Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3706
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av jonasl »

På vilket sätt är Ioniq5 en suv?
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
SwedishAdvocate
Inlägg: 5674
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av SwedishAdvocate »

jonasl skrev:
På vilket sätt är Ioniq5 en suv?
Jag skulle nog säga att det är en Crossover. Ioniq 5 är tydligen 15,7 cm högre än en Model 3 och har tydligen bara(?) 2 cm högre markfrigång...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5550
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av OfarligTesla »

jonasl skrev:
På vilket sätt är Ioniq5 en suv?
CUV/SUV, samma sak, busskänslan finns där i båda. Jag vill sitta lågt och inte upprätt.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11718
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av martinot »

OfarligTesla skrev:
jonasl skrev:
På vilket sätt är Ioniq5 en suv?
CUV/SUV, samma sak, busskänslan finns där i båda. Jag vill sitta lågt och inte upprätt.
Framför allt så är det mycket busskänsla i chassi och styrningen.

Är verkligen milsvida skillnad i körkänsla (på precis andra änden av skalan) från en bil som M3.

För mig är det semantiska om man kallar den CUV eller SUV mindre intressant. Känslan är iaf. inte skoj oavsett.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14620
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
jonasl skrev:
På vilket sätt är Ioniq5 en suv?
CUV/SUV, samma sak, busskänslan finns där i båda. Jag vill sitta lågt och inte upprätt.
Det är svårt att gå tillbaka till låg bil när man haft en hög har jag märkt... :/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5550
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:
Det är svårt att gå tillbaka till låg bil när man haft en hög har jag märkt... :/
Tycker nog det är svårt att förmå sig att köpa en hög bil efter att ha provkört en så kommer nog inte hamna i en sådan från första början. Har aldrig tyckt att det var en bra körupplevelse i någon SUV/CUV jag testat faktiskt så har blivit avtänd direkt.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3361
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av Maw »

OfarligTesla skrev:
taliz skrev:
Det är svårt att gå tillbaka till låg bil när man haft en hög har jag märkt... :/
Tycker nog det är svårt att förmå sig att köpa en hög bil efter att ha provkört en så kommer nog inte hamna i en sådan från första början. Har aldrig tyckt att det var en bra körupplevelse i någon SUV/CUV jag testat faktiskt så har blivit avtänd direkt.
Vi har och har haft en varje under en längre tid.
Det är inget svårt val mellan vår Polestar 2 och vår Model Y när det gäller körglädje :)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3706
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av jonasl »

Har bytt fram och tillbaka mellan bullar med och utan busskänsla i sittställningen, det känns alltid avigt i början oavsett åt vilket håll jag byter.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Fredrik j
Inlägg: 11066
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av Fredrik j »

taliz skrev:
OfarligTesla skrev:
jonasl skrev:
På vilket sätt är Ioniq5 en suv?
CUV/SUV, samma sak, busskänslan finns där i båda. Jag vill sitta lågt och inte upprätt.
Det är svårt att gå tillbaka till låg bil när man haft en hög har jag märkt... :/
Tvärt om för mig. När jag kör farsans höga bil vill jag tillbaka till min låga. Det är något med den höga sittställningen som inte passar mig.
Ju lägre desto bättre. Får se när man blir mindre rörlig. Det är ju därför farsan kör SUV numera.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10494
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av Legato »

Fredrik j skrev:
taliz skrev:
OfarligTesla skrev:
jonasl skrev:
På vilket sätt är Ioniq5 en suv?
CUV/SUV, samma sak, busskänslan finns där i båda. Jag vill sitta lågt och inte upprätt.
Det är svårt att gå tillbaka till låg bil när man haft en hög har jag märkt... :/
Tvärt om för mig. När jag kör farsans höga bil vill jag tillbaka till min låga. Det är något med den höga sittställningen som inte passar mig.
Ju lägre desto bättre. Får se när man blir mindre rörlig. Det är ju därför farsan kör SUV numera.
Håller helt med. Mycket roligare att köra en bil som ligger nära vägen. Hög sittställning är ett nödvändigt ont för ptaktikaliteten med en stor och rymlig bil för sju...
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Fredrik j
Inlägg: 11066
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av Fredrik j »

Legato skrev:
Fredrik j skrev:
taliz skrev:
OfarligTesla skrev:
jonasl skrev:
På vilket sätt är Ioniq5 en suv?
CUV/SUV, samma sak, busskänslan finns där i båda. Jag vill sitta lågt och inte upprätt.
Det är svårt att gå tillbaka till låg bil när man haft en hög har jag märkt... :/
Tvärt om för mig. När jag kör farsans höga bil vill jag tillbaka till min låga. Det är något med den höga sittställningen som inte passar mig.
Ju lägre desto bättre. Får se när man blir mindre rörlig. Det är ju därför farsan kör SUV numera.
Håller helt med. Mycket roligare att köra en bil som ligger nära vägen. Hög sittställning är ett nödvändigt ont för ptaktikaliteten med en stor och rymlig bil för sju...
Det är sittställningen i kombination med överdrivet rymlig interiör som är mitt problem. Bäst trivs jag i min Porsche Cayman. Gott om utrymme för min 194cm/107kg men låg sittställning. Problemet där är ju att familjen inte får plats.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5550
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av OfarligTesla »

