Fick en fullutrustad P85D med executive back seat som lånebil idag medan min var på service.
Spännande - hur upplevde du baksätet?
Jag har åkt med i premiumbaksätet på en demobil, och det var inget särskilt. Inte så värst mycket skönare och dessutom inbillade jag mig att det var lite mindre huvudutrymme i den. Kan förstå att de inte säljer det tillvalet längre, rätt meningslöst.
burgundy skrev:
danni skrev:
Mwahahahaha, skulle hämta min kompanjon Erik med bilen innan efter han varit på ett möte för hans bil är på Mr CAP. När vi nästan var tillbaks på kontoret rullade en röd Tesla (någon här?) upp bredvid oss vid ett rödljus. Självklart gjorde jag och den andre föraren “the Tesla nod”. Erik utbrast högt: “Men för fan, ni är ju verkligen en sekt!"
Mölndalsvägen?
Yesbox, vid rödljuset i korsningen Mölndalsvägen/Framnäsgatan/Skårs Led. Var det du?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Sen går det väl inte att fälla baksätet med executive heller? Det känns som ett stort minus att inte kunna fälla baksätet vid behov.
Man blir väl körd i sitt executivebaksäte, och låter sin andra chaufför transportera packningen i en annan bil?
Det märkliga är ju ändå: Vem köper en Tesla för att sitta i baksätet?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ps. Känner du också att det vibrerar rätt friskt i bilen kring 50-70km/h?
Nä det borde jag ha märkt, de måste ha fixat det i så fall...
Har också lånat den där och kört Götet tur och retur från Stockholm innan jul. Det är exakt samma vibrationer i ratten (försvinner i 80+) som jag har haft på min. Samma symptom. Tippar att det är hjulinställningarna.
Sen går det väl inte att fälla baksätet med executive heller? Det känns som ett stort minus att inte kunna fälla baksätet vid behov.
Man blir väl körd i sitt executivebaksäte, och låter sin andra chaufför transportera packningen i en annan bil?
Det märkliga är ju ändå: Vem köper en Tesla för att sitta i baksätet?
Om man inte har aningen märkliga proportioner mellan längd på ben och resten av kropp, så väljer man nog inte en Model S överhuvudtaget om man har chaufför, finns många baksäten som är betydligt bättre.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Var lite stressig morgon. För andra gången på två år hade jag glömt stoppa i laddsladden hemma så var tvungen att stanna och ladda.
Där har Volvo en fin funktion på hybridbilarna Tesla borde ta efter.. Man kan välja att bilen ska notifiera en via mobilen om den inte är inkopplad i laddare på vissa ställen. Jag har inställt så den meddelar om jag inte laddar på jobbet och hemma. Efter ca 30 min får man en pushnotis om det.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Däremot finns det lite tredjepartsappar som erbjuder den funktionen, att om du är t.ex. hemma och bilen inte är ipluggad efter x minuter så får du en notis eller ett mail.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Däremot finns det lite tredjepartsappar som erbjuder den funktionen, att om du är t.ex. hemma och bilen inte är ipluggad efter x minuter så får du en notis eller ett mail.
O nej bara vanlig notis som påminnelse att plugga in bilen, ta posten ta ut sopor
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Fick en fullutrustad P85D med executive back seat som lånebil idag medan min var på service.
Spännande - hur upplevde du baksätet?
Jag har åkt med i premiumbaksätet på en demobil, och det var inget särskilt. Inte så värst mycket skönare och dessutom inbillade jag mig att det var lite mindre huvudutrymme i den. Kan förstå att de inte säljer det tillvalet längre, rätt meningslöst.
burgundy skrev:
danni skrev:
Mwahahahaha, skulle hämta min kompanjon Erik med bilen innan efter han varit på ett möte för hans bil är på Mr CAP. När vi nästan var tillbaks på kontoret rullade en röd Tesla (någon här?) upp bredvid oss vid ett rödljus. Självklart gjorde jag och den andre föraren “the Tesla nod”. Erik utbrast högt: “Men för fan, ni är ju verkligen en sekt!"
Mölndalsvägen?
Yesbox, vid rödljuset i korsningen Mölndalsvägen/Framnäsgatan/Skårs Led. Var det du?
Skyldig
Model S P85D // Multi-Coat Red // 21" Grey Turbine wheels // Next Gen seats front & back // All available options except the leaking panorama roof and the doghouse seats in the trunk
Ps. Känner du också att det vibrerar rätt friskt i bilen kring 50-70km/h?
Nä det borde jag ha märkt, de måste ha fixat det i så fall...
Har också lånat den där och kört Götet tur och retur från Stockholm innan jul. Det är exakt samma vibrationer i ratten (försvinner i 80+) som jag har haft på min. Samma symptom. Tippar att det är hjulinställningarna.
Jag har haft samma på min egen bil så kände tyvärr igen det! Men min bil bytte tesla gummi på nu senast jag vsr inne så fixade det sig
En klassisk miss är lane change varning påskaget som känns som vibreringar. Det första jag stänger av. Hatar den... Inte för att någon skulle erkänna att de glömt den på och klagat på vibreringar men....
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Röd tesla EMY 447 i Enköping utanför Josefssons maskinuthyrning kl.16.50 den 4:e februari
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
Har sett den också, bla utanför Coop i samma stad. Jag gissar att den hör hemma här i stan. Med min så har jag räknat till totalt 3 som brukar visa sig på gatorna med jämna mellanrum - i lilla Enköping med 20.000 invånare. KUL Men så är det ju en pendlarstad, och då finns det pengar att spara på att skippa ICE...
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23 MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21 S100D Obsidian Black, levererad i okt-18 S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Haha, jag gjorde mitt bästa för att hänga med, hade jag haft blåljus hade jag nog fått slå på dem också
Kanske du ska överväga en sån här mod:
Hur öppnar man frunken på den där?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Spottade "Drakbane" idag när han hade vågat sig till Lomma.
Dom där sidorutorna är bra mörka, Joakim. Helt omöjligt att se vem som kör.
Nice o bli "spottad", rutorna blev mycket bra .
Frun körde till sitt jobb o sen körde jag därifrån. Hämtade henne ca 1 timme senare oxo. Så det var några rundor i lomma igår.
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a