Har du redan fått speca din beställning? Jag har inte fått göra det ännu på min reservation. Trodde polestar skulle skicka ut mail i januari där man ska speca en bil so är en bindande beställning.Polestar2 skrev:Halloj!
Jag är ny på forumet (eller ny och ny, man har ju läst här varje dag i snart en evighet)
Har i alla fall gjort som många andra och förbeställt en Polestar 2. Tog Thunder med performance-paketet och den mörka inredningen.
Jag är egentligen helt novis inom hela bilbranschen, byter från en Toyota Yaris från 1999![]()
Kommer man kunna förvärma bilen via någon app? Har någon fått kläm på den pucken? Samt vad tror ni vinterdäck kommer kosta?
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Polestar 2
Ingen har lagt officiell beställning än, det är bara önskelista som kan ändras.cosmos skrev:Har du redan fått speca din beställning? Jag har inte fått göra det ännu på min reservation. Trodde polestar skulle skicka ut mail i januari där man ska speca en bil so är en bindande beställning.Polestar2 skrev:Halloj!
Jag är ny på forumet (eller ny och ny, man har ju läst här varje dag i snart en evighet)
Har i alla fall gjort som många andra och förbeställt en Polestar 2. Tog Thunder med performance-paketet och den mörka inredningen.
Jag är egentligen helt novis inom hela bilbranschen, byter från en Toyota Yaris från 1999![]()
Kommer man kunna förvärma bilen via någon app? Har någon fått kläm på den pucken? Samt vad tror ni vinterdäck kommer kosta?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Nej ingen skarp order jag lagt såklart, ha bara pytsat in 10tkr och valt färgen osv. Men velar över thunder och snow, beslutsångesten blir enorm... Snow är typ snyggare men tänker att med vit lack blir behovet att hålla den konstant nytvättad ännu större än med en grå kulör?... Hur tänker ni andra på val av färg??cosmos skrev:Har du redan fått speca din beställning? Jag har inte fått göra det ännu på min reservation. Trodde polestar skulle skicka ut mail i januari där man ska speca en bil so är en bindande beställning.Polestar2 skrev:Halloj!
Jag är ny på forumet (eller ny och ny, man har ju läst här varje dag i snart en evighet)
Har i alla fall gjort som många andra och förbeställt en Polestar 2. Tog Thunder med performance-paketet och den mörka inredningen.
Jag är egentligen helt novis inom hela bilbranschen, byter från en Toyota Yaris från 1999![]()
Kommer man kunna förvärma bilen via någon app? Har någon fått kläm på den pucken? Samt vad tror ni vinterdäck kommer kosta?
Blir också intressant att se när man kan tänkas få sin bil. I viss kommunikation är det 2020 som gäller och på andra ställen läser man maj.
Tror ni Polestar kommer matcha Tesla med 1.95% ränta på billån med restvärde? Kommer inte casha hela bilen, blir nog att gå in med ungefär hälften.
Re: Polestar 2
Jag ska köra min som personalbil för att därefter köpa loss den själv är tanken. Jag velar mellan vit, grå och svart. Tror jag skippar performance paketet, men tar 20 tummarna och drag. Nu vill jag bara det ska gå att lägga en definitiv beställning så slipper man fundera nått mer, utan bara vänta in leveransen.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Polestar 2
Hej,
Ber om ursäkt om denna fråga ställts förut, men ni som bestämt er för en Polestar 2, eller funderar på det, vad är det främsta skälet till att ni väljer den framför t.ex. en Tesla model 3?
Min chef kommer nog att köpa en elbil, troligen en Polestar2, som andrabil då han redan har en Volvo och främst kommer ha den för kortkörning (den bef Volvon kommer användas för långkörning), så han ser det inte som någon större nackdel att det inte finns laddstationer liknande Teslas Supercharger nätverk för Polestar 2.
/Henric
Ber om ursäkt om denna fråga ställts förut, men ni som bestämt er för en Polestar 2, eller funderar på det, vad är det främsta skälet till att ni väljer den framför t.ex. en Tesla model 3?
Min chef kommer nog att köpa en elbil, troligen en Polestar2, som andrabil då han redan har en Volvo och främst kommer ha den för kortkörning (den bef Volvon kommer användas för långkörning), så han ser det inte som någon större nackdel att det inte finns laddstationer liknande Teslas Supercharger nätverk för Polestar 2.
