Har fått Vin och sms
Bokad tid för hämtning 3Dec i Malmö
Lite udda är att fick sms direkt efter jag ändrat mitt mobil nr från danskt till svenskt

Moderator: Redaktion
Fick ett par sms den 10:e nov., men de bara meddelade att beställningen länkats mot en bil och lite blah blah om finansiering och att slutföra alla steg.Nils944 skrev:La ordern den 1:a november - Pärlvit, svart inredning, 19" hjul.
Fick fakturan den 3:e november som visar preliminärt upphämtningsdatum den 9:e december i Göteborg
Jag har inte fått sms, men chassinumret står på fakturan.
Jag har ingen info att komma med men jag håller tummarna för dig för om du får din bil så finns chansen att jag också får min. Jag är i exakt samma situation och var nära att beställa min MY samma datum men jag dröjde över helgen och beställde inte min förrän den 8:e (samma spec i övrigt förutom annan leveransort). Väntar otåligt på matchning och hoppas intensivt att december-prognosen stämmer.Mr S skrev:Hej!
Jag beställde 5:e november och har inte blivit matchad än. På beställningssidan står det fortfarande att det är uppskattad leverans i december.
Va tror ni? Finns det chans att jag får en match redan till december? Beställde den snikigaste varianten utan vinterdäck, tar det vid sidan om. Har Malmö som leverans. Kan det löna sig att byta upphämtningsplats?
Tack på förhand!
Skriv gärna här om du får en matchning. För min del så betyder miljöpremien en hel del för månadskostnaden, o jag tänker att det är lika bra att få den innan årsskiftet. Man vet ju aldrig när eller om beslutet att ta bort stödet för bilar över 700' klubbas.MrOCM skrev:Jag har ingen info att komma med men jag håller tummarna för dig för om du får din bil så finns chansen att jag också får min. Jag är i exakt samma situation och var nära att beställa min MY samma datum men jag dröjde över helgen och beställde inte min förrän den 8:e (samma spec i övrigt förutom annan leveransort). Väntar otåligt på matchning och hoppas intensivt att december-prognosen stämmer.Mr S skrev:Hej!
Jag beställde 5:e november och har inte blivit matchad än. På beställningssidan står det fortfarande att det är uppskattad leverans i december.
Va tror ni? Finns det chans att jag får en match redan till december? Beställde den snikigaste varianten utan vinterdäck, tar det vid sidan om. Har Malmö som leverans. Kan det löna sig att byta upphämtningsplats?
Tack på förhand!
Beställde en vit/vit utan något extra den 3:e november, för mig står det fortfarande att fakturan håller på och upprättas... Finansiering och inbyte blev dock inte helt klart förrän den 9:e november.Mr S skrev:Skriv gärna här om du får en matchning. För min del så betyder miljöpremien en hel del för månadskostnaden, o jag tänker att det är lika bra att få den innan årsskiftet. Man vet ju aldrig när eller om beslutet att ta bort stödet för bilar över 700' klubbas.MrOCM skrev:Jag har ingen info att komma med men jag håller tummarna för dig för om du får din bil så finns chansen att jag också får min. Jag är i exakt samma situation och var nära att beställa min MY samma datum men jag dröjde över helgen och beställde inte min förrän den 8:e (samma spec i övrigt förutom annan leveransort). Väntar otåligt på matchning och hoppas intensivt att december-prognosen stämmer.Mr S skrev:Hej!
Tack på förhand!
Ja, nu hittade jag också ett VIN i källkoden till sidan. Vet inte hur pålitligt det är. Det visas ju inte "officiellt" på sidan. Söker jag på det via HÖEGH-sajten så hittas inte VIN så det gör mig inte så mycket klokare men möjligen lite hoppfull.patohr skrev:Beställde den 4 november. Fortfarande inte fått slutfakturan men kollar jag i källkoden så har jag nu fått ett VIN. Svart med svart inredning och 20" fälgarna.
VIN visas på flera ställen. Är du på rätt rad? Se bildtslaqqq skrev:Min källkod visar fortf enbart VIN för min inbytesbil
Observera ”för senare montering”wannabee skrev:Ingen här som blivit utan USB c, ska visst vara komponentbrist så en del levereras utan, för senare montering.
