Sida 6 av 8
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 13:19
av jeppe_sthlm
Tars skrev:jeppe_sthlm skrev:e5m1r skrev:Fundering
Kan RWD få 100 pack ?
Har för mig att han i USA som bygde om sin pre ap P85 till P100 fick simulera front motor
Följdfråga kan man även byta bakre motor till P ?
Det vore coolt. Min bil skulle bli en riktig unicorn - P100+ RWD

660 hk kan man få ut, men då får man även byta lite drivaxlar titt som tätt.

Rekommenderad uteffekt är 570 hk.

Finns nog en anledning till att de inte gör några fler P RWD-bilar..
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 15:21
av Teslaspolen
mans71 skrev:Om du köper en dator idag så kommer ofta MS Office förinstallerad som trial-licens. Med din argumentation så är det alltså helt ok att hacka serial/aktivering för att programvaran låg förinstallerad?
Nä, MS Office avinstallerar man direkt och ersätter med LibreOffice.

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 15:38
av Bod
Får man behålla free SuC?
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 15:42
av Tars
Bod skrev:Får man behålla free SuC?
Det är bilen som styr det. Så ja.
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 15:45
av Bod
Toppen! Inte aktuellt idag men om några år

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 16:13
av Tars
Bod skrev:Toppen! Inte aktuellt idag men om några år

Trevligt!
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 16:18
av Verdi
Teslaspolen skrev:mans71 skrev:Om du köper en dator idag så kommer ofta MS Office förinstallerad som trial-licens. Med din argumentation så är det alltså helt ok att hacka serial/aktivering för att programvaran låg förinstallerad?
Nä, MS Office avinstallerar man direkt och ersätter med LibreOffice.

Kör Google docs privat. Orka installera.

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 16:52
av Plutric
e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 16:57
av e5m1r
Plutric skrev:e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 16:58
av Bjelke
Tars skrev:Bod skrev:Får man behålla free SuC?
Det är bilen som styr det. Så ja.
Har du hunnit testat det på din nu?
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 16:59
av Tars
Bjelke skrev:Tars skrev:Bod skrev:Får man behålla free SuC?
Det är bilen som styr det. Så ja.
Har du hunnit testat det på din nu?
Ja
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 17:13
av Bjelke
e5m1r skrev:Plutric skrev:e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 17:16
av e5m1r
Bjelke skrev:e5m1r skrev:Plutric skrev:e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 17:19
av Bjelke
e5m1r skrev:Bjelke skrev:e5m1r skrev:Plutric skrev:e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Aha då är jag med och det låter ju rimligt...
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 17:39
av Tars
e5m1r skrev:Bjelke skrev:e5m1r skrev:Plutric skrev:e5m1r skrev:Om jag tolkar rätt så är det 85 som gäller för RWD
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 17:50
av e5m1r
Tars skrev:e5m1r skrev:Bjelke skrev:e5m1r skrev:Plutric skrev:
Jag har en Unicorn P90 sedan i somras helt i Teslas regi.
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Så du menar att jag kan uppa till 100 utan några problem om jag inte vill uppa prestanda
Eller den kanske går lite upp av sig själv i och med spänning ?
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 17:52
av Tars
e5m1r skrev:Tars skrev:e5m1r skrev:Bjelke skrev:e5m1r skrev:
Så 90 ska gå på rwd
Pre face lift ?
Det borde väl funka med alla batterier med rätt spänning åtminstone för
det spelar ingen roll för motorn och invertern vilket batteri som ligger bakom,
så i princip ska det funka även med 100-batteri

Jag tror att det har att göra med att 100 batt fanns aldrig till rwd och bilen känner inte igen en config som inte fanns
Som nämnt tidigare så har hackaren i USA varit tvungen att simulera motor fram för att få till en P100
Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Så du menar att jag kan uppa till 100 utan några problem om jag inte vill uppa prestanda
Eller den kanske går lite upp av sig själv i och med spänning ?
Ja och du får lite bättre krut per automatik IOM 100 batteriet
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 17:56
av beef
Tars skrev:Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Så, han kom hem till dig och ni bytte batteri med varandra? Fick du pant på ditt 85-batteri? Förstår att du skall summera senare, detta är på tok för bra för att vänta på!
Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P100D
Postat: 09 feb 2019 17:57
av Tars
beef skrev:Tars skrev:Han som kom med batteriet åkte med en s85 -13. Inget speciellt som behöves göras.
Däremot om man har en bakhjulsdriven och vill lura till sig mer effekt krävs en del modifikation.
Så, han kom hem till dig och ni bytte batteri med varandra? Fick du pant på ditt 85-batteri? Förstår att du skall summera senare, detta är på tok för bra för att vänta på!
Han tar ditt batteri i inbyte.
Edit:
Ja, vi bytte batteri.
Visst är det!
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 19:47
av MSO
75-100 möjligt?
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 09 feb 2019 20:31
av Tars
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 10 feb 2019 08:42
av Tars
Har upptäkt en stoooooor nackdel med uppgraderingen.
Måste använda bromsarna mycket mer.

Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 10 feb 2019 09:46
av krabbe
Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 10 feb 2019 10:01
av Tars
krabbe skrev:Priset för bytta från 90D till 100D Model X (ca 195.000 + moms ) är det bytta priset om dom tar 90 batteriet i inbytta ?
Japp. Det gamla tas om hand.
Re: Batteriuppgradering från 85 kWh till 100 kWh P85d till P
Postat: 10 feb 2019 11:05
av Niclas
Billigare att byta hela bilen.