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Re: Polestar 2
Jag gillar inte utseendet på Tesla M3 varken exteriör eller interiör. Samt att jag är riktigt trött på Teslas serviceorganisation (eller snarare frånvaron av den). Har dessutom haft Tesla i många år nu och det känns bra att byta ibland.HenricL skrev:Hej,
Ber om ursäkt om denna fråga ställts förut, men ni som bestämt er för en Polestar 2, eller funderar på det, vad är det främsta skälet till att ni väljer den framför t.ex. en Tesla model 3?
Min chef kommer nog att köpa en elbil, troligen en Polestar2, som andrabil då han redan har en Volvo och främst kommer ha den för kortkörning (den bef Volvon kommer användas för långkörning), så han ser det inte som någon större nackdel att det inte finns laddstationer liknande Teslas Supercharger nätverk för Polestar 2.
/Henric
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
För mig är det att polestaren verkar ha betydligt bättre byggkvalitet jämfört med model 3. Jag gillar inte heller model 3 interiört. Jag tror också det blir bättre service och eftermarknad på Volvo jämfört med Teslas dikeskörning. Det enda som jag ser är model 3 fördel är laddnätverket. Samtidigt är det ju alltid lite riskabelt att köpa en helt ny bil. Finns ju ett talessätt att man aldrig ska köpa en ny modell första året. Vi får se hur många barnsjukdomar polestar kommer ha. Polestaren har ju också en halvkombilucka vilket jag gillar bättre än model 3 brevinkast. När jag provkörde en M3 upplevde jag att den var för högljudd i coupen. På tok för dåligt isolerad och jag tror polestar blir bättre på detta.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Polestar 2
Tänk så olika man kan tyckacosmos skrev:För mig är det att polestaren verkar ha betydligt bättre byggkvalitet jämfört med model 3. Jag gillar inte heller model 3 interiört. Jag tror också det blir bättre service och eftermarknad på Volvo jämfört med Teslas dikeskörning. Det enda som jag ser är model 3 fördel är laddnätverket. Samtidigt är det ju alltid lite riskabelt att köpa en helt ny bil. Finns ju ett talessätt att man aldrig ska köpa en ny modell första året. Vi får se hur många barnsjukdomar polestar kommer ha. Polestaren har ju också en halvkombilucka vilket jag gillar bättre än model 3 brevinkast. När jag provkörde en M3 upplevde jag att den var för högljudd i coupen. På tok för dåligt isolerad och jag tror polestar blir bättre på detta.

Tycker Polestar 2 känns ganska trång och instängd i kupén efter att ha provsuttit. Model 3 känns mer fräsch, luftig och modern med mer nytänk och lekfullhet. Volvon är mer konservativ och tråkig.
När det gäller infotainment, OTA och Autopilot så blir det nog svårt för Polestar att hänga med. Gillar inte alls deras Android-lösning.
Körde en Volvo XC40 samma dag som jag testade Model 3 och tycker Model 3 var tystare i motorvägsfart.
Re: Polestar 2
Fördelen med flera alternativ är att man kan välja det som passar bäst!hooked skrev:Tänk så olika man kan tyckacosmos skrev:För mig är det att polestaren verkar ha betydligt bättre byggkvalitet jämfört med model 3. Jag gillar inte heller model 3 interiört. Jag tror också det blir bättre service och eftermarknad på Volvo jämfört med Teslas dikeskörning. Det enda som jag ser är model 3 fördel är laddnätverket. Samtidigt är det ju alltid lite riskabelt att köpa en helt ny bil. Finns ju ett talessätt att man aldrig ska köpa en ny modell första året. Vi får se hur många barnsjukdomar polestar kommer ha. Polestaren har ju också en halvkombilucka vilket jag gillar bättre än model 3 brevinkast. När jag provkörde en M3 upplevde jag att den var för högljudd i coupen. På tok för dåligt isolerad och jag tror polestar blir bättre på detta.![]()
Tycker Polestar 2 känns ganska trång och instängd i kupén efter att ha provsuttit. Model 3 känns mer fräsch, luftig och modern med mer nytänk och lekfullhet. Volvon är mer konservativ och tråkig.
