Bytte färg för et tag sen , fick då ny VIN, och behövde söka om finansiering .. står et annat reg på kontraktet från DNb som jag signade med .. hmm
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
tesla svarade att dom uppdaterar regnr på finansieringskontraktet iaf. får vel somna om då.
Nya besked nu
Hämtas imorgon redan
crewman4 skrev: ↑24 jun 2024 11:44Fick just mail om ägarbyte (hämtas idag Huddinge), och ser då att både VIN och regnummer er annerlunda enn vad som stog på min beställning, detta er uppdaterad i appen med nu. Tur har den nyare serienummer. Er detta vanligt?
Min första Tesla så er det nått man måste göra vid hämtning, kolla vissa greier? enliglt sms ska jag bara låsa upp via appen sen sticka![]()
Lycka till med leveransen, jag var där strax före lunch.
Det kan bäst beskrivas som ett organiserat kaos med alla lastbilar, men själva leveransen gick smidigt om än annorlunda mot andra bilar man hämtat.
Jag tog ett par varv runt bilen och kollade att allt såg bra ut, sen åkte jag.
Förresten, även min är en HW4 (byggd 30/5).
- Bonneville
Upphämtning torsdag 27/6 i GBG!Bonneville skrev: ↑22 jun 2024 19:05... och nu hittade jag tillverkningsdatum 17 juni..Bonneville skrev: ↑22 jun 2024 18:31Nu fick jag VIN och regnr, ännu inget på transportstyrelsen. Leverans 24-30 juni, dvs 4 veckor efter beställning. MYP blue/black/dragBonneville skrev: ↑11 jun 2024 09:28Två veckor sedan order idag, fortfarande 2-4 veckors leveranstid. Fick ett mail om 5 000 km gratis Supercharging, så nånting händer antar jag.![]()
![]()
Beställde idag en MY LR AWD från Berlin med VIN 445*** och födelsedag 2024-05-14, håller tummarna för HW4.
Den ska enligt utsago anlända idag och upphämtning tors-fre gissade säljaren på. DNBs 0.74% finansiering och 5000km SC borde också gå i lås.
Den ska enligt utsago anlända idag och upphämtning tors-fre gissade säljaren på. DNBs 0.74% finansiering och 5000km SC borde också gå i lås.
MY LR AWD -24 HW4
Fullt normalt
Hämtade ut min nya MY LR AWD i Jönköping idag, tillverkad 14/5 2024 och den har HW4

Upphämtat och klart
Lite struligt då vinterhjulen inte låg i bilen men löstes relativt snabbt...
HW4
-
Hej!
Ny här och ser fram emot min första elbil!
Jag la en beställning på en MY LR RWD 16 maj, men har inte fått annat besked än att leverans sker om 2-4 veckor. Supporten har kontaktats och de vet inget mer heller. Vet ni om det är så att denna nya modell har lite längre tillverkningstid eller om det är något annat som strular?
Tack på förhand!
Jag la en beställning på en MY LR RWD 16 maj, men har inte fått annat besked än att leverans sker om 2-4 veckor. Supporten har kontaktats och de vet inget mer heller. Vet ni om det är så att denna nya modell har lite längre tillverkningstid eller om det är något annat som strular?
Tack på förhand!
Verkar finnas massa ”redo för upphämtning” lagerbilar. Byt til en sån kanskje ? Alt byt til en AWD utan krok för bara et par tusen till om du vill hinna erbjudandetTitta En Fisk skrev: ↑26 jun 2024 09:38Hej!
Tack på förhand!
Är nog lite kaosigt ...
Jag beställde en MYP silver den 20 maj. Jag har fått inbokad upphämtning i Trelleborg tre gånger hittills, men som ställts in dagen innan. Rekordet var ett sms som kom in 22:30 kvällen innan. Messade dem idag att jag förutsätter att kampanjränta+500mil SuC gäller även om de skjuter leveransen in i juli. Tog 5 minuter sen ringde dem och ville byta till en annan bil som redan finns i Trelleborg, som dessutom är tillverkad senare (18/6)
Jag beställde en MYP silver den 20 maj. Jag har fått inbokad upphämtning i Trelleborg tre gånger hittills, men som ställts in dagen innan. Rekordet var ett sms som kom in 22:30 kvällen innan. Messade dem idag att jag förutsätter att kampanjränta+500mil SuC gäller även om de skjuter leveransen in i juli. Tog 5 minuter sen ringde dem och ville byta till en annan bil som redan finns i Trelleborg, som dessutom är tillverkad senare (18/6)
Model Y Performance beställd maj 2024
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Hämtade bilen idag i Huddinge! Imponerande hur många bilar som levereras nu haha.
