Re: Model S 75D 0-100 4,4sek
Postat: 07 jul 2017 15:18
Tesla har inte årsmodeller de uppdaterar bilar när det finns nya grejer färdiga.Yxel skrev:På tal om facelift, kommer det en 2018 tro?
Tesla har inte årsmodeller de uppdaterar bilar när det finns nya grejer färdiga.Yxel skrev:På tal om facelift, kommer det en 2018 tro?
Vilket mycket väl kan hända 2018.LarsL skrev:Tesla har inte årsmodeller de uppdaterar bilar när det finns nya grejer färdiga.Yxel skrev:På tal om facelift, kommer det en 2018 tro?
Jag tror på tidigare, när det uppdagas att Model 3 kommer med ap2.5 eller ap3.bylund skrev:Vilket mycket väl kan hända 2018.LarsL skrev:Tesla har inte årsmodeller de uppdaterar bilar när det finns nya grejer färdiga.Yxel skrev:På tal om facelift, kommer det en 2018 tro?
Enligt en säljare jag varit i kontakt med gäller kampanjräntan tillsvidare.Enligt norrmännen är kampanjräntan hela juli.
Samtidigt är det bättre att rotera erbjudanden Typ 21 tummare på köpet osvfnystrom skrev:Enligt en säljare jag varit i kontakt med gäller kampanjräntan tillsvidare.Enligt norrmännen är kampanjräntan hela juli.
Det stämmer säkert att säljarna inte vet när den upphör.
Personligen har jag svårt att tänka mig att de slutar med den redan i Juli. Tesla måste öka sina insatser för att hålla uppe försäljningen av Model S/X nu när Model 3 kommer visas upp. Prestandaförbättringarna är en del i detta, men jag gissar att det kommer mer inom de närmsta månaderna. Att i det läget höja räntan låter inte så smart.
Jag tror på allt det där och en HUD men dom måste sälja tills desstaliz skrev:Trot uppdaterad S och X kommer om något halvår.
Ny inredning(från Volvosnubben)
Lite större batteri med 2170 celler
Högre Superchargerkapacitet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har förhört de flesta inom Tesla för att få reda på exakt vad som gäller i och med att jag beställt en lagerbil.HelectriC skrev:Nu börjar det komma rykten om att de nya snabbare 75D egentligen har ett 85 eller 90kWh batteri. Det hade verkligen varit en trevlig överraskning![]()
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 85d.93884/
Skulle förklara varför lagerbilarna växlar mellan 75 och 85.HelectriC skrev:Nu börjar det komma rykten om att de nya snabbare 75D egentligen har ett 85 eller 90kWh batteri. Det hade verkligen varit en trevlig överraskning![]()
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 85d.93884/
Hoppas de har rättHyted skrev:Jag har förhört de flesta inom Tesla för att få reda på exakt vad som gäller i och med att jag beställt en lagerbil.HelectriC skrev:Nu börjar det komma rykten om att de nya snabbare 75D egentligen har ett 85 eller 90kWh batteri. Det hade verkligen varit en trevlig överraskning![]()
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 85d.93884/
Enligt alla dom så är det endast hårdvaruskillnader på ms 75.
Samtliga D modeller är bara mjukvara.
Sedan om dom vet är en annan femma
Model x100d
Midnight Silver
Accelerationen är ju en sak, men om det visar sig att man senare kan uppgradera en 75a till en 85/90 så är ju det väldigt intressant.Verdi skrev:Är sjukt kluven till detta. Trots att jag gillar snabba bilar så ser jag inga problem med dagens "långsamma" 75D. För vad det är så är den mer än tillräckligt snabb. Har aldrig förstått tjusningen med stora snabba bilar.
Men samtidigt så vill man ju ha mer om det går... och att värdet på min sjönk är ju otvivelaktigt.
Inte för mig. Måste vara ytterst få tillfällen de extra milen man får med 90 spelar någon roll. För de som har specifika rutter där det verkligen spelar roll så visst. Men för oss andra? Nä.HelectriC skrev:Accelerationen är ju en sak, men om det visar sig att man senare kan uppgradera en 75a till en 85/90 så är ju det väldigt intressant.Verdi skrev:Är sjukt kluven till detta. Trots att jag gillar snabba bilar så ser jag inga problem med dagens "långsamma" 75D. För vad det är så är den mer än tillräckligt snabb. Har aldrig förstått tjusningen med stora snabba bilar.
