Hur svårt ska det vara att bara skriva som det är och inte bara massa halva påståenden som inte går ihop med varandra.
20 % fler
Nått över 50 %
50 st medlemmar (första gången jag ser dem säga en faktiskt siffra, dock så går den inte ihop med resten av siffrorna)
När strejken började pratade vi om att Tesla hade ca 150 anställda mekaniker och det lär generellt ha ökat.
Hur kan 50 st medlemmar i strejk vara över 50 % som strejkar?
Hur kan inte journalisten bara räkna lite matte och se att uttalanden inte går ihop i artikeln och helt enkelt ställa motfrågor om detta.
Men artikeln gjorde ju precis det som de ville. Det enda Henkens tog med sig var "Nu verkar det som att det är mer än 50% som strejkar".
Håller med. Det har tidigare pratats om 20-30 st som strejkar beroende på vilken sida man vill tro på. Någon hade väl kollat att det är 156 st på Tesla som tillhör det berörda området.
- 20% skulle ge en siffra på 24-36 st som strejkar nu. Det blir inte över 50% av 156.
- om det är 50 st som strejkar så blir inte det heller över 50% av 156.
- I december skrev SvD att det fanns 120 st anställda inom IFM område.
Men hans jämförelsetal kanske inte alls är antalet anställda inom området på Tesla nu utan hur många det fanns när dom började processen för 5 år sedan? Varför ändra på en siffra som var rätt då och låter bra nu?
Jag vart nyfiken på hur folk räknar så jag har nu mailat Olle för att få rätsida på detta, får se om han svarar.
Nu har jag inte läst hela artikeln eftersom den är bakom en betalvägg.
Men jag reagerar på att de säger att över hälften strejkar av de anställda, vi har haft dialogen i denna tråd tidigare över definitionen strejkande enligt metall och vad det faktiskt innebär.
Fanns det någonting som syftade kring att 50 personer gick hemma eller är det 50 personer som är uttagna i strejk och över hälften av dessa är hemma?
Bara en tanke..
Om det nu skulle vara som alternativ två så har man bara ändrat sin retorik men i praktiken så har det väl inte hänt mer?
Kan också vara så att de har tappat medlemmar och därför har antalet som går hemma procentuellt höjts och därför är man nu över hälften.
Fanns det någon klarhet i artikeln?
Du har helt klart en poäng att det kan finnas en massa syftningsfel och att man antyder en sak men att verkligheten är en annan.
"
– Under sommaren så har vi sett ett stort inflöde av nya medlemmar på Teslas olika anläggningar i Sverige. Och det har ju varit väldigt positivt, säger Simon Petersson.
Enligt honom har antalet ökat med 20 procent till nu 50 medlemmar.
– Därmed har vi nått över 50 procent, säger Simon Petersson.
"
Vad han säger är att de fått nya medlemmar.
Antalet har ökat med 20% till 50 st medlemmar så tidigare var det typ 41 st. Alla strejkar inte har facket sagt.
Enligt Olle som skrivit detta räknar facket med att det finns ca 100 st anställda på Tesla inom IFM område. Jag gissar då det inte finns en exakt siffra att man väljer en som passar deras syfte bäst här så som facket alltid använt sig av siffror i sina uttalanden.
Tack Pontus, informera gärna om du får svar från Olle.
Jag litar tyvärr inte ett skvatt på Metalls uttalanden vilket är rätt trist. Vore bättre om man kunde lita på att de gör saker rätt och riktigt utan att vinkla saker.
Strejk i 10 månader och snart ett år. Vad gör egentligen de strejkande om dagarna? Går hemma och vattnar blommorna eller har tagit extrajobb på annan verkstad? Det måste vara ganska segt att bara gå hemma och tappa jobbkompetens!
Har någon intervjuat de strejkande och hört hur de gör om dagarna?
Metall kräver väl att det ska stå strejkvakter och engagera sig i sådant.
Precis som sjuksköterskorna gör när de strejkar.
Hur svårt ska det vara att bara skriva som det är och inte bara massa halva påståenden som inte går ihop med varandra.
20 % fler
Nått över 50 %
50 st medlemmar (första gången jag ser dem säga en faktiskt siffra, dock så går den inte ihop med resten av siffrorna)
När strejken började pratade vi om att Tesla hade ca 150 anställda mekaniker och det lär generellt ha ökat.