Kom dessutom 3 långtradare med nya bilar under tiden.
Kom dessutom 3 långtradare med nya bilar under tiden.
Jag ska hämta min första Tesla på Lördag i Huddinge men börjar få lite lätt ångest nu efter att ha hängt på diverse forum ett tag.
Känns mer och mer som att det är en rätt skruttig bil och skruttigt företag. Säljaren (som redan från början nog var fel man på fel plats) har ghostat mig totalt sedan jag la beställningen så det förstärker ångesten. Nu är det väl så att man mest hör om de dåliga sakerna på forum och sällan om allt som är bra så hoppas att jag inte får ångra detta ändå...
Känns mer och mer som att det är en rätt skruttig bil och skruttigt företag. Säljaren (som redan från början nog var fel man på fel plats) har ghostat mig totalt sedan jag la beställningen så det förstärker ångesten. Nu är det väl så att man mest hör om de dåliga sakerna på forum och sällan om allt som är bra så hoppas att jag inte får ångra detta ändå...

MY LR AWD -24 HW4
Visst är det så att folk dras till forum osv för att framhäva problemen man har och oftast är det man får läsa mest! Inte jättevanligt att nöjda kunder skapar ett konto för att berätta hur bra något är, tyvärr!Sueco skrev: ↑27 jun 2024 20:04Jag ska hämta min första Tesla på Lördag i Huddinge men börjar få lite lätt ångest nu efter att ha hängt på diverse forum ett tag.
Känns mer och mer som att det är en rätt skruttig bil och skruttigt företag. Säljaren (som redan från början nog var fel man på fel plats) har ghostat mig totalt sedan jag la beställningen så det förstärker ångesten. Nu är det väl så att man mest hör om de dåliga sakerna på forum och sällan om allt som är bra så hoppas att jag inte får ångra detta ändå...![]()
Säljaren kanske inte jobbar? Själv har jag fått prata med olika personer om samma bil.. Absolut bästa är att åka in och prata IRL, då får man deras mail med. Båda Tesla-center i GBG iallafall har enligt mig fantastisk personal, både sälj och tekniker!
Jag hämtade precis min andra Y, en MYP. Suverän bil, speciellt för det ”låga” priset och nu även typ ingen ränta.
Vad kör du idag? Vad värdesätter du i en bil? Vilka andra bilar tittade du på?
Tillägg: med tanke på hur många som säljs så borde det tala för sig själv! Jag är på min 4e och kommer fortsätta köpa.
Senast redigerad av OscarA, redigerad totalt 1 gånger.
- Bonneville
Fick en sent ändrad tid igår kväll, bokade ny, hämtat idag på eftermiddagen. Gick nån halvtimme över tiden, men i övrigt grymt smidigt!Bonneville skrev: ↑25 jun 2024 07:54Upphämtning torsdag 27/6 i GBG!Bonneville skrev: ↑22 jun 2024 19:05... och nu hittade jag tillverkningsdatum 17 juni..Bonneville skrev: ↑22 jun 2024 18:31Nu fick jag VIN och regnr, ännu inget på transportstyrelsen. Leverans 24-30 juni, dvs 4 veckor efter beställning. MYP blue/black/dragBonneville skrev: ↑11 jun 2024 09:28Två veckor sedan order idag, fortfarande 2-4 veckors leveranstid. Fick ett mail om 5 000 km gratis Supercharging, så nånting händer antar jag.![]()
![]()
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Inte haft några problem alls. Skickar över kontaktuppgifter till min säljare på DMSueco skrev: ↑27 jun 2024 20:04Jag ska hämta min första Tesla på Lördag i Huddinge men börjar få lite lätt ångest nu efter att ha hängt på diverse forum ett tag.
Känns mer och mer som att det är en rätt skruttig bil och skruttigt företag. Säljaren (som redan från början nog var fel man på fel plats) har ghostat mig totalt sedan jag la beställningen så det förstärker ångesten. Nu är det väl så att man mest hör om de dåliga sakerna på forum och sällan om allt som är bra så hoppas att jag inte får ångra detta ändå...![]()
Jag kommer att sälja min Golf Sportkombi nästa vecka. Uppskattade attribut för mig i rangordning är pålitlighet, lastutrymme, körglädje och ljudnivå. Kikade på Passat PHEV och ID 7 Tourer bla. Tesla lockar även mycket för att det inte är en statisk produkt efter köp, den kan bli bättre och roligare med tiden men svårt att värdesätta såklart.