När det gäller infotainment, OTA och Autopilot så blir det nog svårt för Polestar att hänga med. Gillar inte alls deras Android-lösning.
Körde en Volvo XC40 samma dag som jag testade Model 3 och tycker Model 3 var tystare i motorvägsfart.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Också valt P2 av exakt samma anledningar som helectric och cosmos. Gillar iofs Volvo och tycker mer om P2 både i interiören och utseendet.
Känner också viss trygghet i att just P2 är så pass mycket Volvo, har varit nöjd med både kvaliteten och mina besök hos deras verkstäder.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Känner också viss trygghet i att just P2 är så pass mycket Volvo, har varit nöjd med både kvaliteten och mina besök hos deras verkstäder.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Tack för alla svar på min fråga. Håller med, bra med valfrihet. Ju mer bra elbilsalternativ det finns desto bättre.
/Henric

/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Re: Polestar 2
Gjorde en avstickare till Polestars kontor i Gbg idag på lunchen. Båda bilarna står utställda i entrén. Satt en bra stund bakom ratten i tvåan som jag har för avsikt att beställa. Pratade en stund med en kille som jobbade där. Följande gäller:
Om några veckor är det dax att lägga beställningen, han kunde inte säga något om turordningen
Vecka 7 drar produktionen igång av kundbilar
Vecka 20 levereras de första bilarna till kunder
Polestars mål för 2020 är att bygga 70.000 bilar. Detta var lite halvhemligt men han sa det ändå.
Kan inte bestämma mig med performance paketet. Är det värt 60 tkr. Hur ska ni andra göra som ska beställa?
Om några veckor är det dax att lägga beställningen, han kunde inte säga något om turordningen
Vecka 7 drar produktionen igång av kundbilar
Vecka 20 levereras de första bilarna till kunder
Polestars mål för 2020 är att bygga 70.000 bilar. Detta var lite halvhemligt men han sa det ändå.
Kan inte bestämma mig med performance paketet. Är det värt 60 tkr. Hur ska ni andra göra som ska beställa?
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Polestar 2
60k är egentligen inte så mycket om man bryter ner kostnaden på det man får. Ska man ha 21” fälgar till en Model S så kostar bara de nästan 50k. Större bromsar från Brembo hos tex Merca eller Audi går säkert lös på 25-50k beroende på vilken typ. Öhlinsdämpare är väl ganska ovanligt till vanliga gatbilar, men ett tillägg på ca 20k för adaptiva dämpare är väl inte orealistiskt hos andra märken. Ser man på det, så är inte 60k för hela paketet så extremt. Jag ska definitivt ha det!cosmos skrev:Gjorde en avstickare till Polestars kontor i Gbg idag på lunchen. Båda bilarna står utställda i entrén. Satt en bra stund bakom ratten i tvåan som jag har för avsikt att beställa. Pratade en stund med en kille som jobbade där. Följande gäller:
Om några veckor är det dax att lägga beställningen, han kunde inte säga något om turordningen
Vecka 7 drar produktionen igång av kundbilar
Vecka 20 levereras de första bilarna till kunder
Polestars mål för 2020 är att bygga 70.000 bilar. Detta var lite halvhemligt men han sa det ändå.
Kan inte bestämma mig med performance paketet. Är det värt 60 tkr. Hur ska ni andra göra som ska beställa?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Samtidigt är det bara 40k för just fälgar, bromsar, fjädring OCH dessutom betydligt bättre acceleration samt trackmode på Model 3. Dvs man får betydligt mer för pengarna där.HelectriC skrev:60k är egentligen inte så mycket om man bryter ner kostnaden på det man får. Ska man ha 21” fälgar till en Model S så kostar bara de nästan 50k. Större bromsar från Brembo hos tex Merca eller Audi går säkert lös på 25-50k beroende på vilken typ. Öhlinsdämpare är väl ganska ovanligt till vanliga gatbilar, men ett tillägg på ca 20k för adaptiva dämpare är väl inte orealistiskt hos andra märken. Ser man på det, så är inte 60k för hela paketet så extremt. Jag ska definitivt ha det!cosmos skrev:Gjorde en avstickare till Polestars kontor i Gbg idag på lunchen. Båda bilarna står utställda i entrén. Satt en bra stund bakom ratten i tvåan som jag har för avsikt att beställa. Pratade en stund med en kille som jobbade där. Följande gäller:
Om några veckor är det dax att lägga beställningen, han kunde inte säga något om turordningen
Vecka 7 drar produktionen igång av kundbilar
Vecka 20 levereras de första bilarna till kunder
Polestars mål för 2020 är att bygga 70.000 bilar. Detta var lite halvhemligt men han sa det ändå.