Hur kan 50 st medlemmar i strejk vara över 50 % som strejkar?
Hur kan inte journalisten bara räkna lite matte och se att uttalanden inte går ihop i artikeln och helt enkelt ställa motfrågor om detta.
Men artikeln gjorde ju precis det som de ville. Det enda Henkens tog med sig var "Nu verkar det som att det är mer än 50% som strejkar".
Håller med. Det har tidigare pratats om 20-30 st som strejkar beroende på vilken sida man vill tro på. Någon hade väl kollat att det är 156 st på Tesla som tillhör det berörda området.
- 20% skulle ge en siffra på 24-36 st som strejkar nu. Det blir inte över 50% av 156.
- om det är 50 st som strejkar så blir inte det heller över 50% av 156.
- I december skrev SvD att det fanns 120 st anställda inom IFM område.
Men hans jämförelsetal kanske inte alls är antalet anställda inom området på Tesla nu utan hur många det fanns när dom började processen för 5 år sedan? Varför ändra på en siffra som var rätt då och låter bra nu?
Jag vart nyfiken på hur folk räknar så jag har nu mailat Olle för att få rätsida på detta, får se om han svarar.
Nu har jag inte läst hela artikeln eftersom den är bakom en betalvägg.
Men jag reagerar på att de säger att över hälften strejkar av de anställda, vi har haft dialogen i denna tråd tidigare över definitionen strejkande enligt metall och vad det faktiskt innebär.
Fanns det någonting som syftade kring att 50 personer gick hemma eller är det 50 personer som är uttagna i strejk och över hälften av dessa är hemma?
Bara en tanke..
Om det nu skulle vara som alternativ två så har man bara ändrat sin retorik men i praktiken så har det väl inte hänt mer?
Kan också vara så att de har tappat medlemmar och därför har antalet som går hemma procentuellt höjts och därför är man nu över hälften.
Fanns det någon klarhet i artikeln?
Du har helt klart en poäng att det kan finnas en massa syftningsfel och att man antyder en sak men att verkligheten är en annan.
"
– Under sommaren så har vi sett ett stort inflöde av nya medlemmar på Teslas olika anläggningar i Sverige. Och det har ju varit väldigt positivt, säger Simon Petersson.
Enligt honom har antalet ökat med 20 procent till nu 50 medlemmar.
– Därmed har vi nått över 50 procent, säger Simon Petersson.
"
Vad han säger är att de fått nya medlemmar.
Antalet har ökat med 20% till 50 st medlemmar så tidigare var det typ 41 st. Alla strejkar inte har facket sagt.
Enligt Olle som skrivit detta räknar facket med att det finns ca 100 st anställda på Tesla inom IFM område. Jag gissar då det inte finns en exakt siffra att man väljer en som passar deras syfte bäst här så som facket alltid använt sig av siffror i sina uttalanden.
Tack Pontus, informera gärna om du får svar från Olle.
Jag litar tyvärr inte ett skvatt på Metalls uttalanden vilket är rätt trist. Vore bättre om man kunde lita på att de gör saker rätt och riktigt utan att vinkla saker.
Om man som Teslaanställd är med i IF metall och inte strejkar innebär det inte automatiskt uteslutning?
Eller man får göra lite som man vill ?
"Hydrogen the most dumb thing I could possibly imagine for energy storage." Elon Musk
Hur svårt ska det vara att bara skriva som det är och inte bara massa halva påståenden som inte går ihop med varandra.
20 % fler
Nått över 50 %
50 st medlemmar (första gången jag ser dem säga en faktiskt siffra, dock så går den inte ihop med resten av siffrorna)
När strejken började pratade vi om att Tesla hade ca 150 anställda mekaniker och det lär generellt ha ökat.
Hur kan 50 st medlemmar i strejk vara över 50 % som strejkar?
Hur kan inte journalisten bara räkna lite matte och se att uttalanden inte går ihop i artikeln och helt enkelt ställa motfrågor om detta.
Men artikeln gjorde ju precis det som de ville. Det enda Henkens tog med sig var "Nu verkar det som att det är mer än 50% som strejkar".
