Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 20 okt 2021 20:57
Den där Electrek-texten är spot-on.
Den där Electrek-texten är spot-on.
Jordad skrev:Det finns en petition mot utnämningen av Missy Cummings som man kan skriva under här: https://www.change.org/p/president-of-t ... erest-bias
https://www.moneycontrol.com/news/busin ... 12121.html
Tesla warns drivers flagged for "improper usage" of dropping full self-driving feature, Elon Musk confirms.
You are receiving this email because telemetry from your vehicle was flagged for improper usage of the FSD Beta feature.
Specifically, while using the FSD Beta feature, you or another driver of your vehicle received:
Two or more “strikeouts,” which resulted in the loss of Autopilot availability for that drive; or
At least one “strike” per 5 km (about 3 miles) driven on Autopilot, which is a visual and audible warning that requires attention.
This is your only warning to please keep your hands on the wheel and remain attentive at all times when using Autopilot. The car is not autonomous, and if you aren’t paying attention, a crash could happen, and you or others could get hurt, or worse, so failure to abide by this warning will result in removal of the FSD Beta feature from your vehicle.
Vet ni som köpt och betalt för FSD om de här villkoren fanns med vid köptillfället? Annars blir det ju lite konstigt om Tesla bara tar tillbaka något som kunden köpt..?Zalman3 skrev:https://www.moneycontrol.com/news/busin ... 12121.html
Tesla warns drivers flagged for "improper usage" of dropping full self-driving feature, Elon Musk confirms.
You are receiving this email because telemetry from your vehicle was flagged for improper usage of the FSD Beta feature.
Specifically, while using the FSD Beta feature, you or another driver of your vehicle received:
Two or more “strikeouts,” which resulted in the loss of Autopilot availability for that drive; or
At least one “strike” per 5 km (about 3 miles) driven on Autopilot, which is a visual and audible warning that requires attention.
This is your only warning to please keep your hands on the wheel and remain attentive at all times when using Autopilot. The car is not autonomous, and if you aren’t paying attention, a crash could happen, and you or others could get hurt, or worse, so failure to abide by this warning will result in removal of the FSD Beta feature from your vehicle.
Det är fortfarande något man betalt för att få tillgång till. De som inte betalt för FSD får väl inte tillgång till betan?kenjon skrev:Det är ju betaversionen de tar bort. Den finns ju inte skarp än (vilket är det man har betalat för).
Nej, dom kommer aldrig bli färdiga. Försök fokusera på något annat i livet.Maw skrev:Det är fortfarande något man betalt för att få tillgång till. De som inte betalt för FSD får väl inte tillgång till betan?kenjon skrev:Det är ju betaversionen de tar bort. Den finns ju inte skarp än (vilket är det man har betalat för).
Jag har för mig att jag läst tidigare i tråden att även AP är i beta eller minns jag fel? Kommer AP och FSD någonsin bli färdiga och när i så fall?
Tack för tipset, har skrivit under!Hertsh skrev:Jordad skrev:Det finns en petition mot utnämningen av Missy Cummings som man kan skriva under här: https://www.change.org/p/president-of-t ... erest-bias
Men är det någon nyhet egentligen?Maw skrev:Det är fortfarande något man betalt för att få tillgång till. De som inte betalt för FSD får väl inte tillgång till betan?kenjon skrev:Det är ju betaversionen de tar bort. Den finns ju inte skarp än (vilket är det man har betalat för).
Jag har för mig att jag läst tidigare i tråden att även AP är i beta eller minns jag fel? Kommer AP och FSD någonsin bli färdiga och när i så fall?
Det är väl lite skillnad på att bli av med FSD-betan helt och hållet eller behöva ställa bilen i "P"-läge?Zalman3 skrev:Men är det någon nyhet egentligen?Maw skrev:Det är fortfarande något man betalt för att få tillgång till. De som inte betalt för FSD får väl inte tillgång till betan?kenjon skrev:Det är ju betaversionen de tar bort. Den finns ju inte skarp än (vilket är det man har betalat för).
