Moderator: Redaktion
Yes, just den tråden...Walker skrev:Coronatråden??Kenth skrev:Samma härFredrik j skrev:Coronatråden har fått mig använda ignorerafunktionen. Första gången jag har gjort det på ett forum någonsin.
Det var länge sedan jag blockade den. Jag läser här inne för att jag är intresserad av Tesla. Corona får jag nog av på nyheterna.Kenth skrev:Yes, just den tråden...Walker skrev:Coronatråden??Kenth skrev:Samma härFredrik j skrev:Coronatråden har fått mig använda ignorerafunktionen. Första gången jag har gjort det på ett forum någonsin.
Kan man blocka en hel tråd?Walker skrev:Det var länge sedan jag blockade den. Jag läser här inne för att jag är intresserad av Tesla. Corona får jag nog av på nyheterna.Kenth skrev:Yes, just den tråden...Walker skrev:Coronatråden??Kenth skrev:Samma härFredrik j skrev:Coronatråden har fått mig använda ignorerafunktionen. Första gången jag har gjort det på ett forum någonsin.
Du har helt rätt och detta var ett väldigt bra inlägg.Swede1 skrev:Håller med trådstartaten, lite för mycket och för långa citat, för många gånger kluddar ner tråden. Ibland patetiska personangrepp istället för saklighet. Men på det hela ok ton. Som Larofo skrev själva meningen med detta skrivande är att lära av varandra. Så olika åsikter med bra argument är mest intressant, även om det känns bra att bli bekräftad.
Very well put!ellerstrom skrev:Läser alla inlägg här, och bara för att vi hade gäster idag så missar jag allt drama? Inte ok![]()
![]()
Skämt åsido, detta forum är underbart (även om jag håller med om att tonen har blivit aningen tuffare med åren) och jag älskar att gå in här och läsa. Det känns som att jag känner många av er medlemmar, trots att jag aldrig träffat er. Och den samlade mängd kunskap som finns här, om all möjligt, är helt fantastisk och jag hoppas att vi alla gör vad vi kan för att det ska förbli så. Att man tycker olika om vissa saker är oundvikligt, och det är det som skapar dynamik och triggar förbättring (av idéer, kunskaper etc). Så undvik inte att diskutera, men försök vara sakliga (inga personangrepp) så blir stämningen trevligare.
Nej, det är knappast du. Varför tror du det?Verdi skrev:Det här är på fullt allvar. Är den ignorerade användaren jag så lovar jag härmed på heder och samvete att försvinna härifrån för gott.
Förr, alltså för flera år sedan, var det här forumet en mötesplats för ett fåtal entusiaster. Vi var så få att alla "kände" varandra, och tonen var familjär och vänskaplig. Det var obligatoriskt att läsa alla inlägg i alla trådar, och man visste precis vem som hade skrivit vad och när. Typ så. Det var exceptionellt kul och trevligt. Hade det inte varit för detta så hade jag aldrig hängt här. Numera är TCS egentligen varken bättre eller sämre än alla andra bilforum, men av gammal vana och för att det ibland fortfarande dyker upp intressanta diskussioner, hänger jag fortfarande här. Men det var bättre förr, om man får säga så.R1883RM4n skrev:Aaaargh. Jag är ju ny här på forumet och samtidigt har jag inte orkat/velat läsa Corona då jag ser den som väldigt OTfF (Of Topic for Forum)
Själv har jag hunnit reflektera över vilken god ton som generellt råder här på forumet. Har ni historiskt haft det än bättre är det bara att gratulera. Då har ni alla gjort stordåd.
Tillsammans kan vi säkert ta oss åter dit också. Tänkt en extra gång innan du trycker fire. Ömsesidig respekt och hänsyn vinner vi alla på.
F-n, nu ser jag Birgit Friggebo framför mig......
Säg som det är, sen M3 kom har pöbeln flyttat in på forumetmati skrev:Förr, alltså för flera år sedan, var det här forumet en mötesplats för ett fåtal entusiaster. Vi var så få att alla "kände" varandra, och tonen var familjär och vänskaplig. Det var obligatoriskt att läsa alla inlägg i alla trådar, och man visste precis vem som hade skrivit vad och när. Typ så. Det var exceptionellt kul och trevligt. Hade det inte varit för detta så hade jag aldrig hängt här. Numera är TCS egentligen varken bättre eller sämre än alla andra bilforum, men av gammal vana och för att det ibland fortfarande dyker upp intressanta diskussioner, hänger jag fortfarande här. Men det var bättre förr, om man får säga så.R1883RM4n skrev:Aaaargh. Jag är ju ny här på forumet och samtidigt har jag inte orkat/velat läsa Corona då jag ser den som väldigt OTfF (Of Topic for Forum)
Själv har jag hunnit reflektera över vilken god ton som generellt råder här på forumet. Har ni historiskt haft det än bättre är det bara att gratulera. Då har ni alla gjort stordåd.
Tillsammans kan vi säkert ta oss åter dit också. Tänkt en extra gång innan du trycker fire. Ömsesidig respekt och hänsyn vinner vi alla på.