Håller med. Det har tidigare pratats om 20-30 st som strejkar beroende på vilken sida man vill tro på. Någon hade väl kollat att det är 156 st på Tesla som tillhör det berörda området.
- 20% skulle ge en siffra på 24-36 st som strejkar nu. Det blir inte över 50% av 156.
- om det är 50 st som strejkar så blir inte det heller över 50% av 156.
- I december skrev SvD att det fanns 120 st anställda inom IFM område.
Men hans jämförelsetal kanske inte alls är antalet anställda inom området på Tesla nu utan hur många det fanns när dom började processen för 5 år sedan? Varför ändra på en siffra som var rätt då och låter bra nu?
Jag vart nyfiken på hur folk räknar så jag har nu mailat Olle för att få rätsida på detta, får se om han svarar.
Nu har jag inte läst hela artikeln eftersom den är bakom en betalvägg.
Men jag reagerar på att de säger att över hälften strejkar av de anställda, vi har haft dialogen i denna tråd tidigare över definitionen strejkande enligt metall och vad det faktiskt innebär.
Fanns det någonting som syftade kring att 50 personer gick hemma eller är det 50 personer som är uttagna i strejk och över hälften av dessa är hemma?
Bara en tanke..
Om det nu skulle vara som alternativ två så har man bara ändrat sin retorik men i praktiken så har det väl inte hänt mer?
Kan också vara så att de har tappat medlemmar och därför har antalet som går hemma procentuellt höjts och därför är man nu över hälften.
Fanns det någon klarhet i artikeln?
Du har helt klart en poäng att det kan finnas en massa syftningsfel och att man antyder en sak men att verkligheten är en annan.
"
– Under sommaren så har vi sett ett stort inflöde av nya medlemmar på Teslas olika anläggningar i Sverige. Och det har ju varit väldigt positivt, säger Simon Petersson.
Enligt honom har antalet ökat med 20 procent till nu 50 medlemmar.
– Därmed har vi nått över 50 procent, säger Simon Petersson.
"
Vad han säger är att de fått nya medlemmar.
Antalet har ökat med 20% till 50 st medlemmar så tidigare var det typ 41 st. Alla strejkar inte har facket sagt.
Enligt Olle som skrivit detta räknar facket med att det finns ca 100 st anställda på Tesla inom IFM område. Jag gissar då det inte finns en exakt siffra att man väljer en som passar deras syfte bäst här så som facket alltid använt sig av siffror i sina uttalanden.
Tack Pontus, informera gärna om du får svar från Olle.
Jag litar tyvärr inte ett skvatt på Metalls uttalanden vilket är rätt trist. Vore bättre om man kunde lita på att de gör saker rätt och riktigt utan att vinkla saker.
Han säger att det är svårt att veta då han inte får svar från motparten och kan jämföra. Säger sig också ställa rejält med motfråga till facket.
Något riktigt bra svar på varför dom anser att det bara är 100 st anställda fick jag inte bara antydningar om att flera slutat enligt facket (med det borde väl i så fall vara strejkandes)?
Han anser också att tydligt framgår i artikeln att konflikten inte går fackets väg.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag litar tyvärr inte ett skvatt på Metalls uttalanden vilket är rätt trist. Vore bättre om man kunde lita på att de gör saker rätt och riktigt utan att vinkla saker.
Man kan tyvärr inte lita på detta pajasgäng ens för 5 öre
Jag har en trasig baklucka på min bil. Den låser inte riktigt. Får vänta över 2 månader på verkstadstid. Det kanske är normalt, kanske påverkat av strejken? Men det känns som en jävligt lång tid.
Klart tanken kommer: "Vad händer om det är ett allvarligare fel nästa gång så att bilen inte går att köra?" Får jag vänta lika länge då?
Jag har väntat på min nya baklucka sedan i december och bilen är inne på verkstad först nu. Dom säger att det beror på långa ledtider ifrån Tesla inte tid verkstaden även om det varit så också. Men jag har ett svagt minne om att de sa att det skulle ta två månader om dom kunde få tag på reservdelarna när dom ville.
Ja jag har bara en trasig elmotor som drar igen och låser sista biten. Luckan går att öppna manuellt och det går att låsa bilen genom att klicka på hänglåset på skärmen i bilen innan man kliver ur bilen.
