Re: VW I.D
Postat: 24 sep 2019 11:04
Det finns väl inga priser ännu? Har en reservation och väntar på att få inbjudan till någon slags designstudio.
RagWal skrev:Herbert Diess sa för mindre än ett år sedan:
“We will come in 2020 with vehicles that can do anything like Tesla and are cheaper by half.”
Borde ju innebära ca strax under 250000 SEK för något som liknande Tesla model 3 SR innan miljöbonus.
Håll tummarna, hårt!
Amen.taliz skrev:Dyra och konstiga, även 2020...
Viper skrev:Amen.taliz skrev:Dyra och konstiga, även 2020...
Sen att alla i min omgivning är helt övertygade om att diesel är bättre för miljön gör inte saken bättre.
Just miljönyttan med elbilar är effektivt överröstad av media och dess uppdragsgivare ... största pedagogiska utmaningen som elbilen står inför just nu verkar det som.
Verdi skrev:Viper skrev:Amen.taliz skrev:Dyra och konstiga, även 2020...
Sen att alla i min omgivning är helt övertygade om att diesel är bättre för miljön gör inte saken bättre.
Just miljönyttan med elbilar är effektivt överröstad av media och dess uppdragsgivare ... största pedagogiska utmaningen som elbilen står inför just nu verkar det som.
Det är de inte. Det är bara en slags skyddsmekanism och allmänt hat mot "etablissemanget" som tvivelsutan bara är ute efter att förstöra deras liv...
Säger inte att din omgivning är sån men nu har vi ett klimatförnekande block på 45%. SD+KD+M. Finns viss risk för en stor backlash efter nästa val. Folk vill helt enkelt inte ändra på sig frivilligt.
Precis min uppfattning. Ett aber till är att det är ett år bort till leveranserna börjar.Verdi skrev:RagWal skrev:Herbert Diess sa för mindre än ett år sedan:
“We will come in 2020 with vehicles that can do anything like Tesla and are cheaper by half.”
Borde ju innebära ca strax under 250000 SEK för något som liknande Tesla model 3 SR innan miljöbonus.
Håll tummarna, hårt!
Haha. Det sa han bara för att inte folk skulle köpa en Tesla istället för att vänta på deras...
Mellanversionen är alltså den som är jämförbar med SR+ och toppversionen är jämförbar med LR. Dock mycket sämre prestanda och långsammare laddning. Prismässigt skiljer det en del men inte så himla mycket egentligen.
https://www.elbil24.no/nyheter/her-dukk ... e/71693226Här plötsligt visades VW ID.3 i Norge
Det kommer förmodligen att bli nästa års mest sålda elbil.
Nu är det redan på plats i Norge.
Elbil24): Klockan är 9 på torsdag morgon och Elbil24 anländer till Møller Vest i Oslo. Innanför dörren står vad som troligen kommer att bli nästa års mest sålda personbil i Norge.
ELBIL24 PRO
Produktionsutgåvan av VW ID.3 är för första gången i Norge, och det är den första upplagan vi pratar om.
Bilen har visat sig för ett stort antal kunder som har satt sig på en bokningslista, eller de som fortfarande är i tankelådan.
Första upplagan först
Den färdiga bilen visades i färdig version under bilutställningen i Frankfurt i september. Så det är på en typ av signeringsresa.
Den kompletta prislistan är inte komplett, men Møller har redan meddelat att den billigaste utgåvan av ID.3 1st kommer att kosta under 330 000 NOK.
Ja är det inte lite för ordinärt och lite för dyrt? Ingen riktig prisdump neråt som man tänkt sig va? Sen leveranser först om ett knappt år känns ju lite onödigt långt bort för att det ska vara spännande.taliz skrev:Tror inte det blir nån jättesuccé.
ID3 är ju designad av BMW i3-teamet av en anledning.
Den ska vara så annorlunda att den inte lockar för många.
Dessutom kostar den ju nästan som en SR+ som nu toppar listan i Norge, med dragkrok!
Om några år när basversionen kommer ut lockar den kanske fler. Men då finns också ännu fler alternativ på marknaden...
Fast vänta nu, han kastar alltså ut golvet innan han lastar!Zalman3 skrev:VW ID.3 banana box test
Och hatthyllan!Stevvee skrev:Fast vänta nu, han kastar alltså ut golvet innan han lastar!Zalman3 skrev:VW ID.3 banana box test
Hatthyllan kan jag iofs acceptera på ett annat sätt men hela grejen blir ju väldigt missvisande helt klart. Vem sliter ut allt i bakluckan för att åka runt såHenrik Torphammar skrev:Och hatthyllan!Stevvee skrev:Fast vänta nu, han kastar alltså ut golvet innan han lastar!Zalman3 skrev:VW ID.3 banana box test
Jo, men TB gör alltid så under hans speciella banana-box-test, alltså inte bara med ID.3.Stevvee skrev:Hatthyllan kan jag iofs acceptera på ett annat sätt men hela grejen blir ju väldigt missvisande helt klart. Vem sliter ut allt i bakluckan för att åka runt såHenrik Torphammar skrev:Och hatthyllan!Stevvee skrev:Fast vänta nu, han kastar alltså ut golvet innan han lastar!Zalman3 skrev:VW ID.3 banana box test
https://www.lastexperten.se/sv/articles ... BackUp+900THULE TRANSPORTBOX BACKUP 900
Volym: 420 liter
Mått: 147 x 57 x 70 cm
Lastkapacitet: 31 kg
Vikt: 14 kg
Kompatibel med One Key System: Ja
Färg: Silver
Nej jag förstår det men jag antar att vissa mer välbyggda bilar inte har massa lösa golv att kasta ut ner till plåten. Hade väll tyckt det var okej om han visat med och utan att tömma bilen.BEV[e-Rage] skrev:Jo, men TB gör alltid så under hans speciella banana-box-test, alltså inte bara med ID.3.Stevvee skrev:Hatthyllan kan jag iofs acceptera på ett annat sätt men hela grejen blir ju väldigt missvisande helt klart. Vem sliter ut allt i bakluckan för att åka runt såHenrik Torphammar skrev:Och hatthyllan!Stevvee skrev:Fast vänta nu, han kastar alltså ut golvet innan han lastar!Zalman3 skrev:VW ID.3 banana box test
Frågan är vad man lovar för pris i Sverige. Vi kan ju se att VW med ex e-Golf har en annan prissättning på elbilar vad gäller euro kontra SEK än på fossilbilarna.Zalman3 skrev:Bra att man lovar ett pris under 30.000 Euro.