Kan inte bestämma mig med performance paketet. Är det värt 60 tkr. Hur ska ni andra göra som ska beställa?
Ändå verkar det vara väldigt många privatköpare som väljer LR istället.
På Model 3 är Performance given IMO. Men jag hade inte valt det på PS2 just för man inte får mer kraft eller mer möjlighet att leka ala trackmode.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
taliz skrev:Samtidigt är det bara 40k för just fälgar, bromsar, fjädring OCH dessutom betydligt bättre acceleration samt trackmode på Model 3. Dvs man får betydligt mer för pengarna där.HelectriC skrev:60k är egentligen inte så mycket om man bryter ner kostnaden på det man får. Ska man ha 21” fälgar till en Model S så kostar bara de nästan 50k. Större bromsar från Brembo hos tex Merca eller Audi går säkert lös på 25-50k beroende på vilken typ. Öhlinsdämpare är väl ganska ovanligt till vanliga gatbilar, men ett tillägg på ca 20k för adaptiva dämpare är väl inte orealistiskt hos andra märken. Ser man på det, så är inte 60k för hela paketet så extremt. Jag ska definitivt ha det!cosmos skrev:Gjorde en avstickare till Polestars kontor i Gbg idag på lunchen. Båda bilarna står utställda i entrén. Satt en bra stund bakom ratten i tvåan som jag har för avsikt att beställa. Pratade en stund med en kille som jobbade där. Följande gäller:
Om några veckor är det dax att lägga beställningen, han kunde inte säga något om turordningen
Vecka 7 drar produktionen igång av kundbilar
Vecka 20 levereras de första bilarna till kunder
Polestars mål för 2020 är att bygga 70.000 bilar. Detta var lite halvhemligt men han sa det ändå.
Kan inte bestämma mig med performance paketet. Är det värt 60 tkr. Hur ska ni andra göra som ska beställa?
Ändå verkar det vara väldigt många privatköpare som väljer LR istället.
På Model 3 är Performance given IMO. Men jag hade inte valt det på PS2 just för man inte får mer kraft eller mer möjlighet att leka ala trackmode.
Absolut, men alla vill inte ha en bil som ser ut som en groda i fronten, så den går liksom bort av sig själv

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Smaken är som baken. Du gillar inte Porsche då heller antar jag?HelectriC skrev:taliz skrev:Samtidigt är det bara 40k för just fälgar, bromsar, fjädring OCH dessutom betydligt bättre acceleration samt trackmode på Model 3. Dvs man får betydligt mer för pengarna där.HelectriC skrev:60k är egentligen inte så mycket om man bryter ner kostnaden på det man får. Ska man ha 21” fälgar till en Model S så kostar bara de nästan 50k. Större bromsar från Brembo hos tex Merca eller Audi går säkert lös på 25-50k beroende på vilken typ. Öhlinsdämpare är väl ganska ovanligt till vanliga gatbilar, men ett tillägg på ca 20k för adaptiva dämpare är väl inte orealistiskt hos andra märken. Ser man på det, så är inte 60k för hela paketet så extremt. Jag ska definitivt ha det!cosmos skrev:Gjorde en avstickare till Polestars kontor i Gbg idag på lunchen. Båda bilarna står utställda i entrén. Satt en bra stund bakom ratten i tvåan som jag har för avsikt att beställa. Pratade en stund med en kille som jobbade där. Följande gäller:
Om några veckor är det dax att lägga beställningen, han kunde inte säga något om turordningen
Vecka 7 drar produktionen igång av kundbilar
Vecka 20 levereras de första bilarna till kunder
Polestars mål för 2020 är att bygga 70.000 bilar. Detta var lite halvhemligt men han sa det ändå.