MY LR AWD -24 HW4
Sueco skrev: ↑27 jun 2024 20:04Jag ska hämta min första Tesla på Lördag i Huddinge men börjar få lite lätt ångest nu efter att ha hängt på diverse forum ett tag.
Jag tror inte du behöver vara speciellt orolig. Dåliga säljare finns det hos alla bilhandlare. Jag håller delvis med om att återkopplingen vid köpet av min MY lämnar mer att önska men jag har haft likvärdiga upplevelser vid tidigare bilköp hos andra märken med. Upphämtningen var riktigt bra och personalen på plats i Jönköping var trevliga och proffsiga.
De få gånger jag har behövt ha att göra med serviceavdelningen dock så har det fungerat utmärkt, snabb service, bra feedback och förvånansvärt billigt de gånger jag behövt betala något, till exempel en parkeringssensor ink en ranger som kom ut och bytte den, för ynka 1700kr.
Angående bilen så behöver du absolut inte ha någon ångest. Jag är imponerad över hur gedigen och välbyggd bilen känns. Inga konstiga panelspringor, inga klonk gnissel eller annat som "känns off". Inredningen känns minst lika bra och påkostad som övriga "premiummärken" om inte ens lite bättre. Det tar dock en liten stund att vänja sig vid interiören ifall det är första gången i en Tesla. Innermåtten är enorma om man jämför med bilar i samma storleksklass.
Som andra har påpekat i tråden tidigare så är det oftast de som har problem som skriker högst på forum och de som är nöjda har oftast annat för sig än att skriva på forum, som att vara ute och njuta av sina nya bilar till exempel.

Hoppas du blir nöjd med din nya MY!

Jag har haft min i 3 dagar nu, och är helt kärSueco skrev: ↑27 jun 2024 20:04Jag ska hämta min första Tesla på Lördag i Huddinge men börjar få lite lätt ångest nu efter att ha hängt på diverse forum ett tag.
Enda nackdelen är parkering är svårare , tesla vision är inte speciellt bra i fronten. Men det är nog pga jag er van med sensorer fram och bak, och i Stockholm city är d tight .
Jag hade samma presales exp som dig. Säljaren va riktig på , ringde och svarade på Mail, tills man la en beställning
Jag förstår va du menar och jag har känt likadant, i väntan på min MYP. Jag har under tiden som jag väntat på bilen ifrågasatt om man skulle beställt något annat, t.ex. en Zeekr 001. Mina farhågor har mest kretsat kring bilen och dess kvalite.Sueco skrev: ↑27 jun 2024 20:04Jag ska hämta min första Tesla på Lördag i Huddinge men börjar få lite lätt ångest nu efter att ha hängt på diverse forum ett tag.
Omedvetet hade jag nog rätt låga förväntningar i måndags när jag hämtade bilen.. Men efter ett gäng dagar och 50ish mil så måste jag säga att jag är väldigt positivt överraskad. Upplever kvalite, passform, ljudnivå i minst nivå som den Polestar 2 jag lämnade från mig. Men undvik att känna där man vanligtvis inte känner, jag klämde på panelen som håller säkerhetsbältet vid B-stolpen, det var plastig så det heter duga. Men så länge man känner där man vanligtvis känner, så känns allt bra.
Är jag frälst och utropar detta till bästa bilen någonsin? Nä så långt vill jag inte sträcka mig men jag anser att det sett till pris är väldigt mycket och bra bil för pengarna.
-
Tack!crewman4 skrev: ↑26 jun 2024 11:28Verkar finnas massa ”redo för upphämtning” lagerbilar. Byt til en sån kanskje ? Alt byt til en AWD utan krok för bara et par tusen till om du vill hinna erbjudandetTitta En Fisk skrev: ↑26 jun 2024 09:38Hej!
Tack på förhand!
Tesla erbjuder mig en i en annan lack (midnight cherry red) kostnadsfritt, men detta påverkar tydligen förmånsvärdet. Tydligen är det kneget som gläds åt att det är "gratis" å inte jag... Annars blir det en vit som kommer i juli/augusti.
Jaja, vi får se vad det blir.