Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1499
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av SR-71-BlackBird »

I detta fall låter det märkligt, men vi annonserar nya objekt utan regnummer och då kör man tillfälliga.

Dom kanske glömde maska regplåten på bilden?
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av bylund »

Jag förstår fortfarande inte. Vad skulle syftet vara med att uppge hittepåregistreringsnummer som seriös handlare? Jag köper inte att det skulle lösa några praktiska problem med synkning, såvida inte bilen saknar svenskt registreringsnummer, och systemet är skrivet av klåpare som förutsätter att bilen har ett registreringsnummer på svenskt format.

Jag drar öronen åt mig när jag ser sånt, och har anmält en och annan annons på Blocket som t ex har haft en släpkärra uppgiven fast bilder på en Tesla. Dessa annonser har sedan försvunnit, oklart p g a anmälan eller av annan anledning. Det luktar ju att man försöker mörka bilens historik.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Johnalm »

Jag köpte min förra Tesla av Platinumcars, de angav i annonsen att bilen hade autopilot vilket den inte hade. Jag genomförde köpet ändå, men mitt tips till potentiell köpare är att själv kontrollera att alla angivna funktioner finns vid köp...
Tveksamt om det sitter ett 100-batteri i bilen för arr nämna ett exempel.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Surfaren »

Det känns som att dom siktar på rekord i längd på annonstext. Men det går kanske att finna fem fel i den också...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av LarsL »

Platinumcars Är så där halv seriösa, enligt mig. Vi tittade på en MB hos dem för något år sedan som de hävdade var sv-såld. När vi efter en snabb koll i trafikregistret såg att den var importerad så hävdade de att de borde inte synas nä de importerar som firma :roll: Jag behöver väl inte säga att vi inte tittade vidare hos dem...
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av e5m1r »

LarsL skrev:
Platinumcars Är så där halv seriösa, enligt mig. Vi tittade på en MB hos dem för något år sedan som de hävdade var sv-såld. När vi efter en snabb koll i trafikregistret såg att den var importerad så hävdade de att de borde inte synas nä de importerar som firma :roll: Jag behöver väl inte säga att vi inte tittade vidare hos dem...
Har svårt att tro att en oseriös skulle gå från garageuppfart till en av sveriges dyraste lager
Nåt gör han rätt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av LarsL »

e5m1r skrev:
LarsL skrev:
Platinumcars Är så där halv seriösa, enligt mig. Vi tittade på en MB hos dem för något år sedan som de hävdade var sv-såld. När vi efter en snabb koll i trafikregistret såg att den var importerad så hävdade de att de borde inte synas nä de importerar som firma :roll: Jag behöver väl inte säga att vi inte tittade vidare hos dem...
Har svårt att tro att en oseriös skulle gå från garageuppfart till en av sveriges dyraste lager
Nåt gör han rätt
Jag skulle inte rekommendera att köpa där. Men de kanske inte är värre än någon annan bilhandlare?
Nåja om ni funderar på bil från dem räkna med att den är importerad, troligen från Sydeuropa (Italien) och undersök bilen noga innan du slår till.
Jag hade helt klart beställt en ny istället för den där för samma pengar.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Johnalm »

LarsL skrev:
e5m1r skrev:
LarsL skrev:
Platinumcars Är så där halv seriösa, enligt mig. Vi tittade på en MB hos dem för något år sedan som de hävdade var sv-såld. När vi efter en snabb koll i trafikregistret såg att den var importerad så hävdade de att de borde inte synas nä de importerar som firma :roll: Jag behöver väl inte säga att vi inte tittade vidare hos dem...
Har svårt att tro att en oseriös skulle gå från garageuppfart till en av sveriges dyraste lager
Nåt gör han rätt
Jag skulle inte rekommendera att köpa där. Men de kanske inte är värre än någon annan bilhandlare?
Nåja om ni funderar på bil från dem räkna med att den är importerad, troligen från Sydeuropa (Italien) och undersök bilen noga innan du slår till.
Jag hade helt klart beställt en ny istället för den där för samma pengar.
Intressant att du nämner det, kollade på en Audi S3 där för drygt ett år sedan. Stod att den var svensksåld men den var importerad från just Italien. Inga större fel, men saknade stolsvärme - en dealbreaker.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4355
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av dstr »

LarsL skrev:
Jag skulle inte rekommendera att köpa där. Men de kanske inte är värre än någon annan bilhandlare?
Nåja om ni funderar på bil från dem räkna med att den är importerad, troligen från Sydeuropa (Italien) och undersök bilen noga innan du slår till.
Jag hade helt klart beställt en ny istället för den där för samma pengar.
Jo, dom är betydligt sämre än genomsnittet.

Jag har massor av exempel på skruvade bilar, dåligt lagade bilar, krockade bilar (säljaren sade parkeringsskada när det rörde sig om krock som kostat många hundra tusen att få till), "svensksålda" gråimporterade bilar, säljare som lovar friskt men när det är dags att leverera så är löftena glömda, verkstan som föreslår reparationer på >80k när det egentligen rör sig om ~30k (bla föreslog dom att alla fyra däcken skulle bytas - bak var dåliga men framdäcken var nya och så slog dom på 100% på Porsches reservdelspriser), direkta lögner om reparationer som behövts på en förmedlad bil som enligt Platinum inte tog sig hem för egen maskin. När jag pratade med köparen i ett annat ärende så frågade jag hur det gick att köra hem - "Jofan, det var lite halt när det snöade sista 10 milen" Enligt Platinum hade bensinpumpen gett upp bilen hade lämnats på en bensinstation. Vi kan ta det på nästa lunch om någon vill höra detaljer.