Kostnadsförslaget är 3 850:- och det känns helt klart överkomligt. Men det är ändå irriterande för bilen tror att bakluckan är öppen och det går inte ens att aktivera farthållaren. Dessutom piper den första minuten vid varje körning och så ser luckan inte riktigt stängd ut. Känns allmänt sunkigt bara. Men jag står väl ut den här gången.
Jag har en trasig baklucka på min bil. Den låser inte riktigt. Får vänta över 2 månader på verkstadstid. Det kanske är normalt, kanske påverkat av strejken? Men det känns som en jävligt lång tid.
Klart tanken kommer: "Vad händer om det är ett allvarligare fel nästa gång så att bilen inte går att köra?" Får jag vänta lika länge då?
Jag har väntat på min nya baklucka sedan i december och bilen är inne på verkstad först nu. Dom säger att det beror på långa ledtider ifrån Tesla inte tid verkstaden även om det varit så också. Men jag har ett svagt minne om att de sa att det skulle ta två månader om dom kunde få tag på reservdelarna när dom ville.
Ja jag har bara en trasig elmotor som drar igen och låser sista biten. Luckan går att öppna manuellt och det går att låsa bilen genom att klicka på hänglåset på skärmen i bilen innan man kliver ur bilen.
Kostnadsförslaget är 3 850:- och det känns helt klart överkomligt. Men det är ändå irriterande för bilen tror att bakluckan är öppen och det går inte ens att aktivera farthållaren. Dessutom piper den första minuten vid varje körning och så ser luckan inte riktigt stängd ut. Känns allmänt sunkigt bara. Men jag står väl ut den här gången.
Borde inte detta fel täckas av garantin?
Vilken garanti? Bilen är 6 år gammal och har gått över 20 tusen mil.
Håller med. Det har tidigare pratats om 20-30 st som strejkar beroende på vilken sida man vill tro på. Någon hade väl kollat att det är 156 st på Tesla som tillhör det berörda området.
- 20% skulle ge en siffra på 24-36 st som strejkar nu. Det blir inte över 50% av 156.
- om det är 50 st som strejkar så blir inte det heller över 50% av 156.
- I december skrev SvD att det fanns 120 st anställda inom IFM område.
Men hans jämförelsetal kanske inte alls är antalet anställda inom området på Tesla nu utan hur många det fanns när dom började processen för 5 år sedan? Varför ändra på en siffra som var rätt då och låter bra nu?
Jag vart nyfiken på hur folk räknar så jag har nu mailat Olle för att få rätsida på detta, får se om han svarar.
Nu har jag inte läst hela artikeln eftersom den är bakom en betalvägg.
Men jag reagerar på att de säger att över hälften strejkar av de anställda, vi har haft dialogen i denna tråd tidigare över definitionen strejkande enligt metall och vad det faktiskt innebär.
Fanns det någonting som syftade kring att 50 personer gick hemma eller är det 50 personer som är uttagna i strejk och över hälften av dessa är hemma?
Bara en tanke..
Om det nu skulle vara som alternativ två så har man bara ändrat sin retorik men i praktiken så har det väl inte hänt mer?
Kan också vara så att de har tappat medlemmar och därför har antalet som går hemma procentuellt höjts och därför är man nu över hälften.
Fanns det någon klarhet i artikeln?
Du har helt klart en poäng att det kan finnas en massa syftningsfel och att man antyder en sak men att verkligheten är en annan.
"
– Under sommaren så har vi sett ett stort inflöde av nya medlemmar på Teslas olika anläggningar i Sverige. Och det har ju varit väldigt positivt, säger Simon Petersson.
Enligt honom har antalet ökat med 20 procent till nu 50 medlemmar.
– Därmed har vi nått över 50 procent, säger Simon Petersson.
"
Vad han säger är att de fått nya medlemmar.
Antalet har ökat med 20% till 50 st medlemmar så tidigare var det typ 41 st. Alla strejkar inte har facket sagt.
Enligt Olle som skrivit detta räknar facket med att det finns ca 100 st anställda på Tesla inom IFM område. Jag gissar då det inte finns en exakt siffra att man väljer en som passar deras syfte bäst här så som facket alltid använt sig av siffror i sina uttalanden.
Tack Pontus, informera gärna om du får svar från Olle.
