Sida 7 av 33

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 07 jul 2017 15:18
av LarsL
Yxel skrev:
På tal om facelift, kommer det en 2018 tro?
Tesla har inte årsmodeller de uppdaterar bilar när det finns nya grejer färdiga.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 07 jul 2017 17:47
av bylund
LarsL skrev:
Yxel skrev:
På tal om facelift, kommer det en 2018 tro?
Tesla har inte årsmodeller de uppdaterar bilar när det finns nya grejer färdiga.
Vilket mycket väl kan hända 2018.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 07 jul 2017 20:05
av oscfor
Enligt norrmännen är kampanjräntan hela juli.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 08 jul 2017 11:31
av dstr
bylund skrev:
LarsL skrev:
Yxel skrev:
På tal om facelift, kommer det en 2018 tro?
Tesla har inte årsmodeller de uppdaterar bilar när det finns nya grejer färdiga.
Vilket mycket väl kan hända 2018.
Jag tror på tidigare, när det uppdagas att Model 3 kommer med ap2.5 eller ap3.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 08 jul 2017 16:26
av fnystrom
Enligt norrmännen är kampanjräntan hela juli.
Enligt en säljare jag varit i kontakt med gäller kampanjräntan tillsvidare.
Det stämmer säkert att säljarna inte vet när den upphör.

Personligen har jag svårt att tänka mig att de slutar med den redan i Juli. Tesla måste öka sina insatser för att hålla uppe försäljningen av Model S/X nu när Model 3 kommer visas upp. Prestandaförbättringarna är en del i detta, men jag gissar att det kommer mer inom de närmsta månaderna. Att i det läget höja räntan låter inte så smart.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 08 jul 2017 16:42
av Smutt
fnystrom skrev:
Enligt norrmännen är kampanjräntan hela juli.
Enligt en säljare jag varit i kontakt med gäller kampanjräntan tillsvidare.
Det stämmer säkert att säljarna inte vet när den upphör.

Personligen har jag svårt att tänka mig att de slutar med den redan i Juli. Tesla måste öka sina insatser för att hålla uppe försäljningen av Model S/X nu när Model 3 kommer visas upp. Prestandaförbättringarna är en del i detta, men jag gissar att det kommer mer inom de närmsta månaderna. Att i det läget höja räntan låter inte så smart.
Samtidigt är det bättre att rotera erbjudanden Typ 21 tummare på köpet osv

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 08 jul 2017 16:46
av taliz
Trot uppdaterad S och X kommer om något halvår.

Ny inredning(från Volvosnubben)
Lite större batteri med 2170 celler
Högre Superchargerkapacitet


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 08 jul 2017 17:11
av Smutt
taliz skrev:
Trot uppdaterad S och X kommer om något halvår.

Ny inredning(från Volvosnubben)
Lite större batteri med 2170 celler
Högre Superchargerkapacitet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tror på allt det där och en HUD men dom måste sälja tills dess

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 20:55
av HelectriC
Nu börjar det komma rykten om att de nya snabbare 75D egentligen har ett 85 eller 90kWh batteri. Det hade verkligen varit en trevlig överraskning :D
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 85d.93884/

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 21:10
av Hyted
HelectriC skrev:
Nu börjar det komma rykten om att de nya snabbare 75D egentligen har ett 85 eller 90kWh batteri. Det hade verkligen varit en trevlig överraskning :D
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 85d.93884/
Jag har förhört de flesta inom Tesla för att få reda på exakt vad som gäller i och med att jag beställt en lagerbil.

Enligt alla dom så är det endast hårdvaruskillnader på ms 75.
Samtliga D modeller är bara mjukvara.

