Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

Fredrik j skrev:
taliz skrev:
Smaken är som baken. Du gillar inte Porsche då heller antar jag?
Gillar man inte porsche om man tycker model3 ser ut som en groda?
Det är nått med proportionerna mellan framhuven och vindrutan på model3. ModelS stämmer bättre. Men nu pratar vi ju tycke och smak. Det finns ju folk som t.o.m. kör Lexus. Såatte.....
Den har andra proportioner än vad folk är vana vid. Men av en anledning.
Verdi

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
Fredrik j skrev:
taliz skrev:
Det är nått med proportionerna mellan framhuven och vindrutan på model3. ModelS stämmer bättre. Men nu pratar vi ju tycke och smak. Det finns ju folk som t.o.m. kör Lexus. Såatte.....
Man lurar sig nog ganska mycket om man tycker man har en porscheliknande bil när man har en Tesla M3, dom är ju inte alls lika. Proportionerna på M3 är konstiga både i front och bakdel, en Porsche (inte SUV:arna) har mycket mer harmoniska linjer.
Jag har faktiskt aldrig gillat Porsche eftersom fronten ser lite mesig ut. Men kan tänka mig en Model 3 ändå.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Verdi skrev:
HelectriC skrev:
Fredrik j skrev:
taliz skrev:
Man lurar sig nog ganska mycket om man tycker man har en porscheliknande bil när man har en Tesla M3, dom är ju inte alls lika. Proportionerna på M3 är konstiga både i front och bakdel, en Porsche (inte SUV:arna) har mycket mer harmoniska linjer.
Jag har faktiskt aldrig gillat Porsche eftersom fronten ser lite mesig ut. Men kan tänka mig en Model 3 ändå.
Nu pratar ni smak igen. Finns inget facit där...
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

...jag valde inte min 3’a för utseendet. Den kunde faktiskt likna förra Leafen, jag hade köpt den ändå. Att välja en snygg bil med stenålders drivlina och mellanmjölks-körupplevelse istället för en 3’a bara för utseendet är imo hål i huvudet.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Walker skrev:
...jag valde inte min 3’a för utseendet. Den kunde faktiskt likna förra Leafen, jag hade köpt den ändå. Att välja en snygg bil med stenålders drivlina och mellanmjölks-körupplevelse istället för en 3’a bara för utseendet är imo hål i huvudet.
Menar du att polestar2 har stenåldersdrivlina och mellanmjölkkörupplevelse?
Användarvisningsbild
cosmos
Teslaägare

Inlägg av cosmos »

Det är fullt möjligt att M3 har bättre drivlina än PS2 men i allt övrigt gillar jag PS2 bättre. För mig är det otänkbart att tillbringa alla timmar sittandes i ett tomt skal med bara en ratt och en I-pad, men Det är väl bra att det finns olika bilar till alla med olika smaker. Jag måste dock medge att M3 bakifrån är ruskigt snygg. 5 rattar på den designen. Framifrån däremot hjälper inte snygga strålkastare upp det. Jag tar definitivt inte fel på om jag möter en M3 eller en nyare 911. Det har blivit något knas med för stor framruta jämfört med ”motorhuven”. Ser fram emot testerna som kommer komma som tomten på julafton mellan PS2 vs M3.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Det som ser konstigt ut bak är att det är för mycket av det utan glas eller hur man nu ska uttrycka det. Ser ut som bilen har polotröja eller nåt. Denna bil har spoiler, som reducerar intrycket något. Ändå värre på de utan spoiler, tyvärr.
186FF076-4135-4DFA-8D17-0197AD54B0A5.jpeg
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Walker skrev:
Jag tror ingen behöver vara orolig för att PS2 ska ha mellanmjölkskörupplevelse med tanke på det som biljournalisterna har skrivit om. Stenåldersdrivlina blir nog också att dra det aningen långt. Vet inte var du fått det ifrån.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
dd88

Inlägg av dd88 »

HelectriC skrev:
Det som ser konstigt ut bak är att det är för mycket av det utan glas eller hur man nu ska uttrycka det. Ser ut som bilen har polotröja eller nåt. Denna bil har spoiler, som reducerar intrycket något. Ändå värre på de utan spoiler, tyvärr.
Ser sjukt konstig ut, tror tyvärr att luftmotståndet har haft för mycket att säga till om (tänker på baken i sin helhet). Skulle lätt offra ett par mil för att slippa se det där.
Senast redigerad av dd88, redigerad totalt 1 gånger.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

HelectriC skrev:

Du får sträcka på dig lite, ingen tittar på bilen sittandes på marken. :lol:
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare

Inlägg av wector »

Tur smaken är delad Bild BildBild
Användarvisningsbild
dd88

Inlägg av dd88 »

Two wrongs don't make a right.

Volvos senaste sedaner har ju inte sett något vidare ut bakifrån.
Mickep

Inlägg av Mickep »

Men hur skall det se ut enligt er?
Verkar som bilar har blivit nya jeanstrenden där de viktagaste är hur baken ser ut.