Tack!HelectriC skrev:Säg som det är, sen M3 kom har pöbeln flyttat in på forumetmati skrev:Förr, alltså för flera år sedan, var det här forumet en mötesplats för ett fåtal entusiaster. Vi var så få att alla "kände" varandra, och tonen var familjär och vänskaplig. Det var obligatoriskt att läsa alla inlägg i alla trådar, och man visste precis vem som hade skrivit vad och när. Typ så. Det var exceptionellt kul och trevligt. Hade det inte varit för detta så hade jag aldrig hängt här. Numera är TCS egentligen varken bättre eller sämre än alla andra bilforum, men av gammal vana och för att det ibland fortfarande dyker upp intressanta diskussioner, hänger jag fortfarande här. Men det var bättre förr, om man får säga så.R1883RM4n skrev:Aaaargh. Jag är ju ny här på forumet och samtidigt har jag inte orkat/velat läsa Corona då jag ser den som väldigt OTfF (Of Topic for Forum)
mati skrev:Nej, det är knappast du. Varför tror du det?Verdi skrev:Det här är på fullt allvar. Är den ignorerade användaren jag så lovar jag härmed på heder och samvete att försvinna härifrån för gott.
Tråden "3D-prints" visar att alla trådar kan hamna i riskgruppen.Jerker skrev:Jag är ju en sån person som i min enfald tror att alla människor är intresserade av att höra min åsikt och jag deltar gärna i debatter av alla de slag. Men det här forumet har visat sig vara befolkat av en hel del individer som inte står mig själv efter i sin självbild, tvärtom! Så nu har jag valt att inte gå i polemik med dessa eftersom det enbart leder till oändlig munhuggning. Och av samma anledning undviker jag numer helt trådar som "tillhör riskgruppen".
Den som blockerar eller ignorerar dig bör söka hjälp.Verdi skrev:mati skrev:Nej, det är knappast du. Varför tror du det?Verdi skrev:Det här är på fullt allvar. Är den ignorerade användaren jag så lovar jag härmed på heder och samvete att försvinna härifrån för gott.
Därför att jag har varit, och är, kritisk mot FHM och Tegnell. Det ses verkligen inte med blida ögon av vissa.
Jag hann aldrig börja läsa 3D-printstråden, så jag missade det. Jag menar inte heller att jag bara vill prata med dem som tycker lika som jag, men jag vill undvika ämnen som tenderar att köra i haveristdiket.nek0 skrev:Tråden "3D-prints" visar att alla trådar kan hamna i riskgruppen.Jerker skrev:Jag är ju en sån person som i min enfald tror att alla människor är intresserade av att höra min åsikt och jag deltar gärna i debatter av alla de slag. Men det här forumet har visat sig vara befolkat av en hel del individer som inte står mig själv efter i sin självbild, tvärtom! Så nu har jag valt att inte gå i polemik med dessa eftersom det enbart leder till oändlig munhuggning. Och av samma anledning undviker jag numer helt trådar som "tillhör riskgruppen".
Vi behöver inte tycka samma om allt för då behöver vi inte prata med varandra.
Men att vara kritisk är ju bara bra för diskussionen. Det är väl själva vitsen med ett diskussionsforum, eller? Om vi bara är överens om allting hela tiden så behöver vi ju inte diskutera nånting heller. Och om någon tycker att man förtjänar att ignoreras eftersom man inte håller med majoriteten så är det troligen mer fel på den personen som tycker så än på den som ifrågasätter.Verdi skrev:mati skrev:Nej, det är knappast du. Varför tror du det?Verdi skrev:Det här är på fullt allvar. Är den ignorerade användaren jag så lovar jag härmed på heder och samvete att försvinna härifrån för gott.
Därför att jag har varit, och är, kritisk mot FHM och Tegnell. Det ses verkligen inte med blida ögon av vissa.
Att vara kritiskt mot FHM och Tegnell är helt OK. Jag tror du övertolkar invändningarna mot dina inlägg om Corona. Jag har varit kritisk till en del av din kritik, som jag menar är osaklig, men skulle aldrig komma på tanken att använda ignorefunktionen på dig.Verdi skrev:mati skrev:Nej, det är knappast du. Varför tror du det?Verdi skrev:Det här är på fullt allvar. Är den ignorerade användaren jag så lovar jag härmed på heder och samvete att försvinna härifrån för gott.
Att vara kritisk och ifrågasättande är bara naturligt och något som man ska kunna vara. Det är väl det berömda huret som är det intressanta.Verdi skrev:mati skrev:Nej, det är knappast du. Varför tror du det?Verdi skrev:Det här är på fullt allvar. Är den ignorerade användaren jag så lovar jag härmed på heder och samvete att försvinna härifrån för gott.
Jag delar inte din åsikt om FHM men dina och andras inlägg i Corona diskussionen har hjälpt mig nyansera min bild av deras arbete. Sluta inte bidra med dina åsikter! Om jag inte ville ha andra åsikter skulle jag prata med katten istället.Verdi skrev:mati skrev:Nej, det är knappast du. Varför tror du det?Verdi skrev:Det här är på fullt allvar. Är den ignorerade användaren jag så lovar jag härmed på heder och samvete att försvinna härifrån för gott.