Nu saktar det in igen
Moderator: Redaktion
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Nu saktar det in igen
Det var ett fel hos oss (car.info) som gjorde att bilarna kunde visas på fel Tesla-SC eftersom vi hade samma org-nummer inlagt på alla. Nu har vi uppdaterat så att rätt så kallat filialnummer används. D.v.s. det stod fel innan men skall stå rätt nu. Kartorna har varit rätt hela tiden. Observera att det inte alls är ovanligt att en bil är skriver på Tesla i Stockholm även om den rent fysiskt befinner sig i t.ex. Mölndalsbutiken för utlämning.
Driver sajten Car.info
Ringde dem en timme sen för att kolla med min leverans imorgon. Hon sa att bilen är framme i Trosta nu! Då fråga jag om jag inte kunde hämta den idag istället för imorgon, så idag kl 14 så fick jag tid! Hoppas bara inget går fel och jag faktiskt kommer hem med en bil!
Kolla att de gör ägarbytet! Det gjorde de inte för mig igår. Den är fortfarande avställd. Jag ringde och kollade med Transportstyrelsen. Så jag får inte köra den. Hurra.robsam skrev:Ringde dem en timme sen för att kolla med min leverans imorgon. Hon sa att bilen är framme i Trosta nu! Då fråga jag om jag inte kunde hämta den idag istället för imorgon, så idag kl 14 så fick jag tid! Hoppas bara inget går fel och jag faktiskt kommer hem med en bil!
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Jösses... Men det är säkert inte Teslas fel, det är säkert transportstyrelsen.bjelkeman skrev:Kolla att de gör ägarbytet! Det gjorde de inte för mig igår. Den är fortfarande avställd. Jag ringde och kollade med Transportstyrelsen. Så jag får inte köra den. Hurra.robsam skrev:Ringde dem en timme sen för att kolla med min leverans imorgon. Hon sa att bilen är framme i Trosta nu! Då fråga jag om jag inte kunde hämta den idag istället för imorgon, så idag kl 14 så fick jag tid! Hoppas bara inget går fel och jag faktiskt kommer hem med en bil!

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Nä. Jag fick sparka på Tesla i morse för att få det gjort. Nåja nu är det gjort. Men jag körde hem den olagligt, utan att veta det.Jeppe_E skrev:Jösses... Men det är säkert inte Teslas fel, det är säkert transportstyrelsen.bjelkeman skrev:Kolla att de gör ägarbytet! Det gjorde de inte för mig igår. Den är fortfarande avställd. Jag ringde och kollade med Transportstyrelsen. Så jag får inte köra den. Hurra.robsam skrev:Ringde dem en timme sen för att kolla med min leverans imorgon. Hon sa att bilen är framme i Trosta nu! Då fråga jag om jag inte kunde hämta den idag istället för imorgon, så idag kl 14 så fick jag tid! Hoppas bara inget går fel och jag faktiskt kommer hem med en bil!
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Ja, ironin blev lite missriktad. Det var ju lite försvarstal innan att det inte var Tesla som missat, utan transportstyrelsen vid registreringar av bilarna. Det är ganska tydligt att Tesla har det lite smått kaotiskt just nu. Synd, för det ger nya ägare en annan bild än, välkommen till familjen.bjelkeman skrev:Nä. Jag fick sparka på Tesla i morse för att få det gjort. Nåja nu är det gjort. Men jag körde hem den olagligt, utan att veta det.Jeppe_E skrev:Jösses... Men det är säkert inte Teslas fel, det är säkert transportstyrelsen.bjelkeman skrev:Kolla att de gör ägarbytet! Det gjorde de inte för mig igår. Den är fortfarande avställd. Jag ringde och kollade med Transportstyrelsen. Så jag får inte köra den. Hurra.robsam skrev:Ringde dem en timme sen för att kolla med min leverans imorgon. Hon sa att bilen är framme i Trosta nu! Då fråga jag om jag inte kunde hämta den idag istället för imorgon, så idag kl 14 så fick jag tid! Hoppas bara inget går fel och jag faktiskt kommer hem med en bil!
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Kul! Jag inspirerades av din post och försökte samma sak. Fick nobben.robsam skrev:Ringde dem en timme sen för att kolla med min leverans imorgon. Hon sa att bilen är framme i Trosta nu! Då fråga jag om jag inte kunde hämta den idag istället för imorgon, så idag kl 14 så fick jag tid! Hoppas bara inget går fel och jag faktiskt kommer hem med en bil!
Där blev jag avbokad utan ny tid. Ska bara gå och gråta lite i ett hörn...
Så alltså inte nog med att man reserverade och beställde asap, och tydligen, inte var prioriterad (eftersom)leveransdatum. Nu får man också ett sms på att det är inställt, sådär kvällen innan den stora dagen...
Kvällen innan jag ska hämta - bilen - jag sett framemot i tre år...för de ställde ju in LRAWD i onsdags...på precis samma sätt...
Som grädde på moset...de skickade en påminnelse om den här leveransen igår...
Kvällen innan jag ska hämta - bilen - jag sett framemot i tre år...för de ställde ju in LRAWD i onsdags...på precis samma sätt...
Som grädde på moset...de skickade en påminnelse om den här leveransen igår...
Sitter i samma båt. Första leverans skulle skett i måndags - avbokad 12 h innan. Nästa leverans imorgon fredag 10:00 - avbokad nu 19:30. Förutom att man går från hopp till förtvivlan så har man fått avboka två bussbiljetter. Om det överhuvud taget är någon tröst så verkar man iallafall inte vara ensam om detta.
Hyundai Ioniq som andra bil
Ägare av Modell 3 LR AWD
Ägare av Modell 3 LR AWD
Hade hela helgen planerad kring nya bilen. Det hade varit så mycket bättre om jag fick ett senare leveransdatum som var helt bergsäkert. Nu blir besvikelsen enorm.
Samma för mig. Avbokad leverans i morgon trots påminnelse i förrgår. När jag till slut kom fram på telefon säger de att bilen är kvar i Belgien.
Jaha, och de säger de först nu!
Usel kundkommunikation. Morr.
Får se hur det går nu när Q1 hetsen är över. Nu har de tre månader på sig innan Elon sätter press på dom igen. Somna om...
Jaha, och de säger de först nu!
Usel kundkommunikation. Morr.

