Beror iofs på vilka aktieägare du menar som har sett den utvecklingen? De ursprungliga om dom inte sålt, ja, men inte de som kom in efter 2020 och senare. Vad står kursen i nu jämfört med när man röstade igenom kompensationspaketet? X6?fth skrev: ↑17 apr 2024 17:37Igen, det är ju inte någon ny eller ytterligare kompensation, det är alltså att åter besluta om det paket som röstades igenom 2018.
Samma resonemang kan man ju förstås vända på, sedan paketet röstades igenom 2018 har Tesla ökat personalstyrkan med långt över 100,000 personer, och Teslas aktieägare har sett en spektakulär utveckling av värdet på företaget.
/fth
Jag anser att målen för kompensationspaketet inte har uppnåtts med schyssta medel utan genom ett konstant töjande av sanningen och ett otroligt hypemaskineri där jag kan hålla med om att Elon varit mästerlig även om jag tycker att det han gjort är felaktigt.
Men att han byggt långsiktigt värde i den utsträckning som många trott är tveksamt då både FSD och Robotaxi som utlovades i samband med detta kompensationspaketet än så länge lyst med sin frånvaro, och jag med många fler inte ser att det ligger i pipen inom närtid heller.
Enligt mig så har man fått en möjlighet att ge Elon en rimlig ersättning nu, och den är inte 48 miljarder dollar.
Tesla är inte på något sätt en unik högpresterare, kolla Nvidia, ska VD där ha 500 miljarder dollar?