Min kompanjon bör ha börjat med att gå ut med info till alla intresserade!
Såhär...
Det där är en enkel glasskiva s.k ”teleprompt glas” med En liten skärm - som sätts upp och kopplas in i OBD-kontakten.
Jag har kontakter i hela bilbranschen Tesla-Volvo-Toyota-Ford
De menar att man ABSOLUT inte ska sätta in en sådan produkt med den lösningen i sin bil - krockar man så kan det gå illa.
Jag har diskuterat mängder med lösningar för att göra något som inte riskerar att skada/påverka föraren om det skulle ske något.
Gjorde en liknande som första exempel i början och ett stort problem är när solen kommer precis i rätt vinkel - du blir bländad (eftersom teleprompter glas är i stort sett en genomskinlig spegel).
Ledsen om jag gick igång där.
Vår lösning då?
Ingen glasskiva som irriterar för det första.
Min plan är att göra världens bästa head up display till världens bästa bil. Jag köpte min Tesla när jag var 20 och jag slet som sjutton för att lyckas med det. Därför det inte finns någon annan bil som tilltalar mig (inte ens i dagsläget).
(Ska tilläggas att jag inte haft ett enda större problem med min P85+ och Tesla har gett mig superbra service i alla 5 år nu som jag ägt bilen)
Frågeställning:
Vad är poängen med att bara ha en hud som bara visar det bilen visar? Typ hastighet/energi/växel - Visst det funkar och är ett bra komplement till 3:an som inte har något.
Men jag säger: låt oss gå ett steg längre!
Jag tänker: varning för kameror, trafikinfo (tex en krock har skett 5km framför - kör försiktigt, den infon är lätt att plocka i Sverige)
Så kortfattat:
Vår hud är uppkopplad, kan uppdateras och har väderinfo, trafikinfo, hastighetsskyltar, viltolyckor och annat skoj! (Körjournal tex)
varje förare kan anpassa sin egna hud med hur de vill ha.
Och den syns direkt i rutan. Det är en sådan hud jag vill ha iaf!
Men sen får vi se om andra vill ha det.
Om jag hade gjort en sådan hud som du länkade så hade vi bara varit en i mängden, vi har lyckats göra en hud som fungerar på samma sätt som volvo/audi men den är inte 30cm djup(hög), den här är inkapslad i en liten kåpa som sitter tryggt på brädan och jag har nu provat extremacceleration 0-100 på 2.8 sek och den sitter som berget!
Problemet med en sådan målsättningen är.. att det har tagit lite längre än beräknat. Min plan var att testerna skulle ut i april men nu är det försenat 2 månader ca och det får vi leva med helt enkelt!
Vi jobbar på iaf! Vet inte om info har gått ut till alla som ska få testa men det är inte min del nu så att säga. Men jag tror det har skickats ut!