Sida 7 av 7
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Postat: 06 okt 2019 20:57
av HenrikC
tor-ake skrev:
Köra med en fordonskombination som inte är tillåten, t.ex. med ett släp som väger 750 kg på en bil som får dra 0kg. Dessutom, om det blir böter så blir det dagsböter dvs potentiellt väldigt dyrt.
Är det någon som vet vad domstolarna faktiskt dömt ut? Ibland har jag funderat över detta när man åkt med lite mindre lämpliga fordonskombinationer, som minigrävare på obromsat släp bakom en Audi A3...
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Postat: 06 okt 2019 21:24
av HelectriC
Smutt skrev:HelectriC skrev:Oj, vad hög förbrukningen blev med cyklar bak

I kombination med lägre temperatur ute, så gick den ordentligt upp. I 130 på motorvägen hamnar jag på ca 320

Betyder att jag inte kommer mer än ca 20mil med min 75D.
Oj med cykelkärra med kåpa fick jag rimliga 250
250 har jag när jag kör vanligt med bilen UTAN cyklar bak i 130

Mina 275-21” gör sitt, det är jag medveten om.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Postat: 06 okt 2019 21:34
av Smutt
HelectriC skrev:Smutt skrev:HelectriC skrev:Oj, vad hög förbrukningen blev med cyklar bak

I kombination med lägre temperatur ute, så gick den ordentligt upp. I 130 på motorvägen hamnar jag på ca 320

Betyder att jag inte kommer mer än ca 20mil med min 75D.
Oj med cykelkärra med kåpa fick jag rimliga 250
250 har jag när jag kör vanligt med bilen UTAN cyklar bak i 130

Mina 275-21” gör sitt, det är jag medveten om.
Jag har samma däck men bättre bil D drar massa ström

Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Postat: 06 okt 2019 21:45
av HelectriC
Smutt skrev:HelectriC skrev:Smutt skrev:HelectriC skrev:Oj, vad hög förbrukningen blev med cyklar bak

I kombination med lägre temperatur ute, så gick den ordentligt upp. I 130 på motorvägen hamnar jag på ca 320

Betyder att jag inte kommer mer än ca 20mil med min 75D.
Oj med cykelkärra med kåpa fick jag rimliga 250
250 har jag när jag kör vanligt med bilen UTAN cyklar bak i 130

Mina 275-21” gör sitt, det är jag medveten om.
Jag har samma däck men bättre bil D drar massa ström

Jag som trodde det var omvänt

Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Postat: 06 okt 2019 22:03
av Smutt
HelectriC skrev:Smutt skrev:HelectriC skrev:Smutt skrev:HelectriC skrev:Oj, vad hög förbrukningen blev med cyklar bak

I kombination med lägre temperatur ute, så gick den ordentligt upp. I 130 på motorvägen hamnar jag på ca 320

Betyder att jag inte kommer mer än ca 20mil med min 75D.
Oj med cykelkärra med kåpa fick jag rimliga 250
250 har jag när jag kör vanligt med bilen UTAN cyklar bak i 130

Mina 275-21” gör sitt, det är jag medveten om.
Jag har samma däck men bättre bil D drar massa ström

Jag som trodde det var omvänt

Bara under 80Km i timmen
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Postat: 08 jun 2020 13:27
av JLC
HelectriC skrev:Nu har jag äntligen fått på kroken, det tog betydligt längre tid för verkstaden än planerat (tur jag hade fast pris!), men jag antar att dom inte behöver lika lång tid nästa gång (detta var första Teslan dom hade monterat på och kabelinkopplingen tog tydligen lång tid och många delar behövde demonteras). Väldigt hjälpsamma och professionella, inte snack om att dom skulle ha mer betalt eller att dom inte skulle göra färdigt trots att dom egentligen hade stängt för dagen.
Man häktar på kroken underifrån och fäller/drar ned kontakten
129752BD-1D92-4C84-A2B0-E734FE3001C0.jpeg
Så här ser det ut underifråninnan täckplattan monterades tillbaks, allt är snyggt samlat i en enhet
848244F7-1ED1-4C8F-B6BF-8318DD9D01E2.jpeg
Balken bak kofångaren demonterades och sätts inte tillbaks igen. Själva krokstrukturen ersätter samma funktion i tillägg till själva krokfunktionen
156BD0C8-1EFB-449A-9610-1D8F29F93E11.jpeg
Vilken verkstad i Göteborg lät du göra detta? Jag behöver få på en innan sommaren så jag får med cyklarna (och kajakerna på taket

).