Jag kommer inte köpa bil där igen. Många bekanta har också köpt bil där en gång.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Surfaren »

e5m1r skrev:
Har svårt att tro att en oseriös skulle gå från garageuppfart till en av sveriges dyraste lager
Nåt gör han rätt
Mja. Det som är "rätt" ur ett business-perspektiv kan ju vara helt fel ur ett moraliskt eller kund-perspektiv.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av apkungen »

Surfaren skrev:
e5m1r skrev:
Har svårt att tro att en oseriös skulle gå från garageuppfart till en av sveriges dyraste lager
Nåt gör han rätt
Mja. Det som är "rätt" ur ett business-perspektiv kan ju vara helt fel ur ett moraliskt eller kund-perspektiv.
Precis. Titta bara på T r u m p
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Svenssons »

apkungen skrev:
Surfaren skrev:
e5m1r skrev:
Har svårt att tro att en oseriös skulle gå från garageuppfart till en av sveriges dyraste lager
Nåt gör han rätt
Mja. Det som är "rätt" ur ett business-perspektiv kan ju vara helt fel ur ett moraliskt eller kund-perspektiv.
Precis. Titta bara på T r u m p
I hans företag funkar väl inte business-perspektiv så bra dock. Miljardförluster och negativa resultat flera år i rad. Att detta inte påverkar hans personliga förmögenhet negativt är en annan sak.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Surfaren »

Om någon är sugen på en fyrsitsig Tesla med extra mugghållare där bak...
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... 0.htm?aw=1
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
pitemacc
Teslaägare
Inlägg: 132
Blev medlem: 30 jul 2015 13:41
Ort: Piteå

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av pitemacc »

Surfaren skrev:
Om någon är sugen på en fyrsitsig Tesla med extra mugghållare där bak...
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... 0.htm?aw=1
Väldigt.
Men som privat köpare och en fru som snackar om ett nytt kök, så är det svårt att få ihop budgeten..

Vad är ett nytt nytt kök mot en Tesla ?? :D :D :D
FD: vw egolf -15 SÅLD, Porsche TT -10 SÅLD, MXP100D-17 SÅLD
NU: MSP85D-15, Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
FT:Cybertruck awd beställt
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare
Inlägg: 474
Blev medlem: 10 sep 2015 12:33
Ort: Brämhult

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Haglund »

pitemacc skrev:
Surfaren skrev:
Om någon är sugen på en fyrsitsig Tesla med extra mugghållare där bak...
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... 0.htm?aw=1
Väldigt.
Men som privat köpare och en fru som snackar om ett nytt kök, så är det svårt att få ihop budgeten..

Vad är ett nytt nytt kök mot en Tesla ?? :D :D :D
Eller en Tesla och ny fru om den nuvarande fortfarande måste ha det där köket? ;)
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av LarsL »

Köket fixat!
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89180465/


Hmm... kanske tyvärr leder till ny fru ändå iofs. :roll:
Användarvisningsbild
pitemacc
Teslaägare
Inlägg: 132
Blev medlem: 30 jul 2015 13:41
Ort: Piteå

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av pitemacc »

LarsL skrev:
Köket fixat!
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89180465/


Hmm... kanske tyvärr leder till ny fru ändå iofs. :roll:
Finns det så billiga kök.
Nu kommer frun bli överraskad. :lol: :lol: :lol:
FD: vw egolf -15 SÅLD, Porsche TT -10 SÅLD, MXP100D-17 SÅLD
NU: MSP85D-15, Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
FT:Cybertruck awd beställt
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5991
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Remuz »

Nu kom kvd-bilen på blocket. Den gick för dryga 620 vill jag minnas, säljs nu för 729. Bra förtjänst om dom lyckas
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av lem »

Det verkar bara vara bilnasare som köper på KVD?
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av bylund »

Om inte någon annan bjuder tillräckligt så... Ser de ett objekt som går för billigt så gör de sig såklart gärna en hacka.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av lem »

Tror inte de uppfattat vinden avtagit/ svängt?
Många äldre utan AP måste ner i pris för att finna köpare.
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av lator »

Nästa omgång av den långmilade fina Model S som ingen vill betala nog mycket för slutade på 525"... :( Hur många gånger kör KVD om auktionerna?

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Te ... --3/730653
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av LarsL »

lator skrev:
Nästa omgång av den långmilade fina Model S som ingen vill betala nog mycket för slutade på 525"... :( Hur många gånger kör KVD om auktionerna?
Det ingår två auktionsrundor när du lämnar in bilen. Säljs bilen inte vid andra omgången får du tillbaka den utan att KVD tar något betalt... KVD är alltså väldigt intresserad av att få den såld vid andra aktionstillfället.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3706
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av jonasl »

Snart min prisklass! En rwd-bil som ej är faceliftad men med AP skulle jag nog kunna tänka mig istället för Model 3, om den går för ca 400k.

Kanske inte är helt orimligt innan trean släpps.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
daaad75
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 apr 2016 23:19

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av daaad75 »

LarsL skrev:
lator skrev:
Nästa omgång av den långmilade fina Model S som ingen vill betala nog mycket för slutade på 525"... :( Hur många gånger kör KVD om auktionerna?
Det ingår två auktionsrundor när du lämnar in bilen. Säljs bilen inte vid andra omgången får du tillbaka den utan att KVD tar något betalt... KVD är alltså väldigt intresserad av att få den såld vid andra aktionstillfället.
Senast redigerad av daaad75, redigerad totalt 1 gånger.
S P85+ AP1, facelift, nextgen
S85
Skriv svar