Får se hur det går nu när Q1 hetsen är över. Nu har de tre månader på sig innan Elon sätter press på dom igen. Somna om...
Model 3 Performance, Röd med vit inredning, FSD
Bomben föll ner alldeles nyss när man kollade mailen när man kom hem! Ingen leverans imorgon klockan 15:00...
Så jädrans besvåjken..... biljetter till tåg,ledig ifrån jobbet!
Får man göra så här???
Får man göra så här???

Tesla Model 3 röd med svart inredning -2024!
Nissan leaf 30 kWh vit -2017
Nissan leaf 30 kWh vit -2017
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Fick också min leverans i morgon förmiddag precis inställd, logistikskäl, ingen ny tid. Åker dit ändå och kollar läget.
Har nu dykt upp en kreditfaktura, utöver slutfakturan, betyder det att dom mottagit betalning? (Novis på fakturor)
Har nu dykt upp en kreditfaktura, utöver slutfakturan, betyder det att dom mottagit betalning? (Novis på fakturor)
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Min blev inställd förra lördag och fick ny tid på tisdagen samma vecka. Har haft bilen i 2 dagar nu, jag har glömt allt strul lagt det bakom mig.
Det är den roligaste och häftigaste bilen jag har ägd. Har ägt många bmw och audi under mina år
Det är den roligaste och häftigaste bilen jag har ägd. Har ägt många bmw och audi under mina år

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
På sätt och vis inte, precis som redan påpekats här (eller i annan tråd) så kan man enligt skadeståndslagen rikta krav mot säljaren om man får kostnader pgav avGrovsnus skrev:Bomben föll ner alldeles nyss när man kollade mailen när man kom hem! Ingen leverans imorgon klockan 15:00...
Får man göra så här???
deras beteende, tex oanvända tågbiljetter eller andra kostnader.
Detta gäller dock bara privatköp, det blir lite annat företag emellan (även om det finns vissa möjligheter även där).
Förlorad inkomst skulle även kunna bli aktuellt.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Instämmer med precis allt ovan! Haft bilen ett knappt dygn hittills dockMalleru skrev:Min blev inställd förra lördag och fick ny tid på tisdagen samma vecka. Har haft bilen i 2 dagar nu, jag har glömt allt strul lagt det bakom mig.

2 tim till leverans....
....och ingen avbokning.
Vågar man hoppas
....och ingen avbokning.

Vågar man hoppas
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Min är på biltransport påväg till trosta är nyaste budet, leverans 2timmar efter ankomst Trosta
En lastbil lastade av 3or för en timme sedan, inga nya lastilar här nu.
Åker o lunchar sen tillbaka, man borde campa här i helgen...

En lastbil lastade av 3or för en timme sedan, inga nya lastilar här nu.
Åker o lunchar sen tillbaka, man borde campa här i helgen...
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Var förbi Trosta igår som lovat men ingen bil med regplåt fanns klar.
Men inatt så kom en pling i telefonen om att bilen har fått ny mjukvara! Men min model S hade ingen ny utan det fanns plötsligt en Model 3 att välja i appen. Det måste ha varit den som uppdaterades. Dock så kunde jag inte styra den. Appen svarade att remote access inte var påslagen.
Men snart så kanske... Idag? Hoppas jag ialla fall.
Men inatt så kom en pling i telefonen om att bilen har fått ny mjukvara! Men min model S hade ingen ny utan det fanns plötsligt en Model 3 att välja i appen. Det måste ha varit den som uppdaterades. Dock så kunde jag inte styra den. Appen svarade att remote access inte var påslagen.

