Kunde citerat vilket som av ett tiotal liknande inlägg.Fredrik j skrev:Står det fler kunder i kö än vad man kommer kunna producera från Berlin-fabriken är det väl inget problem om några kunder hoppar av.mikebike skrev:Därför att antalet konkurrenter ökat på sista tiden?Fredrik j skrev:Varför skulle man sänka priset på Model Y redan från början om man har fler kunder i kö än antalet bilar tilldelade till sverige?MWall skrev:
Helt rätt. Tesla kommer sälja dyrt på hajpen i början men när den avtar sänks priserna.
Troligtvis finns det ju ganska många som skulle vilja betala för att vara först.
Just i segmentet mindre SUV/crossover....
Teslas laddnätverk ger absolut ett mervärde, liksom låg förbrukning, men frågan är hur mycket det är värt.
Många av dom som inte får någon bil kommer ju ändå titta efter något annat.
Eller menar du att Tesla är rädda för avbokningar på ModelY? Hur många månaders försäljning har man i back-logg tro? Rimligen Q4-Q1 om dom kommer igång till hösten.
Det skulle vara helt olikt hur man hanterade det i Kina när Shanghai fabriken närmade sig leveranser. När folk förbeställde var priset på model Y där väldigt högt. Ett par månader innan man började leveranser sänktes priserna rejält. Kommer inte ihåg exakt men 10-20%. Detta innan några som helst leveranser till det högre priset gjorts. Var inte precis något problem med efterfrågan eller antalet förbeställningar innan man gjorde det.