Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet.
EQS är inte snygg oavsett, men Taycan (den vanlig sedanen) är snygg på både bild o i verkligheten - enl mig.
Svårt att hitta snygga elbilar!
Taycan är väl den minst fula.
Taycan är nog den enda (el-)bil, som kom ut för så många år sen, men som fortfarande väcker uppmärksamhet. Barn vänder sig om, ger tummen upp etc. Är det någon annan elbil det händer med 5år efter den kom ut?
Jag gillar Audis e-tron GT ännu mer, men Porsche har ju ett starkt varumärke. Folk brukar fortfarande titta på Model X när man öppnar dörrarna. Jag tror att Model S fortfarande är "cool". Jag gillar MS personligen med tanke på storlek, praktikalitet (dragkrok), pris över Taycan. Taycan är mkt snyggare men en MS kan man ha i vardagen som familjebil på ett annat sätt.
MS verkar vara nära den perfekta kompromissen för medelålders män (förutom den inetsade MAGA-stickern).
Beror kanske på var man bor, här i Norge vänder sig ingen om efter en Tesla, det går 13 på dussinet av alla olika modeller. Visserligen många Taycan (speciellt i Oslo), men är man utanför Oslo så är den en eye catcher.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet. […
Har dom sagt ngt om när de får in visningsex./demoex?
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet. […
Har dom sagt ngt om när de får in visningsex./demoex?
Nästa vecka kommer S6 till Norge på snabbvisit, kanske samma bil även skickas runt i Sverige efteråt?
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet. […
Har dom sagt ngt om när de får in visningsex./demoex?
Nästa vecka kommer S6 till Norge på snabbvisit, kanske samma bil även skickas runt i Sverige efteråt?
Fick följande info från Audi Göteborg: Vi kommer få första visningsbilen till oss under vecka 47 och förhoppningsvis kommer vi även ha en bil för provkörning samtidigt.
Conceptbilarna huuur coola som helst men när den riktiga bilen kommer är allt ordentligt nedtonat och bilen rejält tillgubbad i jämförelse med conceptet. (Innebär såklart inte att det är något fel på den riktiga versionen men dom luggar alltid designfolket ordentligt…)
Hur korkat som helst!
Man blir otroligt besviken bara.
Ioniq 6 är ett annat exempel, den var coooool på allvar. Och skitful då den kom.
Gillar inte heller Ioniq 6. Men har du sett den här nya A6 i verkligheten? Ibland blir det skillnad i verkligheten jämfört med 2D. Tycker till exempel att Merca EQS (ej SUVen) och Taycan pre-refresh ser rätt mkt bättre ut i verkligheten än på bild...
Inte ännu, men besöker Audihandlaren regelbundet. […
Har dom sagt ngt om när de får in visningsex./demoex?
Det har varit nästa kvartal i över ett år...
Men november sa de förra helgen.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 24 okt 2024 13:59
av manneson
Inte alls farligt tycker jag.
I tech plus ingår Matrix, filhållare, telefonnyckel etc.
Lägg på LRF-rabatt eller liknande så är man nere i ID7-pris.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 24 okt 2024 14:43
av Force-Walker
Den är fin det är den.
Vet att jag gnäller ofta om detta, men jag har så otroligt svårt att förstå varför man inte prioriterar baksätet mer.
ID7 har gigantiskt baksäte, denna är katastrof på de videor jag sett. Samma sak med Porsche Macan.
Blir svårt med en barnstol bakom mig som har samma längd som han på Autogefuhl:
Inte alls farligt tycker jag.
I tech plus ingår Matrix, filhållare, telefonnyckel etc.
Lägg på LRF-rabatt eller liknande så är man nere i ID7-pris.
683 tkr för Avant med LRF-rabatt, men ID7 landar på 638 tkr med LRF-rabatt för bakhjulsdriven Tourer med dragkrok. Men ja, helt OK pris.
Bara 45k mer, enkelt val om man redan är uppe på fe nivåerna
Jag kan hålla med, A6 verkar vara en trevligare bil. Men med tanke på att man får en ID7 GTX för ca 670 tkr med drag och LRF-rabatt så tycker jag det är ett svårare val, fyrhjulsdrift och klart mer effekt för samma pris.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 27 okt 2024 15:28
av lawe
Och förväntar man sig samma inredningskvalitet som i gamla A6 tror jag man blir besviken. Jag har inte sett A6 e-tron i verkligheten utan baserar mitt antagande på hur jag upplevde Q6.