Kan inte bestämma mig med performance paketet. Är det värt 60 tkr. Hur ska ni andra göra som ska beställa?
Ändå verkar det vara väldigt många privatköpare som väljer LR istället.
På Model 3 är Performance given IMO. Men jag hade inte valt det på PS2 just för man inte får mer kraft eller mer möjlighet att leka ala trackmode.
Absolut, men alla vill inte ha en bil som ser ut som en groda i fronten, så den går liksom bort av sig själv
Tycker Model 3 är betydligt snyggare än PS2, slanka fina linjer.
PS2 har konstiga proportioner och är lite högre men har ändå dålig markfrigång. Gillar inte lamporna heller. Alla andra Volvo-modeller ser betydligt bättre ut IMO.
Med det sagt tror jag nog PS2 är bästa valet om man inte vill ha en Tesla i närtid.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Filipleven
- Teslaägare
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 29 nov 2019 14:52
Re: Polestar 2
Re: taliz
Har PS2 dålig markfrigång? Vad är den, jag har inte hittat info.
Själv är jag inne på PS2 isf M3 pga markfrigång och dragvikt.
Har PS2 dålig markfrigång? Vad är den, jag har inte hittat info.
Själv är jag inne på PS2 isf M3 pga markfrigång och dragvikt.
Re: Polestar 2
Markfrigången är som en vanlig sedan vad jag förstått, trots att bilen ser lite SUVig ut. Det beror på att den bygger på en avgasplatta där man hängt batteriet under.Filipleven skrev:Re: taliz
Har PS2 dålig markfrigång? Vad är den, jag har inte hittat info.
Själv är jag inne på PS2 isf M3 pga markfrigång och dragvikt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Filipleven
- Teslaägare
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 29 nov 2019 14:52
Re: Polestar 2
Är det någon som vet vilken markfrigång PS2 har?
För att jämföra har väl M3 ca 14cm olastad (Lägre för Performance).
För att jämföra har väl M3 ca 14cm olastad (Lägre för Performance).
Re: Polestar 2
Den är 6 cm högre än Model 3. 148 cm ist för 142 har jag för mig.taliz skrev:Markfrigången är som en vanlig sedan vad jag förstått, trots att bilen ser lite SUVig ut. Det beror på att den bygger på en avgasplatta där man hängt batteriet under.Filipleven skrev:Re: taliz
Har PS2 dålig markfrigång? Vad är den, jag har inte hittat info.
Själv är jag inne på PS2 isf M3 pga markfrigång och dragvikt.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Polestar 2
Markfrigång? Måste va en monstertruck.Verdi skrev:Den är 6 cm högre än Model 3. 148 cm ist för 142 har jag för mig.taliz skrev:Markfrigången är som en vanlig sedan vad jag förstått, trots att bilen ser lite SUVig ut. Det beror på att den bygger på en avgasplatta där man hängt batteriet under.Filipleven skrev:Re: taliz
Har PS2 dålig markfrigång? Vad är den, jag har inte hittat info.
Själv är jag inne på PS2 isf M3 pga markfrigång och dragvikt.

Skoja bara.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

-
- Inlägg: 47
- Blev medlem: 01 okt 2017 12:15
Re: Polestar 2
Gillar man inte porsche om man tycker model3 ser ut som en groda?taliz skrev:Smaken är som baken. Du gillar inte Porsche då heller antar jag?
Det är nått med proportionerna mellan framhuven och vindrutan på model3. ModelS stämmer bättre. Men nu pratar vi ju tycke och smak. Det finns ju folk som t.o.m. kör Lexus. Såatte.....
Re: Polestar 2
Man lurar sig nog ganska mycket om man tycker man har en porscheliknande bil när man har en Tesla M3, dom är ju inte alls lika. Proportionerna på M3 är konstiga både i front och bakdel, en Porsche (inte SUV:arna) har mycket mer harmoniska linjer.Fredrik j skrev:Gillar man inte porsche om man tycker model3 ser ut som en groda?taliz skrev:Smaken är som baken. Du gillar inte Porsche då heller antar jag?
Det är nått med proportionerna mellan framhuven och vindrutan på model3. ModelS stämmer bättre. Men nu pratar vi ju tycke och smak. Det finns ju folk som t.o.m. kör Lexus. Såatte.....
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14