Re: Aktien TSLA
Postat: 12 jan 2025 10:01
FSD beräknas komma till Waymos prestanda från 2023 runt 2034… 11 år senare.
https://open.substack.com/pub/smy20011/ ... -dashboard
https://open.substack.com/pub/smy20011/ ... -dashboard
Nu börjar det ta sig. Ser fram emot att få denna version till Europa, även om den blir "vingklippt".N H skrev:Siffror på det många jänkare visar i YouTube-videos om FSDs framsteg. Det blir ett spännande år för aktien!
Tyvärr får jag väl lägga lite sordin på glädjen. Det är baserat på extremt lite data. Tex för highway miles så är det totalt inrapporterat 4364 miles och eftersom det är 724 miles per disengagement så består datan av totalt 6 disengagemnets.
Det är väldigt intressant att när data visar liten eller ingen förbättring för disengagements så påstår man att Teslas FSD är långt efter alla andra.gjohansson skrev: ↑14 jan 2025 01:02Tyvärr får jag väl lägga lite sordin på glädjen. Det är baserat på extremt lite data. Tex för highway miles så är det totalt inrapporterat 4364 miles och eftersom det är 724 miles per disengagement så består datan av totalt 6 disengagemnets.
Var och en kan ju räkna ut hur pass statistiskt relevant detta är.
Det finns en anledning till att Tesla inte är transparenta och publicerar egen data (eller väljer bort att rapportera siffror till myndigheterna genom att inte söka tillstånd).Sabbe skrev: ↑14 jan 2025 05:37Det är väldigt intressant att när data visar liten eller ingen förbättring för disengagements så påstår man att Teslas FSD är långt efter alla andra.gjohansson skrev: ↑14 jan 2025 01:02Tyvärr får jag väl lägga lite sordin på glädjen. Det är baserat på extremt lite data. Tex för highway miles så är det totalt inrapporterat 4364 miles och eftersom det är 724 miles per disengagement så består datan av totalt 6 disengagemnets.
Var och en kan ju räkna ut hur pass statistiskt relevant detta är.
Men när samma källa visar exponentiell förbättring så är datan inte tillräcklig eller anses inte mätas på rätt sätt trots att det är samma källa man hänvisar till![]()
Sabbe skrev: ↑14 jan 2025 05:37Det är väldigt intressant att när data visar liten eller ingen förbättring för disengagements så påstår man att Teslas FSD är långt efter alla andra.gjohansson skrev: ↑14 jan 2025 01:02Tyvärr får jag väl lägga lite sordin på glädjen. Det är baserat på extremt lite data. Tex för highway miles så är det totalt inrapporterat 4364 miles och eftersom det är 724 miles per disengagement så består datan av totalt 6 disengagemnets.
Var och en kan ju räkna ut hur pass statistiskt relevant detta är.
Men när samma källa visar exponentiell förbättring så är datan inte tillräcklig eller anses inte mätas på rätt sätt trots att det är samma källa man hänvisar till![]()
Nu var det ju inte alls samma källa, utan en 3:e part som hade försökt få information att se ut som samma källa, men i själva verket var bluff.Sabbe skrev: ↑14 jan 2025 05:37Det är väldigt intressant att när data visar liten eller ingen förbättring för disengagements så påstår man att Teslas FSD är långt efter alla andra.gjohansson skrev: ↑14 jan 2025 01:02Tyvärr får jag väl lägga lite sordin på glädjen. Det är baserat på extremt lite data. Tex för highway miles så är det totalt inrapporterat 4364 miles och eftersom det är 724 miles per disengagement så består datan av totalt 6 disengagemnets.
Var och en kan ju räkna ut hur pass statistiskt relevant detta är.
Men när samma källa visar exponentiell förbättring så är datan inte tillräcklig eller anses inte mätas på rätt sätt trots att det är samma källa man hänvisar till![]()
Ok, det är samma källa ja. Men datapunkten 724 miles är baserad på enbart 6 disengagements om man kollar på hur mycket data som är inrapporterat. Datapunkterna för de tidigare versionerna är baserade på mycket mer data.Sabbe skrev: ↑14 jan 2025 05:37Det är väldigt intressant att när data visar liten eller ingen förbättring för disengagements så påstår man att Teslas FSD är långt efter alla andra.gjohansson skrev: ↑14 jan 2025 01:02Tyvärr får jag väl lägga lite sordin på glädjen. Det är baserat på extremt lite data. Tex för highway miles så är det totalt inrapporterat 4364 miles och eftersom det är 724 miles per disengagement så består datan av totalt 6 disengagemnets.
