Har precis fått registreringsskylten för bilen. Slutfakturan mottogs den 31 december. Nu väntar jag på det slutgiltiga leveransdatumet.Tekau skrev: ↑12 jan 2026 14:26Citerar mitt tidigare inlägg för info.Tekau skrev: ↑08 jan 2026 14:45Fick VIN-nummer idag. Inga ytterligare uppgifter.
Leveransfönster 11-16 januari sedan ett antal dagar tillbaka. Var tidigare 7-22 januari.
Beställt 15 okt, Marine Blue, svart interiör.
Hoppas det inte blir framflyttat igen, orkar inte hantera ett ytterligare trist inbyteserbjudande.
Fick precis reg.nr men har inte fått någon slutfaktura eller möjlighet att boka upphämtning ännu.
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
Ordered 15oct2025
MY marine blue AWD long rage
Det verkar vara ett lotteri, fått vin men inte regnummer betalat slutfakturan. Leverans mellan 12-17 januari, typ nu? 
Beställt Model Y LR DM Stealth Grey 8/10-25
Samtidigt flytta det lev datum hela tiden,men håller helt med digTekau skrev: ↑12 jan 2026 15:00Samma sak hände mig. Så här i efterhand skulle man inte skickat in något inbyteserbjudande förrän det närmade sig leverans. Exempelvis när man fått VIN-nummer. Tesla var väldigt på inledningsvis att "gör inbyteserbjudandet så snabbt som möjligt så det inte påverkar leveranstiden" men känns mer som ett knep för att priset ska kunna sänkas flera gånger innan leverans.Zoot69 skrev: ↑12 jan 2026 14:54Man blir lite trött på var man får för inbytes bilen även om man får 40000 av Tesla för bilen,och det är en skitbil så blir man ändå trött att det halverar priset på själva bilen varje gång,man måste återsöka från 4650 till 1850 till nu 950 man undra om man kommer ner till 0kr om man får vänta längre.
Fått slutfakturan den 31/12. Vinnr. den 2/1.Fick reg.nr.den 5/1 och betalade bilen samma dag.
Hade leveransfönster mellan den 9-13. Fick leveransen framflyttat den 9/1 till 19-23.
Trött på Tesla..
Beställt bilen den 5 okt.-25. AWD LR Stealth Gray, Svart klädsel, Crossflow
Hade leveransfönster mellan den 9-13. Fick leveransen framflyttat den 9/1 till 19-23.
Trött på Tesla..
Senast redigerad av Coin, redigerad totalt 2 gång.
Hoppar in i tråden.
Beställt 23:e december:
LR AWD, Stealth Gray, Svart klädsel, Helix.
Inga inbyten.
Prel lev:
Februari 2026.
Beställt 23:e december:
LR AWD, Stealth Gray, Svart klädsel, Helix.
Inga inbyten.
Prel lev:
Februari 2026.
Oh boy! När jag tittar på din situation vet jag inte om jag kommer att få bilen den här månaden. Fick VIN den 9 januari och fick registreringsnumret idag. Betalade fakturan den 2 januari. Har precis flyttat uppdateringen från 11-16 till 19-23 nu
Ordered 15oct2025
Jag har fått tiden framflyttad 7 gånger...Oh boy! När jag tittar på din situation vet jag inte om jag kommer att få bilen den här månaden. Fick VIN den 9 januari och fick registreringsnumret idag. Betalade fakturan den 2 januari. Har precis flyttat uppdateringen från 11-16 till 19-23 nu
Beställde den 8/10 -25 o jag har inte fått något regnummer ännu, törs inte titta i appen.Coin skrev: ↑12 jan 2026 16:40Fått slutfakturan den 31/12. Vinnr. den 2/1.Fick reg.nr.den 5/1 och betalade bilen samma dag.
Hade leveransfönster mellan den 9-13. Fick leveransen framflyttat den 9/1 till 19-23.![]()
Trött på Tesla..
Beställt Model Y LR DM Stealth Grey 8/10-25
Nu blir man rädd och se detta trodde allt var klart när man fått regnr och vin,fattar inte varför det är så krångligt .Coin skrev: ↑12 jan 2026 16:40Fått slutfakturan den 31/12. Vinnr. den 2/1.Fick reg.nr.den 5/1 och betalade bilen samma dag.
Hade leveransfönster mellan den 9-13. Fick leveransen framflyttat den 9/1 till 19-23.![]()
Trött på Tesla..
Är det bara jag som fått inloggnings fel helt plötsligt i appen/hemsidan?
såg precis att jag fått meddelande och skulle in och kika men icke så Nicke. Då är det något general fel i alla fall om fler har samma fel.
Någon som vet vart man kan se sin finansiering och upplägget för den?
Samma problem med inloggningsfel. Kan inte se någon fordonsinformation. Vanligtvis kan man se finansiering och kontrakt i dokumenten. Om appen inte fungerar, gå tillbaka till e-postmeddelandena när du har lagt beställningen, eller så kan du logga in med DNB eller Santander om du väljer privatlånet genom dem. Men en mer detaljerad uppdelning finns i e-postbekräftelsen vid beställningstillfället.
Ordered 15oct2025