Skall baken vara smal eller bred? hög eller låg?
Tycker själv att framsidan är mer avgörande, baksidan är vad folk ser när föraren drar förbi dem.
Användarvisningsbild
cosmos
Teslaägare

Inlägg av cosmos »

Underbar liknelse att M3 ser ut att ha polotröja på sig. Har inte tänkt på detta när man ser dom i trafik :lol:
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare

Inlägg av Toja »

Jag tycker bilen ska se bred och låg ut bakifrån med markerade höfter.
Det är precis så MS ser ut
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
dd88

Inlägg av dd88 »

Svårt att hitta bilder i samma perspektiv, men tycker att nya 3an är snygg bakifrån, även nya A5 facelift.
E65DCEC0-2B5F-44CF-95CA-6ACDEA68D106.jpeg
Toja’s beskrivning är en bra sammanfattning, även om det inte är en självklarhet att den blir snygg med de attributen.
Verdi

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
Haha. Ja precis. Model 3 har ingen bakruta. De har bara dragit ner glastaket lite. Är tyvärr inte särskilt lyckat. Ser nog bäst ut i svart med hårt tonat glas för att minska kontrasten.
Verdi

Inlägg av Verdi »

cosmos skrev:
Det är fullt möjligt att M3 har bättre drivlina än PS2 men i allt övrigt gillar jag PS2 bättre. För mig är det otänkbart att tillbringa alla timmar sittandes i ett tomt skal med bara en ratt och en I-pad, men Det är väl bra att det finns olika bilar till alla med olika smaker. Jag måste dock medge att M3 bakifrån är ruskigt snygg. 5 rattar på den designen. Framifrån däremot hjälper inte snygga strålkastare upp det. Jag tar definitivt inte fel på om jag möter en M3 eller en nyare 911. Det har blivit något knas med för stor framruta jämfört med ”motorhuven”. Ser fram emot testerna som kommer komma som tomten på julafton mellan PS2 vs M3.
Ja framifrån ser det ut som att folk sitter i ett stort akvarium. Särskilt om man har vit klädsel.

Vad gäller jämförelsen med PS2 och M3 så skulle jag ändå välja Teslan. Pga SuC. Inte pga själva bilen.
Verdi

Inlägg av Verdi »

dd88 skrev:
Svårt att hitta bilder i samma perspektiv, men tycker att nya 3an är snygg bakifrån, även nya A5 facelift.
Toja’s beskrivning är en bra sammanfattning, även om det inte är en självklarhet att den blir snygg med de attributen.
Den är ju för hög och smal plus att det händer alldeles för mycket. Många veck och små designelement. Överdesignad.
Användarvisningsbild
dd88

Inlägg av dd88 »

Verdi skrev:
dd88 skrev:
Den är ju för hög och smal plus att det händer alldeles för mycket. Många veck och små designelement. Överdesignad.
Ja den är inte perfekt, men av de sedaner som säljs idag så kommer jag inte på någon bättre. Möjligtvis då A5-faceliften.

Tycker i regel att kombi-modellerna ser bäst ut bakifrån.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

BrooklynS skrev:
HelectriC skrev:

Du får sträcka på dig lite, ingen tittar på bilen sittandes på marken. :lol:
Om man sitter i en normal bil (dvs inte högbyggd) så är det ungefär så man ser det.
Model 3-24/Polestar 3-24
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Vad man än tycker kan man vara säker på att en del andra kör runt i häpnadsväckande fula bilar. Man får släppa det och använda försäljningsstatistiken för att avgöra hur lyckad en bil är.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Fredrik j skrev:
Vad man än tycker kan man vara säker på att en del andra kör runt i häpnadsväckande fula bilar. Man får släppa det och använda försäljningsstatistiken för att avgöra hur lyckad en bil är.
Absolut, jag tycker det är jättebra att många köper M3, men jag önskar inte köpa den själv av flera olika anledningar. Därför sneglar jag nu på PS2 och jag hoppas det ska vara ok att köra en sådan. Alla kan ju inte tycka likadant och bra är ju det. Hade ju blivit dödstråkigt om alla körde runt i samma sorts bil.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Referralkod: ts.la/Roger53431

Inlägg av FlyingBlue »

wector skrev:
Tur smaken är delad Bild BildBild
Lyckligtvis är detta ingen vy man behöver vänja sig vid :D
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

När jag läser sådant som de senaste inläggen i den här tråden så känner jag mig som ett UFO. Jag kan inte fatta att utseendet på en bil kan ha så stor betydelse. I början när jag hade min 3:a så blev jag alltid lika förvånad när det första folk sa när de för första gången sett bilen, och eftersom de visste att det var min bil också säkert tittat lite extra på den, utbrast "Vad fin/snygg/tuff den är!". Själv betraktar jag liksom inte bilar på det sättet. Det är aldrig det som är det första jag tänker på utan det är sånt som att bilen är stor, liten, låg, hög, bred, fyrkantig, strömlinjeformad etc. men jag drabbas ytterst sällan av känslan att en bil är fin eller ful och det är inte heller nåt som styr mitt val av bil.
Skriv svar