Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
- BlevIngenCT
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/claes98950
Re: Väntrum model Y Juniper
Man kan ju iaf hoppas att online däckhandlarna får tummen ur och lägger till 235/55 R18 (med 8-tums fälgar som klarar minst 750kg och passar) och inte bara går på befintliga hjulvarianter för "MY Premium" i sina webbutiker.
Prova välja ett komplett 235/55 R18 vinterhjul till MY på någon onlinebutik, jag lyckades inte någonstans...
Visst kan säkert den lokala däcksfirman hjälpa dig, men troligtvis till ett onödigt högt pris och lång väntan i "högsäsongen".
Prova välja ett komplett 235/55 R18 vinterhjul till MY på någon onlinebutik, jag lyckades inte någonstans...
Visst kan säkert den lokala däcksfirman hjälpa dig, men troligtvis till ett onödigt högt pris och lång väntan i "högsäsongen".
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Nej, inte ens smalare fälgar och däck med 19" funkar online, men kontaktar man dem går det att lösa.BlevIngenCT skrev: ↑02 dec 2025 13:52Man kan ju iaf hoppas att online däckhandlarna får tummen ur och lägger till 235/55 R18 (med 8-tums fälgar som klarar minst 750kg och passar) och inte bara går på befintliga hjulvarianter för "MY Premium" i sina webbutiker.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Mitt datum hoppade från 8-23 dec till 3-7 dec. Kanske ändå kan börja hoppas på en bil i år, även om jag inte litar på datumen 
-
KeyserSoze
Snyggt! Det låter ju otroligt lovande
La min beställning 28/9. Ändrade dock färg den 13/10 från grå till vit, så en Vit AWD LR. Inget VIN eller reg än dock.
Jag fick min bil med sommarhjul den 31 mars och det var minusgrader ute, vinterhjul (friktion) beställda av Tesla låg i bilen. När jag påpekade det olämpliga med det ryckte småpojkarna från Tesla bara på axlarna, inget de brydde sig om. Total leveranspanik var det också så de körde hem bilen till mig två timmar innan midnatt. Inte särskilt förtroendegivande.
Tesla Model 3
Väntar min röda AWD i januari och har börjat kolla lite på försäkringsbolag när det är dags. För mig kostar LF mer 322/månad och TH stor 595/månad för 1000-1500 mil. I TH ingår reducerad självrisk med 6000 då det är märkesförsäkring. Är man skraj för den höga självrisken för vagnskada så kollade jag på Mysafety självriskförsäkring som ett komplement till LF för 119/månad och den täcker 20000 i självrisk per år. Hittade även Assure samt Assistansbolaget för 49:- respektive 69:- per månad men de täcker bara del av självrisken. Självrisken på märkesförsäkringen är 13750!!
Hur resonerar ni andra?
Hur resonerar ni andra?
Senast redigerad av Goja, redigerad totalt 1 gånger.
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Här har du en onlinebutik där det går: https://www.megahjul.se/products/sv/rim ... al-packageBlevIngenCT skrev: ↑02 dec 2025 13:52Man kan ju iaf hoppas att online däckhandlarna får tummen ur och lägger till 235/55 R18 (med 8-tums fälgar som klarar minst 750kg och passar) och inte bara går på befintliga hjulvarianter för "MY Premium" i sina webbutiker.
Vi är flera här som handlat fälgar alternativt kompletta set däck+fälg och jag har inte läst ett enda negativt inlägg om Megahjul. Antingen beställer man (de är lokaliserade i Norge) eller så hämtar man själv om man bor lämpligt till.
Mvh Fjärde säsongen nu med fälgar från Megahjul (Hakka 10 i 225/60-18 på 18x8.0 ZAX-fälg)
Tesla Model Y Performance
Nu har jag fått VIN och förväntad upphämtning 12 dec. Den är angiven med modellår 2026, det kanske inte är unikt för Tesla att man ger nästa år på tillverkade modeller i slutet av 2025?
Samma lev-datum här. Beställde 18 okt. Blå MY Premium AWD Long Range.
=================================
Beställt: Model Y Premium AWD LR Blå
Bestäld: 18 oktober 2025
Leverans: 4-26 januari 2026 (Först i dec)
Tidigare: Mercedes EQC AMG 2023
Beställt: Model Y Premium AWD LR Blå
Bestäld: 18 oktober 2025
Leverans: 4-26 januari 2026 (Först i dec)
Tidigare: Mercedes EQC AMG 2023
gott! Får väl se om de har tryckt på MYP skärm eller något eftersom den står som 2026
-
KeyserSoze
Nice! Jag har under eftermiddagen fått avsmalnat lev. datum till 12-17 Dec. Så kanske rör på sig i rätt riktning här med och att jag ligger någon dag bakom dig i att saker även uppdateras med konkret datum och VIN
Jag har med 12-17 dec men i min slutfaktura står det förväntat datum 12 dec.
Någon som kan förklara hur slutbetalningen fungerar då men ej ska betala hela beloppet utan genom 0 ränta och DNB? För slutfakturan är ju på hela beloppet och valet att betala slutfakturan är inte tillgänglig än? Har endast fått slutfakturan för gransking via meddelande.
Slutfaktura och slutbetalning kanske inte är samma sak iofs.
Någon som kan förklara hur slutbetalningen fungerar då men ej ska betala hela beloppet utan genom 0 ränta och DNB? För slutfakturan är ju på hela beloppet och valet att betala slutfakturan är inte tillgänglig än? Har endast fått slutfakturan för gransking via meddelande.
Slutfaktura och slutbetalning kanske inte är samma sak iofs.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Dom som tillverkades någon gång i början eller mitten på oktober fick 2026 i VIN numret
3P -19 / $ Pläd -23 / Y LFP Premium FSD -26 / VW E-UP -15 / Sigenergy / Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
- mikebike
- Teslaägare
Stämmer det att de tagit bort möjligheten att välja stoppläge?
- mikebike
- Teslaägare
Synda att de fortsätter försämra. Varför?
Mindre saker som kan gå fel, mindre saker att underhålla.
Dvs det är bra för Tesla men dåligt för kunderna.
Gissar dom har stats på hur frekvent saker är använda och tar bort det som ligger lågt.