Kostnaden för AWD är inte 50 tkr. Du får ju mer betalt när du säljer också. Skillnaden kanske är så lite som 20 tusen över 3 år. Jag tror AWD är betydligt hetare som begagnad. Inte bara för själva AWD utan även för att den är rätt mycket snabbare.Bejje skrev:Kan bara hålla med. Jag kan inte motivera 50k extra för awd, trots de "motiveringar" som lagts fram här i tråden.SimonB skrev:Är det bara jag som känner frustration att inte veta när RWD Long Range kommer till Europa?
Så länge dragkrok inte finns att tillgå på Model 3 ser jag ingen anledning att ha AWD. Men hela Sverige tycks veta att allt annat inte går att köra, sedan Zlatan gjorde reklam för fyrhjulsdrift under 30 sekunder i TV4 för några år sedan.
Jag bor nära Åre med många snödagar per år. Men jag har aldrig känt något behov av AWD. Kör idag både AWD (Subaru) samt RWD (BMW) och väljer alla dagar i veckan hellre bakhjulsdrift än AWD (undantag de gånger man ska dra tungt släp på oplogad väg, vilket tråkigt nog inte är ett alternativ med Model 3 oavsett i dagsläget).
De enda anledningarna för mig att välja Model 3 AWD framför RWD blir därför att säkra ett högre andrahandsvärde samt en snabbare leverans av bilen. Men till kostnaden av ett högre inköpspris samt kortare räckvidd.
Väntan börjar bli på tok för lång just nu...
Suck...
(Ingen som hänger med Elon på torsdagskvällar som kan be honom att klicka på "Aktivera RWD för Europaknappen"?)
Har aldrig ägt en bil med awd, kört flera och visst är det mysigt men inte f*n livsnödvändigt som flera verkar tro.
Övertron på AWD är extrem i mitt tycke.
Hög tid att den (LR RWD) släpps till oss i Europa också!
Bakhjulsdriven Model 3 med long range batteri?
Moderator: Redaktion
Re: Bakhjulsdriven Model 3 med long range batteri?
Re: Bakhjulsdriven Model 3 med long range batteri?
Och förhoppningsvis så släpper tesla en möjlighet att uppgradera denVerdi skrev:Kostnaden för AWD är inte 50 tkr. Du får ju mer betalt när du säljer också. Skillnaden kanske är så lite som 20 tusen över 3 år. Jag tror AWD är betydligt hetare som begagnad. Inte bara för själva AWD utan även för att den är rätt mycket snabbare.Bejje skrev:Kan bara hålla med. Jag kan inte motivera 50k extra för awd, trots de "motiveringar" som lagts fram här i tråden.SimonB skrev:Är det bara jag som känner frustration att inte veta när RWD Long Range kommer till Europa?
Så länge dragkrok inte finns att tillgå på Model 3 ser jag ingen anledning att ha AWD. Men hela Sverige tycks veta att allt annat inte går att köra, sedan Zlatan gjorde reklam för fyrhjulsdrift under 30 sekunder i TV4 för några år sedan.
Jag bor nära Åre med många snödagar per år. Men jag har aldrig känt något behov av AWD. Kör idag både AWD (Subaru) samt RWD (BMW) och väljer alla dagar i veckan hellre bakhjulsdrift än AWD (undantag de gånger man ska dra tungt släp på oplogad väg, vilket tråkigt nog inte är ett alternativ med Model 3 oavsett i dagsläget).
De enda anledningarna för mig att välja Model 3 AWD framför RWD blir därför att säkra ett högre andrahandsvärde samt en snabbare leverans av bilen. Men till kostnaden av ett högre inköpspris samt kortare räckvidd.
Väntan börjar bli på tok för lång just nu...
Suck...
(Ingen som hänger med Elon på torsdagskvällar som kan be honom att klicka på "Aktivera RWD för Europaknappen"?)
Har aldrig ägt en bil med awd, kört flera och visst är det mysigt men inte f*n livsnödvändigt som flera verkar tro.
Övertron på AWD är extrem i mitt tycke.
Hög tid att den (LR RWD) släpps till oss i Europa också!
