Beredskap och elbil?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 11072
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Beredskap och elbil?

Inlägg av Fredrik j »

mati skrev:
Fredrik j skrev:
mati skrev:
Gargamel skrev:
Ladda en glashalare och dräm den i hans bil nästa gång. Skulle jag gjort
Bra idé. Jag åker dit för skadegörelse eller olaga hot, och han får rätt. :?
Nej, det klokaste är nog att se till att man inte möts. Deeskalering, ordet hör man ju rätt ofta nuförtiden.
Han kan ju rimligen inte ha hela Sveriges poliskår på sin sida.
Nej, men bevisen. Om jag kvaddar hans bil så är det lätt att bevisa att det har hänt. Det blir ju en skada på bilen. Men det är omöjligt för mig att bevisa att han har försökt köra på mig. Han kommer knappast erkänna det. Då står ord mot ord och så händer inget mer.
Varför skulle nån tro mer på mitt ord än någon annans?
Tycker ändå att du ska berätta om det för polisen. Får man in mer än en anmälan där det står ord mot ord bygger det på.
Men jag anar en viss bitterhet.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Beredskap och elbil?

Inlägg av mati »

Fredrik j skrev:
Tycker ändå att du ska berätta om det för polisen. Får man in mer än en anmälan där det står ord mot ord bygger det på.
Men jag anar en viss bitterhet.
Nej, jag är inte alls bitter. Men jag har inget större förtroende för varken polisen eller rättssystemet. Och jag vet hur mycket kraft det kostar att hålla på med sånt, och till sist leder det ändå ingenstans. Jag har ingenting att vinna på det, men mycket att förlora. Jag vill inte bråka. Jag vill bara vara ifred.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
expat
Inlägg: 294
Blev medlem: 19 dec 2021 16:12

Re: Beredskap och elbil?

Inlägg av expat »

Jag hade nog satt min telefon på inspelning och hängt den i ett band runt halsen, så man kan dokumentera vad som hänt.
Samma sak här i Thailand, kör ingenstans utan att min dashcam är på och kan dokumentera vad som hänt. Annars hade det varit mitt fel 100% om det händer något.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5679
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Beredskap och elbil?

Inlägg av SwedishAdvocate »

expat skrev:
Jag hade nog satt min telefon på inspelning och hängt den i ett band runt halsen, så man kan dokumentera vad som hänt.
Samma sak här i Thailand, kör ingenstans utan att min dashcam är på och kan dokumentera vad som hänt. Annars hade det varit mitt fel 100% om det händer något.
Bra idé!

Här är mitt förslag:

Skaffa en sån där Go-Pro kamera som Polisen har på sig för att dokumentera saker. Gör en väst eller något som du kan ha på dig när du är ute och rör dig där det inte finns några andra vittnen. Då hade du haft honom på film när han försökte köra på dig och/eller din hund.

Alla Go-Pro-kameror är dock inte tillförlitliga. Vissa överhettar. Så kolla upp vilka som funkar och är pålitliga först...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar