Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Spasicm3p

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spasicm3p »

morgel skrev:
morgel skrev:
2019-07-09 - Beställning av en röd SR+ med vit interiör och vinterhjul via företagsleasing går igenom
2019-07-11 - Får besked av säljare på Tesla Sverige att ordern finns i deras system
2019-08-02 - Får mail från Delivery som uppger uppskattad leverans mellan 27/8 - 3/9 på Trosta Park
2019-08-06 - Hittar VIN i källkoden
2019-08-16 - Kontaktar säljare för mer info om leveransdatum, får höra att "Det ser ut som att din bil kommer att komma fram till Stockholm uppskattningsvis runt 7 september. Kan gå snabbare, men även dröja längre också. Jag skulle gissa på att du kan ta leverans av denna bil i mitten på september ungefär"
2019-08-20 - Hittar ett nytt VIN i källkoden, fortfarande ingen synlig på kontot

Om det nu landar runt 8-9 veckors leveranstid så är det väl ingen katastrof, men väntan är oliiiidlig och de otydliga beskeden gör inte saken lättare!
Gick in och tittade på lagerbilar på hemsidan nu och hittade en bil med exakt min konfiguration. Såg att man får se VIN på lagerbilarna, och det visade sig vara precis det VIN jag fick först!

Vad kan ha hänt som gjort denna bil till en lagerbil medan jag nu blivit tilldelad en annan?

Det där är ju fruktansvärt illa!!
Förmodligen ett tekniskt eller mänskligt fel, illa i vilket fall som helst.
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

morgel skrev:
morgel skrev:
2019-07-09 - Beställning av en röd SR+ med vit interiör och vinterhjul via företagsleasing går igenom
2019-07-11 - Får besked av säljare på Tesla Sverige att ordern finns i deras system
2019-08-02 - Får mail från Delivery som uppger uppskattad leverans mellan 27/8 - 3/9 på Trosta Park
2019-08-16 - Kontaktar säljare för mer info om leveransdatum, får höra att "Det ser ut som att din bil kommer att komma fram till Stockholm uppskattningsvis runt 7 september. Kan gå snabbare, men även dröja längre också. Jag skulle gissa på att du kan ta leverans av denna bil i mitten på september ungefär"
2019-08-20 - Hittar ett nytt VIN i källkoden, fortfarande ingen synlig på kontot

Om det nu landar runt 8-9 veckors leveranstid så är det väl ingen katastrof, men väntan är oliiiidlig och de otydliga beskeden gör inte saken lättare!
Gick in och tittade på lagerbilar på hemsidan nu och hittade en bil med exakt min konfiguration. Såg att man får se VIN på lagerbilarna, och det visade sig vara precis det VIN jag fick först!

Vad kan ha hänt som gjort denna bil till en lagerbil medan jag nu blivit tilldelad en annan?
Min gissning, dom hittade något större fel på bilen som måste lagas och tar tid så dom bokar om dig till en annan bil, sedan blir den första fixad men du har ju redan fått en annan tilldelad och den första åker ut till försäljning...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare

Inlägg av Snubblaren »

loftux skrev:
Snubblaren skrev:
Vart kan man söka på vin så man ser vart den befinner sig? :)
Det kan man inte vad jag vet. Några inlägg före ditt så finns vad som fungerar för S och X, men verkar inte fungera för 3:or. Men du kan pröva det.
Annars bara vänta tills Tesla hör av sig, det är en lååång väntan.
Hur exakt brukar det preliminära datumen man fick vara?
Användarvisningsbild
Bannanas99
Teslaägare

Inlägg av Bannanas99 »

Spasicm3p skrev:
morgel skrev:
morgel skrev:

Det där är ju fruktansvärt illa!!
Förmodligen ett tekniskt eller mänskligt fel, illa i vilket fall som helst.
Behöver ju inte måla fan på väggen för det. Den bilen du fått tilldelad nu kan ju tillhört någon annan som bokat före dig, men sedan avbeställt. Vem vet, den du fått nu kanske är på väg från Holland på lastbil medans den första står på en båt mitt i Atlanten. Då är det väll jävligt snällt av tesla att boka om så du får den tidigare istället för att få vänta några veckor till.
mrmuscle

Inlägg av mrmuscle »

Fått VIN nummer nu såg jag!
Kan man få reda på nåt mer kul med
det? :)
Fått faktura med kont.insats också.
Kan det vara så att det börjar närma sig?
:)
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare

Inlägg av trippo »

Har nu fallit för frestelsen och beställt en vit LR AWD med dragkrok via Sixt Leasing (företag).

Bilen ska vara beställd och allt ser bra ut när jag ringde till Tesla. Dock står det på mitt konto att de väntar på handpenning och jag kan ej hitta något VIN i källkoden än.

Vet ej exakt när Sixt beställde bilen men antagligen någon gång runt 20-22/8.
Användarvisningsbild
Inca
Teslaägare

Inlägg av Inca »

Beställde en LR AWD i slutet av juli. Fick rätt snart därefter leveransdatum 26/8-2/9.

Betalde handpenning 16/8 och då mumlade säljaren något om leverans i början av september.

Hittade VIN i samma veva, men när jag kollade idag hade jag fått ett nytt (!)

Ringde nyss säljaren och fick då besked att hon kunde se att den låg för leverans "troligen" i andra halvan av september.

Tydligen högt tryck nu. Bara att bita ihop :?
Meluha

Inlägg av Meluha »

Inca skrev:
Beställde en LR AWD i slutet av juli. Fick rätt snart därefter leveransdatum 26/8-2/9.

Betalde handpenning 16/8 och då mumlade säljaren något om leverans i början av september.

Hittade VIN i samma veva, men när jag kollade idag hade jag fått ett nytt (!)

Ringde nyss säljaren och fick då besked att hon kunde se att den låg för leverans "troligen" i andra halvan av september.

Tydligen högt tryck nu. Bara att bita ihop :?

Samma här !
vibrationsfri

Inlägg av vibrationsfri »

Det är ont om långtradare nu när norrmännen får sina 1 miljoner SR+ ..
Användarvisningsbild
SID_73
Teslaägare

Inlägg av SID_73 »

Fick precis SMS att planerad leverans är 10/9 :D :D
Pearl White/Svart SR+ med drag och aerofälgar
vibrationsfri

Beställde min vita SR+ 16 juli och hämtar nu på fre 30/8.
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare

Inlägg av Matthiaz »

Dök precis upp i mitt Tesla konto "Bokad tid för upphämtning Fredagen 13:e kl 13:00, Aminogatan Göteborg" Vilken lyckotid!

Samtidigt fick jag ett mejl från Tesla med en bokad DHL upphämtning hemma hos mig om 2 dagar av ett paket på 2 kg. Följde med fraktsedlar från min adress till Tesla i Nederländerna, ska vara ett paket på 2 kg. Vad kan det vara dom vill hämta hos mig???
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
vibrationsfri

Matthiaz skrev:
Dök precis upp i mitt Tesla konto "Bokad tid för upphämtning Fredagen 13:e kl 13:00, Aminogatan Göteborg" Vilken lyckotid!

Samtidigt fick jag ett mejl från Tesla med en bokad DHL upphämtning hemma hos mig om 2 dagar av ett paket på 2 kg. Följde med fraktsedlar från min adress till Tesla i Nederländerna, ska vara ett paket på 2 kg. Vad kan det vara dom vill hämta hos mig???
Låter skumt . Har de inte skrivit fel och du har beställt mattor eller liknande som ska levereras ?
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare

Inlägg av mwest »

Matthiaz skrev:

Dina gamla bensindunkar, de behövs inte längre :D
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare

Inlägg av Matthiaz »

vibrationsfri skrev:
Matthiaz skrev:

Låter skumt . Har de inte skrivit fel och du har beställt mattor eller liknande som ska levereras ?
Det enda jag kan tänka mig är att jag köpte wheel caps från tesla som jag fick hem för 3 veckor sedan. Om dom gjort något fel så dom tror att jag vill reklamera/lämna tillbaka dom nu...
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Inlägg av loftux »

