Intressant.att Tesla har kollektiv avtal i Frankrike. Men ja de är väl dags att stänga denna konflikt på ett eller annat sätt nu..
Strejk på Tesla i Sverige
Moderator: Redaktion
Re: Strejk på Tesla i Sverige
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Hur tror ni det kommer påverka här i Sverige om dom lägger ner tjafset? Som jag förstått det så har dom bl.a. försökt påverka leverans av bilar, skyltar och stängts ute från elnätet? Blir det genast planer på fler Superchargers?
2025: Model Y SR Juniper, Diamond Black - Beställd.
Det var ju uppe i början av sommaren. Tror t.o.m. carup skrev om det då också.Love_O skrev: ↑14 aug 2025 11:02Men Sedär, vad lustigt. Det har varit samtal med Tesla. Precis som vi har påpekat hela tiden men PRO metall människorna hävdat motsatsen.Fosilfri2035 skrev: ↑14 aug 2025 10:26
Skönt att se att Metalls alla lögner nu bryts ned en efter en utav dom själva (fast det själva tänker nog inte på det eftersom det pågått så länge)
https://arbetet.se/2025/06/27/teslastre ... ktivavtal/
Tror det även diskuterades på forumet här.
Tycker det låter som att facket kan tänka sig ett s.k. hängavtal. Att tesla förbinder sig att uppfylla krav i kollektivavtalet utan att vara medlem i arbetsgivareorganisation. Men hur sugna är Tesla på att göra det? Är det inte avtal med facket som är den heta frågan?
Det borde ju, av ideologiska skäl vara mindre kontroversiellt att gå med i arbetsgivareorganisationen. Ur Elons synvinkel då.
Rätta mig om jag har fel, men är det inte en lag i Frankrike att man måste följa kollektivavtalet där om det finns ett framtaget för aktuell bransch? Det skulle ju svara på frågan i så fall…
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
- A76
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Skadeglädjen är stor idag, facket vek ner sig alltså
Skönt att deras lögnaktiga och omoraliska hantering av Tesla inte ledde någon vart.
Skönt att deras lögnaktiga och omoraliska hantering av Tesla inte ledde någon vart.
Inte en aning men om de är på de sättet så skulle de förklara de hela.Nect skrev: ↑14 aug 2025 12:42Rätta mig om jag har fel, men är det inte en lag i Frankrike att man måste följa kollektivavtalet där om det finns ett framtaget för aktuell bransch? Det skulle ju svara på frågan i så fall…
Ett obligatoriskt hängavtal alltså?chaffis75 skrev: ↑14 aug 2025 13:37Inte en aning men om de är på de sättet så skulle de förklara de hela.Nect skrev: ↑14 aug 2025 12:42Rätta mig om jag har fel, men är det inte en lag i Frankrike att man måste följa kollektivavtalet där om det finns ett framtaget för aktuell bransch? Det skulle ju svara på frågan i så fall…
Jo om de nu är på de sättet så borde artikeln faktiskt nämnt de.. nu låter de som att facket i Frankrike lyckades få igenom kollektivavtal när de nu då eventuellt är en lag.Fredrik j skrev: ↑14 aug 2025 14:26Ett obligatoriskt hängavtal alltså?chaffis75 skrev: ↑14 aug 2025 13:37Inte en aning men om de är på de sättet så skulle de förklara de hela.Nect skrev: ↑14 aug 2025 12:42Rätta mig om jag har fel, men är det inte en lag i Frankrike att man måste följa kollektivavtalet där om det finns ett framtaget för aktuell bransch? Det skulle ju svara på frågan i så fall…