lanka enroute to Suez ETA 20 Jan.