morgel skrev:Gick in och tittade på lagerbilar på hemsidan nu och hittade en bil med exakt min konfiguration. Såg att man får se VIN på lagerbilarna, och det visade sig vara precis det VIN jag fick först!morgel skrev:2019-07-09 - Beställning av en röd SR+ med vit interiör och vinterhjul via företagsleasing går igenom
2019-07-11 - Får besked av säljare på Tesla Sverige att ordern finns i deras system
2019-08-02 - Får mail från Delivery som uppger uppskattad leverans mellan 27/8 - 3/9 på Trosta Park
2019-08-06 - Hittar VIN i källkoden
2019-08-16 - Kontaktar säljare för mer info om leveransdatum, får höra att "Det ser ut som att din bil kommer att komma fram till Stockholm uppskattningsvis runt 7 september. Kan gå snabbare, men även dröja längre också. Jag skulle gissa på att du kan ta leverans av denna bil i mitten på september ungefär"
2019-08-20 - Hittar ett nytt VIN i källkoden, fortfarande ingen synlig på kontot
Om det nu landar runt 8-9 veckors leveranstid så är det väl ingen katastrof, men väntan är oliiiidlig och de otydliga beskeden gör inte saken lättare!
Vad kan ha hänt som gjort denna bil till en lagerbil medan jag nu blivit tilldelad en annan?
Det där är ju fruktansvärt illa!!
Förmodligen ett tekniskt eller mänskligt fel, illa i vilket fall som helst.