Jag litar tyvärr inte ett skvatt på Metalls uttalanden vilket är rätt trist. Vore bättre om man kunde lita på att de gör saker rätt och riktigt utan att vinkla saker.
Han säger att det är svårt att veta då han inte får svar från motparten och kan jämföra. Säger sig också ställa rejält med motfråga till facket.
Något riktigt bra svar på varför dom anser att det bara är 100 st anställda fick jag inte bara antydningar om att flera slutat enligt facket (med det borde väl i så fall vara strejkandes)?
Han anser också att tydligt framgår i artikeln att konflikten inte går fackets väg.
Ok, tack för återkoppling.
Ändå intressant att man publicerar det om man bara har en ensidig källa.
Strejk i 10 månader och snart ett år. Vad gör egentligen de strejkande om dagarna? Går hemma och vattnar blommorna eller har tagit extrajobb på annan verkstad? Det måste vara ganska segt att bara gå hemma och tappa jobbkompetens!
Har någon intervjuat de strejkande och hört hur de gör om dagarna?
Metall kräver väl att det ska stå strejkvakter och engagera sig i sådant.
Precis som sjuksköterskorna gör när de strejkar.
Sjuksköterskorna stod utanför för att de själva fightades för sina villkor.
De strejkande på Tesla har inget krav på att stå utanför, då de kan vara "obekvämt" att behöva möta sina kollegor som jobbar.
Strejk i 10 månader och snart ett år. Vad gör egentligen de strejkande om dagarna? Går hemma och vattnar blommorna eller har tagit extrajobb på annan verkstad? Det måste vara ganska segt att bara gå hemma och tappa jobbkompetens!
Har någon intervjuat de strejkande och hört hur de gör om dagarna?
Finns flertalet intervjuer. De har inga krav att stå strejkvakt.
Lämnar barn på förskola, tränar, bygger på huset, bakar, spelar datorspel etc.
Sök på dessa namn och strejk tesla
Tobias Eng Strömberg
Olof Sjöström
Jag har en trasig baklucka på min bil. Den låser inte riktigt. Får vänta över 2 månader på verkstadstid. Det kanske är normalt, kanske påverkat av strejken? Men det känns som en jävligt lång tid.
Klart tanken kommer: "Vad händer om det är ett allvarligare fel nästa gång så att bilen inte går att köra?" Får jag vänta lika länge då?
Jag har väntat på min nya baklucka sedan i december och bilen är inne på verkstad först nu. Dom säger att det beror på långa ledtider ifrån Tesla inte tid verkstaden även om det varit så också. Men jag har ett svagt minne om att de sa att det skulle ta två månader om dom kunde få tag på reservdelarna när dom ville.
Ja jag har bara en trasig elmotor som drar igen och låser sista biten. Luckan går att öppna manuellt och det går att låsa bilen genom att klicka på hänglåset på skärmen i bilen innan man kliver ur bilen.
Kostnadsförslaget är 3 850:- och det känns helt klart överkomligt. Men det är ändå irriterande för bilen tror att bakluckan är öppen och det går inte ens att aktivera farthållaren. Dessutom piper den första minuten vid varje körning och så ser luckan inte riktigt stängd ut. Känns allmänt sunkigt bara. Men jag står väl ut den här gången.
Borde inte detta fel täckas av garantin?
Vilken garanti? Bilen är 6 år gammal och har gått över 20 tusen mil.
Jag förstår, tog lite för givet att bilen var nyare, sorry.
Tydligt att tm har hög personalomsättning på de som inte strejkar samt att de numera inte anställer personer som måste söka arbetstillstånd.
Från tms annons:
För att kunna bli övervägd till våra roller i Sverige är det krav på att du har rätt att arbeta inom EU/EEA.
Vad är det som gör att det är tydligt med en hög omsättning på personalen och varför just dom som inte strejkar?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har en trasig baklucka på min bil. Den låser inte riktigt. Får vänta över 2 månader på verkstadstid. Det kanske är normalt, kanske påverkat av strejken? Men det känns som en jävligt lång tid.
Klart tanken kommer: "Vad händer om det är ett allvarligare fel nästa gång så att bilen inte går att köra?" Får jag vänta lika länge då?