Men snart så kanske... Idag? Hoppas jag ialla fall.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Var och hämtade andra 3an i familjen idag.
Var en rätt tumultartad upplevelse
Igår kväll, dvs 12h innan planerad leverans fick jag ett mail att det var uppskjutet, vid detta laget hade vi redan flygit till Stockholm..
Skickade ett "sakligt" mail om att detta inte är acceptabelt och att jag kommer på utsatt tid och förväntar mig en bil då.. (Antog att dom inte hade hunnit göra den leveransklar, tänkte att tvätta kan jag göra i Piteå..)
Fick då ett mail 2330! om att dom förstår problemet och ska göra allt för att ordna en bil åt mig.
Och mycket riktigt så ordnade dom en svart/svart P, men dom hade matchat en ny bil åt mig.
Hämta upp den och efter 100m körning märker jag att vindrutan inte är limmad korrekt så det blåser luft och låter illa nere till höger, tydligen inte helt ovanligt. Så fick en rulle tejp av Tesla för att kunna köra hem utan hörselskador
så blir ett jobb för carglass hemma.
Men bilen går ju kanon och har man väntat så står man ut med mycket!
Dom verkar ju ha jättemycket bilar där, betydligt fler än förra veckan men dom har ingen koll på att dom får rätt bilar dit så dom verkar ju inte få ut dom. Galet rörigt..
Var en rätt tumultartad upplevelse

Igår kväll, dvs 12h innan planerad leverans fick jag ett mail att det var uppskjutet, vid detta laget hade vi redan flygit till Stockholm..
Skickade ett "sakligt" mail om att detta inte är acceptabelt och att jag kommer på utsatt tid och förväntar mig en bil då.. (Antog att dom inte hade hunnit göra den leveransklar, tänkte att tvätta kan jag göra i Piteå..)
Fick då ett mail 2330! om att dom förstår problemet och ska göra allt för att ordna en bil åt mig.
Och mycket riktigt så ordnade dom en svart/svart P, men dom hade matchat en ny bil åt mig.
Hämta upp den och efter 100m körning märker jag att vindrutan inte är limmad korrekt så det blåser luft och låter illa nere till höger, tydligen inte helt ovanligt. Så fick en rulle tejp av Tesla för att kunna köra hem utan hörselskador

Dom verkar ju ha jättemycket bilar där, betydligt fler än förra veckan men dom har ingen koll på att dom får rätt bilar dit så dom verkar ju inte få ut dom. Galet rörigt..
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Svart/Svart Performance? Den de snöt från mig i måndags??Joohan skrev:Var och hämtade andra 3an i familjen idag.
Var en rätt tumultartad upplevelse![]()
Hämta upp den och efter 100m körning märker jag att vindrutan inte är limmad korrekt så det blåser luft och låter illa nere till höger, tydligen inte helt ovanligt. Så fick en rulle tejp av Tesla för att kunna köra hem utan hörselskadorså blir ett jobb för carglass hemma.
207801

I tisdags fick jag äntligen: Leveransen preliminärbokad till söndag 31/3
I går (torsdag) ringde en glad kille från Tesla och sa:
- Din bil är klar! Vill du komma och hämta den tidigare?
Javisst, sa jag. Jag kan inte komma på fredag, så det får bli lördag då.
- vilken tid vill du komma?
Kl 13 blir bra.
- Då bokar vi det.
Så idag, kl 19.25 ringer de igen
- Tyvärr din bil har inte kommit hit än, vi måste avboka. Vi kan inte säga när den är här, den skulle kommit hit idag.
Vad innebär ”Din bil är klar” egentligen?
Kl 13 blir bra.
- Då bokar vi det.
- Tyvärr din bil har inte kommit hit än, vi måste avboka. Vi kan inte säga när den är här, den skulle kommit hit idag.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag vet inte, jag vet ingenting, ingen vet?thogr skrev:I tisdags fick jag äntligen: Leveransen preliminärbokad till söndag 31/3
Kl 13 blir bra.
- Då bokar vi det.

Så tråkigt för dig.
Jag har följt Tesla såååå länge att glömt när jag började? Därför blir det extra förvirrat med alla ledsa kommentarer och att vi inte har minsta chans hjälpa till heller.
Om det fanns en lösning så... Men Inte ens Elon skulle hjälpa just nu?
MAn tycker det äinte är särskilt svårt att logistik-mässigt klara leveranserna men icke!
Nix den fick någon annan, denna har ***819TeslaTissel skrev:Svart/Svart Performance? Den de snöt från mig i måndags??Joohan skrev:...
207801