Kod: Markera allt
Datum |För-reg| Reg |
2021-10-01 | 2 | 2 |
2021-10-13 | 1 | 1 |
2021-11-09 | 168 | 0 |
2021-11-10 | 4 | 0 |
2021-11-11 | 1 | 0 |
2021-11-12 | 1 | 0 |
Wohoo! Jag var en av de som fått regnummer!Franz skrev:Det innebär alltså att det just nu går att få fram regnummer genom att söka på VIN för 174 förväntantsfulla Y-beställare här
Är inte det riktigt lätta fälgar? Bra att dom skriver ut ordentliga specar, alla gör inte det. Jag är dock lite motvalls mot rådande trend och vill eg ha silverfälgar. Men dom såg fina ut!johandams skrev:Hej alla. Har hängt på forumet en längre tid. Har kört två Leaf i snart 6 så sammanlagt. Har nu slagit till på en Model Y. Beställde den 4 nov och fick slutfakturan redan den 9 nov med VIN. Galet snabbt. Det är en midnight silver, vit interiör med standard fälgar. Mailade min kontaktperson och frågade om leverans. Hon skrev i början av december.
Ser nu på hemsidan att uppskattad levenas är februari 2022. Så lite tur att man beställde i tid.
Nu börjar letandet av alla roliga tillbehör. Kommer bli en stooor beställnig från AliexpressNästan alla tillbehör som finns hos tex Hamphi finns till nästan halva priset på Ali. Så har ni lite tålamod så kan ni spara en peng.
Dock var det inte lätt att hitta vinterdäck till bilen nu. Ser ut som alla ska ha samma storlekDet fick bli Frigus från Megahjul. Köpte även TPMS sensorer från dom. De verkar vara slut i hela Europa. Tydligen en tillverkare som gör dessa som har samma komponentbrist som alla andra. Lika bra att köpa sensorer till nya sommarfälgarna så man slipper varningssymbolen.
Blir även matt PPF samt dessa sommarfälgar https://www.thenewaero.com/sv/product/t ... 9-smoothy/
Vill tacka för all bra info man hittat här på forumet.
Så får du tull etc med postnords äckliga 75kr administrativ avgift för varje paket. Kan snabbt bli dyrt. Köp på Wish om prylarna finns där.johandams skrev:Hej alla. Har hängt på forumet en längre tid. Har kört två Leaf i snart 6 så sammanlagt. Har nu slagit till på en Model Y. Beställde den 4 nov och fick slutfakturan redan den 9 nov med VIN. Galet snabbt. Det är en midnight silver, vit interiör med standard fälgar. Mailade min kontaktperson och frågade om leverans. Hon skrev i början av december.
Ser nu på hemsidan att uppskattad levenas är februari 2022. Så lite tur att man beställde i tid.
Nu börjar letandet av alla roliga tillbehör. Kommer bli en stooor beställnig från AliexpressNästan alla tillbehör som finns hos tex Hamphi finns till nästan halva priset på Ali. Så har ni lite tålamod så kan ni spara en peng.
Dock var det inte lätt att hitta vinterdäck till bilen nu. Ser ut som alla ska ha samma storlekDet fick bli Frigus från Megahjul. Köpte även TPMS sensorer från dom. De verkar vara slut i hela Europa. Tydligen en tillverkare som gör dessa som har samma komponentbrist som alla andra. Lika bra att köpa sensorer till nya sommarfälgarna så man slipper varningssymbolen.
Blir även matt PPF samt dessa sommarfälgar https://www.thenewaero.com/sv/product/t ... 9-smoothy/
Vill tacka för all bra info man hittat här på forumet.
Jasså? Fick tull på mitt senaste paket därifrån. I oktober.johandams skrev:Inga mer avgifter från bla AliExpress. Svenk moms läggs på direkt på hos Ali i kassan. Testade lite mobilskal och skärmskydd i somras och det funkade utan problem. Gäller även Wish, Ebay, Banggood, Amazon USA mm. Se länk https://www.sweclockers.com/nyhet/32351 ... n-utlandet
Då måste du köpt över 1600kr i deklarerat värde. Det kommer man ju inte undan på någon sida om det är utanför EU. Så beställ under det beloppet. Men avgiften på 75kr ska inte läggas på. Funkar ju bra för alla mindre tillbehör.DanneLKPG skrev:Jasså? Fick tull på mitt senaste paket därifrån. I oktober.johandams skrev:Inga mer avgifter från bla AliExpress. Svenk moms läggs på direkt på hos Ali i kassan. Testade lite mobilskal och skärmskydd i somras och det funkade utan problem. Gäller även Wish, Ebay, Banggood, Amazon USA mm. Se länk https://www.sweclockers.com/nyhet/32351 ... n-utlandet
Samma här, lite segt men kunde ta på Fredag (26). Håller tummarna för att det inte blir mer försenat; att det inte är pga nåt större leveransproblem - Vet inte om man kan följa sådant via VIN numret på något vis.Jahapp skrev:Fick just SMS om att min Y LR är försenad. Hade bokat 23:e för upphämtning, tidigaste nya tid var 25:e istället.