Men samtidigt så vill man ju ha mer om det går... och att värdet på min sjönk är ju otvivelaktigt.
Och med en X känner jag att en 120D skulle vara perfekt.bullen skrev:Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.
Har en X100D och skulle inte vilja ha en kWh mindre än så. Säger det efter att idag ha kört 70 mil genom Frankrike i 30-35-gradig värme med full bil i 130-140 km/h. Förbrukning på dryga 300 Wh/km. Alldeles lagom långa pass mellan laddningarna...mans71 skrev:Och med en X känner jag att en 120D skulle vara perfekt.bullen skrev:Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.
Ja, extra kapacitet har man ju ingen nytta av om inte laddplatserna sammanfaller med behovet av laddning. Just avslutat en bilsemester på c:a 300 mil. Med facit i handen skulle jag ha avbeställt vår 90D och beställt en likadan 100D. Vår bil funkar perfekt 99% av tiden men det vore så gott att ha lite till och inte behöva fundera så mycket. Kommer det en 120D eller liknande, då är det risk att jag byter trots att planen var att behålla denna länge.olarsson skrev:Har en X100D och skulle inte vilja ha en kWh mindre än så. Säger det efter att idag ha kört 70 mil genom Frankrike i 30-35-gradig värme med full bil i 130-140 km/h. Förbrukning på dryga 300 Wh/km. Alldeles lagom långa pass mellan laddningarna...mans71 skrev:Och med en X känner jag att en 120D skulle vara perfekt.bullen skrev:Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.
120 kWh hade iofs också varit fint, men då blir inte bara körpassen utan också laddstoppen längre...
När man läser sådana här rader är jag mycket glad att det är en MX 100D som jag har på vägmans71 skrev:Ja, extra kapacitet har man ju ingen nytta av om inte laddplatserna sammanfaller med behovet av laddning. Just avslutat en bilsemester på c:a 300 mil. Med facit i handen skulle jag ha avbeställt vår 90D och beställt en likadan 100D. Vår bil funkar perfekt 99% av tiden men det vore så gott att ha lite till och inte behöva fundera så mycket. Kommer det en 120D eller liknande, då är det risk att jag byter trots att planen var att behålla denna länge.olarsson skrev:Har en X100D och skulle inte vilja ha en kWh mindre än så. Säger det efter att idag ha kört 70 mil genom Frankrike i 30-35-gradig värme med full bil i 130-140 km/h. Förbrukning på dryga 300 Wh/km. Alldeles lagom långa pass mellan laddningarna...mans71 skrev:Och med en X känner jag att en 120D skulle vara perfekt.bullen skrev:Jag är väl en av dom få. Men för mig är min 85D räckvidd ett problem ganska ofta. Skulle aldrig byta ner mig.
120 kWh hade iofs också varit fint, men då blir inte bara körpassen utan också laddstoppen längre...
Jag avbeställde en 90 och offrade fri laddning för en 100. Inte ångrat det en sekund, särskilt som det ju blev fri laddning ändå. : )Hyted skrev:När man läser sådana här rader är jag mycket glad att det är en MX 100D som jag har på väg
Har varit lite kluven om jag verkligen behöver det.
Model x100d
Midnight Silver
Precis det smakar lite bittert. Hade jag bara fått info om det hade jag gjort samma som du.olarsson skrev:Jag avbeställde en 90 och offrade fri laddning för en 100. Inte ångrat det en sekund, särskilt som det ju blev fri laddning ändå. : )Hyted skrev:När man läser sådana här rader är jag mycket glad att det är en MX 100D som jag har på väg
Har varit lite kluven om jag verkligen behöver det.
Model x100d
Midnight Silver
Har man väl stannat så spelar väl 10-15 min extra ingen roll?Remuz skrev:Den stora vinsten för mig (och jag gissar fler med mig) är att den är snabbare på suc