Nej, det var du som försökte få det till att konstruktionsfel i bilbranschen inte lett till dödsfall. När du sen motbevisades på det försökte du få det till att Tesla minsann orsakade flest dödsfall. Skrattretande.Fredrik j skrev:Det var "zalman3" som kallade övriga biltillverkare för "perfekta" och antydde att dom skulle vara livsfarliga. Struntprat. Livsfarliga fel är tack och lov mycket ovanliga. Bilindustrin arbetar enligt systemsäkerhetspeinciper utvecklade av flyg och rymdindustrin. Hittills har man, med få undantag, lyckats väl med det arbetet.taliz skrev:
Du frågade om någon dött av konstruktionsfel. Inte när eller hur eller vem som drabbades. De exempel jag listade är just exempel, det finns många fler. De spänner dessutom över decennier, dvs det är inget som slutat inträffa. Konstruktionsfel som leder till dödsfall är alltså något som inträffar med jämna mellanrum.
Vad har förövrigt autopilot att göra med konstruktionsfel? Det är en assistansfunktion där föraren alltid är 100% ansvarig. Oavsett vad den gör är det alltså du som förare som är "skyldig" för ev. problem eftersom det är du som framför fordonet.
Så att hävda att "Tesla leder listan" är nog det dummaste jag hört på ett bra tag.
Ja, jag tror det finns en påtaglig risk att teslor, nu när dom blir vanligare, blir inblandade i olyckor där förare invaggats i att bilen verkligen är självkörande. Funktionen heter ju autopilot vilket kan misstolkats.
Teslas förstödsystem är bäst på marknaden men bilen är inte autonom.
Ännu.
Det heter autopilot på flygplan också.
Med din logik borde det då ske många flygolyckor pga det. Men guess what, det gör det inte. Tvärtom.
Teslas statistik visar även den att det blir FÄRRE bilolyckor när folk använder autopilot.