Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: Väntrum Model 3
Mitt senaste besked (efter att 7-14 Sep inte gäller längre) är att "vi skall kunna leverera under September", antar att det betyder mot slutet av månaden. Tokmånga leveranser i slutet av et kvartal som vanligt.
Ni som får leverans, ta gärna en bild hur det ser ut och posta. Tänkte om det står många bilar och väntar. Men varför inte på egna bilen, just den är väl den snyggaste av alla!
I Norge levererades 77 igår, 62 idag (hittils), inte alla model 3 dock, men stor del. Många SR+. https://teslastats.no
Finns någon liknande sida för Sverige? car.info tickar inte upp något vad jag kan se. Några leveranser borde ju ske.
Ni som får leverans, ta gärna en bild hur det ser ut och posta. Tänkte om det står många bilar och väntar. Men varför inte på egna bilen, just den är väl den snyggaste av alla!
I Norge levererades 77 igår, 62 idag (hittils), inte alla model 3 dock, men stor del. Många SR+. https://teslastats.no
Finns någon liknande sida för Sverige? car.info tickar inte upp något vad jag kan se. Några leveranser borde ju ske.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Beställt en M3P Grå med svart klädsel. Borde vara en ganska vanlig konfiguration så leveranser borde gå relativt snabbt. Beställde 15/8 och har inte fått VIN men ett email som sa att jag kommer få leverans 21-28 september.
Konstigt, jag har haft vin i 2-3 veckor, betalade första förhöjda faktura för 8 dagar sedan. Men inget Mail om när leverans kommer vara.
Sök endast på Agent's sen kollar du till vänster.Spasicm3p skrev:Jag hittar inget som heter "Agent's vin".Cu035 skrev:Det finns 4 vin sökningar i källkoden (när du trycker på knapp ctrl och f). Jag brukar söka på Agent's vin nummret ska stå på vänster när du hittar det ordet.
Jag högerklickar precis under min bil och trycker "visa källkod" i Chrome, gör jag fel?
Lade beställning 5 aug och fick besked om leverans 2-9 sept. VIN har jag fått sedan länge. Skickade ett mejl och frågade om leverans och fick svaret igår ”i september”. Känns ju lagom svävande... Beställt en vit SR+ så ingen knepig konfig.
Får tyvärr inte fram någonting!Cu035 skrev:Sök endast på Agent's sen kollar du till vänster.Spasicm3p skrev:Jag hittar inget som heter "Agent's vin".Cu035 skrev:Det finns 4 vin sökningar i källkoden (när du trycker på knapp ctrl och f). Jag brukar söka på Agent's vin nummret ska stå på vänster när du hittar det ordet.
Jag högerklickar precis under min bil och trycker "visa källkod" i Chrome, gör jag fel?
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Fick precis slutfakturan, något jag behöver göra? Den är utställd till DNB i och med leasing.
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Skickade iväg en beställning igår på en Vit SR+ , ringde in till tesla idag vid 17.00.
Nu 1 timme senare, har dom kontaktat mig och lyckats para ihop mig med en Vit SR+ som är på båten mot Europa just denna sekund.
Bokning 21/8-19
Leverans 27/9-19
Detta gick undan!
VILKEN SERVICE!
Nu 1 timme senare, har dom kontaktat mig och lyckats para ihop mig med en Vit SR+ som är på båten mot Europa just denna sekund.
Bokning 21/8-19
Leverans 27/9-19
Detta gick undan!

Senast redigerad av Oggechef, redigerad totalt 1 gånger.
Beställt en pearl white P med svart
klädsel V33. Inte hört någonting än!
Inte ens ett mail. Alltså, en pearl white
P med svart klädsel borde vara en av
de snabbaste att få fram med tanke på
standardfärg samt standard klädsel... men
men... verkar vara rena lotteriet hur
turordningen är på hämtning

