Privatleasing Tesla Model Y för 5190 kr (augusti 2024)
Moderator: Redaktion
Re: Privatleasing Tesla Model Y för 5190 kr (augusti 2024)
Ingen skillnad på LR och LR AWD. De kostar tydligen lika mycket. Så står man i valet och kvalet så verkar det vara ett enkelt val. Antar att övermil kostar lite mer på AWD då. Men det måste man ta med Arval.
Fast sånt där finns det ju guider för som tydligt visar vad som är normalt skick. En minirepa är inget man ska betala för och då får man stå på sig och hänvisa till deras guide.
Är det någon som vet om leasingpriset är fast över hela perioden eller om det kan komma att förändras beroende på ränta, eller andra faktorer?
Mycket subjektivt, man åker på skiten oftast ändå
Nu finns information om privatleasing på teslas hemsida. Intressant att LR och LR 4WD har samma månadskostnad.
Beställt. Ska bli spännande med min första Tesla, men jag kan inte sluta att förundras över hela säljproceduren hos Tesla.
En kampanj som inte alls marknadsfördes på hemsidan, när den väl listas på hemsidan ser man att leveransen måste ske innovation två veckor annars gäller inte priset. Som krydda på moset verkar det ju inte alls vara garanterat att man hinner få någon leverans innan månaden är slut.
Oavsett tycker jag att priset ser bra ut.
En kampanj som inte alls marknadsfördes på hemsidan, när den väl listas på hemsidan ser man att leveransen måste ske innovation två veckor annars gäller inte priset. Som krydda på moset verkar det ju inte alls vara garanterat att man hinner få någon leverans innan månaden är slut.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Sådär brukar det vara, du måste ta emot bilen inom en viss tid. Men om det är teslas fel att du inte kan ta emot den brukar de hålla sig till villkoren, och även om det är ditt fel kan du ju bara hota att hoppa av affären (vilket du har rätt till pga distansköpslagen). Då brukar de också bli mer medgörliga, de vill ju sälja.Smuts skrev: ↑13 sep 2024 23:52Beställt. Ska bli spännande med min första Tesla, men jag kan inte sluta att förundras över hela säljproceduren hos Tesla.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Snyggt!
Tack för info.
I så fall ska jag bara chilla nu och vänta på min nya bil som oavsett om den kommer innan eller efter månadsskiftet levereras mycket snabbare än en bil från något annat märke skulle ha gjort.
Kul!
Tack för info.
I så fall ska jag bara chilla nu och vänta på min nya bil som oavsett om den kommer innan eller efter månadsskiftet levereras mycket snabbare än en bil från något annat märke skulle ha gjort.
Kul!
Hur är allmänna uppfattningen om Arval AB som leasinggivare? De har lågt betyg på Google (2/5). Innebär det någon reell risk för leasingtagaren?
Läs omdömena. Det är nötter som är sura på trafikanter, när de slår upp regplåten ser de att bilen ägs utav Arval.

Känns stabilt
Hej Kristian,
Arval plockade bort kampanjen vid lunch idag. Helt utan förvarning, dom kunde inte hantera fler ordrar... Super tråkigt. Vill du kika på ett upplägg på lån istället?
Allt gott, Vincent / T Ξ S L A
Hej Kristian,
Arval plockade bort kampanjen vid lunch idag. Helt utan förvarning, dom kunde inte hantera fler ordrar... Super tråkigt. Vill du kika på ett upplägg på lån istället?
Allt gott, Vincent / T Ξ S L A
Så blir det om man väntar för länge. Då får man stå kvar på perrongen och titta på när tåget kör iväg. Kampanjen kan ju inte fortsätta för evigt.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Men i Teslas fall så kommer nästa tåg en kvart senare… typ.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Är inte säkert att Xpeng finns kvar som bolag inom fem år. Osäkerheten är stor, men om man leasar så kanske det inte spelar så stor roll (om det inte blir problem med reparationer och reservdelar på verkstad under tiden, eller om man vill köpa ut bilen efter leasingen).holden skrev: ↑24 aug 2024 17:48Jag misstänker att du är stakeholder i märket, oavsett detta - den bilen skulle behöva vara åtminstone 20% billigare att privatleasa för att ha en chans mot dealen på MY, IMO.Kallmark skrev: ↑24 aug 2024 17:37Det ingår försäkring på G6. När jag kollar på mig själv så kostar en halvförsäkring 600 kr och uppåt. Dvs den är dyrare med mindre utrustning. Det är också mycket billigare att lägga till 1000 mil på eh G6 än 500 mil på Teslan.
Xpeng G9 har funnits rätt länge och fungerar kanon. Väldigt bra företag. Rätt likt Tesla. Fokuserar på mjukvara. Har en extremt bra plattform. Är inte det minsta orolig.
China EV maker Xpeng posts record quarterly loss
https://asia.nikkei.com/Spotlight/Elect ... ng-economy
Finns massor av nyheter kring problem med Xpeng och dess ekonomi/försäljning. Men det sagt så är det nog kanske bättre för mig att posta om i en annan tråd, så stoppar där.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
-
Beställde en MY SR RWD, 7 sept, på privatleasingkampanjen som löper ut på mån (30:e sept). Har inte fått leverans än. Någon annan i samma situation? Vad händer om bilen kommer efter måndag?
Jag beställde 14 sep. Fick detta från Tesla igår.tonebender skrev: ↑25 sep 2024 15:58Beställde en MY SR RWD, 7 sept, på privatleasingkampanjen som löper ut på mån (30:e sept). Har inte fått leverans än. Någon annan i samma situation? Vad händer om bilen kommer efter måndag?
"Tesla-uppdatering: Du har beställt en bil med privatleasing från Arval. Tyvärr har vi inte fått allt underlag från Arval ännu, men de jobbar på att förse oss med det så snart som möjligt. Var uppmärksam om de kontaktar dig gällande din ansökan. Så fort vi har allt underlag kommer vi att kontakta dig för att boka leverans - vi räknar fortfarande med att kunna leverera bilen innan kampanjens slut nästa måndag men kan inte ge någon exakt angivelse om när i dagsläget."
Vänta och se mao