Provkörde lite i helgen och kan säga att på i4an gör det rätt stor skillnad på de 18" och 19" som är standard, antar att det har att göra med däcken mer än fälgstorleken. Alternativt så var den med 18" bättre byggd för det var märkbart mindre vägljud i den.

Testade även en EQE och den var väl överlag bra. Väldigt tyst och komfortabel, också fin interiör i allmänhet även om frun tyckte den var lite överdriven med all RGB-belysning. Man satt också förvånansvärt högt i den, var inte riktigt CUV men nästan, var högt över marken men inte väldigt upprätt. Märkte dock att en 350+ är för lite kraft för mig, det var tillräckligt för att köra runt på vägen såklart men det var aldrig roligt, den var också mer "båtig" än Model S är. Infotainmentet kändes som en dator eller surfplatta men designen på UI:t gjorde att den verkade vara 10 år gammal, blev alltså inte wowad av det. Baksätet var riktigt dåligt vad gäller takhöjd och sittdjup på dynan, inte bekvämt alls för mig som vuxen.

För mig som gillar teknik osv så tycker jag ändå att en Model S är intressantare än EQE och ifall Tesla faktiskt säljer dem för bokningspriset är Model S markant billigare också ifall man skall lasta på EQE med utrustning och "lite motor". Hade jag däremot bara velat ha en bekväm traditionell bil utan surfplattetänket i bilen så hade den helt klart varit väldigt bra.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6544
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av spacecoin »

OfarligTesla skrev:
Infotainmentet kändes som en dator eller surfplatta men designen på UI:t gjorde att den verkade vara 10 år gammal, blev alltså inte wowad av det.
Ja, jag fattar inte MB:s grafika design i mjukvaran alls. Har man fortfarande Windows Vista och Windows Media Player som best-practice i Tyskland? Det är som som inte har tittat på en iPad de senaste 6-7 åren.

Mercedes:


Apple:
https://developer.apple.com/design/huma ... /app-icon/
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11718
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av martinot »

spacecoin skrev:
OfarligTesla skrev:
Infotainmentet kändes som en dator eller surfplatta men designen på UI:t gjorde att den verkade vara 10 år gammal, blev alltså inte wowad av det.
Ja, jag fattar inte MB:s grafika design i mjukvaran alls. Har man fortfarande Windows Vista och Windows Media Player som best-practice i Tyskland? Det är som som inte har tittat på en iPad de senaste 6-7 åren.

Mercedes:


Apple:
https://developer.apple.com/design/huma ... /app-icon/
Gillar mycket med Mercedes bilar, men UI på infotainment är verkligen inte vackert eller bra. Ser ut som en P12 designat det för 20 år sedan.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6544
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av spacecoin »

martinot skrev:
spacecoin skrev:
OfarligTesla skrev:
Infotainmentet kändes som en dator eller surfplatta men designen på UI:t gjorde att den verkade vara 10 år gammal, blev alltså inte wowad av det.
Ja, jag fattar inte MB:s grafika design i mjukvaran alls. Har man fortfarande Windows Vista och Windows Media Player som best-practice i Tyskland? Det är som som inte har tittat på en iPad de senaste 6-7 åren.

Mercedes:


Apple:
https://developer.apple.com/design/huma ... /app-icon/
Gillar mycket med Mercedes bilar, men UI på infotainment är verkligen inte vackert eller bra. Ser ut som en P12 designat det för 20 år sedan.
Det är ju rappt och rätt bra på dom nya EQ-bilarna, men det ser för jävligt ut. Bort med den här "glossy"-känslan och ta bort hälften av färgerna så blir det bra. Det räcker med att sno iOS eller Android design guidelines, byta ut lite färger och så är man hemma.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11718
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av martinot »

spacecoin skrev:
martinot skrev:
spacecoin skrev:
OfarligTesla skrev:
Infotainmentet kändes som en dator eller surfplatta men designen på UI:t gjorde att den verkade vara 10 år gammal, blev alltså inte wowad av det.
Ja, jag fattar inte MB:s grafika design i mjukvaran alls. Har man fortfarande Windows Vista och Windows Media Player som best-practice i Tyskland? Det är som som inte har tittat på en iPad de senaste 6-7 åren.