Jag har väntat på min nya baklucka sedan i december och bilen är inne på verkstad först nu. Dom säger att det beror på långa ledtider ifrån Tesla inte tid verkstaden även om det varit så också. Men jag har ett svagt minne om att de sa att det skulle ta två månader om dom kunde få tag på reservdelarna när dom ville.
Ja jag har bara en trasig elmotor som drar igen och låser sista biten. Luckan går att öppna manuellt och det går att låsa bilen genom att klicka på hänglåset på skärmen i bilen innan man kliver ur bilen.
Kostnadsförslaget är 3 850:- och det känns helt klart överkomligt. Men det är ändå irriterande för bilen tror att bakluckan är öppen och det går inte ens att aktivera farthållaren. Dessutom piper den första minuten vid varje körning och så ser luckan inte riktigt stängd ut. Känns allmänt sunkigt bara. Men jag står väl ut den här gången.
Med så gammal bil funkar det väl att leta en del på bildelsbasen och låta någon annan göra jobbet? Att tesla återkommande har stora problem med reservdelar är inget nytt med strejken.
Jag har en trasig baklucka på min bil. Den låser inte riktigt. Får vänta över 2 månader på verkstadstid. Det kanske är normalt, kanske påverkat av strejken? Men det känns som en jävligt lång tid.
Klart tanken kommer: "Vad händer om det är ett allvarligare fel nästa gång så att bilen inte går att köra?" Får jag vänta lika länge då?
Jag har väntat på min nya baklucka sedan i december och bilen är inne på verkstad först nu. Dom säger att det beror på långa ledtider ifrån Tesla inte tid verkstaden även om det varit så också. Men jag har ett svagt minne om att de sa att det skulle ta två månader om dom kunde få tag på reservdelarna när dom ville.
Ja jag har bara en trasig elmotor som drar igen och låser sista biten. Luckan går att öppna manuellt och det går att låsa bilen genom att klicka på hänglåset på skärmen i bilen innan man kliver ur bilen.
Kostnadsförslaget är 3 850:- och det känns helt klart överkomligt. Men det är ändå irriterande för bilen tror att bakluckan är öppen och det går inte ens att aktivera farthållaren. Dessutom piper den första minuten vid varje körning och så ser luckan inte riktigt stängd ut. Känns allmänt sunkigt bara. Men jag står väl ut den här gången.
Med så gammal bil funkar det väl att leta en del på bildelsbasen och låta någon annan göra jobbet? Att tesla återkommande har stora problem med reservdelar är inget nytt med strejken.
Det funkar väl med nyare bilar med?
Facebookgruppen gav två möjliga felkällor med liknande symptom så jag törs inte.
Jag har en trasig baklucka på min bil. Den låser inte riktigt. Får vänta över 2 månader på verkstadstid. Det kanske är normalt, kanske påverkat av strejken? Men det känns som en jävligt lång tid.
Klart tanken kommer: "Vad händer om det är ett allvarligare fel nästa gång så att bilen inte går att köra?" Får jag vänta lika länge då?
Jag har väntat på min nya baklucka sedan i december och bilen är inne på verkstad först nu. Dom säger att det beror på långa ledtider ifrån Tesla inte tid verkstaden även om det varit så också. Men jag har ett svagt minne om att de sa att det skulle ta två månader om dom kunde få tag på reservdelarna när dom ville.
Ja jag har bara en trasig elmotor som drar igen och låser sista biten. Luckan går att öppna manuellt och det går att låsa bilen genom att klicka på hänglåset på skärmen i bilen innan man kliver ur bilen.
Kostnadsförslaget är 3 850:- och det känns helt klart överkomligt. Men det är ändå irriterande för bilen tror att bakluckan är öppen och det går inte ens att aktivera farthållaren. Dessutom piper den första minuten vid varje körning och så ser luckan inte riktigt stängd ut. Känns allmänt sunkigt bara. Men jag står väl ut den här gången.
Med så gammal bil funkar det väl att leta en del på bildelsbasen och låta någon annan göra jobbet? Att tesla återkommande har stora problem med reservdelar är inget nytt med strejken.
Det funkar väl med nyare bilar med?
Facebookgruppen gav två möjliga felkällor med liknande symptom så jag törs inte.
Jo, men en del med nyare bilar är lite kinkiga med att leta begagnade delar.