Var och en kan ju räkna ut hur pass statistiskt relevant detta är.
Men när samma källa visar exponentiell förbättring så är datan inte tillräcklig eller anses inte mätas på rätt sätt trots att det är samma källa man hänvisar till![]()
Hade FSD varit ens nära denna exponentiella utveckling så är jag rätt säker på att Tesla hade visat officiella data på det.gjohansson skrev: ↑14 jan 2025 10:16Ok, det är samma källa ja. Men datapunkten 724 miles är baserad på enbart 6 disengagements om man kollar på hur mycket data som är inrapporterat. Datapunkterna för de tidigare versionerna är baserade på mycket mer data.Sabbe skrev: ↑14 jan 2025 05:37Det är väldigt intressant att när data visar liten eller ingen förbättring för disengagements så påstår man att Teslas FSD är långt efter alla andra.gjohansson skrev: ↑14 jan 2025 01:02Tyvärr får jag väl lägga lite sordin på glädjen. Det är baserat på extremt lite data. Tex för highway miles så är det totalt inrapporterat 4364 miles och eftersom det är 724 miles per disengagement så består datan av totalt 6 disengagemnets.
Var och en kan ju räkna ut hur pass statistiskt relevant detta är.
Men när samma källa visar exponentiell förbättring så är datan inte tillräcklig eller anses inte mätas på rätt sätt trots att det är samma källa man hänvisar till![]()
Något ger mig en känsla av stt du inte kommer vara intresserade av sådana futtigheter.
Ett typexempel på hur Twitter används för att sprida falska narrativ, allt under täckmanteln Free speech:backe skrev: ↑14 jan 2025 11:23Hade FSD varit ens nära denna exponentiella utveckling så är jag rätt säker på att Tesla hade visat officiella data på det.gjohansson skrev: ↑14 jan 2025 10:16Ok, det är samma källa ja. Men datapunkten 724 miles är baserad på enbart 6 disengagements om man kollar på hur mycket data som är inrapporterat. Datapunkterna för de tidigare versionerna är baserade på mycket mer data.Sabbe skrev: ↑14 jan 2025 05:37Det är väldigt intressant att när data visar liten eller ingen förbättring för disengagements så påstår man att Teslas FSD är långt efter alla andra.gjohansson skrev: ↑14 jan 2025 01:02Tyvärr får jag väl lägga lite sordin på glädjen. Det är baserat på extremt lite data. Tex för highway miles så är det totalt inrapporterat 4364 miles och eftersom det är 724 miles per disengagement så består datan av totalt 6 disengagemnets.
Var och en kan ju räkna ut hur pass statistiskt relevant detta är.
Men när samma källa visar exponentiell förbättring så är datan inte tillräcklig eller anses inte mätas på rätt sätt trots att det är samma källa man hänvisar till![]()
Något ger mig en känsla av stt du inte kommer vara intresserade av sådana futtigheter.
Nu tar någon som postat två ggr på X istället och skapar staplar som försöker få det att se ut som FSD trackers, detta går sen Elon in och likear och kommenterar varpå det blir någon slags sanning. Tragiskt om jag ska vara ärlig.
På kort sikt är det ju upp pre-market idag.spacecoin skrev:Hur tror vi aktien reagerar på [han som inte får nämnas] gest med högra handen?
Från deras PM:
Undrar vilka som skriver dessa "analyser" och vilka som tror på dem? Dessa ekonomer kan ju omöjligen ha förståelse för vare sig FSD:s utmaningar eller dess affärsmodell utan följer bara ett narrativ som postas på sociala medier och i poddar.Once Tesla fulfills its current launch pipeline, management’s focus will shift away from launching new cars, and toward popularizing full self-driving software, contends the firm. To reflect this, Piper is now modeling a contribution from full self-driving licensing.