Och förväntar man sig samma inredningskvalitet som i gamla A6 tror jag man blir besviken. Jag har inte sett A6 e-tron i verkligheten utan baserar mitt antagande på hur jag upplevde Q6.
Och förväntar man sig samma inredningskvalitet som i gamla A6 tror jag man blir besviken. Jag har inte sett A6 e-tron i verkligheten utan baserar mitt antagande på hur jag upplevde Q6.
Upplever Q6 likadant. Trist utveckling
Verkligen, särskilt när man tittar på nya A5 ICE som ju har mer påkostad interiör. Marginaltänk antar jag, elbilarna ska det sparas på för att få upp marginalerna.
Och förväntar man sig samma inredningskvalitet som i gamla A6 tror jag man blir besviken. Jag har inte sett A6 e-tron i verkligheten utan baserar mitt antagande på hur jag upplevde Q6.
Upplever Q6 likadant. Trist utveckling
Verkligen, särskilt när man tittar på nya A5 ICE som ju har mer påkostad interiör. Marginaltänk antar jag, elbilarna ska det sparas på för att få upp marginalerna.
Vad är mer påkostat i A5? Tittat på mys-tyskens videos och tycker A5 och A6 ser likadana ut.
Och förväntar man sig samma inredningskvalitet som i gamla A6 tror jag man blir besviken. Jag har inte sett A6 e-tron i verkligheten utan baserar mitt antagande på hur jag upplevde Q6.
Upplever Q6 likadant. Trist utveckling
Verkligen, särskilt när man tittar på nya A5 ICE som ju har mer påkostad interiör. Marginaltänk antar jag, elbilarna ska det sparas på för att få upp marginalerna.
Vad är mer påkostat i A5? Tittat på mys-tyskens videos och tycker A5 och A6 ser likadana ut.
Det är mer av mjuka material på dörrsidor, dekorsömmar med mer även högt upp på dörren. Ser även mer påkostat ut runt dörrhandtag insidan samt luftutblås. Vad jag sett av A6 är det hårdplast vid dörrhandtagen insidan samt verkar vara hård dörrsida upptill bak. Kolla in en bild på nya S5 interiört och jämför med S6 så ser man det rätt tydligt.
Re: Audi A6 e-tron
Postat: 29 okt 2024 10:56
av lawe
Samma skillnader mellan Q6/Q8. Det är betydligt billigare material i Q6. Även reglage/knappar i dörrsidor och ratt skiljer mycket åt. Stor skillnad i baksätet där Q6 känns väldigt basic jämfört med Q8.
Trist att Audi tvingas spara in på ett av deras viktigaste märkessignum.
Samma skillnader mellan Q6/Q8. Det är betydligt billigare material i Q6. Även reglage/knappar i dörrsidor och ratt skiljer mycket åt. Stor skillnad i baksätet där Q6 känns väldigt basic jämfört med Q8.
Trist att Audi tvingas spara in på ett av deras viktigaste märkessignum.
Men om man jämför med Tesla så är det ändå mysigt och lyxigt?
Samma skillnader mellan Q6/Q8. Det är betydligt billigare material i Q6. Även reglage/knappar i dörrsidor och ratt skiljer mycket åt. Stor skillnad i baksätet där Q6 känns väldigt basic jämfört med Q8.
Trist att Audi tvingas spara in på ett av deras viktigaste märkessignum.
Men om man jämför med Tesla så är det ändå mysigt och lyxigt?
Nog tvärtom numera. Y har väl tex textilklädda dörrfickor? Där är bara ren plast i nya Audi.
Samma skillnader mellan Q6/Q8. Det är betydligt billigare material i Q6. Även reglage/knappar i dörrsidor och ratt skiljer mycket åt. Stor skillnad i baksätet där Q6 känns väldigt basic jämfört med Q8.
Trist att Audi tvingas spara in på ett av deras viktigaste märkessignum.
Men om man jämför med Tesla så är det ändå mysigt och lyxigt?
Nog tvärtom numera. Y har väl tex textilklädda dörrfickor? Där är bara ren plast i nya Audi.
Fast dörrfickorna är ju ren plast även i nya A5 enligt mystysken(?) på Autogefühl. Förutom botten då där det ligger någon slags gummering. Fast den gummeringen kanske även finns på A6 e-tron...
Annars får man väl låta bli att lägga saker som kan skramla i dörrfickorna. Alt. klä in sakerna eller lägga dem i något som förhindrar att de skramlar runt i dörrfickorna…
Samma skillnader mellan Q6/Q8. Det är betydligt billigare material i Q6. Även reglage/knappar i dörrsidor och ratt skiljer mycket åt. Stor skillnad i baksätet där Q6 känns väldigt basic jämfört med Q8.