Om det är aktuatorn som drar in luckan sista biten som är trasig var den relativt enkel att byt själv. Delen kostade 800kr på bildelsbasen.
Tydligt att tm har hög personalomsättning på de som inte strejkar samt att de numera inte anställer personer som måste söka arbetstillstånd.
Från tms annons:
För att kunna bli övervägd till våra roller i Sverige är det krav på att du har rätt att arbeta inom EU/EEA.
Vad är det som gör att det är tydligt med en hög omsättning på personalen och varför just dom som inte strejkar?
Väldigt många nya unika annonser på anläggniningar som redan är i strejk.
5 st jobb kunde jag se, jag tycker inte det är väldigt många.
Varför kan inte dessa annonser vara för personer som varit i strejk och slutat? Jag gissar att några av dessa är just det.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Tydligt att tm har hög personalomsättning på de som inte strejkar samt att de numera inte anställer personer som måste söka arbetstillstånd.
Från tms annons:
För att kunna bli övervägd till våra roller i Sverige är det krav på att du har rätt att arbeta inom EU/EEA.
Vad är det som gör att det är tydligt med en hög omsättning på personalen och varför just dom som inte strejkar?
Väldigt många nya unika annonser på anläggniningar som redan är i strejk.
5 st jobb kunde jag se, jag tycker inte det är väldigt många.
Varför kan inte dessa annonser vara för personer som varit i strejk och slutat? Jag gissar att några av dessa är just det.
Jag har kollat löpande i år, för några veckor sedan hade samtliga verkstäder utom jönköping minst 1 annons. Nu är det flera nya igen.
Enligt metall är det färre än 100 inom metalls område på tm som är fastanställda, varav över 50 är i strejk.
Jag har en trasig baklucka på min bil. Den låser inte riktigt. Får vänta över 2 månader på verkstadstid. Det kanske är normalt, kanske påverkat av strejken? Men det känns som en jävligt lång tid.
Klart tanken kommer: "Vad händer om det är ett allvarligare fel nästa gång så att bilen inte går att köra?" Får jag vänta lika länge då?
Jag har väntat på min nya baklucka sedan i december och bilen är inne på verkstad först nu. Dom säger att det beror på långa ledtider ifrån Tesla inte tid verkstaden även om det varit så också. Men jag har ett svagt minne om att de sa att det skulle ta två månader om dom kunde få tag på reservdelarna när dom ville.
Ja jag har bara en trasig elmotor som drar igen och låser sista biten. Luckan går att öppna manuellt och det går att låsa bilen genom att klicka på hänglåset på skärmen i bilen innan man kliver ur bilen.
Kostnadsförslaget är 3 850:- och det känns helt klart överkomligt. Men det är ändå irriterande för bilen tror att bakluckan är öppen och det går inte ens att aktivera farthållaren. Dessutom piper den första minuten vid varje körning och så ser luckan inte riktigt stängd ut. Känns allmänt sunkigt bara. Men jag står väl ut den här gången.
Det finns ingen annan verkstad som kan hjälpa dig?
Jag har en trasig baklucka på min bil. Den låser inte riktigt. Får vänta över 2 månader på verkstadstid. Det kanske är normalt, kanske påverkat av strejken? Men det känns som en jävligt lång tid.
Klart tanken kommer: "Vad händer om det är ett allvarligare fel nästa gång så att bilen inte går att köra?" Får jag vänta lika länge då?
Jag har väntat på min nya baklucka sedan i december och bilen är inne på verkstad först nu. Dom säger att det beror på långa ledtider ifrån Tesla inte tid verkstaden även om det varit så också. Men jag har ett svagt minne om att de sa att det skulle ta två månader om dom kunde få tag på reservdelarna när dom ville.
Ja jag har bara en trasig elmotor som drar igen och låser sista biten. Luckan går att öppna manuellt och det går att låsa bilen genom att klicka på hänglåset på skärmen i bilen innan man kliver ur bilen.
Kostnadsförslaget är 3 850:- och det känns helt klart överkomligt. Men det är ändå irriterande för bilen tror att bakluckan är öppen och det går inte ens att aktivera farthållaren. Dessutom piper den första minuten vid varje körning och så ser luckan inte riktigt stängd ut. Känns allmänt sunkigt bara. Men jag står väl ut den här gången.