Helt sjukt vad det är spridda skurar vid beställning!Oggechef skrev:Skickade iväg en beställning igår på en Vit SR+ , ringde in till tesla idag vid 17.00.
Nu 1 timme senare, har dom kontaktat mig och lyckats para ihop mig med en Vit SR+ som är på båten mot Holland just denna sekund.
Bokning 21/8-19
Leverans 27/9-19
Detta gick undan!VILKEN SERVICE!
Du ska nog skratta dig väldigt lycklig!
Beställde en M3P den 8e Augusti och har inte hört ett ljud om leverans, så service är svårt att hålla med om.
Jag beställde en precis likadan M3P som dig med vinterhjul den 8e Augusti, alltså v32.mrmuscle skrev:Beställt en pearl white P med svart
Har inte hört något gällande leveranstid mer än ett mail idag där det stod "preliminärt september"
Får känslan av att man inte prioriterar Performance modellen, det är ju garanterat inte den som är bästsäljaren.
Dock så förmodar jag att det är denna modell man tjänar mest pengar på, därför förstår jag faktiskt inte.
-
Det går i vågor . I juni var det full rulle innan kvartalet. Sen rätt lugnt i juli och nu har det börjat röra på sig igen . Innan juni var det bara long range som gällde nu senaste månaderna har de skickat ut mycket SR+ . Bara hoppas att inte Norrmännen tömmer alla båtar när SR+ släppts till dom också .
Teslas plan är att tillverka bilarna till Europa i början av kvartalet för att hinna leverera dem innan slutet av kvartalet. Jag missade att få någon bil i slutet av förra kvartalet, borde beställt några veckor tidigare, och får nu vänta på till slutet av detta kvartal.
Är det någon som vet hur bilarna kommer till Stockholm och hur lång tid tar det från att de lastas av i Zeebrugge i Belgien?
Hört något om att de sen körs till Halmstad och sen lastbil upp till Stockholm och ca 10 dagar från att de kom till Zeebrugge?
Har hittat det här dokumentet https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 som listar båtar men inte så mycket mer.
Hört något om att de sen körs till Halmstad och sen lastbil upp till Stockholm och ca 10 dagar från att de kom till Zeebrugge?
Har hittat det här dokumentet https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 som listar båtar men inte så mycket mer.
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Min lr awd kom till zebrugge 2/8och fick prel lev 18-25/8 i Göteborg men är redan försenad och senast var att det blir mitten av sept. Så det verkar ta 1,5mån att få en bil från Holland till Sverige... Mao tar det längre tid än hela båtresan från San Francisco till zebrugge.. Dåligt är väl bara förnamnet..
Ursäkta dumma frågan, men är inte så insatt och tyvärr noll koll..
Vad är transportvägen från beställning>leverans?
Läst lite om Holland? Belgien?
Vad är den exakta ordningen på allt egentligen innan den når Stockholm?
Tesla Fremont FactoryOggechef skrev:Ursäkta dumma frågan, men är inte så insatt och tyvärr noll koll..
Pier 80, San Francisco
Panamakanalen
Zeebrugge Hamn, Belgien
Tilburg EU assembly, Holland
Sen vet jag inte riktigt om det blir ett mellanstopp någonstans i Sverige innan Stockholm...
Model 3 Performance, Pearl White, Svart interiör. Uthämtad 27/12-2019
Går verkligen treorna via Tilburg?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det vågar jag inte svära på, kanske någon annan som vet.
Model 3 Performance, Pearl White, Svart interiör. Uthämtad 27/12-2019
De slutmonteras ju inte i EU, så de borde inte ha något ärende där.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Beställde en Vit LR med dragkrok i måndags 19/8 och har lyckats lokalisera VIN-nummer idag.
Dock ingen mer information om preliminär leverans. Förhoppningsvis innan oktober iaf.
F.ö. Jag som är ny på det här, kan man göra något med VIN nummret?
Dock ingen mer information om preliminär leverans. Förhoppningsvis innan oktober iaf.

Blixten 2019 Model 3 - Pearl White, 18" Aero, Svart interiör och Dragkrok
Jag beställde en identisk i tisdags så jag undrar hur du gjorde?Firebird skrev:Beställde en Vit LR med dragkrok i måndags 19/8 och har lyckats lokalisera VIN-nummer idag.
M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Om du har Chrome är det lättaste att installera plugin Tesla Vin Finder. Annars högerklicka på websidan och välj "Visa sidkälla", ctrl-F (sök) efter 5YJ istället för vin (som matchar flera ställen). Har du ett vin får du träff. Alla Tesla vin börjar med 5YJ.uffe_74 skrev:Jag beställde en identisk i tisdags så jag undrar hur du gjorde?Firebird skrev:Beställde en Vit LR med dragkrok i måndags 19/8 och har lyckats lokalisera VIN-nummer idag.
Vad du kan göra med vin? Inte så mycket, betyder väl att du är något närmare leverans. Det kan dock fortfarande dröja, ibland ändras vin (har hänt mig) av okänd anledning. Några dagar innan leverans så kan du få fram ditt registreringsnummer genom att söka på https://www.car.info/ eller https://biluppgifter.se/.
Du kan också se några fler detaljer om ditt vin här https://teslatap.com/vin-decoder/.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
- Snubblaren
- Teslaägare
Står "Vänligen skicka kvitto på betalningen till DeliverySE@tesla.com i PDF när den är utförd.". Hur gör man det på enklaste sätt om man har Swedbank? 

Jag tog en skärmdump på den färdiga betalningen i kontoutdraget, detta från Nordea. Jag skickade samtidigt en fråga om de inte skulle kunna skapa en kvittofunktion, men det verkar inte vara viktigt för dem. Hur som helst så blev Tesla väldigt nöjda med mina pengarSnubblaren skrev:Står "Vänligen skicka kvitto på betalningen till DeliverySE@tesla.com i PDF när den är utförd.". Hur gör man det på enklaste sätt om man har Swedbank?