Trist att Audi tvingas spara in på ett av deras viktigaste märkessignum.
Men om man jämför med Tesla så är det ändå mysigt och lyxigt?
Nog tvärtom numera. Y har väl tex textilklädda dörrfickor? Där är bara ren plast i nya Audi.
Inte i min bil. Det går inte att ha fönsterskrapor i dörrfickorna utan att lägga dem i en trasa först.
Samma skillnader mellan Q6/Q8. Det är betydligt billigare material i Q6. Även reglage/knappar i dörrsidor och ratt skiljer mycket åt. Stor skillnad i baksätet där Q6 känns väldigt basic jämfört med Q8.
Trist att Audi tvingas spara in på ett av deras viktigaste märkessignum.
Men om man jämför med Tesla så är det ändå mysigt och lyxigt?
Nog tvärtom numera. Y har väl tex textilklädda dörrfickor? Där är bara ren plast i nya Audi.
Inte i min bil. Det går inte att ha fönsterskrapor i dörrfickorna utan att lägga dem i en trasa först.
Vanliga audis har mig veterligen aldrig haft tyg/filt på insidan i dörrfacken men väl en gummimatta i botten. De har däremot ofta laminerad plast som är lite mjukare även långt ned på dörrsidan. Eller i läder på de lyxigaste modellerna som A8. Men nu går de mot hårdplast som i min cupra. Det är en trist utveckling och förmodligen helt fel strategi. De är ju inte ensamma om denna utveckling bland tyskarna dock.
Min GT har väl interiörkvalitet ngnstans mellan vanliga A6 och A8. Det är definitivt inte lyxnivå i klass med A8 eller R8 om man tittar på material.
Samma skillnader mellan Q6/Q8. Det är betydligt billigare material i Q6. Även reglage/knappar i dörrsidor och ratt skiljer mycket åt. Stor skillnad i baksätet där Q6 känns väldigt basic jämfört med Q8.
Trist att Audi tvingas spara in på ett av deras viktigaste märkessignum.
Men om man jämför med Tesla så är det ändå mysigt och lyxigt?
Nog tvärtom numera. Y har väl tex textilklädda dörrfickor? Där är bara ren plast i nya Audi.
Inte i min bil. Det går inte att ha fönsterskrapor i dörrfickorna utan att lägga dem i en trasa först.
Vanliga audis har mig veterligen aldrig haft tyg/filt på insidan i dörrfacken men väl en gummimatta i botten. De har däremot ofta laminerad plast som är lite mjukare även långt ned på dörrsidan. Eller i läder på de lyxigaste modellerna som A8. Men nu går de mot hårdplast som i min cupra. [...
Golf Mk7 har filt på insidan av dörrfacken. Rätt säker på att VW Passat från ~2012 också har det…
Samma skillnader mellan Q6/Q8. Det är betydligt billigare material i Q6. Även reglage/knappar i dörrsidor och ratt skiljer mycket åt. Stor skillnad i baksätet där Q6 känns väldigt basic jämfört med Q8.
Trist att Audi tvingas spara in på ett av deras viktigaste märkessignum.
Men om man jämför med Tesla så är det ändå mysigt och lyxigt?
Nog tvärtom numera. Y har väl tex textilklädda dörrfickor? Där är bara ren plast i nya Audi.
Inte i min bil. Det går inte att ha fönsterskrapor i dörrfickorna utan att lägga dem i en trasa först.
Det var mycket mer hårdplast på första årens Kinabilar.
På Tyskbilarna var det redan från dag ett fillt i alla dörrfacken, liksom på sidorna brevid ryggstödet i baksätet och på sidopanelerna i bagageutrymmet.
Detta kom senare på Kinabilarna.
Vanliga audis har mig veterligen aldrig haft tyg/filt på insidan i dörrfacken men väl en gummimatta i botten.
Jadå, på den gamla goda kvalitetstiden var det filt i dörrfacken. De var dessutom öppningsbara så att man mer eller mindre stängde fast grejer i dem. Min A6 Biturbo från -00 hade det.
Vår A5 Sportback har det inte, utan där är dörrklädseln plastigare än en Mazda från 90-talet med och facket som är helt utan någon form av klädsel får allt att skramla och dessutom är facken konstruerade så att det lätt ramlar ut grejer när man öppnar/stänger dörren.