Lite gissningar om vad som är på gång nu. Skeppet SF Conductor lade till i ZeeBrugge igår, det är bilar från denna båt som schemaläggs leveranser för nu. Verkar vara mest SR+. Så det bör komma en del bokningar för leverans de här dagarna.
Nästa båt Glovis Cosmos kommer in den 6:e september, och då är det leverans ca 14 dagar efter det. Dvs någon gång kring den 20:e tror jag det blir för mig. Vågar inte hoppas på tidigare iallafall :o
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare

Inlägg av Stolpskott »

Blev livrädd, fick ett samtal från Tesla idag (har inbokad leverans för imorgon) där de började med; ja du har ju leverans inbokat imorgon.... Tänkte bara ringa och påminna dig så du inte glömmer bort! Så nu ska de inte kunna avboka mig kan man tycka!
Användarvisningsbild
hakan_k
Teslaägare

Inlägg av hakan_k »

Frugan fick samtal i dag om tidigarelagd leverans på sin SR+ med krok. Nästa torsdag så är det hennes tur att hämta en 3:a. Är själv helnöjd efter sex månader och 1700 mil i LR AWD.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Användarvisningsbild
fredricse
Teslaägare

Inlägg av fredricse »

Beställde igår, fick VIN idag på morgonen. M3P. Hur lång tid brukar det ta efter det att man fått VIN nummer?

Mvh
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

För mig tog det 1 1/2 månad från VIN till utlämning.
Nu är ju detta en högmarginalbil och dessutom kvartalsskifte så innan October vore rimligt.
vibrationsfri

fredricse skrev:
Beställde igår, fick VIN idag på morgonen. M3P. Hur lång tid brukar det ta efter det att man fått VIN nummer?

Mvh
Det brukar handla om veckor då. För mig 4 veckor . När vin tilldelats så är bilen på väg över havet eller framme i Europa. Så det beror på hur nära bilen är när den får vin och hur många långtradare som kan transportera upp bilarna till Sverige.
Användarvisningsbild
Sweson43
Teslaägare

Inlägg av Sweson43 »

vibrationsfri skrev:
vad har du för spec på din?
vibrationsfri

Sweson43 skrev:
vibrationsfri skrev:
vad har du för spec på din?
Valde inte till något . Så vit med svarta säten och aero fälgar.
mrmuscle

Inlägg av mrmuscle »

På Mitt tesla konto står det fortfarande:
Vi håller på att skapa din faktura..
Alla fält är bockade utom leveranspunkten
där står ingenting... Bilen har fått en VIN
vet jag genom google tillägg, men
står inget VIN på kontot.

Har fått ett mail med PDF fil med
kontantbetalningen och bankgiro nummer.
Sen står det nåt om att jag ska maila
leverans teamet kvitto!?
När ska detta göras.... Säger dem till
extra om det eller hur fungerar det?

Väntar ivrigt på en M3P! som beställdes
ca 12 Augusti!
Spasicm3p

Inlägg av Spasicm3p »

mrmuscle skrev:
På Mitt tesla konto står det fortfarande:
Vi håller på att skapa din faktura..
Alla fält är bockade utom leveranspunkten
där står ingenting... Bilen har fått en VIN
vet jag genom google tillägg, men
står inget VIN på kontot.

Har fått ett mail med PDF fil med
kontantbetalningen och bankgiro nummer.
Sen står det nåt om att jag ska maila
leverans teamet kvitto!?
När ska detta göras.... Säger dem till
extra om det eller hur fungerar det?

Väntar ivrigt på en M3P! som beställdes
ca 12 Augusti!
Jag sitter i ungefär samma sits, skillnaden är att jag inte fick någon faktura mailad till mig. Jag såg denna när jag loggade in på mitt konto.
Dock så hade Tesla i mitt fall gjort något fel. Jag skall nämligen lägga upp finansen via Santander men trots detta så hade dem skickat en slutfaktura till mig.
Det stod i deras system att jag skulle betala hela bilen via banköverföring.

Var i kontakt med Tesla igår via mail och informerade dem om detta. Så nu väntar jag på en uppdaterad faktura.

Om du likt mig skall ta bilen via finans så ta kontakt med Tesla.
På så sätt så slipper du eventuella förseningar!

Väntar minst lika ivrigt på en M3P som beställdes 8/8 :)!

På min faktura står där "Beräknad leveranstid: 27/9" uppe till höger, står där något på din?
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Skriv svar