Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Re: Teslaspotting

Inlägg av Jocce »

Såg en Icke-Svensk (B = Belgien på regskylten?) med regnummer "Pluggin" i Lördags på väg in mot Mall of Scandinavia :)

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Rutinmeddelande:
Svart P85+ Essingeleden norrut, Årsta-Tranebergsbron (där jag tog av) kl 13.15 ca.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag slog följe med en fin vit 90D från Kista till Rissne alldeles nyss.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Spottade en röd P85D idag. Den väntade på att svänga ut på E45 nära den plats där han jobbar när jag passerade. När han sen efter några hundra meter skulle svänga av till vänster uppmärksammade jag en sak som jag inte hade koll på. När han slog på vänster blinkers så släcktes vänster halvljus! :shock: Blinkersen syntes väldigt tydligt jämfört med andra bilar där den ofta dränks i ljuset från halvljuset. Detta har jag aldrig hört talas om och jag vet inte om det är standard på alla Tesla... :?:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

lator skrev:
Spottade en röd P85D idag. Den väntade på att svänga ut på E45 nära den plats där han jobbar när jag passerade. När han sen efter några hundra meter skulle svänga av till vänster uppmärksammade jag en sak som jag inte hade koll på. När han slog på vänster blinkers så släcktes vänster halvljus! :shock: Blinkersen syntes väldigt tydligt jämfört med andra bilar där den ofta dränks i ljuset från halvljuset. Detta har jag aldrig hört talas om och jag vet inte om det är standard på alla Tesla... :?:
intressant iaktagelse! Måste ut o testa!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:

Är du säker på att det var halvljuset som släcktes? DRL är vanligt att tona ner vid blinkers och detta sker även på min bil samt säkert de flesta andra.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

spotted igår: infracity SuC, norsk grön Tesla med reklam på.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

lator skrev:
Jo, det är standard, men jag har bara sett varselljuset släckas (eller minska i styrka). Säker på att det verkligen var halvljuset?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Nu blev jag lite tveksam... Tyckte nog att det lyste lite väl mycket för att vara DRL men jag kan ha fel.

Hursomhelst måste det ju vara en anledning att göra ett besök och ställa frågan och givetvis måste det demonstreras... :oops: :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Lite meta-spotting kanske: http://mitti.se/forsta-bilden-sa-blir-n ... tag=bromma
Gissa vilken bil som syns främst i fotomontaget för nya Bromma Blocks köpcenter? :-)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Lessmog skrev:
Lite meta-spotting kanske: http://mitti.se/forsta-bilden-sa-blir-n ... tag=bromma
Gissa vilken bil som syns främst i fotomontaget för nya Bromma Blocks köpcenter? :-)
Snyggt. Men jag tror att det krävs ett tränat öga för att se vilken bil det är.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Igår vid 16-tiden så såg jag en väldigt blå Tesla vid rondellen vid Volvo lastvagnar, Gropegårdsgatan. Den kom från leden. Jag blev nästan sugen på att följa efter :P.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Bow
Teslaägare

Inlägg av Bow »

Mötte en blå strax norr om Nybro på vägen mot Växjö vid 9-tiden

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Såg en röd 85D inne på Kvarnholmen i Kalmar idag! Det blev också första Teslan som jag suttit i!

Fick äran att bli omkörd av den och kunde följa efter den nästan hela vägen hem dessutom. Jag får tacka Machris för glädjen att se Tesla i Kalmar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare

Inlägg av Machris »

Du får provköra nästa gång... :D
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Machris skrev:
Det blir bättre och bättre! Självklart kommer du få köra Model X när den väl kommer men det dröjer nog ett tag. Design Studion har inte öppnat ännu. Undra vilket jag kommer få först, fiber eller Model X...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

Svenssons skrev:
Machris skrev:
Det blir bättre och bättre! Självklart kommer du få köra Model X när den väl kommer men det dröjer nog ett tag. Design Studion har inte öppnat ännu. Undra vilket jag kommer få först, fiber eller Model X...
Tror du kan tjäna in en bunt av alla Model X sugna Teslaägare här på forumet när du får din, kan tänka mig en resa till dig och bjuda på någon hundralapp för 1 timmes provkörning :D
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

tehjimos skrev:
Svenssons skrev:
Machris skrev:
Tror du kan tjäna in en bunt av alla Model X sugna Teslaägare här på forumet när du får din, kan tänka mig en resa till dig och bjuda på någon hundralapp för 1 timmes provkörning :D
Jag oxå samt att jag lämnar tillbaka den fullt tankad
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare

Inlägg av flaco »

Vem hade den tjusiga röda som var på parkeringen utanför Solna Strandväg 80?
Tur att man har något trevligt att vila ögonen på när man genomlider paltkoma :)
Användarvisningsbild
FruDrakbana
Teslaägare

Inlägg av FruDrakbana »

Susade förbi en vit på motorvägen in mot Helsingborg idag... En liten stund senare gled den upp sidan om mig och vinkade! :lol:
Fri SuC = http://---

Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag tror min Tesla blivit spottad utanför Ikea. Hörde följande konversation mellan man och fru i kön:

Man: “Jag ser minst en Tesla om dagen numera!”
Fru: “Du får ta det när vi satt oss. Jag är så trött på att höra om de här Teslorna hela tiden.”
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Min vart spottad (tror jag) utanför OKQ8 när jag skulle tvätta den för två veckor sedan. När dom framför mig pratade om den snygga Maseratin utanför :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
Mickeren
Teslaägare

Inlägg av Mickeren »

danni skrev:
Jag tror min Tesla blivit spottad utanför Ikea. Hörde följande konversation mellan man och fru i kön:

Fru: “Du får ta det när vi satt oss. Jag är så trött på att höra om de här Teslorna hela tiden.”
Vilken Ikea? Var i Kållered i EM och det var 3 svarta 85d vid laddningen min inkl
Mindre folksamling som stod runt och tittade när jag kopplade in laddningen

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Mickeren skrev:
danni skrev:

Vilken Ikea? Var i Kållered i EM och det var 3 svarta 85d vid laddningen min inkl
Mindre folksamling som stod runt och tittade när jag kopplade in laddningen

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Kållered japp, och jag har mycket riktigt en svart 85D. Det var dock ingen annan Tesla där när vi kom eller när vi åkte så ni andra måste varit snabba!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

Idag spottade jag en tesla för första gången i Umeå. Den stig parkerad utanför Elektrolux home butiken. Vet sedan tidigare att det finns minns en model S ägare i stan, förmodligen var det den.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Skriv svar