Tyvärr är de flesta plattor/infotainment rätt värdelösa och oergonomiska i de flesta bilar. Detta inkluderar enligt egen erfarenhet Volvo (och andra som Mercedes och BMW).Fredrik j skrev:Nej, det finns ju ett par steg mellan teslas klösplatta och en gammaldags knapptelefon. Jag har toush-skärm i min Volvo och jag tycker det är synnerligen oergonomiskt.
Går inte att jämföra med den i Tesla som är helt överlägsen dessa. Som dag och natt. Låt inte Volvos och Tyskarnas dåliga exempel överskugga bra system som Teslas.
Är enligt mig överlägset att använda kartor, musik och andra tjänster i en bils inbyggda infotainment (speciellt bra som Teslas och Polestars) jämfört med en mobilskärm.Fredrik j skrev:Går ju inte att jämföra med en telefon man har i handen.
Att titta på en pytteliten 6-7" telefonskärm är inte i närheten av upplevelsen att titta på en 15"-skärm. Milsvida skillnad.Fredrik j skrev:Youtube och Netflix är helt ointressant för mig i bilen. Jag har bägge i telefonen om behovet skulle uppstå.
Som att jämföra en frimärksstor mobilskärm med sin 70" TV hemma.
Själv skulle jag aldrig få för mig att kika på Netflix på en liten mobilskärm.
Fungerar däremot helt perfekt i Tesla, och speciellt de med horisontell skärm (nuvarande MS/MX är inte lika optimala, även om bättre än liten mobilskärm i handen).