Typiskt!
Har fått 3-4 uppdaterade leveransdatum och hade senaste 10-17 januari. Kändes ju helt ok. Äntligen tänkte vi.
Beställde 18 okt. Blå med svart klädsel. MY Premium awd long range.
MEN... Nu, helt nyss. Ny uppdatering! Trött man blir!
16-21 januari
Kan det vara vädret
Vad ska man göra. Gilla läget!
=================================
Beställt: Model Y Premium AWD LR Blå
Beställde: 18 oktober 2025
Leverans: 16-21 jan. Senast 10-17 jan (7-22 jan. 4-26 jan) (Först i dec)
Tidigare: Mercedes EQC AMG 2023
Jag fick min tidigarelagd idag från 14-21 till 13-18 så det beror kanske på andra saker än vädret iaf i mitt fall? Dock har jag varken fått vin eller slutfaktura så jag är förberedd på förändringar.
Jag fick bekräftelse från DNB på 0 % ränta fram till mars 2026. Uppdatering. Jag kan se VIN i appen nu. Enligt manuskriptet är bilen på kollektivtrafik och kommer att anlända den 15th
Är det någon som vet hur lång tid det tar att registrera bilen?
Jag fick bekräftelse från DNB på 0 % ränta fram till mars 2026. Uppdatering. Jag kan se VIN i appen nu. Enligt manuskriptet är bilen på kollektivtrafik och kommer att anlända den 15th
Vad menar du med registera. När du hämtar ut den hos Tesla tog det 5-10 min.
Fick VIN-nummer idag. Inga ytterligare uppgifter.
Leveransfönster 11-16 januari sedan ett antal dagar tillbaka. Var tidigare 7-22 januari.
Beställt 15 okt, Marine Blue, svart interiör.
Hoppas det inte blir framflyttat igen, orkar inte hantera ett ytterligare trist inbyteserbjudande.
Jag hade också 7-22 jan tidigare.
Nu ändrad 2gr fram och tillbaks, konstigt.
Du har fått en tidigare leverans än mig, beställde 3 dagar efter dig, typ samma bil
Nu har jag 16-21 jan. Precis efter dig.
Kul det här...
Fick VIN-nummer idag. Inga ytterligare uppgifter.
Leveransfönster 11-16 januari sedan ett antal dagar tillbaka. Var tidigare 7-22 januari.
Beställt 15 okt, Marine Blue, svart interiör.
Hoppas det inte blir framflyttat igen, orkar inte hantera ett ytterligare trist inbyteserbjudande.
Jag hade också 7-22 jan tidigare.
Nu ändrad 2gr fram och tillbaks, konstigt.
Du har fått en tidigare leverans än mig, beställde 3 dagar efter dig, typ samma bil
Nu har jag 16-21 jan. Precis efter dig.
Kul det här...
Känns inte som det finns någon riktig logik i hur de prioriterar leveranser. Utifrån vad folk beskriver så verkar det vara lite lottdragning vem som får först om man beställt runt samma datum. Finns säkert någon tanke från Tesla men den är lite oklar utåt. Kanske har att göra med vart i Sverige bilen ska levereras.
Vad menar du med registera. När du hämtar ut den hos Tesla tog det 5-10 min.
Jag menar hur lång tid tar det för fordonsregistreringsprocessen att få registreringsskylten? Efter att bilen anlänt till leveranscentret
Verkar som svart innertak är standard i Kina nu. Displayen verkar blivit större med?
Någon som hört om detta kommer hit oxå?
Ja, det hörde jag också. Alla nya premiummodeller kommer att få 16-tums skärmar och standardmodellerna kommer att behålla 15,4-tums skärmar. Precis som nya prestandamodeller. Jag hörde att alla bilar som levereras efter mars 2026 kommer att ha den här ändringen. Med bättre upplösning till 2K från 1080P.
Jag har inget emot att min bil har 0,6" mindre skärm
Hämtar min MY Premium AWD long range BLÅ. från Huddinge. Flyttade från Haninge 2022. Skulle ha varit riktigt nära och bra
Nu får jag åka från typ Trosa-Vagnhärad. Blir lite längre, men inte så farligt.
Fortfarande 16-21 januari och inga andra uppdateringar i appen...