Sedan om dom vet är en annan femmaBild


Model x100d
Midnight Silver

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 21:14
av EnTraktor
HelectriC skrev:
Nu börjar det komma rykten om att de nya snabbare 75D egentligen har ett 85 eller 90kWh batteri. Det hade verkligen varit en trevlig överraskning :D
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 85d.93884/
Skulle förklara varför lagerbilarna växlar mellan 75 och 85.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 21:18
av chpaulin
Hyted skrev:
HelectriC skrev:
Nu börjar det komma rykten om att de nya snabbare 75D egentligen har ett 85 eller 90kWh batteri. Det hade verkligen varit en trevlig överraskning :D
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 85d.93884/
Jag har förhört de flesta inom Tesla för att få reda på exakt vad som gäller i och med att jag beställt en lagerbil.

Enligt alla dom så är det endast hårdvaruskillnader på ms 75.
Samtliga D modeller är bara mjukvara.

Sedan om dom vet är en annan femmaBild


Model x100d
Midnight Silver
Hoppas de har rätt :) Frågan är då när en go uppdatering kommer. Klockade min bil några gånger i veckan (grovt manuellt) och 0-100 på 5.6s med D på 19". Felmarginalen är lätt över 0,2s här :) 5.4s skall den göra det på enligt pappret under rätt förutsättningar.

Det som kan styrka att det bara är mjukvara på D-modeller är väl att vi har motorer som kan leverera ~500hk men batteriet/invertern har hittills inte kunnat leverera den kräm som krävs. S75:an har dock bara den mindre motorn bak och har således inte motorkraften för 4,6 utan ny hårdvara.

Nu räknar jag med att de Tesla-anställda du snackat med är ute och cyklar och nöjer mig med det jag har. Då blir man så mycket gladare när man har fel sen när uppdateringen kommer :P

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 21:35
av Verdi
Är sjukt kluven till detta. Trots att jag gillar snabba bilar så ser jag inga problem med dagens "långsamma" 75D. För vad det är så är den mer än tillräckligt snabb. Har aldrig förstått tjusningen med stora snabba bilar.

Men samtidigt så vill man ju ha mer om det går... och att värdet på min sjönk är ju otvivelaktigt.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 21:46
av HelectriC
Verdi skrev:
Är sjukt kluven till detta. Trots att jag gillar snabba bilar så ser jag inga problem med dagens "långsamma" 75D. För vad det är så är den mer än tillräckligt snabb. Har aldrig förstått tjusningen med stora snabba bilar.

Men samtidigt så vill man ju ha mer om det går... och att värdet på min sjönk är ju otvivelaktigt.
Accelerationen är ju en sak, men om det visar sig att man senare kan uppgradera en 75a till en 85/90 så är ju det väldigt intressant.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 21:52
av Verdi
HelectriC skrev:
Verdi skrev:
Är sjukt kluven till detta. Trots att jag gillar snabba bilar så ser jag inga problem med dagens "långsamma" 75D. För vad det är så är den mer än tillräckligt snabb. Har aldrig förstått tjusningen med stora snabba bilar.

Men samtidigt så vill man ju ha mer om det går... och att värdet på min sjönk är ju otvivelaktigt.
Accelerationen är ju en sak, men om det visar sig att man senare kan uppgradera en 75a till en 85/90 så är ju det väldigt intressant.
Inte för mig. Måste vara ytterst få tillfällen de extra milen man får med 90 spelar någon roll. För de som har specifika rutter där det verkligen spelar roll så visst. Men för oss andra? Nä.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 22:00
av bullen
Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 22:04
av mans71
bullen skrev:
Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.
Och med en X känner jag att en 120D skulle vara perfekt.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 22:06
av Remuz
Den stora vinsten för mig (och jag gissar fler med mig) är att den är snabbare på suc

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 22:13
av olarsson
mans71 skrev:
bullen skrev:
Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.
Och med en X känner jag att en 120D skulle vara perfekt.
Har en X100D och skulle inte vilja ha en kWh mindre än så. Säger det efter att idag ha kört 70 mil genom Frankrike i 30-35-gradig värme med full bil i 130-140 km/h. Förbrukning på dryga 300 Wh/km. Alldeles lagom långa pass mellan laddningarna...
120 kWh hade iofs också varit fint, men då blir inte bara körpassen utan också laddstoppen längre...