Jag har för mig att jag läst tidigare i tråden att även AP är i beta eller minns jag fel? Kommer AP och FSD någonsin bli färdiga och när i så fall?
Min AP2 slås ju av om jag kör fortare än 150km/h.
Måste stänga av bilen för att kunna slå på AP2 igen.
Utgår att samma gäller för FSB betan.
https://finance.yahoo.com/news/lucid-ce ... 20866.htmlIt is likely to take a decade before self-driving taxis will be deployed on roads, the chief executive of electric car startup Lucid Group Inc, Peter Rawlinson, said on Thursday.
"I think we're 10 years out before we see fleets of robotaxis. They ain't coming anytime soon even with the most advanced sensing systems in the world," Rawlinson, a former chief engineer at Tesla Inc, said at the Reuters Events Automotive Summit.
"There is a mountain to climb - an intellectual mountain to climb in terms of software," he said, without elaborating.
Tesla Inc's CEO, Elon Musk, said in 2019 that robotaxis with no human drivers would be available in some U.S. markets in 2020. That proved to be inaccurate
"her membership and association with “TSLAQ” (an online anti-Tesla short-selling & hate group)", men jösses...Hertsh skrev:Jordad skrev:Det finns en petition mot utnämningen av Missy Cummings som man kan skriva under här: https://www.change.org/p/president-of-t ... erest-bias
https://slate.com/technology/2021/10/te ... -musk.htmlElon Musk himself tweeted, “Objectively, her track record is extremely biased against Tesla,” and then jokingly responded to a fake account created in Cummings’ name. On Thursday evening, after enduring two days of online harassment, Cummings seemingly deleted her Twitter account.
Imagine shouting "conflict of interest" every time a CEO is apppointed a position on a business advisory group.
Go through this list of advisory panels on the US Trade Administration, and try to find someone on there without a "conflict of interest"
https://www.trade.gov/federal-advisory-committees
Det här handlar om mer än bara en intressekonflikt. Missy Cummings utrycker sig som att hon har ett personligt vendetta mot Elon Musk och Tesla. Ingen seriös forskare beter sig på det sättet.spacecoin skrev:https://slate.com/technology/2021/10/te ... -musk.htmlElon Musk himself tweeted, “Objectively, her track record is extremely biased against Tesla,” and then jokingly responded to a fake account created in Cummings’ name. On Thursday evening, after enduring two days of online harassment, Cummings seemingly deleted her Twitter account.
Mer kommentarer:
Imagine shouting "conflict of interest" every time a CEO is apppointed a position on a business advisory group.
Go through this list of advisory panels on the US Trade Administration, and try to find someone on there without a "conflict of interest"
https://www.trade.gov/federal-advisory-committees
Naturligtvis ska det införas. Går ju att dra en direkt parallell till fartkameror som övervakar oss och ser till att vi kör i rätt hastighet. Det var lite snack när de kom om att det var övervakning osv men sedan det skyltades tydligt var de satt så avtog den diskussionen.Zalman3 skrev:Ett tanke experiment.
Låt säga att man på vissa bilar inför SUPERSAFE som medför 90% mindre olyckor, statistiskt säkerställt.
Är det då etiskt försvarbart att inte införa SUPERSAFE på alla bilar?
Fartkameror är ju ganska tandlösa eftersom ju föraren måste gå att identifiera. Bilar registrerade på företag går ju oftast bort samt alla som bara fäller ner solskyddet. Jag skulle vilja se fartkameror på samtliga 30-sträckor och med ägaransvar för böter. Det skulle ju göra skillnad.LarsL skrev:Naturligtvis ska det införas. Går ju att dra en direkt parallell till fartkameror som övervakar oss och ser till att vi kör i rätt hastighet. Det var lite snack när de kom om att det var övervakning osv men sedan det skyltades tydligt var de satt så avtog den diskussionen.Zalman3 skrev:Ett tanke experiment.