Det finns ingen annan verkstad som kan hjälpa dig?
Jag har en trasig baklucka på min bil. Den låser inte riktigt. Får vänta över 2 månader på verkstadstid. Det kanske är normalt, kanske påverkat av strejken? Men det känns som en jävligt lång tid.
Klart tanken kommer: "Vad händer om det är ett allvarligare fel nästa gång så att bilen inte går att köra?" Får jag vänta lika länge då?
Jag har väntat på min nya baklucka sedan i december och bilen är inne på verkstad först nu. Dom säger att det beror på långa ledtider ifrån Tesla inte tid verkstaden även om det varit så också. Men jag har ett svagt minne om att de sa att det skulle ta två månader om dom kunde få tag på reservdelarna när dom ville.
Ja jag har bara en trasig elmotor som drar igen och låser sista biten. Luckan går att öppna manuellt och det går att låsa bilen genom att klicka på hänglåset på skärmen i bilen innan man kliver ur bilen.
Kostnadsförslaget är 3 850:- och det känns helt klart överkomligt. Men det är ändå irriterande för bilen tror att bakluckan är öppen och det går inte ens att aktivera farthållaren. Dessutom piper den första minuten vid varje körning och så ser luckan inte riktigt stängd ut. Känns allmänt sunkigt bara. Men jag står väl ut den här gången.
Det finns ingen annan verkstad som kan hjälpa dig?
Kanske Grufman Bil AB?
Ja han hade jag valt före tesla.
Men han har säkert lika lång väntetid?
Tydligt att tm har hög personalomsättning på de som inte strejkar samt att de numera inte anställer personer som måste söka arbetstillstånd.
Från tms annons:
För att kunna bli övervägd till våra roller i Sverige är det krav på att du har rätt att arbeta inom EU/EEA.
Vad är det som gör att det är tydligt med en hög omsättning på personalen och varför just dom som inte strejkar?
Väldigt många nya unika annonser på anläggniningar som redan är i strejk.
5 st jobb kunde jag se, jag tycker inte det är väldigt många.
Varför kan inte dessa annonser vara för personer som varit i strejk och slutat? Jag gissar att några av dessa är just det.
Jag har kollat löpande i år, för några veckor sedan hade samtliga verkstäder utom jönköping minst 1 annons. Nu är det flera nya igen.
Enligt metall är det färre än 100 inom metalls område på tm som är fastanställda, varav över 50 är i strejk.
När har dom sagt att det är fler än 50 personer i strejk? Måste ha missat det.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Vad är det som gör att det är tydligt med en hög omsättning på personalen och varför just dom som inte strejkar?
Väldigt många nya unika annonser på anläggniningar som redan är i strejk.
5 st jobb kunde jag se, jag tycker inte det är väldigt många.
Varför kan inte dessa annonser vara för personer som varit i strejk och slutat? Jag gissar att några av dessa är just det.
Jag har kollat löpande i år, för några veckor sedan hade samtliga verkstäder utom jönköping minst 1 annons. Nu är det flera nya igen.
Enligt metall är det färre än 100 inom metalls område på tm som är fastanställda, varav över 50 är i strejk.
När har dom sagt att det är fler än 50 personer i strejk? Måste ha missat det.
Väldigt många nya unika annonser på anläggniningar som redan är i strejk.
5 st jobb kunde jag se, jag tycker inte det är väldigt många.
Varför kan inte dessa annonser vara för personer som varit i strejk och slutat? Jag gissar att några av dessa är just det.
Jag har kollat löpande i år, för några veckor sedan hade samtliga verkstäder utom jönköping minst 1 annons. Nu är det flera nya igen.
Enligt metall är det färre än 100 inom metalls område på tm som är fastanställda, varav över 50 är i strejk.
När har dom sagt att det är fler än 50 personer i strejk? Måste ha missat det.
Samma person som Olle pratade och honom har jag haft kontakt. De anger inte hur många som strejkar, vilket han var tydlig med, bara hur många som är medlemmar och att antalet som strejkar stigit men inte från vad.
Så facket är väldigt luddiga med siffrorna och man kan inte blint lita på dessa, dock så valde han att publicera ändå eftersom Tesla inte svarar alls.
Så detta är ingen referens som säger att över 50% strejkar.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.