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 22:24
av mans71
olarsson skrev:
mans71 skrev:
bullen skrev:
Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.
Och med en X känner jag att en 120D skulle vara perfekt.
Har en X100D och skulle inte vilja ha en kWh mindre än så. Säger det efter att idag ha kört 70 mil genom Frankrike i 30-35-gradig värme med full bil i 130-140 km/h. Förbrukning på dryga 300 Wh/km. Alldeles lagom långa pass mellan laddningarna...
120 kWh hade iofs också varit fint, men då blir inte bara körpassen utan också laddstoppen längre...
Ja, extra kapacitet har man ju ingen nytta av om inte laddplatserna sammanfaller med behovet av laddning. Just avslutat en bilsemester på c:a 300 mil. Med facit i handen skulle jag ha avbeställt vår 90D och beställt en likadan 100D. Vår bil funkar perfekt 99% av tiden men det vore så gott att ha lite till och inte behöva fundera så mycket. Kommer det en 120D eller liknande, då är det risk att jag byter trots att planen var att behålla denna länge.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 22:32
av Hyted
mans71 skrev:
olarsson skrev:
mans71 skrev:
bullen skrev:
Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.
Och med en X känner jag att en 120D skulle vara perfekt.
Har en X100D och skulle inte vilja ha en kWh mindre än så. Säger det efter att idag ha kört 70 mil genom Frankrike i 30-35-gradig värme med full bil i 130-140 km/h. Förbrukning på dryga 300 Wh/km. Alldeles lagom långa pass mellan laddningarna...
120 kWh hade iofs också varit fint, men då blir inte bara körpassen utan också laddstoppen längre...
Ja, extra kapacitet har man ju ingen nytta av om inte laddplatserna sammanfaller med behovet av laddning. Just avslutat en bilsemester på c:a 300 mil. Med facit i handen skulle jag ha avbeställt vår 90D och beställt en likadan 100D. Vår bil funkar perfekt 99% av tiden men det vore så gott att ha lite till och inte behöva fundera så mycket. Kommer det en 120D eller liknande, då är det risk att jag byter trots att planen var att behålla denna länge.
När man läser sådana här rader är jag mycket glad att det är en MX 100D som jag har på vägBild

Har varit lite kluven om jag verkligen behöver det.


Model x100d
Midnight Silver

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 22:53
av bullen
Allt handlar om körmönster. En dagstur tor 25 mil enkel resa utan Suc på vägen och svårt med destinationsladdning är vardagsmat för mig. Då hade jag behövt minst 100kwh. Helst mer

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 22:56
av olarsson
Hyted skrev:
När man läser sådana här rader är jag mycket glad att det är en MX 100D som jag har på vägBild

Har varit lite kluven om jag verkligen behöver det.


Model x100d
Midnight Silver
Jag avbeställde en 90 och offrade fri laddning för en 100. Inte ångrat det en sekund, särskilt som det ju blev fri laddning ändå. : )

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 23:02
av mans71
olarsson skrev:
Hyted skrev:
När man läser sådana här rader är jag mycket glad att det är en MX 100D som jag har på vägBild

Har varit lite kluven om jag verkligen behöver det.


Model x100d
Midnight Silver
Jag avbeställde en 90 och offrade fri laddning för en 100. Inte ångrat det en sekund, särskilt som det ju blev fri laddning ändå. : )
Precis det smakar lite bittert. Hade jag bara fått info om det hade jag gjort samma som du.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 18 jul 2017 23:06
av Verdi
Remuz skrev:
Den stora vinsten för mig (och jag gissar fler med mig) är att den är snabbare på suc
Har man väl stannat så spelar väl 10-15 min extra ingen roll?