Låt säga att man på vissa bilar inför SUPERSAFE som medför 90% mindre olyckor, statistiskt säkerställt.
Är det då etiskt försvarbart att inte införa SUPERSAFE på alla bilar?
Det är ju inte övervakningen i sig som är problemet, den måste vi ha, utan det är reglerna. Är reglerna fel så är övervakningen fel men är reglerna rätt så är övervakningen bra. Så om man tycker att det är orimligt med 80 km/h i hastighetsbegränsning på en väg och därför ogillar fartkameror istället för att ogilla hastighetsbegränsningen så får man nog tänka om och angripa rätt sak.
Varför inte gå hela vägen och förbjuda all trafik när du ändå är på gång?Fredrik j skrev:Fartkameror är ju ganska tandlösa eftersom ju föraren måste gå att identifiera. Bilar registrerade på företag går ju oftast bort samt alla som bara fäller ner solskyddet. Jag skulle vilja se fartkameror på samtliga 30-sträckor och med ägaransvar för böter. Det skulle ju göra skillnad.LarsL skrev:Naturligtvis ska det införas. Går ju att dra en direkt parallell till fartkameror som övervakar oss och ser till att vi kör i rätt hastighet. Det var lite snack när de kom om att det var övervakning osv men sedan det skyltades tydligt var de satt så avtog den diskussionen.Zalman3 skrev:Ett tanke experiment.
Låt säga att man på vissa bilar inför SUPERSAFE som medför 90% mindre olyckor, statistiskt säkerställt.
Är det då etiskt försvarbart att inte införa SUPERSAFE på alla bilar?
Det är ju inte övervakningen i sig som är problemet, den måste vi ha, utan det är reglerna. Är reglerna fel så är övervakningen fel men är reglerna rätt så är övervakningen bra. Så om man tycker att det är orimligt med 80 km/h i hastighetsbegränsning på en väg och därför ogillar fartkameror istället för att ogilla hastighetsbegränsningen så får man nog tänka om och angripa rätt sak.
När ni ändå vill lagstifta ner risker som är ju viltolyckor ett stort problem. Förbjuda trafik på vägar utan viltstängsel när det är mörkt?
Javisst. Utegångsförbud torde ju vara det mest effektiva. Jag menar, varför ska människor ut och ränna i onödan?Maw skrev:Varför inte gå hela vägen och förbjuda all trafik när du ändå är på gång?Fredrik j skrev:Fartkameror är ju ganska tandlösa eftersom ju föraren måste gå att identifiera. Bilar registrerade på företag går ju oftast bort samt alla som bara fäller ner solskyddet. Jag skulle vilja se fartkameror på samtliga 30-sträckor och med ägaransvar för böter. Det skulle ju göra skillnad.LarsL skrev:
Naturligtvis ska det införas. Går ju att dra en direkt parallell till fartkameror som övervakar oss och ser till att vi kör i rätt hastighet. Det var lite snack när de kom om att det var övervakning osv men sedan det skyltades tydligt var de satt så avtog den diskussionen.
Det är ju inte övervakningen i sig som är problemet, den måste vi ha, utan det är reglerna. Är reglerna fel så är övervakningen fel men är reglerna rätt så är övervakningen bra. Så om man tycker att det är orimligt med 80 km/h i hastighetsbegränsning på en väg och därför ogillar fartkameror istället för att ogilla hastighetsbegränsningen så får man nog tänka om och angripa rätt sak.
När ni ändå vill lagstifta ner risker som är ju viltolyckor ett stort problem. Förbjuda trafik på vägar utan viltstängsel när det är mörkt?
Seeing some issues with 10.3, so rolling back to 10.2 temporarily.
Please note, this is to be expected with beta software. It is impossible to test all hardware configs in all conditions with internal QA, hence public beta.
Running beta software on a one ton object barreling down public thoroughfares without the consent of the public sharing the road.
This is wrong on so many levels.