Mercedes:


Apple:
https://developer.apple.com/design/huma ... /app-icon/
Gillar mycket med Mercedes bilar, men UI på infotainment är verkligen inte vackert eller bra. Ser ut som en P12 designat det för 20 år sedan.
Det är ju rappt och rätt bra på dom nya EQ-bilarna, men det ser för jävligt ut. Bort med den här "glossy"-känslan och ta bort hälften av färgerna så blir det bra. Det räcker med att sno iOS eller Android design guidelines, byta ut lite färger och så är man hemma.
Jo, det verkar inte vara processorkraft/grafikkraft som saknas hos Mercedes. Där verkar de ligga lika bra till som tex. Tesla och Polestar.

Det som saknas är total frånvaro av smak hos UX-människorna/designer hos Mercedes.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6544
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av spacecoin »

martinot skrev:
Det som saknas är total frånvaro av smak hos UX-människorna/designer hos Mercedes.
Håller med. Som tur är, är det ju i alla fall enkelt att fixa, rent tekniskt. Hoppas att dom gör något åt det.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av Dafro »

martinot skrev:
spacecoin skrev:
martinot skrev:
spacecoin skrev:
OfarligTesla skrev:
Infotainmentet kändes som en dator eller surfplatta men designen på UI:t gjorde att den verkade vara 10 år gammal, blev alltså inte wowad av det.
Ja, jag fattar inte MB:s grafika design i mjukvaran alls. Har man fortfarande Windows Vista och Windows Media Player som best-practice i Tyskland? Det är som som inte har tittat på en iPad de senaste 6-7 åren.

Mercedes:


Apple:
https://developer.apple.com/design/huma ... /app-icon/
Gillar mycket med Mercedes bilar, men UI på infotainment är verkligen inte vackert eller bra. Ser ut som en P12 designat det för 20 år sedan.
Det är ju rappt och rätt bra på dom nya EQ-bilarna, men det ser för jävligt ut. Bort med den här "glossy"-känslan och ta bort hälften av färgerna så blir det bra. Det räcker med att sno iOS eller Android design guidelines, byta ut lite färger och så är man hemma.
Jo, det verkar inte vara processorkraft/grafikkraft som saknas hos Mercedes. Där verkar de ligga lika bra till som tex. Tesla och Polestar.

Det som saknas är total frånvaro av smak hos UX-människorna/designer hos Mercedes.
Även jag håller helt med, tål inte layouten i mb, och den stora skärmen ser jag ingen nytta med.
Senast redigerad av Dafro, redigerad totalt 1 gånger.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5550
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av OfarligTesla »

spacecoin skrev:
Ja, jag fattar inte MB:s grafika design i mjukvaran alls. Har man fortfarande Windows Vista och Windows Media Player som best-practice i Tyskland? Det är som som inte har tittat på en iPad de senaste 6-7 åren.

Mercedes:


Apple:
https://developer.apple.com/design/huma ... /app-icon/
Ja jag fick väldigt mycket vibbar av Aero från Vistatiden, inte direkt modernt med andra ord. Hade de slängt in Android Automotive i den eller gjort något liknande själva så hade "vill-ha-begäret" för en EQE varit högt från min sida då jag faktiskt tycker det är den största bristen med bilen. Kanske är löjligt men jag hade inte klarat av att ha det där varje gång jag skall köra bilen.

Tycker det är ett bättre system än många konkurrenter men det är mest designen som är problemet, hur det fungerar tycker jag är mycket bättre än det Audi, BMW och Porsche kör.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10494
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av Legato »

OfarligTesla skrev:
spacecoin skrev:
Ja, jag fattar inte MB:s grafika design i mjukvaran alls. Har man fortfarande Windows Vista och Windows Media Player som best-practice i Tyskland? Det är som som inte har tittat på en iPad de senaste 6-7 åren.

Mercedes:


Apple:
https://developer.apple.com/design/huma ... /app-icon/
Ja jag fick väldigt mycket vibbar av Aero från Vistatiden, inte direkt modernt med andra ord. Hade de slängt in Android Automotive i den eller gjort något liknande själva så hade "vill-ha-begäret" för en EQE varit högt från min sida då jag faktiskt tycker det är den största bristen med bilen. Kanske är löjligt men jag hade inte klarat av att ha det där varje gång jag skall köra bilen.

Tycker det är ett bättre system än många konkurrenter men det är mest designen som är problemet, hur det fungerar tycker jag är mycket bättre än det Audi, BMW och Porsche kör.
Vad är det du ogillar med Audis system? Tycker den "nya' generationen som kom med e-tron är riktigt bra faktiskt.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5550
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av OfarligTesla »

Legato skrev:

Vad är det du ogillar med Audis system? Tycker den "nya' generationen som kom med e-tron är riktigt bra faktiskt.
Tycker det är för mycket menyer och allt är helskärmsläge utan lager, ganska gammaldags sätt att tänka på UI tycker jag, saker bör hamna som fönster ovanpå t.ex. navigationen. Sedan ogillar jag att man delar upp klimatkontroller till en egen skärm istället för att utnyttja en stor till allt.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10494
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av Legato »

OfarligTesla skrev:
Legato skrev:

Vad är det du ogillar med Audis system? Tycker den "nya' generationen som kom med e-tron är riktigt bra faktiskt.
Tycker det är för mycket menyer och allt är helskärmsläge utan lager, ganska gammaldags sätt att tänka på UI tycker jag, saker bör hamna som fönster ovanpå t.ex. navigationen. Sedan ogillar jag att man delar upp klimatkontroller till en egen skärm istället för att utnyttja en stor till allt.
OK! Jag tycker flera separata skärmar är en fördel där man slipper lägga saker "ovanpå" andra. Exempelvis får man ju en bra överblick över navigationen i e-trons instrumentbräda utöver möjligheten att ha det i HUD.

Tycker inte det är så smidigt i S/X att tex Spotify+Energigraf gör att navigationen helt "täcks". Tycker inte heller det är bra att "FSD-vyn" tar upp så stor del av skärmen, tycker mycket annat är viktigare att se.

Systemet i sig gillar jag verkligen, däremot saknar jag vissa centrala funktioner som tex energigraf...
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5550
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av OfarligTesla »

Legato skrev:
OK! Jag tycker flera separata skärmar är en fördel där man slipper lägga saker "ovanpå" andra. Exempelvis får man ju en bra överblick över navigationen i e-trons instrumentbräda utöver möjligheten att ha det i HUD.

Tycker inte det är så smidigt i S/X att tex Spotify+Energigraf gör att navigationen helt "täcks". Tycker inte heller det är bra att "FSD-vyn" tar upp så stor del av skärmen, tycker mycket annat är viktigare att se.

Systemet i sig gillar jag verkligen, däremot saknar jag vissa centrala funktioner som tex energigraf...
Ja jag ser gärna en skärm framför föraren så tänker mer på mittenskärmen, tycker det är mycket smidigare att det lägger sig i lager som fönster som på vilken dator som helst. Sedan håller jag med om att FSD-vyn tar för stor plats så Teslas system är inte perfekt. Men tycker inte Audis system andas 20-tal när man använder systemet, generellt verkar tyskarna ha Garmin årsmodell 2008 som designmål för navigationen.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10494
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av Legato »

OfarligTesla skrev:
Legato skrev:
OK! Jag tycker flera separata skärmar är en fördel där man slipper lägga saker "ovanpå" andra. Exempelvis får man ju en bra överblick över navigationen i e-trons instrumentbräda utöver möjligheten att ha det i HUD.

Tycker inte det är så smidigt i S/X att tex Spotify+Energigraf gör att navigationen helt "täcks". Tycker inte heller det är bra att "FSD-vyn" tar upp så stor del av skärmen, tycker mycket annat är viktigare att se.

Systemet i sig gillar jag verkligen, däremot saknar jag vissa centrala funktioner som tex energigraf...
Ja jag ser gärna en skärm framför föraren så tänker mer på mittenskärmen, tycker det är mycket smidigare att det lägger sig i lager som fönster som på vilken dator som helst. Sedan håller jag med om att FSD-vyn tar för stor plats så Teslas system är inte perfekt. Men tycker inte Audis system andas 20-tal när man använder systemet, generellt verkar tyskarna ha Garmin årsmodell 2008 som designmål för navigationen.
Hade man haft samma flexibilitet som på en dator och kunnat ändra storlek på fönstren och placerat dem var man vill, så hade jag tyckt Teslas system var klart bättre. Nu är det hugget som stucket för mig, tydliga för och nackdelar med båda.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11718
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Mitten av 2022 - vilka konkurrenter finns det?

Inlägg av martinot »

OfarligTesla skrev:
Sedan håller jag med om att FSD-vyn tar för stor plats så Teslas system är inte perfekt. Men tycker inte Audis system andas 20-tal när man använder systemet, generellt verkar tyskarna ha Garmin årsmodell 2008 som designmål för navigationen.
Legato skrev:
Hade man haft samma flexibilitet som på en dator och kunnat ändra storlek på fönstren och placerat dem var man vill, så hade jag tyckt
Detta hade jag gärna sätt på framtidens infotainmentsystem - oavsett biltillverkare!

Vi har alla olika krav, och trevligt om man kan anpassa de efter sina egna önskemål och behov lite mer än vad man kan i dag. Hoppas att detta kommer med tiden.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar